Nazdar chlapi.
Na včerejší vyjíždce jsem zjistil že se mi ( aspoň se mi zdá) poněkud více hřeje kotouč zadní brzdy. Máte s tím někdo nějakou skušenost? Přední kotouče jsou studené a zadní má 50-70 stupňů ale víc brzdím na předek.
Tak hlavně nezapomen že nejpravděpodobněji máš brzdy propojený a muže ti zadní pístek zustávat zaseknutej a nevrací se!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Svití ti brzdové světlo když jedeš? Ono se to obcas nekde treba blatem zasekne v poloze "trochu zmačknuto" a pak si muzes přibrzdívat. Ale v tomhle stavu se vetšinou po chvili rozblika kontrolka ABS atd. Alespon u mě se to stavá.
Nezapomen že pokud brzdíš jen přední tak diky duálům ti pribržduje i zadní kolo ( myslim že to je 70% na předek a 30% na zadek, a například aniž bych šáhl na zadní brzdu tak zadní desky sjedu 2x rychleji než předek)
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
Nazdar omlouvám se musel jsem narychlo služebně pryč. Ještě k té brzdě. V terénu nejezdím a světlo mi nesvítí. Třmen je volný když za něj vemu tak se lechce pohybuje neni našponovanej. Skuste si někdo po 50 km normální jízdy sáhnout na zadní brzdu. Já mám teplotu mezi 50 - 70. Přední brzda je studená.
A nebere si zadni brzda trochu tepla od kardanu (ulozeni zadniho kola)?
To je prece "dost blizko" a samo o sobe se hreje. Sice ne na 50-70'C ale prece.
Jo je to možné já jenom jestli je to v pořádku, nemám stím skušenosti. Najel jsem zatím jenom 1700Km. Jsem spokojenej a já jenom abych něco nezanedbal. Je to fakt super stroj.
Ahoj, musím se připojit.
Řeším zehřívání zadního kotouče.
Po delší jízdě mám přední téměř studené, na zadním neudržím ruku - i pouze při mírném brždění.
Pro upřesnění diskuze. Duál brzdí při zmáčknutí přední brzdy přední i zadní kolo. Tlak na zadní brzdě je cca 2x větší než na přední (dá se to vyčíst i na diagnostice).
Při otočení zadního kola na centrálu je slyšet mírné dření o desky.
Bohužel to dělají i úplně nová GSA.
Můžete to vyzkoušet jestli je to opravdu normální stav?
V brzdiči mám vyměněné gumičky, nová brzdovka, vše by mělo být OK.
Díky
Upravil Lukas dne 23.07.2011 22:45
Lukas
motofanda napsal:
Zadní brzda brzdí víc než přední, tak možná proto se víc hřeje. I zadní kotouč ti odejde dříve než přední.
co to je za nesmysl PROBOHA?!
HLAVNI BRZDA JE TA PREDNI PREDNI PREDNI PREDNI.
V krizovkach se spolehnout na PREDNI PREDNI PREDNI PREDNI.
Vy co mate dual bod navic, nemusite resit zadni.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Lukas napsal:
Ahoj, musím se připojit.
Řeším zehřívání zadního kotouče.
Po delší jízdě mám přední téměř studené, na zadním neudržím ruku - i pouze při mírném brždění.
Pro upřesnění diskuze. Duál brzdí při zmáčknutí přední brzdy přední i zadní kolo. Tlak na zadní brzdě je cca 2x větší než na přední (dá se to vyčíst i na diagnostice).
Při otočení zadního kola na centrálu je slyšet mírné dření o desky.
Bohužel to dělají i úplně nová GSA.
Můžete to vyzkoušet jestli je to opravdu normální stav?
V brzdiči mám vyměněné gumičky, nová brzdovka, vše by mělo být OK.
Díky
panove.
Nevidel jsem zatim GSo, kteremu by se ZADNI brzda zahrivala mene, nez predni. Dual nedual.
Na tu zadni slapete vic + se zahriva mozna i trochu od svodu a motoru.
Byt vami jako prvni resim:
a) vlastni jizdni navyky -- neslapete nevedomky na NOZNI brzdu?
nemate tam prece jen trvale trochu nohu polozenou?
---
pak resim zbytek.
Prehnane pouzivani zadni brzdy ja vnimam jako jednoduse SPATNY jizdni navyk. Jak neumis ukrutne zabrzdit predni, v krizovce MAS VELKY PROBLEM.
Vim to z vlastni zkusenosti... jsem preuceny zadni brzdic
Upravil hicks dne 24.07.2011 10:13
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Lukas napsal:
Při otočení zadního kola na centrálu je slyšet mírné dření o desky.
Bohužel to dělají i úplně nová GSA.
dreni nebo susteni?
susteni je normalni, podle mych informaci za jizdy brzda klouze po vzduchovem polstari, takze nesusti.
---
jinak pro vsechny DOBRA POMUCKA:
a) vlezte na studenou moto
dejte nohu MIMO brzdovy pedal
c) myslete na to, abyste ji tam nedavali
d) mirne se projedte, alespon 5-10 minut stedni rychlosti, brzdete NORMALNE, zadne intenzivni
e) porad si hlidejte tu nohu
f) slezte a zkoumejte brzdy
Proste PRIMARNI je vylouceni chyby jezdce. S tou nozni je fakt problem.. jsou na to i statistiky.. v krizovkach mnoho z nas (vcetne mne) ma SILNOU tendenci DUPNOUT na nozni, ale zanedbat tu predni. Jsou na to snad i nejake statistiky.
Pointa je, ze predni vam zachrani krk, zadni vas zabije, protoze to jednoduse neubrzdite.
Upravil hicks dne 24.07.2011 10:17
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
a) vlezte na studenou moto
dejte nohu MIMO brzdovy pedal
c) myslete na to, abyste ji tam nedavali
d) mirne se projedte, alespon 5-10 minut stedni rychlosti, brzdete NORMALNE, zadne intenzivni
e) porad si hlidejte tu nohu
f) slezte a zkoumejte brzdy
...pokud ovšem nemáš integrál...
Maiali nel Fango!
a) vlezte na studenou moto
dejte nohu MIMO brzdovy pedal
c) myslete na to, abyste ji tam nedavali
d) mirne se projedte, alespon 5-10 minut stedni rychlosti, brzdete NORMALNE, zadne intenzivni
e) porad si hlidejte tu nohu
f) slezte a zkoumejte brzdy
...pokud ovšem nemáš integrál...
no u dvanactky zadni brzdi jen zadni a packa na riditkach 70/30, ne?
cilem je vyzkouset, jestli si NEPRIBRZDUJI nozni/zadni.
--
pak teprv ma smysl resit, jestli neco blbne vcetne integralu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jenom reaguji na výše uvedené skutečnosti. Před nedávnem jsem tu na fóru řešil to přehřívání a tady jsou mé poznatky. Někde jsem se dočetl že stačí rozebrat zadní brzdové segmenty a promazat vodicí tyčky ale ne moc ať to nezamastí destičky!!!!!! (suché mazivo, kvalitní vzsokoteplotní mazivo na brzdy). Po této aplikaci se už zadní brzda nepřehřívá max. 40-50 stupňů. Jsem naučen brzdit pouze přední brzdou a vždy po normální jízdě jsou přední kotouče studené a zadek tak na 40.
Jarka napsal:
Jenom reaguji na výše uvedené skutečnosti. Před nedávnem jsem tu na fóru řešil to přehřívání a tady jsou mé poznatky. Někde jsem se dočetl že stačí rozebrat zadní brzdové segmenty a promazat vodicí tyčky ale ne moc ať to nezamastí destičky!!!!!! (suché mazivo, kvalitní vzsokoteplotní mazivo na brzdy). Po této aplikaci se už zadní brzda nepřehřívá max. 40-50 stupňů. Jsem naučen brzdit pouze přední brzdou a vždy po normální jízdě jsou přední kotouče studené a zadek tak na 40.
predni kotouce studeny? To tomu moc nedavas
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já už mám ty divoký roky za sebou a teď v 45letech mám hlavní cíl vrátit se živý domu. Jezdím hlavně ve dvou se ženou, a navíc si jízdu na GS užívám pohodovou jízdou. Moje moto je že závodit se má na trati a ne na veř. silnici.
Jarka napsal:
Já už mám ty divoký roky za sebou a teď v 45letech mám hlavní cíl vrátit se živý domu. Jezdím hlavně ve dvou se ženou, a navíc si jízdu na GS užívám pohodovou jízdou. Moje moto je že závodit se má na trati a ne na veř. silnici.
jo jasne, mne jenom prekvapily ty STUDENY kotouce Vlazny to jo.. ale studeny...
Jinak mne pohodova jizda uspava, polevuje mi pozornost, tuhnu, hur ovladam motorku zvlast treba pri prudky klicce apod.. musim to stridat
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vůbec neřeš, mám zadní kotouč taky horkej. Předek se asi líp a rychleji chladí, pokud máš duál, tak stejně neovlivníš funkci zadní brzdy.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10