Zdravím,
chtěl by se Vás, jako majitelů a provozovatelů motocyklů zn. BMW zeptat na radu. Zvažuji koupi motorky. Vzhledem k tomu, že jsem velmi vysoký ( 203 cm ) tak mám strach z toho, že se jen tak na něco nenapasuji. Chtěl bych nějaké enduro, ale nevím co vzít. Sbírám na webu info, ale i tak z toho nejsem nijak moudrý. Do úzkého výběru prošla Africa-twin ( u té mám strach z výkonu ), 1000 Varadero, Bmw R1150 GS (Adventure) a F 800 Gs a BMW R 1200 Gs ( BMW u mě samozřejmě vede ). Podstatné co musím zmínit je, že jsem v životě žádné moto neměl a tak jsem naprostým nováčkem. V plánu zatím nemám ježdění dlouhých tras mimo republiku a evropu, ale do budoucna to nevylučuji. Prostě chci nějaké slušné moto, které mi bude dostačovat výkonově, když bych jel já s manželkou a nějakou bagáží třeba s jinými přáteli.
Chtěl bych se Vás tedy zeptat, co by jste v mém případě volili za moto a proč a čemu se naopak vyhnout, když zvážíte to co jsem uvedl výše. Chtěl bych koupit co nejspolehlivější stroj, takže se nebráním i jiné alternativě.
Díky Petr
P.S. V případě, že jsem se netrefil do správného vlákna, jako že asi netrefil, prosím admina o přesunutí. Díky
Tak Afrika je velmi dobrá volba motorky,ale obávám se,že ne s tvou výškou.Záleží na pocitu až vyzkoušíš posez atd.Výkonu sice nemá přebytek a ve dvou s bagáží už trošku sípe a budeš asi mít problém s prostorem na nohy a vůbec je malá..Já měřím 190 cm a Afka byla v pohodě.Varadero taky velmi dobrej stroj co se týče spolehlivosti i jízdních vlastností jen podvozek pokulhává.Spousta kluků odsud ho měli tak určitě něco napíšou.R1150GS bych si tak tipl,že pro tebe a tvoje dva metry asi nejideálnější moto.Spousta prostoru,žádná velká údržba,malá spotřeba,mooooc hodnej motor i pro začátečníka.Nasadíš kufry a můžeš jet na konec světa i ve dvou.F800GS na to bych asi zapoměl hned neb je docela malý a dost ostrý pro začátečníka je to opravdu i motorka do horšího terénu.A zase kluci tady mají tak poreferujou.No a 1200GS bych si nechal třeba až se trochu vyjezdíš a 1150 tě přestane bavit což nevím,neví jestli se někdy stane.Měl jsem Afriku i 1150GS a kdybych nechtěl jezdit co jezdím mám 1150 dodnes.
Afrika je určitě fajn motorka, ale nejlepší léta už má za sebou a dřív nebo později Ti začne chybět výkon. O předraženém plastovém výlisku jménem Varadero se ani nebudu zmiňovat, takže nám zcela správně zůstává to BMW. Takže jsi tu správně.
Já měřím sice "jen" 193, ale mám v poměru k tělu hodně dlouhé nohy a ani na jednom bavoráku mi místo nechybí. Řekl bych dokonce, že právě BMW a specielně GS myslí na dlouhány nejvíc.
Jako začátečníkovi bych Ti spíš doporučil boxer,650 je pro dva malá a osmikilo je paradoxně trochu náročnější na ovládání. Jelikož hodláš jezdit ve dvou a patrně víc na asfaltu než v terénu, šel bych do 12ky(samozřejmě s ohledem na finanční možnosti). Nepochybuju, že si rychle zvykneš a budeš mít kam vyrůst, aniž bys musel měnit stroj. Doplňků je nepřeberné množství a tak si budeš moct tu svoji přizpůsobit přesně tím způsobem, aby Ti vyhovovala na tvoje použití.
Je dobře, že si uvědomuješ, že nevíš jakým směrem se bude Tvoje motorkaření vyvíjet. Největší chyba je říct si: "tohle mi teď stačí" a za rok přemýšlet, jak koupit něco jinýho.
S 12kou se skamarádíš asi nejrychleji, na silnici a ve dvou budeš mít nejlepší jízdní vlastnosti a na polňačky a lesní cesty je to naprosto v pohodě. A obzvlášť na cestování ve dvou nemůžeš asi zvolit nic lepšího. Pouvažoval bych ještě o verzi Adventure, to že je vyšší Ti vadit nebude, lepší tě ochrání od povětrnostních vlivů, podvozek má větší rezervy a 33l nádrž se čas od času může sakra hodit. Maiali nel Fango!
Fanos Rusicka napsal(a):
Tak Afrika je velmi dobrá volba motorky,ale obávám se,že ne s tvou výškou.Záleží na pocitu až vyzkoušíš posez atd.Výkonu sice nemá přebytek a ve dvou s bagáží už trošku sípe a budeš asi mít problém s prostorem na nohy a vůbec je malá..Já měřím 190 cm a Afka byla v pohodě.Varadero taky velmi dobrej stroj co se týče spolehlivosti i jízdních vlastností jen podvozek pokulhává.Spousta kluků odsud ho měli tak určitě něco napíšou.R1150GS bych si tak tipl,že pro tebe a tvoje dva metry asi nejideálnější moto.Spousta prostoru,žádná velká údržba,malá spotřeba,mooooc hodnej motor i pro začátečníka.Nasadíš kufry a můžeš jet na konec světa i ve dvou.F800GS na to bych asi zapoměl hned neb je docela malý a dost ostrý pro začátečníka je to opravdu i motorka do horšího terénu.A zase kluci tady mají tak poreferujou.No a 1200GS bych si nechal třeba až se trochu vyjezdíš a 1150 tě přestane bavit což nevím,neví jestli se někdy stane.Měl jsem Afriku i 1150GS a kdybych nechtěl jezdit co jezdím mám 1150 dodnes.
Sice souhlasim, ze bych 800 pro zacatecnika nedoporucil, ale male urcite neni ... Mam 180cm a na 800 mam problemy dosahnout na zem obema nohama celou plochou nohy. Rozvor 1578 oproti 1501 a 1519 u 1150 a 1200 je taky vetsi.
Pokud si ale myslel male jako "lehci", tak potom jo.
Při tvojí výšce 1150 adventure Ještě bych se nebál ani pěkné 1100 gs a přikůpit sedlo touratech kahedo XXL já mám dva metry a super.Pak už enom 1200 ADV...
Kupredu spatki ni krok...
morabo-jak můžeš doporučit takovou volovinu to nepochopím.1200 pro úplnýho začátečníka a ještě k tomu Adv????Tos trošku přepálil.Píše,že nikdy na motorce nejezdil tak nemůže vlítnout do 100 kobyl.A navíc s 1200 si užije víc problémů než ježdění.
Hicks-no chlap s 2 metrama na 800 opravdu nic moc prostě je malá,ale i lehká.
Jak píše Bohumil 1150 Adv nej volba.
Fanos Rusicka napsal(a):
morabo-jak můžeš doporučit takovou volovinu to nepochopím.1200 pro úplnýho začátečníka a ještě k tomu Adv????Tos trošku přepálil.Píše,že nikdy na motorce nejezdil tak nemůže vlítnout do 100 kobyl.A navíc s 1200 si užije víc problémů než ježdění.
Hicks-no chlap s 2 metrama na 800 opravdu nic moc prostě je malá,ale i lehká.
Jak píše Bohumil 1150 Adv nej volba.
Fanosi to psal Randolf...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
- mas rad boxery -> 12ka -- s tvoji vyskou MOZNA i adventure.
- mas rad hodne moderni technologie a modely -> osmikilo
- integral + ESA? -> dvanactka
- nebudes schopen se starat o retez -> osmikilo
- vadi ti, ze ma motorka jen naporove chlazeni? -> osmikilo
- mas ufnukanou zenu? -> 12ka
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Fanos Rusicka napsal(a):
Vjetrník-no a kdo si tady pořád stěžuje na 1200ky???Dyť je to tady celý zasraný tématama o poruchách.
chapes, Vjetrnik je selektivne nekriticky
ale to se vi.. v dost vecech ma nicmene obecne pravdu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hicks-jo pravdu asi má,ale hlavně má zkušenosti*a něco pojezdil.To já si jen tak rád rýpnu.12ka je fakt líp ovladatelná,ale rozhodně bych ji nedal do ruk absolutního začátečníka.Neznamená,že má dva metry tak může jezdit 12Adv.
Fanos Rusicka napsal(a):
Hicks-jo pravdu asi má,ale hlavně má zkušenosti*a něco pojezdil.To já si jen tak rád rýpnu.12ka je fakt líp ovladatelná,ale rozhodně bych ji nedal do ruk absolutního začátečníka.Neznamená,že má dva metry tak může jezdit 12Adv.
12ka je dobra, ale ZAS AZ TAKOVY skvost to, jak se nam nekteri snazi namluvit )... NENI
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tuhle jsem četl článek, jestli si začátečník může koupi litrovou motorku...závěr byl, že může, že naopak leckdy nemá smysl kupovat něco jako mezistupeň. Ale rovnou si udělat tu správnou radost. Pokud má člověk již vše v hlavě srovnané, může mít pod zadkem třeba 150Hp, nikdo neříká, že je musí využívat, stačí jezdit na půl plynu a třeba za rok, či dva se dostat na úroveň, kdy prostě vezme za plyn.
Já se byl ráno po delší době projet na silnic, moje má naměřených 155Hp a prvních 10km jsem se na tom skoro bál. Dlouho jsem na ní nejel. Po deseti km jsem si dal dvě zatáčky za sebou na půl plynu, třetí naplo a už jsme zase byli kamarádi. Přeci jen vodit do zatáčky zadní pneu o rozměru 190 je něco jiného než užovka, co má GS. A o tom to je. Každá motorka se vodí trošku jinak, jedna vyžaduje pevnou ruku od začátku, druhá naopak. R1200 GS je ta druhá kategorie. Ten podvozek je totiž takový, že dovolí i chybu třeba na brzdách, kdy umožní brždění v zatáčce, navíc s podporou ABS. A druhá výhoda je nízké těžiště a relativně nízká hmotnost (rozdíl oproti vosmikilu není dramatický, takže jedna z mála výhod vosmikila je rázem pryč) v součinosti s dobrou geometrii. Takže pro začátečníka bude leckdy 1200 lépe ovladatelná než o dosti těžší (i když možná uprostřed Afriky odolnější) 1150.
A pokud se někomu zdá R1200GS poruchová, ať si pořídí itala. Nejen že se mu motorka bude klepat jak drahý pokojový psík, stejně jako on bude dělat loužičky (olejové) a ostatní majitele bude znát od kávy z čekárny v servisu...
no, asi záleží na rozpočtu, ale já bych asi doporučil 1100 - 1200GS při té jeho velikosti a taky chce s sebou vozit svou drahou polovičku a na to mi přijde 800 jako nevhodná
a že by byla 12tka moc na začátečníka? nesouhlasím! záleží co má v hlavě, zabít se může i na MZ150, třeba
convoy napsal(a):
velikosti a taky chce s sebou vozit svou drahou polovičku a na to mi přijde 800 jako nevhodná
z tech 60 000km co mam na osmikile je tak 20, mozna vic ve 2... a zadek nas neboli, motorka se chova temer stejne jako v jednom...
co ze je tu nevhodneho a cim mas sve argumenty podlozeny?
---
dalsi vec je manevrovani po meste, coz je aktualni pro kdekoho a kde zase ma navrch osmikilo.
Upravil hicks dne 12.06.2010 16:03
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2