obracim se na vas [hlavne k TomoviTT] s touto otazkou:
jsem pred nakupem GPS
[dosud pouzivam DPA, jak jsme psali i loni apod., ale pravdou je, ze za jizdy ve dne pri slunci - a navic pod slidou - ne absolutne necitelne, je to asi jako papirova mapa, kdy pri zastaveni nemusite rozkladat velky rozmer a mrknete na PDA, docela fajn v podvecer a v noci, ale na motorce se spis jezdi ve dne, takze PDA je takove dobre, levne prvni seznameni s navigaci, ale pro spravne pouziti asi vsichni pozdeji prechazime na neco specialnejsiho]
ta otazka se tyka politiky distribuce firmy Garmin
website Garmin ma pro dnes motorku bud radu Zumo nebo Streetpilot
O Zumu z ruznych duvodu neuvazuji, protoze chci koupit jednu spickovou navigaci, jednu na vsechno [i na cesty mimo Evropu atd.].
Takze se logicky klonim k rade Streetpilot, kde soucasnym vyrobkem je 2820. BMW dodava svuj Navigator [dnes zdarne jiz III.], coz je vlastne minuly Streetpilot 2710 plus maly ovladaci panel nalevo od obrazovky se ctyrmi tlacitky.
Cili nove 2820 Garmin Streetpilot nebo BMW Navigator III a proc?
Otazka distribuce: proc TT nenabizi radu Streetpilot, ale radu 278C [treba i s ruznymi predehranymi mapami]? Dle garmina jde o pristroj "vseobecneho" pouziti, i na lode, bere to i namorni mapy apod. Ano je to vodotesne a asi i odolne otresum a tedy i vhodne pro pouziti na motorku, ale neni to specielne na motorku, na motorku urcuje garmin radu Streetpilot. Je mi to divne, ale doplnim, ze recky zastupitel Garmina ma v nabidce vse MIMO rady Streetpilot a recky Touratech take nenabizi Streetpilot, ale obdobne jako TomasTT jen radu 278C].
Proc tedy v Evrope neni jednoduche sehnat radu Streetpilot [2820] ale pouze starsi, BMW upravenou a podstatne drazsi verzi, prestoze je zakladni vyrobek [2710] starsi Navigator III?
Jde o nejakou dohodu mezi Garminem a BMW [je jasne ze Navigator III je nejspis pro BMW vyraben primo od garmina....], ze nebude prilis propagovat a dodavat distributorum Streetpilot 2820?
Neni mi to jasne. Zatim se orientuji k 2820, protoze nechci davat skoro 600Euro naviz za BMW Navigator III, prestoze ma 4 cudliky navic, ale je i starsi jakozto zakladni vyrobek [vychazi jak rikam ze 2710].
Je dobre se zminit i o vyhode rady Streetpilot oproti 278 v tom ze ma Bluetooth a MP3 player [vnitrni pamet ma 2GB a z toho mapy obsahuji - lisi se to dle ruznych informaci - asi neni vse jasne kolem noveho formatu komprese nebo podle toho, zda obsahuje North America nebo Europe - od 1,2 GB do 1,5 GB, kazdopadne zbyva misto na dalsi mapy a mp3, coz asi na mapy staci, ale na pisnicky to moc mista neni. Bluetooth posila navigaci a telefony do sluchatek, zrejme jako Zumo...
Navic v websitu garmina pisou, ze u 276C a 278 NEMA kartu, ale vnitrni pamet [coz je vseobecne znamo], ale ze NEMUZE nahrat add-on mapy do vnitrni pameti.
Proto neni divu, ze lidi tapou....
Upravil Doc dne 19.01.2008 20:45
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[70.95Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Garmin Streetpilot 2820
Doc přiložený následující obrázek:
[12.51Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
BMW Navigator III plus
Doc přiložený následující obrázek:
[48.37Kb]
Upravil Doc dne 19.01.2008 20:28
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Ahoj,
no odpověď bude asi překvapivě jednoduchá - Streetpilot 2820 se už nevyrábí. V katalogu jí měl Touratech a docela se prodávala i z českého zastoupení Garmin, my jsme s tím tenkrát teprve začínali a prodali jsme jich tak pět nebo šest. Bylo to poměrně drahý. Někde se ještě doprodává ale už nejsou ve výrobě. Prakticky ho nahradilo Zumo a řekl bych že nejen nahradilo. Především je o hodně modernější - má rychlejší procesor a lepší displej. Další výhodou Zuma jsou offroadové funkce, které 2820 prakticky nemá a podpora levných SD karet (2820 nemá vůbec žádné karty, všechno se musí nahrávat do volné paměti což někdy na cestách nemusí stačit nebo to nemusí být praktické). Uživatelský komfort je přibližně stejný, nejsem zrovna expert na streetpiloty téhle řady ale má to dvoukanálový BT a touchscreen.. Jenže třeba zjištění souřadnic aktuálního místa nebo uložení waypointu je udělaný příšerně komplikovaně, protože se nepředpokládalo, že by tyhle funkce majitel streetpilotu potřeboval. Další nevýhodou 2820 a vlastně celé řady 26xx a 27xx je absence baterky. Nezdá se to jako důležité ale přijde mi to stupidní. Chceš si v hospodě naplánovat kam pojedeš během čekání na jídlo a musíš hledat 220V a vláčet tam adaptér. Na to nadává většina uživatelů. Ovšem SP má i nějaké výhody - třeba uživatelsky modifikovatelné údaje na displeji (lze změnit zobrazovanou hodnotu za jinou) a propracovanější systém výpočtu trasy. Ale když porovnávám tyhle dva modely, Zumo mi přijde lepší.
Srovnávat to s 278C nejde. To je úplně jiná řada určená pro jiný typ uživatelů. Je to prvotřídní plotter, SP i ZUMO jsou komfortní navigace. Plotter umí mnohem víc věcí ale klade vyšší nároky na znalosti obsluhy. Někdo se ve stránkách a systému menu může docela hezky ztratit. Tohle u Zuma nebo SP nehrozí. Offroadové funkce jsou na 278C dovedené do maxima. Nastavovat parametry jde úplně od všeho atd. Nevýhodou je absence touchsceen (horší zadávání adres) ale předpokládá se jízda podle waypointů a pak to nevadí. Displej na sluníčku nemá chybu, neznám nic lepšího. Pro mě jediné vady na kráse jsou příjmač GPS25 (oroti SiRF3 menší citlivost ale vyšší přesnost a to kvůli námořnímu režimu, kde se SiRF nepoužívá) a absence integrovaného BT, což lze řešit pomocí externího BT donglu ale už to není tak elegantní a nemá to podporu telefonu. Podpora pouze RoHC karet je pakárna kvůli jejich ceně ale opět je to z důvodu spolehlivosti oproti SD. Předpokládám že někdy přijdou s novým modelem na bázi 278C, který bude mít BT a obyčejnou kartu ale zatím to je nejlepší offroadová navigace na trhu. V USA se prodávají jiné verze, které jsou v Evropě nanic - s podporou XM satelitů atd. To se nás tady netýká.
Takže SP2820 - ujde ale je to starý přístroj a stará koncepce, mizerný displej
Zumo - nejmodernější technologie ale díky zjednodušenému ovládání chybí některé možnosti a funkce
278C - složité ovládání a absence komfortu ale 100% funkcí a možností nastavení
Já používám ve městě a na cestování po silnicích Zumo a na jakýkoliv offroad 278C.
Jo a jen k těm dohodám - BMW na některých trzích prodává namísto NavigatorIII upravené Zumo pod názvem BMW Zumo. Má černou barvu a používá upravený firmware. V databázi POI jsou například servisy BMW. Ty tam mimochodem lidem nahráváme taky, protože tu databázi máme.. Nicméně - když si přečteš nějaké diskuze, tak lidi příšerně nadávají - update firmwaru pro BMW je totiž tak o rok zpožděný proti verzím, které jsou dostupné pro normální Zumo. Mám pocit, že tam vůbec nemají zobrazení souřadnic, nezobrazuje to prošlou trasu atd. Prostě software rok starý. A tuším za cenu mnohem vyšší než klasické Zumo, jen proto, že to je holt OEM pro BMW.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Doc napsal:
Navic v websitu garmina pisou, ze u 276C a 278 NEMA kartu, ale vnitrni pamet [coz je vseobecne znamo], ale ze NEMUZE nahrat add-on mapy do vnitrni pameti.
Proto neni divu, ze lidi tapou....
276C i 278C nemá kartu V CENĚ. Ale slot tam na jí je. Je to speciální karta RoHC, dodávaná pouze Garminem s kapacitou od tuším 16 do 512MB.
Je pravda, že ani do jedné verze není možné dohrávat mapy to vnitřní paměti. Ani u té 278C, i když ve vnitřní paměti (opravdu 2G je předehraná mapa CityNavigator a zbývá tam fůra volného místa. Není žádná metoda, jak tam něco přihrát. Pochopitelně že WP, trasy a stopy tam nahrávat a ukládat jdou i bez karty (v případě 278C i uživatelské POI) ale mapy jen na kartu v obou případech.
Tome diky za vycerpavajici odpoved, takze resenim je asi to co pises, Zumo a 278C, pokud mas na oba. Pokud ne, zalezi na tom, co delas vic.....
Absolutne rozumim nutnosti mit baterku, to je presne jeden z praktickych duvodu, pro ktere bych do SP nesel, ale uniklo mi to, myslel jsem ze ma, nastesti jsi na to upozornil. Ja jsem kurak, takze zastavky byvaji caste a fajn si pri kafi pohrat s dalsi trasou, znam to z PDA.
Na websitu garmina 2820 maji mezi modely ktere se jeste vyrabeji [neni v te sekci na starsi modely, a maji takovou sekci]
BMW zumo bude asi stejna blbost jako ten BMW SP [taky starsi a problematicky firmware atd.,]
Taky na moto adventure se vubec nediskutuje, zakonem je 278C bez komentaru, a to prave pro tu spolehlivost a profesionalitu plottera a moznosti off road pouziti [tracking atd.]. Ze srandy rikaji ze Zumo je pro harleyaky s nizsim IQ a duchodce [velka pismena na presbyopii]
Jeste jednou dik.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Muzu se nekde docist vic o rozdilech mezi Zumo a 278c? Taky se rohoduji jakou navigaci ,ve vyberu mam pouze tyto 2 modely,ale nevim jestli 278c ma pro me cenu a jestli bych ho vyuzil,nebo bude dostacujici Zumo,chci to jen na motorku,zapadni evropa mne ani moc nezajima,takze spis vychod a afrika.
Taky by mne zajima jestli ma cenu priplacet za Zumo 550 kdyz to nechci vubec do auta a zda by mi neplnil stejnou funkci Zumo 500 s SD kartou?(vic rozdilu nez drzak do auta a interni pamet jsem zatim nezjistil a to pro mne cenu nema)
ZUMO 550 bez komentáře
BTW prosákla mezi vás informace o prolomení kódů GARMINA ??? viz. thepiratebay
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Vim, ze je to trochu OT, ale resil jsem stejnej problem.
V patek jsem nakonec objednal TomTom Rider II a to z jedinyho duvodu, u Garmina mi hrozne nevyhovuje ovladani.
Tim chci rict, pokud nekdo mate zkusenosti s TomTomem, Miem atd, pred koupi Garmina si ho urcite vyzkousejte.
Garmin je super a pokud si clovek zvykne, neni co resit, nekomu muze pripadat ovladani vyrazne lepsi nez u ostatnich, ale spis jen upozornuju, stoji za to si ji nejdriv vyzkouset.
Navigace prodavam, takze mi prosly rukama snad vsechny a fakt je, ze Garmin ovladanim proste vybocuje z rady ostatnich GPS.
Samozrejme stejne tak vybocujou i malo rozsireny komercni znacky (Sony, Panasonic, JVC, Pioneer, Blaupunkt..)
Rozhodne ale obdivuju navigaci, kterou dodava BMW, protoze v aute mam OEM navigaci BMW Business a to je neco hruzostrasnyho. Predevsim ta vec proste vubec nic neumi.
Alda napsal:
Vim, ze je to trochu OT, ale resil jsem stejnej problem.
V patek jsem nakonec objednal TomTom Rider II a to z jedinyho duvodu, u Garmina mi hrozne nevyhovuje ovladani.
Tim chci rict, pokud nekdo mate zkusenosti s TomTomem, Miem atd, pred koupi Garmina si ho urcite vyzkousejte.
Garmin je super a pokud si clovek zvykne, neni co resit, nekomu muze pripadat ovladani vyrazne lepsi nez u ostatnich, ale spis jen upozornuju, stoji za to si ji nejdriv vyzkouset.
Navigace prodavam, takze mi prosly rukama snad vsechny a fakt je, ze Garmin ovladanim proste vybocuje z rady ostatnich GPS.
Samozrejme stejne tak vybocujou i malo rozsireny komercni znacky (Sony, Panasonic, JVC, Pioneer, Blaupunkt..)
Rozhodne ale obdivuju navigaci, kterou dodava BMW, protoze v aute mam OEM navigaci BMW Business a to je neco hruzostrasnyho. Predevsim ta vec proste vubec nic neumi.
Používám garmin na motorce,v autě a na kole,a to z jednoho prostého důvodu.Garmin mi umožní dostat do přístroje jakoukoliv mapu,plánovat vyjížďky na kompu a nasledně třeba zase doma vyhodnocovat.Dá se sledovat čas,rychlost,zobrazit profil třeba v OziExploreru a spoustu dalšího.To prostě jiné navigace nenabídnou.V ovládání nevidím problém.
To vsechno vim a nerikam proti tomu ani slovo. Vim, ze jsou dobry!
Jsi na nej zvyklej, tak je to parada.
Ja jen upozornuju lidi, kteri jsou zvykli na TomTom, Mio apod (s prehledem nejrozsirenejsi a nejprodavanejsi navigace v CR), aby si Garmina pred koupi urcite vyzkouseli.
Jojo vim,ja si Garmina zkousel,jsem taky zvykly na TOMTOM a teda taky se mi Garmin moc nejdriv nezamlouval,je to vsechno zbytecne slozity a je s tim trochu vic zbytecny prace , pripravit mapy a tak...to mi taky vadi,ani s hlasovou navigaci jsem nebyl tak spokojenej jako u tomtoma a vlastne ani s vypoctem tras bohuzel na motorku nikdo jinej nedela navigaci,ktera je vic odolna,prectu display na slunicku a hlavne dam do toho topo mapy ruznych statu,waypointy od kamaradu...je to proste neco za neco,umi toho o neco vic,ale je taky narocnejsi na uzivatele a taky je to dost o zvyku,nejdriv jsem si rikal,jeste ze jsem za to nevyhodil 30 tis. no a ted se to chystam udelat ale asi mi staci ZUMO 500 a odpruzeny drzak TT a nebude to tak drahy,jen do stredni a zap.evropy bych ale stejne volil urcite tomtoma pac je jak rika Tomas TT"pro blondynky" a to mi vyhovuje
Uplne idealni by asi bylo odolne PDA ,s displejem z 278c,kam se da nacpat vsechno jak Garmin tak Tomtom i ostatni...a aby to stalo tak 15 tis.
Upravil xavier dne 20.01.2008 17:08
swat napsal:
ZUMO 550 bez komentáře
BTW prosákla mezi vás informace o prolomení kódů GARMINA ??? viz. thepiratebay
Funguje to. Potřebuješ jen instalační disky a znát kódy map. Víc o tom píšu na motorkari.cz
Má to i do budoucna negativní aspekt...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
xavier napsal:
Muzu se nekde docist vic o rozdilech mezi Zumo a 278c? Taky se rohoduji jakou navigaci ,ve vyberu mam pouze tyto 2 modely,ale nevim jestli 278c ma pro me cenu a jestli bych ho vyuzil,nebo bude dostacujici Zumo,chci to jen na motorku,zapadni evropa mne ani moc nezajima,takze spis vychod a afrika.
Taky by mne zajima jestli ma cenu priplacet za Zumo 550 kdyz to nechci vubec do auta a zda by mi neplnil stejnou funkci Zumo 500 s SD kartou?(vic rozdilu nez drzak do auta a interni pamet jsem zatim nezjistil a to pro mne cenu nema)
Je to mnohokrát omílané téma.. Pro začátek něco na přečtení:
http://www.touratech.cz/html/gps.html
A o Zumu porobně úplně dole na téhle:
http://www.touratech.cz/html/nabidka_gps_a_sw.html
A pokud na to máš nervy, přečti si od začátku tohle:
http://forum.motorkari.cz/viewtopic.php?id=653&p=1
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
jo uz jsem na str. 12.....
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
swat napsal:
ZUMO 550 bez komentáře
BTW prosákla mezi vás informace o prolomení kódů GARMINA ??? viz. thepiratebay
Funguje to. Potřebuješ jen instalační disky a znát kódy map. Víc o tom píšu na motorkari.cz
Má to i do budoucna negativní aspekt...
A v čem vidíš ten negativní aspekt ?? nemyslíš že to byl nějaký marketingový tah???
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Ok, pochopil jsem zcela jasne, ze streetpilot nikoliv
bud Zumo 550 nebo 276-278C
otazka: jaky je vlasne rozdil [krome velkeho cenoveho skoku] mezi 276 a 278?
Zatim jsem jenom pochopil ze 278 ma navadeni [hlasove] a kompatibilitu XM [coz je mi fuk]...
Diky
P.S. zatim totally confused zda zumo 550 nebo 276
na jedne strane lehka ovladatelnost [touch screen a "rukavice free ovladani" je dobra vec na motorku], ale s horsi viditelnosti na slunci [je to opravdu tak hrozne na slunci?, je tak velky skok oproti 276?] - urcite jde o relativne komfortni navigaci s podporou BT a SD karet [+ mp3]
........................
na druhe strane profesionalnejsi pristroj 276/278C. Je otazkou, zda je potreba tolik offroadovych moznosti [prece cozi zakladniho ma i zumo...]a mit jenom kvuli tomu daleko horsi ovladani s lepsi obrazovkou..
Tome, kdybys jezdil offroad jenom obcas jako asi vetsina z nas a nejvetsim adventure cestou by byl Tunis a Maroko [nebo ani to ne..] a musel si vybrat jenom jeden pristroj, co bys koupil? Ptam se proto, ze zaprve jsi odbornik a za druhe mas oba a pouzivas je stridave, jak pises. Cili co je lepsi, stabilnost uchyceni zuma s nekterymi ocesanymi offroad moznostmi nebo bys radsi bral 276 a at se treba i trapis kdys zadavas adresu? Predpokladej, ze stoji stejne, nejde o zadny cenovy rozdil, ale o to co je lepsi a pohodlnejsi pro bezneho srmtelnika.
Diky, precetl na motorkarich celych 22 stranek, pomohlo to.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic