zkoušel jste to někdo v báwu
můj mladej to zkusil ve felicii,nejprve 1:1,auto jelo v pohodě,pak jen na ethanol a auto údajně nic moc,tak zas do toho leje klasik benál
motorka je můj mazel alekdyž tak cestujete všude možně,tak tam taky lejete kde coa motorka vám jezdí dál bez problémů,tak sem nakousnutej to zkusit,hlavně při větších přejezdech,kdy tu nádrž přefoukám do vzduchu během pár hodin
co vy nato
Upravil bystricke dne 20.06.2010 23:59
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Jenže málokdy tam lejeme něco, co má dost přes sto oktanů... Problém není, jak dlouho bude palivo v nádrži ležet, ale co to udělá se spalovacím procesem. Motor by na to měl být připravený když ne jen naladěním, aby to opravdu jelo a mělo smysl, tak hlavně po stránce mechanické, minimálně pevnější ventilová sedla...
Já bych to teda do motoru kterej s tím nepočítá a není na to dělanej nelil!
Maiali nel Fango!
Přesně jak říká marabo,chceš-li si zadělat na problémy tak experimentuj.Znám kluka kterej má pálenici a jezdí jenom na etanol.Ten má starou JAWU 250 /kejvačku/ = dvoutakt a ta to schroupne.Prý jenom pošteloval předstih a vyměnil svíčku
Do svýho čmeláčka bych to ale nelil.
Nejhorší smrt je z vyděšení a nejhorší srážka v životě je srážka s blbcem.
morabo napsal(a):
Jenže málokdy tam lejeme něco, co má dost přes sto oktanů... Problém není, jak dlouho bude palivo v nádrži ležet, ale co to udělá se spalovacím procesem. Motor by na to měl být připravený když ne jen naladěním, aby to opravdu jelo a mělo smysl, tak hlavně po stránce mechanické, minimálně pevnější ventilová sedla...
Já bych to teda do motoru kterej s tím nepočítá a není na to dělanej nelil!
jj.. a neni nahodou ethanol vyrazne korozivnejsi, nez benzin?
pripadne agresivni vuci gume/plastu atd..?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jenže není problém v oktanovém čísle.To číslo neznamená kvalitnější palivo nebo vyšší teplotu hoření a pod.Je to pouze vyšší odolnost paliva vůči detonačnímu hoření,které může vzniknout tím,že nalejete naopak palivo s nižším o.č. do motoru s větším kompresním poměrem a to může způsobit to,že se palivo vznítí dřív než ho zapálí svíčka(vlivem tlaku a teploty) a hlavně to,že shoří rychlejí než po zapálení svíčkou,kdy dochází k plynulejšímu prohoření směsy a tím menšímu namáhání pracovních součástí motoru.
Problém bych viděl spíš v tom co napsal Hicks.V palivech jde totiž taky o přísady(antikorozní,mazací,čistící) a toho v ethanolu asi moc nebude
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jen pro zajimavost: Vetsina motoru koncernu GM na to je pripravena, i kdyz to treba neavizuji.... podle ne to neni tim, ze by chteli bybt ekologicti, ale ze maji trach, ze jim arabaci utnou tipec a nebudou mit na co jezdit
citace:
Na straně automobilu není zapotřebí žádných větších úprav. Stačí tvrzená ventilová sedla, přeprogramování řídicí elektroniky a předehřívání bloku motoru (pro studené starty za teplot nižších než minus 15°C).
Maiali nel Fango!
pisou tam cca to, co jsem rikal.. ze ethanol je proste o neco agresivnejsi, nez benzin... takze i odolnejsi guma/plasty/kov v palivovem systemu je na miste.
Kadopadne nic dramatickeho..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Diskuze už nám trochu zestárla, ceny paliv se zase o něco vyšplhaly, odhodlal se někdo a vyzkoušel E85 i do našich jednostopých mazlů třeba i v nějakém poměru apod?
Problémy s korozí tam rozhodně jsou, pamatuji se (tak 3-4 roky zpět) když v autosalonu na primě prezentovali tuším předělávku Focuse nebo něčeho takového na Ethanol (myslím, někde ve Švédsku či někde tam...) Říkali něco o investici 70-100 tis. že se musí předělat sání a nějaké další detaily kvůli větší agresivitě a náchylnosti na rezivění sání...
jinak nevím jestli teď nemíchám jablka s hruškami ale mám dojem, že ten nový Shell Fuel save je prakticky snad to samé... (pokud ne tak se moc omlouvám za mystifikaci) a mám takový dojem, že na m.cz se řešily nějaké problémy na motorkách s tímto palivem spojené
v pondělí sem natankoval 3/4 nádrže E85,po 10 minutách jízdy sem už nebyl schopen normálně odjet z křižovatky to bylo jak v autoškole,přískokem vpřed,tak sem na pumpě musel dobrat do plna benzínu,už to zase jezdí,trochu cuká,ale jede
nevím,možná už sem to někde psal,zkoušel sem to v báwu,1:1,jelo to bez problémů
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
bystricke napsal:
v pondělí sem natankoval 3/4 nádrže E85,po 10 minutách jízdy sem už nebyl schopen normálně odjet z křižovatky to bylo jak v autoškole,přískokem vpřed,tak sem na pumpě musel dobrat do plna benzínu,už to zase jezdí,trochu cuká,ale jede
nevím,možná už sem to někde psal,zkoušel sem to v báwu,1:1,jelo to bez problémů
E85 je rozhodně cenově zajímavý palivo kór když padnou 2 nádrže za den (na cestu kolem komína to určitě nemá cenu), je pravda že když to nalejete do nádrže neředěný bez některých úprav, takto prostě nemůže fungovat. Přečetl jsem na forech hodně, vesměs se shodnou aby to fungovalo: 1)přídavný modul(upravuje dobu vstřiku - víc paliva), 2) KN filtr, 3)iridiové svíce(vydrží víc tepla), 4)vyndat kat.,. Koroze hrozí pouze při dlouhodobějším odstávce(přez zimu), hadice na palivo(když jsou starý - jdou seznat za pár korun a zase jich tam tolik není. Jo ještě někdy bývá problém že to hodně čistí, takže to rozpouští všechny úsady v nádrži a hadicích - doporučují nový palivový filtr. Taky o tom vážně uvažuji to prubnout - ale ..cena slušného modulu který má čidlo teploty a je možné dodatečné ladění přez notebook je 299 EUR (na 2 válce). Psal jsem výrobci do Německa a odpověď byla že už to montovali na X motorkách BMW (R1150GS)a "prý" není problém.
Budu rád za každou zkušenost.
tak to už bude,rovnou dát lepší plynovou nádrž,např.místo kufru.já bych tam ethanol 85 nedával,už takhle je ten benzín míchanej eko sajrajtem a kdoví čím ještě,a budou to přidávat čím dál více.
"Žij svůj sen"