Mam TomTom Rider II.
Premyslim jak to zapojit.
GS ma z vyroby 12V zasuvku, ktera, jestli jsem to spravne pochopil funguje pouze po nastartovani motoru a po zhasnuti motoru zustava aktivni, dokud neklesne kapacita baterie pod kritickou nestartujici mez. Je to tak?
Pokud bych na toto 12V napajeni napojil na tvrdo drzak GPS, co muze byt spatne? Cemu bude vadit, ze bude drzak vlastne porad napajenej i kdyz bude GPS lezet doma v supliku?
Co voda? Co nejaka sebemensi spotreba? Mam pravdu s tou seriovou zasuvkou?
A jeste.. muzu dal od tyhle zasuvky vyvest dalsi zasuvku k budikum a tudiz mit obcas soucasne napajenou GPS a napr. nabijeni mobilu?
Diky za nazory.
Nebál bych se to připojit na ,,tvrdo´´ rovnou mám to podél svazku rovnou na baterku, na to, aby ti navigace vycucla baterku by jsi musel strávit příliš času odhad 1 týden zapnutá.
R1150 GS Adventure
Piky: no jde mi o to, jestli treba neco nebere samotnej drzak, jasne, asi v nem nic neni a kecam kraviny, ale lina huba... A taky prave jestli to nejak nemuzu zkratovat prave treba kdyz se drzak "vykoupe".
Swat: to je pozitivni zprava, ktera urcite posunula dal moje odhodlani k onomu zapojeni
A co s tou orig. zasuvkou, je to tak jak jsem napsal?
Jak Zumo, tak TomTom Rider i RiderII používají aktivní držák. To znamená, že v držáku je elektronika. A bohužel v případě TTR a nejspíš i TTR2 zůstává nepřetržitě napájená. U Zuma je to ověřený, že odběr klesne skutečně na nulu, jakmile se GPS vyndá s držáku. U TTR to dělalo ten problém, že pokud se to zapojilo přes systémovou zásuvku, nezapnul se třeba imobilizér, protože odběr v té zásuvce nebyl nulový. Je to tak někdy ze začátku léta, co jsme to řešili s někým od Bychla, kde na to narazili. Každopádně od té doby mohli udělat jiný firmware na 1200GS, který takový nízký odběr bude ignorovat (pochybuju) nebo to odpojí (možná) ale každopádně bych to nepodceňoval a udělal zkoušku a radši to změřil. My jsme těch TTR2 zapojovali děsně málo, takže fakt nevím ale pokud uděláte zásuvku přes pojistku přímo na baterku, zbytek motorky o tom pochopitelně nebude vědět a pak to je v pohodě, jen by se tím teoreticky po nějaké době mohla baterka vybít ale vzhledem k odběru toho držáku je to spíš teoretická šance než praktická. Osobně bych se snažil vyhnout čemukoliv v systémové zásuvce pokud to jen trošku jde.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT: Tome, jak jsi mi nabízel ten držák na PDA s kabelem napájení přímo na baterku (na 1200GS), tak tam bude nějaký odběr když bude držák volný? Psal jsi mi tehdy, že je to kabel na jedné straně natvrdo na baterku, pak přes dvojcestný regulátor a na druhém konci je mini USB. Nebo jsem si to spletl a je to totéž jak jsi psal v příspěvku výše, že je tam ne teoretická možnost vybití? díky za info
Upravil Pivos dne 22.01.2008 07:36
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Tomas: diky za hodnotny info, bral jsem systemovou zasuvku spis jako vyhodu, jestli to je jak rikas, rad si necham poradit.
No kazdopadne ted budu postupovat tak, ze nejdriv zmerim jestli ten odber je opravdu nulovy nebo ne. Pokud ano, je to naprosto idealni a necham to na systemovce, jestli ne, dam to pres pojistku primo na baterku a asi mu dam do cesty vypinac.
Ale pokud jste to zkouseli, pochybuju ze se neco zmenilo a odber tam nejspis bude.
Ahoj ja si vytahl zasuvku od žárovky parkovačky na řidítka. Kdyz je klíček vypnutý nesvití ani svetla. Jen pozor na přepolování zásuvky .
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
pivos napsal:
TomasTT: Tome, jak jsi mi nabízel ten držák na PDA s kabelem napájení přímo na baterku (na 1200GS), tak tam bude nějaký odběr když bude držák volný? Psal jsi mi tehdy, že je to kabel na jedné straně natvrdo na baterku, pak přes dvojcestný regulátor a na druhém konci je mini USB. Nebo jsem si to spletl a je to totéž jak jsi psal v příspěvku výše, že je tam ne teoretická možnost vybití? díky za info
Psal jsem o držáku Zumo a držáku TomTom Rider!!
Držák PDA žádnou elektroniku nemá a napájecí kabel na USB o kterém jsme se bavili pochopitelně klidový odběr má a je to přesně 5mA. Vliv na životnost baterie s kapacitou třeba 14Ah je takový, že by to způsobilo vybití baterky za asi 2800 hodin jestli dobře počítám. Pokud se tedy chystáš odstavit motorku na 6 měsíců, tak rozhodně odpojit baterii a tak jako tak bys jí měl udržovat nabitou - tedy dobíjet. Baterka po několika měsících samovolně ztrácí kapacitu, i když tam není nic připojeného. Ale zapojením přímo na baterku na 1200GS odstraníš třeba ten problém s imobilizérem, protože přes systémovou zásuvku může být odběr i 5mA dost velký na to, aby se aktivoval. Pokud to máš zapojené přes pojistku v kladné větvi, tak před odložením na delší dobu prostě tu pojistku vytáhni a je to.
Alda napsal:
Tomas: diky za hodnotny info, bral jsem systemovou zasuvku spis jako vyhodu, jestli to je jak rikas, rad si necham poradit.
No kazdopadne ted budu postupovat tak, ze nejdriv zmerim jestli ten odber je opravdu nulovy nebo ne. Pokud ano, je to naprosto idealni a necham to na systemovce, jestli ne, dam to pres pojistku primo na baterku a asi mu dam do cesty vypinac.
Ale pokud jste to zkouseli, pochybuju ze se neco zmenilo a odber tam nejspis bude.
To je rozumný postup. Nedával bych tam vypínač ale na delší odstávku bude stačit vyndat tu pojistku. Dej jí tak, abys jí měl přístupnou hned pod sedadlem.
Jamesgsf napsal:
Ahoj ja si vytahl zasuvku od žárovky parkovačky na řidítka. Kdyz je klíček vypnutý nesvití ani svetla. Jen pozor na přepolování zásuvky .
Obvyklejší je brát třeba řídící napětí z koncového světla. Jenže - zkus to na R1200GS a uvidíš ty divy
Debilní CanBus pozná zvýšený odběr a začne to házet do logu jako poruchy..
pivos napsal:
TomasTT: Tome, jak jsi mi nabízel ten držák na PDA s kabelem napájení přímo na baterku (na 1200GS), tak tam bude nějaký odběr když bude držák volný? Psal jsi mi tehdy, že je to kabel na jedné straně natvrdo na baterku, pak přes dvojcestný regulátor a na druhém konci je mini USB. Nebo jsem si to spletl a je to totéž jak jsi psal v příspěvku výše, že je tam ne teoretická možnost vybití? díky za info
Psal jsem o držáku Zumo a držáku TomTom Rider!!
Držák PDA žádnou elektroniku nemá a napájecí kabel na USB o kterém jsme se bavili pochopitelně klidový odběr má a je to přesně 5mA. Vliv na životnost baterie s kapacitou třeba 14Ah je takový, že by to způsobilo vybití baterky za asi 2800 hodin jestli dobře počítám. Pokud se tedy chystáš odstavit motorku na 6 měsíců, tak rozhodně odpojit baterii a tak jako tak bys jí měl udržovat nabitou - tedy dobíjet. Baterka po několika měsících samovolně ztrácí kapacitu, i když tam není nic připojeného. Ale zapojením přímo na baterku na 1200GS odstraníš třeba ten problém s imobilizérem, protože přes systémovou zásuvku může být odběr i 5mA dost velký na to, aby se aktivoval. Pokud to máš zapojené přes pojistku v kladné větvi, tak před odložením na delší dobu prostě tu pojistku vytáhni a je to.
T.
jo tak díky Tome, sem se jenom ptal, bo se v tom moc nevyznám...
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Ok. V pohodě. Není třeba panikařit. 5mA je fakt nula nula nic ale po delší době to pochopitelně může baterku vybít, bez ohledu na její kapacitu. Takže pokud máš nabíječku a pravidelně nabíjíš, nech to zapojené pořád a na zimní odpočinek baterku odpoj a nenechávej jí vůbec třeba ve vymrzlé garáži. To nadělá víc škody než ten odběr.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ne, tak daleko genialita konstruktérů naštěstí nesahá ale za pár let, kdo ví... Než nastartuješ po zimě, budeš muset zajet do servisu pro USB klíč s novou verzí firmware a záplatami proti virům apod
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jojo, já to pochopil - psal jsem to jen že to samý na R1200GS (a vlastně na všech s CanBusem) může způsobit problémy... ¨
Zlatá stará technika 1150
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Mam TomTom1 pripojeny natvrdo na baterku cez poistku - no problem.
K tomu XENON natvrdo na baterku mimo CANBUS - no problem.
K tomu hmlovka natvrdo k stretavaciemu svetlo - no problem.
Vsetko zapojene podla navodu od Touratechu - sam nevymyslim nic, som na tieto veci jaksi poleno.
Ako hovori TomasTT - vsetko musi ist natvrdo na baterku mimo CANBUS cez poistku a je to v richtiku. Klidek. HOWGH!
marek321: no neřekl bych "natrvdo" ale pochopitelně přes relé. Ani xenon ani mlhovku bych bez relé nikomu neradil zapojovat a určitě ne paralelně k potkávacímu světlu. Vždy přes relé ale spínaný proud je odebíraný "natvrdo" z baterky a ne někde z rozvodu i když to k tomu často svádí. Mimochodem, CanBus pozná i dvě relé zapojená do série u těch žárovek hlavního světla a hodí to jako chybu! Jedno relé nepozná.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
tak prave vymyslim jak pripojit 60CSX na 800 GS. Pod kapotáží jsem nalezl speciální konektor, který je určen pro připojení GPS.
1) existuje kabel mezi 60CSx a touto podivnou nestandarrní zásuvkou?
2) pokud vyrobit kabel, mám použít original garmin napájecí kabel do autozásuvky, užíznout konec s autozásuvkou a napojit přes protikus (mají v autec) na konektor pod kapotáží ? (tj žádní pojistka, žádný stabilizátor napětí?)
3) jsem trochu zmatený - Garmin uvádí, že do něj mohu připojit vše do 26 V? To mi hlava nebere - znamená to, že je to elektronice GPS jedno? Znamená to že to můžu natvrdo (přes pojistku) připojit k baterce 12 V a neshoří?