Zdravím, vrátil jsem se z Turecka a vzhledem k ceně tamnějšího benzínu sem se začal zabejvat spotřebou Co vám žere 12ka? Já mám 2008 - 77 kW a dal sem Turecko podle počítače se spotřebou 5,2 litru. Teď asi tejden jezdím docela kalup po dálnicích - 160 kmh atp. a spotřeba je přes 6 litrů. Nicméně kolegovi s 12kou z roku 2006 - 74 kW v tom Turecku žrala výrazně míň. Jeli sme stejnou trasu, stejným stylem, tankovali stejně a výsledkem bylo, že on měl při tankování třeba o tři litry víc než já.
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
To nejde tak řešit. Máš to na nádrži zhruba +-0.7 litrů na 100km. Jestli se nemýlim a nebrali jste po 5 litrech. Podívej se na to co máš za plexi jak jsi vysoký a jeké máš bágle. Odpor udělá sakra hodně.
motofanda napsal(a):
Jen pro přesnost - kolega měl tedy spotřebu větší, nebo menší než ty? Nějak jsem to nepochopil
No tankovali sme stejně, jeli stejnou trasu, natankovali až po víčko a on příště tankoval zase po víčko o tři litry míň, tudíž měl menší spotřebu. Někde píšou že GS 1200 má spotřebu 4,2 litru při 80kmh a 4,7 při 120 kmh, což se mi zdá u mě jako nereálný .....
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Waltr napsal(a):
To nejde tak řešit. Máš to na nádrži zhruba +-0.7 litrů na 100km. Jestli se nemýlim a nebrali jste po 5 litrech. Podívej se na to co máš za plexi jak jsi vysoký a jeké máš bágle. Odpor udělá sakra hodně.
Je pravdou to, že on je hodně malej a má origo plexi, já mám přeci jen 186 cm a dieserto plně vysunutý. Kufry sme měli oba, on origo a já ZEGy, nicméně se jelo relativně pomalu 70-90 kmh, takže odpor až tak rozdílenj nebyl ......
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Tom_P napsal(a):
... Co vám žere 12ka? Já mám 2008 - 77 kW a dal sem Turecko podle počítače se spotřebou 5,2 litru. Teď asi tejden jezdím docela kalup po dálnicích - 160 kmh atp. a spotřeba je přes 6 litrů...
Mam to samy co ty 12GS 08 a dlouhodoba je 5.1 - 5.2 l/100km s bagazi i bez, vetsinou delsi trasy. Nejezdim 'na spotrebu' ale tak abych mel radost.
Kdyz dalnice tak pres 6 l/100km
Kdyz jsem motorku zajizdel, tak to bylo okolo 4.8-4.9 l/100km
Teda tahle čísla mně docela fascinují, fakt. Mám GSA 08 a dlouhodobě 6,1, jízda solo bez větší bagáže. Je fakt, že občas jedu takovou svižnější turistickou, ale že se někdo vejde i pod 5l na sto, to je fakt síla...fakt si nemyslim, že jezdim jako magor
GS 1200 R Adventure
chafre napsal(a):
Teda tahle čísla mně docela fascinují, fakt. Mám GSA 08 a dlouhodobě 6,1, jízda solo bez větší bagáže. Je fakt, že občas jedu takovou svižnější turistickou, ale že se někdo vejde i pod 5l na sto, to je fakt síla...fakt si nemyslim, že jezdim jako magor
Tak to se bavíme o jiném stroji ne? Mám taky Adv 010 a spotřeba 5,8-5,9. A ta mi přijde fajn. GSX mi bralo 8
Je o 30kg těžší, a má podstatně větší odpor. Nemluvě o případě enduro gum.
Já bych tedy desetinky neřešil.
A jak bylo psáno jinde v ČR je spotřeba dána kalibrací u pumpy a to je story sama pro sebe.
píšeš o 3 litech při tankování, ale na nádrž najedeš cca 360-400 km, tak rozdíl je menší než 1 litr. To není tak moc, a může být způsobený nejenom váhou a větším čelním odporem jak píše waltr (zdravím waltra z plzne). Spíš to bude odlišným jízdním stylem: rozdíly při řazení, rozjezdech, brždění apod.. Mám 06, a pokud chci jet okolo 4,5 l\100km, nejzdím přes 120 a řadím do 4000ot/min.
Jinak jezdím okolo 5-6l . \pneu-tkc
Pepa gs PM
pepags PM napsal(a):
píšeš o 3 litech při tankování, ale na nádrž najedeš cca 360-400 km, tak rozdíl je menší než 1 litr. To není tak moc, a může být způsobený nejenom váhou a větším čelním odporem jak píše waltr (zdravím waltra z plzne). Spíš to bude odlišným jízdním stylem: rozdíly při řazení, rozjezdech, brždění apod.. Mám 06, a pokud chci jet okolo 4,5 l\100km, nejzdím přes 120 a řadím do 4000ot/min.
Jinak jezdím okolo 5-6l . \pneu-tkc
No moc to není, ale když já jel za 5 ltrů, tak on za 4 a něco, což u dvaáctky je úctyhodná spotřeba
Spíš mě zajmalo za kolik jezdí ostatní - jestli za 3,8 nebo za 7,2 litru
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
1100GS: dlouhodobý průměr 4.5 l/100 km, víceméně kochací jízdy, většinou sólo - ale nejsem střelec a snažím se šetřit mašinu a rodině pohřebné...
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
chafre napsal(a):
Teda tahle čísla mně docela fascinují, fakt. Mám GSA 08 a dlouhodobě 6,1, jízda solo bez větší bagáže. Je fakt, že občas jedu takovou svižnější turistickou, ale že se někdo vejde i pod 5l na sto, to je fakt síla...fakt si nemyslim, že jezdim jako magor
som na tom podobne,tiez mam GSA 08 a zatial sa mi podarilo solo v sede s bagazou ist najemnej 5.8..ale priemerku podla PC mam 6
Upravil scorpion dne 05.07.2010 13:57
No tak na 1100 mám najeto 74000 km a co tak pozoruju tak se to drží zhruba na šesti.Pod pět litrů ani náhodů. Ešče řekni že najedeš na tourancki 25 tisíc a budu opravdu nasranej.
Kupredu spatki ni krok...
Dovi napsal(a):
1100GS: dlouhodobý průměr 4.5 l/100 km, víceméně kochací jízdy, většinou sólo - ale nejsem střelec a snažím se šetřit mašinu a rodině pohřebné...
Taky nejsem střelec ale koukám, že čím novější GS, tím větší spotřeba Jak jsou na tom osmistovkáři?
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
8stovkaři jsou na tom podle obutí, bočních kufrů a sekundárního převodu asi takhle:
TKC, převod trochu do pomala, boční kufry a topcase, trasa do Alep (Grossglockner a nějaké další průsmyky v I, CH, A, D) se spotřebou podle PC 4,2, souhlasilo to i podle účtů a najetých km...nejelo se ale po dálnicích.
Tourancky, topcase...cesta Dobříš, PHA a zpět....5,3, ale po dálnici jsem jel 160-180 a mám převod do pomala, takže jsem točil okolo 7tis otáček.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Slyšel sem, že osmistovka je hodně úsporná - čekal sem okolo 4 litrů na sto, ale 5,2 se zdá dost. Kamarád s Versysem (sorry že srovnávám ) tak jezdil i pod čtyři litry v tom Turecku ....
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
bohumil napsal(a):
No tak na 1100 mám najeto 74000 km a co tak pozoruju tak se to drží zhruba na šesti.Pod pět litrů ani náhodů. Ešče řekni že najedeš na tourancki 25 tisíc a budu opravdu nasranej.
Ahoj Zdeňku,
nevím, jestli je to na mne, a taky možná trochu s těma našima 11GS zaplevelujeme Tomovi_P jeho vlákno o spotřebě 12GS, ale snad to neva...
- Když už vytáhnu 11GS ven, tak je to na delší trasu (málokdy jdu pod 100 km), takže spíš než studené starty je to u mne jízda se zahřátým motorem.
- Ze začátku, než se motor zahřeje, zvyšuju otáčky velmi pomalu a u studeného motoru netočím přes 3000 ot/min - mám naštěstí tu možnost jet už od začátku několik km střídavě z mírného kopce a po rovině. Chovám se k tomu stroji jako kdyby to byl poslední krásný kousek široko daleko - to taky je - a kromě jiného si šetřím to báwo na stará kolena.
- Pak při jízdě už se zahřátým motorem (5 dílků na teploměru) zpravidla nevytáčím motor přes cca 3800-4000 ot/min. Výjimečně víc, při naročnějším předjížděcím manévru nebo když chci boxerovi čas od času provětrat ventily, aby se mu nezkrátily žíly.
- Podřazuju podle situace, motor v zátahu se snažím netrápit nižšími otáčkami než cca 2900/min, po rovině při ustálené rychlosti lze jet v pohodě trvale na 2600 ot/min (a skoro bez zátěže i na 1900-2000 ot/min) a při jízde z kopce (brždění motorem) neuškodí ani 1500-1600 ot/min.
- Jinak samozřejmě se snažím předvídat situaci a jet podle toho, nejenom kvůli plynulé úspornější jízdě, ale taky kvůli bezpečnosti.
Na motorce je člověk strašně lehko zranitelný, takže se zbytečně nikam moc necpu a jezdím raději o dost pomaleji, než by samotná adheze snesla - je pak i více času a možností na zvládnutí nepředvídatelných situací v běžném provozu...
P.S.
Pneu nemám M-T, ale Michelinky Anakee (nebo jak se to píše). A neboj, 25 tisíc km u nich bohužel asi nehrozí ani při mém defenzivním způsobu ježdění.
EDIT: aktualizace v září 2011
Upravil Dovi dne 05.09.2011 09:38
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)