Vim jak - vezmu klic, nasadim a povolim. Nicmene klic nemam a ikdybych ho mel, stejne by mi byl asi na pendrek. Jeden bejvalej bramborak mi poradil, ze do filtru staci vrazit sroubovak a pak jde vytocit. Pouzil jsem sroubovak, pak i kladivo a majzlik, rozkuchal jsem filtr na kousicky a vyndal celej vnitrek, ale vnejsi plast se ani nepohnul Pouzil jsem i kleste, sikovky (ty jsem dokonce ohnul) a veskerou svou silu, ale tri hodiny namahy byly beztak k nicemu. Budto je prilepenej, nebo ho nejaky prase (udajne byla posledni vymena v Autecu) dorvalo na maximum. Tak a ted mi poradte co mam delat...
Jinak, mozna znam duvod, ze u nekterych motorek olej obcas zmizi a pak se zase objevi nebo naopak. Filtr co jsem tam mel byl vybavenej pruzinou s membranou a sitkem. Funguje to asi jako ventil. Filtr co jsem koupil na vymenu (nejaka druhovyroba) tuhle vychytavku nema...
Slavek-xxx napsal:
Vim jak - vezmu klic, nasadim a povolim. Nicmene klic nemam a ikdybych ho mel, stejne by mi byl asi na pendrek. Jeden bejvalej bramborak mi poradil, ze do filtru staci vrazit sroubovak a pak jde vytocit. Pouzil jsem sroubovak, pak i kladivo a majzlik, rozkuchal jsem filtr na kousicky a vyndal celej vnitrek, ale vnejsi plast se ani nepohnul Pouzil jsem i kleste, sikovky (ty jsem dokonce ohnul) a veskerou svou silu, ale tri hodiny namahy byly beztak k nicemu. Budto je prilepenej, nebo ho nejaky prase (udajne byla posledni vymena v Autecu) dorvalo na maximum. Tak a ted mi poradte co mam delat...
Jinak, mozna znam duvod, ze u nekterych motorek olej obcas zmizi a pak se zase objevi nebo naopak. Filtr co jsem tam mel byl vybavenej pruzinou s membranou a sitkem. Funguje to asi jako ventil. Filtr co jsem koupil na vymenu (nejaka druhovyroba) tuhle vychytavku nema...
Jo ta pružina s membránou a sítkem funguje skutečně jako ventil. Když se filtr zacpe bordelem,tak se otevře tenhle ventil aby mohl filtrem prochzet olej.
A to,že jsi už filtr roztrhal na sračky a stejně nejde ven je teď už dost blbá situace. Ten šroubovák funguje pokud se má o co opřít a v tvém případě už není o co. Tak zbývá jen jediná poučka:"Co nejde silou,půjde ještě větší silou."
A pro příště doporučuju ten origo klíč na filtr. Sice něco stojí,ale ušetří to spoustu starostí potom...
Upravil BIGR dne 03.02.2008 12:56
BIGR> ten klic se da koupit i neorigo BMW a nestoji pak tolik. Ale plast filtru je tak mekkej, ze by se mi v tomhle pripade beztak protocil. No nic, jdu a to a dam vedet jak moc hruby nasili bylo treba
Tak a je venku, hajzlik. Nakonec jsem otocil nuzky na plech a hrubou silou jsem ho otocil. Ale kladl odpor DVE otacky, takze byl opravdu dorvanej nejakym prasetem na doraz. Na filtru se jasne pise - otocit o sedm osmin! Takze hura a necham si k narozeninam koupit klic
Člověče Slávku, že ses neozval, já mám ten klíč na filtr doma. Kupoval jsem ho asi před měsícem, protože jsem s chtěl přesně týhle tortuře se zabodnutým šroubovákem vyhnout. Tak až najedeš 10 tisíc, tak se ozvi
Slavek-xxx napsal:
Tak a je venku, hajzlik. Nakonec jsem otocil nuzky na plech a hrubou silou jsem ho otocil. Ale kladl odpor DVE otacky, takze byl opravdu dorvanej nejakym prasetem na doraz. Na filtru se jasne pise - otocit o sedm osmin! Takze hura a necham si k narozeninam koupit klic
klíč je zbytečnej, stačí novodurová trubka o správnym průměru, nahřát a provrtat na šroubovák. Důležitá věc nepovolovat studený protáčí se, moto je třeba trochu ohřát (trochu znamená trochu a ne to povolovat, když přijedeš z 300 km dlouhý projížďky) filtr se povolí a jde to jak po másle, pak nechat vychladnout a vypustit. Jo a bacha na vejfuky, pálí to jako svině.
Já do něho nikdy nelezl,ale kupuju od firmy Hilfo a nic plastovýho na tom zvenku není.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
stepan> nene, plast je hlinikovej. Plastovy je jen sitko vevnitr (zrejme jen u originalu). Hilfo filtro ma konstrukci jednodussi, ale plast (s dlouhym A a S s hackem ) je hlinikovej.
peet> no vidis, to me nenapadlo. Ja jsem se ho snazil vyndat na studenym motoru...