Jsem zaslechl, že se uvažuje o povinnosti vozit trvale reflexní vestu na motorce.
Větší kravinu jsem teda nikdy neslyšel. Když někdo přehlédne světlo motorky, tak se bude maximálně sraženej motorkář lépe hledat na poli...
Nevěřím, že vesta přidá bezpečnosti,když budeš zalehlej za kapotou supersportu nebo schovanej za širokým,tmavým plexi LTčka.
Chápu, že ze zadu jste lépe vidět,ale kolik lidí zemřelo na sražení zezadu a kolik by jich zachránila vesta??? Když už za váma někdo usnul v autě,tak by musela bejt vesta nejen reflexní ale i plechová a dobře plostrovaná....
Ještě nám přikážou, aby byla vesta motorkáře růžová. Budeme konečně všichni vypadat jako od Modré ústřice i bez Viraga pod prdelí.
Jakej máte názor vy?
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
http://bmwgs.cz/f...rowstart=0
Hrabe_X: Tady se to nedávno řešilo. Jinak s Tebou musím naprosto souhlasit.
Zvlášť někteří tady by v tý růžový vypadali neodolatelně
Upravil morabo dne 17.08.2010 08:08
Maiali nel Fango!
morabo napsal(a): http://bmwgs.cz/f...rowstart=0
Hrabe_X: Tady se to nedávno řešilo. Jinak s Tebou musím naprosto souhlasit.
Zvlášť někteří tady by v tý růžový vypadali neodolatelně
Pardon, nedávno jsem tu asi nebyl, bo jsem měl dovču a byl nechtutně offfflajn u míchačky.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
morabo napsal(a): http://bmwgs.cz/f...rowstart=0
Hrabe_X: Tady se to nedávno řešilo. Jinak s Tebou musím naprosto souhlasit.
Zvlášť někteří tady by v tý růžový vypadali neodolatelně
Pardon, nedávno jsem tu asi nebyl, bo jsem měl dovču a byl nechtutně offfflajn u míchačky.
JJ, dovolená na Maltě, to znám taky. Tak vítej zpátky Onasisu
Maiali nel Fango!
Sam ji casto vozim, takze nejsem proti, i kdyz si fakt nedovedu predstavit typka v kozenych hadrech na copru s "popelarskou" reflexni vestou .
Naucil jsem se to v irsku, kde ve vecnem seru a mrholeni opravdu poznas rozdil s vestou nebo ne, takze to tam nosi dost motorkaru, kterym jde o sve zdravi... Jde o viditelnost ani ne tak zepredu ci zezadu, jako hlavne ze strany.
I kdyby to zachranilo jeden lidsky zivot, tak je to podle me dobra vec... Ale jako povinost bych spis videl povine reflexni pruhy na moto ci obleceni nez nejakou predepsanou vestu. Kdyz si nekdo necha usit hadry za 30tisic na miru s vlastnim nickem na zadech, asi tezko pres to hodi vestu. To je jak kdyby zakazali prodej stribrnych a sedivych aut, protoze jsou mene videt
Myslím si že dávat to jako povinnost je blbost. Já sám jezdím ve vestě pořád, ale protože chci a věřím že to jde lépe vidět. Přiznám se že nezalehávám
Mám lepší pocit a myslím že když nic, tak každý když vidí zelenou vestu tak zpozorní bo myslí že to jsou cajti.
Takže za mě vozit ale dobrovolně. Čím míň lidí ji vozí, tím víc jsem vidět já a pro plechovkáře je to něco neobvyklého. Zkuste se podívat do zrcátka i na motorce a upřímě říct jestli to hnusné zelenožluté nejde vidět víc než černé.
Splněný sen moje 1100GS
jencekgs napsal(a):
Myslím si že dávat to jako povinnost je blbost. Já sám jezdím ve vestě pořád, ale protože chci a věřím že to jde lépe vidět. Přiznám se že nezalehávám
Mám lepší pocit a myslím že když nic, tak každý když vidí zelenou vestu tak zpozorní bo myslí že to jsou cajti.
Takže za mě vozit ale dobrovolně. Čím míň lidí ji vozí, tím víc jsem vidět já a pro plechovkáře je to něco neobvyklého. Zkuste se podívat do zrcátka i na motorce a upřímě říct jestli to hnusné zelenožluté nejde vidět víc než černé.
Pravdu mas... v iranu me zmerili vysokou rychlost snad 20x a z toho 18x mi jen zamavali protoze vestu tam vozi jen polisi
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Chlopi, vždyť je to pořád stejné. Světla, vesty atd by mohly zlepšit situaci např. v nepříznivých podmínkách, kdy je každé přidáné zviditelnění důležité. Za normálního dne, sluníčka ( nemyslím teď slunce v zádech)přehledných úseků silnic atd je to pitomost, ten problém je především v chování se na silnici, vzájemné ohledupolnosti a toto pořád dokola. To už se tu řešilo mnohokrát a bohužel ještě bude. Fenomén umělců východního bloku za volantem či řídítky tady hold ještě dlouhou dobu zůstane, jako jiné zlozvyky.
Ťeď v neděli: sluníčko, rovný úsek s dohledem dvou kilometrů, uprostřed křižovatka s vedlejší. Na kilák vidím, že tam přijel bílej kombik a zastavil. Jedu dál, cca 90kou a když jsem 20metrů od něj, tak mi tam vjel a v protisměru jelo auto....... naštěstí jsem i já byl v autě, ABS si málem vzalo život a stejně jsem byl v poli. Kokot ujel.... Když si to shrnu, seděl jsem v osvětlené bílé oktávce za jasného dne a stejně mě to bylo prd platný. Co by bylo na mašině????!!!! dost možná rakvička
A k té povinné vestě, neuvažuje se o ní jako o povinné výbavě, byl to jen jeden z návrhů jak motorkářům pomoc, aby se jednoduše snížil počet šílenejch měsíčních výkazů ztrát. Stejně jako světlo odlišné barvy atd......
kaca napsal(a):
Fenomén umělců východního bloku za volantem či řídítky tady hold ještě dlouhou dobu zůstane, jako jiné zlozvyky.
pod tohle se podepisuju...
Ťeď v neděli: sluníčko, rovný úsek s dohledem dvou kilometrů, uprostřed křižovatka s vedlejší. Na kilák vidím, že tam přijel bílej kombik a zastavil. Jedu dál, cca 90kou a když jsem 20metrů od něj, tak mi tam vjel a v protisměru jelo auto.......
uff... ja bohuzel v tehle situaci preventivne brzdim na cca 50, abych si zvysil sanci na preziti.
Samozrejme tim vznika riziko zezadu a obcas tim par lidi nastves, jaka je ale alternativa?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to Hicks: stejně bych Tě chtěl vidět jezdit ve vestě...akorát ta Tvoje by po týdnu už nebyla reflexní a pod dvou by nebylo poznat, že ji máš na sobě....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Jsem "INICIATIVNÍ". Jezdím v ní (víc za zhoršených podmínek). Chci být vidět a dělám to pro zvýšení mé bezpečnosti.
BMW R 1100 GS k dvacetiletému výročí prodáno
Jawa 250/590 SPORT - na uklidnění
Jawa 350 Californian r.v.2014 na zakázku
Fšak jo, je to v pořádku, udělat pro to maximum, jen to myšlení některých jedinců tím prostě neovlivníš......
Tak mě napadá, kdyby jsme všichni jezdili ve vestách, možná bychom pak poráželi "neviditelná" auta my, šoféři by se vzbouřili a chtěli by také reflexní laky na všech autech, až bychom byly reflexní všichni a byly bychom zase nazačátku
Takže faktor mozku bude mít vždycky převahu.......jako ve všem
kaca napsal(a):
... v neděli: sluníčko, rovný úsek s dohledem dvou kilometrů, uprostřed křižovatka s vedlejší. Na kilák vidím, že tam přijel bílej kombik a zastavil. Jedu dál, cca 90kou a když jsem 20metrů od něj, tak mi tam vjel a v protisměru jelo auto....... naštěstí jsem i já byl v autě, ABS si málem vzalo život a stejně jsem byl v poli. Kokot ujel.... Když si to shrnu, seděl jsem v osvětlené bílé oktávce za jasného dne a stejně mě to bylo prd platný......
to jsem už taky párkrát zažil a pokud nejsi na mašině, tak platí zlaté pravidlo - nikdy neuhybej, ale rovnou do něj (ní). Potom pako neujede, nese důsledky a ty jsi ještě pro sichr vezmi svědka. Já už jsem se poučil, když jsem udělal broučka s Octávií kvůli jednomu magoru ve Š120. Ale tam by byl asi mrtvej, já tam měl tak kilo a vzal bych ho na dveře. Takhle jsme odepsali auto a šlo to z firemní havárky. Dědek počítám dodnes netuší, díky čemu přežil. Ani se nerozhlíd, nepřibrzdil......
Ale i tak je těžké překonat reflexy, ale v Praze se mě to daří. Tady je to vždy pomalu a prd hrozí. S mojí Filckou nemám zábrany a se šlužebákem taky ne Jo, na Bobšovi jsem opatrnej i za druhý. Kůži mám jenom jednu.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
kaca napsal(a):
... v neděli: sluníčko, rovný úsek s dohledem dvou kilometrů, uprostřed křižovatka s vedlejší. Na kilák vidím, že tam přijel bílej kombik a zastavil. Jedu dál, cca 90kou a když jsem 20metrů od něj, tak mi tam vjel a v protisměru jelo auto....... naštěstí jsem i já byl v autě, ABS si málem vzalo život a stejně jsem byl v poli. Kokot ujel.... Když si to shrnu, seděl jsem v osvětlené bílé oktávce za jasného dne a stejně mě to bylo prd platný......
to jsem už taky párkrát zažil a pokud nejsi na mašině, tak platí zlaté pravidlo - nikdy neuhybej, ale rovnou do něj (ní). Potom pako neujede, nese důsledky a ty jsi ještě pro sichr vezmi svědka. Já už jsem se poučil, když jsem udělal broučka s Octávií kvůli jednomu magoru ve Š120. Ale tam by byl asi mrtvej, já tam měl tak kilo a vzal bych ho na dveře. Takhle jsme odepsali auto a šlo to z firemní havárky. Dědek počítám dodnes netuší, díky čemu přežil. Ani se nerozhlíd, nepřibrzdil......
Ale i tak je těžké překonat reflexy, ale v Praze se mě to daří. Tady je to vždy pomalu a prd hrozí. S mojí Filckou nemám zábrany a se šlužebákem taky ne Jo, na Bobšovi jsem opatrnej i za druhý. Kůži mám jenom jednu.
i banalni nehoda te muze stat krk... takze zamerne bourat... kvuli majetku... mi prijde trochu zrudne.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
i banalni nehoda te muze stat krk... takze zamerne bourat... kvuli majetku... mi prijde trochu zrudne.
Hicksi, zase jdeš do extrému, což již bylo tak trochu mezi námi bodem nedorozumění. Beru v úvahu tvou mladickou nerozvážnost
Samozřejmě vždy člověk musí použít mozek (až na vyjímky, kdy na to není čas a reflex je rychlejší). Já taky toho staříka nezastlal na krchov a pokusil se porušit fyzikální zákony a zrušil jedničkovou Octávii. Ovšem je spousta případů, kdy se uhneš, skončíš v poli, máš kupu problémů a viník ti zamává. Pokud odhadnu dobrždění na únosnou mez (udržím náraz rukama) a nikoho tím nezabiju (pokud někomu zaskočí třešeň v krku a udusí se, tak je mi líto)tak je samozřejmě daleko lepší nabourat. Odskáče to plech, ale já nejsem povinej nést následky cizí blbosti. Ten plech mě zaplatí jeho (její) pojišťovna. Když skončím v poli bez viníka, s orvaným spodkem, zacvaknu to sám.
Zbytek si přeber dle své úvahy a moudrosti. Nikomu nic nepřikazuju, jen konstatuju. A v Praze neuhybám a mám v záloze několik důvěryhodných svědků.
Třeba až pojedeš jednou po hlavní, sejme tě někdo z vedlejší a bude mít svědky, že jsi do něj najel a on tam už dávno stál a nebo až skončíš v poli, zrušíš auto, zacvakáš ze svého spoluúčast a poneseš následky a náklady za blbost někoho jiného, třeba změníš názor. A třeba ne. A to jsem měl kliku, že to viděl chlap z protisměru, ale smůlu, že nevyrazil za tím trotlem a nenapsal si ani SPZ - inu, šel mě pomoct a nemohl tušit, že vylezu akorát děsně naštvanej a s prokousnutou tváří. Alespoň jsem to měl bez pokuty. Slabej flastr na 10.000- spoluúčasti. A napohled autu zase tak moc nebylo.
A pojem - záměrně bourat je prostě zavádějící. Je to o míře risku a následcích a věř, že kolikrát ten malej ťukec, je to nejmenší zlo. Na svém kontě nemám ani jednu zaviněnou nehodu (když nepočítám tu jednu, do které jsem byl lžisvědky uvrtán a náležitě se poučil) a lidí jsem z aut vytahal hafo. A několikrát jsem byl sestřelen.Naštěstí ne na motorce, to jsem si jenom ustlal párkrát sám.
Medik přiložený následující obrázek:
[185.72Kb]
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
a co takhle treba zapomenuty tezky naklad na zadnim sedadle/zavazadlovem prostoru, ktery nekoho zabije, zmrzaci?
dalo by se vymyslet imho vic potencialne prusvihovejch momentu...
ac do jiste miry chapu tve argumenty, prijde mi to jako hazard se zdravim ... pro par korun?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2