Zdravím, nezdá se mi měření tlaku v pneu pomocí čidla. Na palubovce mi ukazuje 2.5, na každé benzině vždy ukáže jiný tlak, foukal jsem i přes 3 ( podle měřáku benziny ) a na display pořád 2.5, víc mi to neukáže. Je možná taková odchylka? Není třeba to čidlo v pneu nějak kalibrovat?
No a nebo jsou to benzínky, na OMV na 5.Května jsem nafoukal auto na 2.2 a přišlo mi tvrdý ...... změřím to doma a přes tři
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Já mám letos nově motorku 3 roky starou 35tkm. Přední čidlo po smrti, zadní během 8tkm co mám motorku ukazovalo tak jen 200 km, jinak bylo taky mrtvé. Nechal jsem si zadní znovu naladit s přijímačem, ale vydrželo to jen 20km a zase neukazovalo. Vadí mi, že tím pádem mi svítí žlutá kontrolka. Nejdříve jsem chtěl čidla vyměnit, ale přestal jsem věřit, že jsou spolehlivá. Za 3 roku odešly obě, coč je katastrofální spolehlivost. Teď jsem při výměně zadní gumy zjistil slabý únik kolem zadního čidla. Nepomohlo ani utažení matice na ventilku a tak šlo čidlo pryč. Při výměně přední gumy vyhodím i přední čidlo a zbude vyřešit tu zatracenou kontrolku.
Pokud někdo víte jak vyblokovat tuhle funkci tak to tu napište. V BMW Ostrava mi řekli, že nejspíš stačí vymontovat přijímač společný s jednotkou alarmu a nahradit je odporem, ale nevěděli jakým.
Pája
Tak jsem dneska ten vymontovaný a vyřazený senzor rozkuchal. Chtěl jsem vědět, jaká je tam baterka a jestli by nešla nějak vyměnit. Čekal jsem, že bude slabá, nebo úplně mrtvá.
Je tam obyčejná Lithiová 3V, CR 2032.
Bohužel v mém případě má pořád 3V (2,98-3,01V), takže problém asi nebude v baterce. Je sice možné, že ji oživilo to hrubé zacházení při demontáži, ale moc tomu nevěřím. Už mám čidlo upravené na bleskovou výměnu baterky a na jaře uvidím, jestli půjde oživit, nebo né.....
Pája
Mě fungují obě čidla OK, jen při delší cestě se to zadní přestane načítat, což přisuzuji slabé baterce v čidle.
Můžeš prosím dát fotky toho rozkuchaného čidla? Jak je to potom s vodotěsností?
Spíše ale přemýšlím postupem času ty čidla dát úplně pryč a vyřešit tu kontrolku, bo dříve či později ty baterky vždy odejdou a dávat 2500kč za nové...
Když je vůle, cesta se najde
paja1 : nejrychlejší řešení svítící žluté kontrolky je její přelepení černou izolepou
Upravil Kubrt dne 20.12.2010 10:16
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Thymallus napsal:
Spíše ale přemýšlím postupem času ty čidla dát úplně pryč a vyřešit tu kontrolku, bo dříve či později ty baterky vždy odejdou a dávat 2500kč za nové...
Takhle to vidím i já, ale když už mám to čidlo venku tak ho zkouším nějak vyléčit. Mi jde jen o to zhasnout tu oranžovou kontrolku nějakým kulturním způsobem. Svítí teď pořád a mohl bych přehlídnout nějakou jinou opravdovou závadu.
paja1 přiložený následující obrázek:
Myslím si že když se stím zajede do Inveltu nebo někam kde mají pořádnou diagnostiku tak ta funkce pujde vypnout v PC!!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Až budu čidlo montovat tak dám novou baterii a celé to zapatlám nějakým lehce odstranitelným tmelem. Jen nevím, jestli musím vrátit čidlo dozadu, nebo je přijímač na motorce jen jeden a pak můžu cvičně dát čidlo do předu, kde budu měnit plášť dřív.
Ví někdo, kde je ten přijímač signálu na motorce umístěný?
paja1 přiložený následující obrázek:
paja1 napsal:
Až budu čidlo montovat tak dám novou baterii a celé to zapatlám nějakým lehce odstranitelným tmelem. Jen nevím, jestli musím vrátit čidlo dozadu, nebo je přijímač na motorce jen jeden a pak můžu cvičně dát čidlo do předu, kde budu měnit plášť dřív.
Ví někdo, kde je ten přijímač signálu na motorce umístěný?
Je to pod krytem sedla spolujezdce. Dával jsem vedle alarm a netušil co to je.
Lukas
paja1 napsal:
Až budu čidlo montovat tak dám novou baterii a celé to zapatlám nějakým lehce odstranitelným tmelem. Jen nevím, jestli musím vrátit čidlo dozadu, nebo je přijímač na motorce jen jeden a pak můžu cvičně dát čidlo do předu, kde budu měnit plášť dřív.
Ví někdo, kde je ten přijímač signálu na motorce umístěný?
Jestli to funguje jako u aut (což je nejpravděpodobnější),tak má každé čidlo své místo a změna je možná pouze po přeprogramování systému. Ale celé by to mělo jít na diagnostice vypnout aby nesvítila žlutá kontrolka. Protože jak se tu píše jde o volitelné příslušenství a tak co kdyby jsi si objednal motorku bez tohodle nesmyslu. Obecně tyhle čidla mají životnost tři roky od prvního kontaktu s tlakem,ale snižuje se podle ujetých km. Protože vysílají jen když se jede. Takhle funguje systém BERU (Němci) i SCHRADER (Francie).
Při manipulaci s ventilem těchto systémů se většinou musí vyměnit těsnění,protože jsou jiné (tvrdší),než u klasických kovových ventilů.A pak netěsní.
Takže hodně štěstí při experimentu.
A co se týká přesnosti manometrů u pumpy,tak těm bych věřil jen hodně orientačně. Kromě digitálních hustících automatů. Ty snad fungujou správně.
Upravil BIGR dne 20.12.2010 20:06
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Docasne vypnout ten system nejde,jedine kompletne odinstalovat.Jde to docasne deaktivovat,ale jen do dalsiho zapnuti klicku.Kolikrat jsou cidla v poradku a staci je jen znovu preregistrovat ,takze kdyz prestane ukazovat predek nebo zadek tak to neznamena ze je cidlo mrtve.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
cechi napsal:
Docasne vypnout ten system nejde,jedine kompletne odinstalovat.Jde to docasne deaktivovat,ale jen do dalsiho zapnuti klicku.Kolikrat jsou cidla v poradku a staci je jen znovu preregistrovat ,takze kdyz prestane ukazovat predek nebo zadek tak to neznamena ze je cidlo mrtve.
Jak jsem psal. U mě to po přeregistraci v BMW Ostrava fungovalo cca 20km a pak to bylo zase kaput. Přestalo to ukazovat už někde za F-M cestou z OV bez jediného zastavení.
Pája