Ahoj, chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s vibracemi u F800vky.
Léta totiž jezdím nahatého japonce (Suzuki GSX 1400) a tak nějak jsem si na něj zvykl. Chtěl bych ale udělat posun k ježdění i mimo silnici a tak uvažuji o novém stroji. V rámci toho jsem si půjčil předváděcí F800 u inveltu. Jezdil jsem s ním 4hodinky a fakt jsem si to užil. Dvě věci mě ale nemile překvapily:
1) neuvěřitelně živá jednička. Ta moje stávající mašinka je trochu mastodont, tak jí trvá, než se rozhýbe. Ale i tak vůbec nechápu, jak se může s takhle ciltivým plynem dát jezdit v terénu... hrcne se mnou hrbol a už neudržím ruku na plynu v klidu.
2) druhým problémem jsou mnohem větší vibrace, než jsem čekal. Bylo mi jasné, že dvouválec bude o něčem jiném, ale co se dělo na dálnici v pouhých 140km/h, to jsem tedy čuměl. Myslel jsem, že se díky těm vibracím snad rozpadne. Vůbec se mi to nelíbilo. Nedovedu si představit takhle cestovat přes půl Evropy, abych dojel někam, kde se můžu vyřádit v terénu.
Prodejce mi po vrácení tvrdil, že to bude horším stavem přední gumy a pod., ale nějak se mi to nezdá.
Vážně ta motorka takhle strašně kope ve vyšších rychlostech? S tím se dá jezdit?
po dalnicich mam najezdeno par desitek tisic km s osmikilem, a ani v jednom, ani ve 2 ci s nakladem to pod cca 160 NEVIBRUJE VUBEC(!).
imho guma, vyvazeni.. nevim.
co tam bylo za pneu? nebyla na spuntech?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ani me pri vysich rychlostech nevybruje.... Je teda fakt, ze 140 nejezdim, ale obcas, kdyz za ni vemu, nevidim nejaky problem... Motor sice neni nijak "zazracne" bez vybraci, ale rekl bych, ze v ramci moznosti ok....
Idealne vyzkouset jeste nejakou jinou,me se nejdriv po prechodu z japonskeho 4valce zdalo taky ze bmw desne vybruje a jini rikali,ze nevibruje. Pry jen kdyz stoji na miste...Rychle jsem si zvykl a ted tvrdim take, ze vibruje jen na miste a pri jizde je to v poho
Upravil xavier dne 26.09.2010 12:11
Aktualne 1250 GSA HP
xavier napsal:
Idealne vyzkouset jeste nejakou jinou,me se nejdriv po prechodu z japonskeho 4valce zdalo taky ze bmw desne vybruje a jini rikali,ze nevibruje. Pry jen kdyz stoji na miste...Rychle jsem si zvykl a ted tvrdim take, ze vibruje jen na miste a pri jizde je to v poho
osmikilo oproti dvanactce vibruje imho o DOST mene... temer vubec.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tezko srovnavat 4valec a 2valec a nekdy i rozdilne konstrukce. Dle mne jsou u 4v vibrace take ale jemnejsi. Je pak otazka co je lepsi. Jeste si pamatuju jak po delsi ceste po dalnici mi u VFR silene brneli ruce (mravenceni). Zalezi na frekvenci. Kamos ma GSX14 a strida to s 1V a nestezuje si :-).
Myslím že KamilS má na mysli spíše ty vysokofrekvenční vibrace v řidítkách a ve stupačkách, takové to "brnění".
U své moto je taky pociťuji v rychlosti nad 140 ( na nejvyžší rychlost ), do ní to je v pohdě.
Ty vibrace jsou odvislé od otáček motoru, né od rychlosti mota - dělá to i na nižší kvalty po dosažení určitejch otáček.
Pneu Battlewing, momentálně v dosti bídném stavu...
Gumy na stupačkách mám.
Mas pravdu, ty "vysokofrekvencni" vibrace tam jsou, okolo 6tis a vic, okolo 7tis je mi to pri delsi jizde uz neprijemne, ale nutno podotknout, ze tohle je motorka na rychlosti do 160ti, je to enduro. Ja s ni nejel pres 150 ani nepamatuju. Nakonec delsi vzdalenosti jezdis oblozenej vecma a to asi neni o cestovani ve 200km/h.
4hrnek a jeste 1400kilo je motorka delana na rychlosti i nad 200, je to proste uplne jiny stroj.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
xavier napsal:
Idealne vyzkouset jeste nejakou jinou,me se nejdriv po prechodu z japonskeho 4valce zdalo taky ze bmw desne vybruje a jini rikali,ze nevibruje. Pry jen kdyz stoji na miste...Rychle jsem si zvykl a ted tvrdim take, ze vibruje jen na miste a pri jizde je to v poho
No asi to bude opravdu o zvyku, ale kdyz jsem po tom vyletu znovu presedl na starou, tak to bylo na dalnici jak v "kadilaku"
haus1 napsal:
Myslím že KamilS má na mysli spíše ty vysokofrekvenční vibrace v řidítkách a ve stupačkách, takové to "brnění".
U své moto je taky pociťuji v rychlosti nad 140 ( na nejvyžší rychlost ), do ní to je v pohdě.
Ty vibrace jsou odvislé od otáček motoru, né od rychlosti mota - dělá to i na nižší kvalty po dosažení určitejch otáček.
Pneu Battlewing, momentálně v dosti bídném stavu...
Gumy na stupačkách mám.
moje druhe BW.. se mozna chovaly trochu podobne.
Tourancky klasicke... motorku zklidnily.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ja to vidim takhle...
800 vibruje. Min nez 650, ale podle me vic nez 12ka. Ja docela sleduju svoji prumernou rychlost pri dlouhodobe jizde. Nemyslim ted prumer podle pocitace, ale rychlost, na ktere se mi dlouhodbe ustali cestovni rychlost, pri dlouhe jizde. To je udaj, kdy delsi dobu nekouknu na tacho a proste tak nejak podvedome kazdy z nas jede aby mu to bylo prijemne. Pokud se nuti jet rychlejc, jasne ze to jde, ale musi se nutit. Podle toho jde usoudit, jak ktera motorka/ auto je "cestovatelsky" prijemne. Je to vlastne vysledek pusobeni vozidla na cloveka souborem hluku, chovanim, atd. Podvedomne to vnima kazdy z nas.
U 12ky to byvalo kolem 130km/h u 650 tak kolem 100km/h a 800 mam tak kolem 115km/h.
Jojo, to je vono, prej tam jezdi i motorky, az si Hicks koupi 1200, urcite to taky testne
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
to Jacob: no Hicks tam jezdil i na krosce, alespoň takové se o něm povídají zkazky...
A jakou to má výhodu, jet po dálnici? Že člověk může jet několik hodin v kuse klidně i přes 95km/hod a nehrozí mu, že přijde o papíry?
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik napsal:
A jakou to má výhodu, jet po dálnici? Že člověk může jet několik hodin v kuse klidně i přes 95km/hod a nehrozí mu, že přijde o papíry?
treba takovou, ze za 10 dni zvladnes dojet 2x dal, nez tvejma oblibenejma courackama skrze narvany aglomerace a spol.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
nam se nejvic osvedcila kombinace okresek, mest a dalnic.
dalnice te rychle posune do jine krajiny... a to se mi libi.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Rychle do jiné krajiny? To jako myslíš D1 a Prahu/Brno? Je fakt, že tam ten rozdíl výrazný je...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
K věci.
Jsem bývalý majitel GXS 1400, a v současné době máme v garáži (partnerka 800) 8 má mnohem lepší jízdní vlastnosti než měla má GSX. Pokud se třepala, budou to podle mě jen převrácené reakce, po cestě ze Skotska musela kolona přidrzdit aby mě GSX nevyhodila ze sedla. Prostě jsi zvyklý na vibrace a bez nich ti to přijde jako vibrace.
Né vážně, 8 lehce drnčí u 4,5t ot. A zbytek je gumou, parkinsnem,větrem,větry.
Edit: Ta jednička (i 2) mě taky zpočátku udivovala, pak nějaké škobrtání při vypnutí blinkrů, ale časem to zmákneš.
Upravil Waltr dne 26.09.2010 19:17