@Mizi33 to asi nepujde s tou Syrii, mame v podstate jenom 2,5 tydne a to jedeme po vlastni ose. Z Aten ke hranicim Iranu je to rovnejch 3.000km, coz tam i zpet chce pocitat s tydnem. No a na vlastni Iran chceme alespon tyden plus 2-3-4 dny rezerva pro strejcka prihodu a pokud vse Ok, pak event. na sever do tech zakavkazskejch rep.
Navic se ted bojuje na turecko-irackych hranicich [Turci jsou nyni na uzemi Irackeho severu, tzv. Kurdistan, takze tam smerem na jih Turecka to asi ani nejde...
@low diky za informaci, pokud mas chut a cas, posli mi par postrehu, rad, navrhu, protoze to pises zmatene, asi mas na mysli jet smerem tam pres Azerb. a podel Kaspickeho [ale pises Cerneho] more...nebo odkaz ne nejakej cestopis, jestli's vytvoril...
a jeste neco, pokud bych nejel pres Tabriz, jak jsem zatim myslel, ale jak rikas Ty, pres Azerb., je nejaky prechod mezi Azer-Iranem pobliz pobrezi Kaspickeho more? A pokud ano, tedy po pobrezi a pak na jih k Teheranu jsou dve eventuality: bud prvni trasa Chaluj - Karaj a vyjedes zapadne pred Teheranem nebo po pobrezi dal vychodneji a vzit to pres Amol a po silnici c.9 resp. A101. Ty jsi pouzil nekterou z techto dvou? A kterou, pokud jde o krasny prejezd hor, to bych si nenechal ujit, pokud nekterou konkretni trasu znas a je fajn...
kluci co mapy?, papirove nebo jste meli garmina world a pokud ano, jaka je zkusenost s pokrytim?
http://www.google.com/maps
Doc přiložený následující obrázek:
[136.62Kb]
Upravil Doc dne 23.02.2008 14:03
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
MCJ napsal:
Kolik je to KM celkem? A chceš to ujet za 18 dní?
pocitame dohromady kolem 8-10.000, coz je na prvni casti rychly prejezd kolem 1000km denne a potom pomaleji, rouracka kolem 200-300 denne.
Ale nic neni na pevno, to je jenom tak asi hruba, zda se vubec da stihnout a potom pujde spis o [a takhle to tady mame u nas nadepsane]
"Psanecke potulovani se po bazarech Orientu aneb Caj v Esfahanu"
Plan klidne zmenime i behem jizdy, podle toho jak se to bude vyvyjet a libit na ruznych mistech.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Ad jizni Turecko:
jasne ze vas asi blizko Iracko-Tr hranic nepusti. Mel jsem na mysli jih Turecka, ktery podle me urcite stoji za zhlidnuti. Viz nekolik inspiracnich foto. Nejsem momentalne v CR ale az priejdu domu dohledam mapy a napisu ti primo cisla sinic kde jsem jel a ktery povazuju za mooooc pekny.
@ Mizi33 - stastny navrat do vlasti
nehledej mapy a cesty jizniho Turecka, nejedu sam a neni v planu zajet tam na jih, takze skoda unavy... hlavnim cilem je zatim co mozna nejvice dni v Iranu. je to stejne jako kdyz Vy pojedete to Turecka a budu Vam moc doporucovat Balaton kterej mate u nosu a je vam lehko se tam vydat kdykoliv. Ale protoze do Turecka se treba jiz nepodivate nikdy, nebudete ztracet cas Balatonem zejo.. Pro nas je Turecko vedle, nezapomen. Ani Istanbul nezastavime, coz Vy byste jiste neudelali, ale odtud se jezdi do Istanbulu asi jako u Vas do Berlina...
Vychod Turecka a hlavne Iran je ten plan. Jo a diky aspon za informaci ze i zakladni info z garmina worldu staci k hrube orientaci. Vim ze asi nenajdeme nejakou podrobnou digitalni mapu [otazi se Toma] tech koncin, ale pokud se nedomluvis je dobre alespon zhruba vedet kde se nachazis, GPS abys vedel souradnice kde jsi prorval posledni pneumatiku a mohl event. uvedomit. No a alespon hrube cesty, jiste budeme mit i papirove mapy, jiz neco mame poshaneno. Take jsem mluvil se swatem minule a rikal mi ze snad i v Iranu je jakesi hrube kryti garmina, ale moc jsem nepochopil, myslim ze rikal neco jiz o nove verzi c10 [ale nevim ceho se to tykalo, jestli evropskeho City Navigatora nebo World map]
Presto diky za snahu
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
jasne spletl jsem cerny s kaspikem.
z azerb je prechod primo do iranu u pobrezi, tak jak jsme jeli my.
postrehy co jsem psal na autovym foru jsou nize (tedy si odmysli to o nafte)
nase povidani z cesty je na www.low.cz
mapy samo papirove a zakladni co je v gps, uplne to staci
klidne se ptej
---------------------------
s hranicema: my jeli z azerbajdzanu a dost peklo, cca 7hodin, blbe vybrana doba pres obed :-))) budou se na tebe snazit nabalit "pruvodci" a az za carou te skasnou o prachy, bud se s nima dohodni dopredu, nebo je posli nekam. muze byt problem pokud budes mit soukr vozidlo na naftu (pry) ale vse se da uplatit. carnet jest povinnosti. penize: menit normlane na ulici, ale poradne smlouvat a nekupovat od prvniho. pozor 1chomejni je 10000 penez, tak aby ses nedivil pri prepocitavani :-))) habit vubec ne, jen kdyby jste jeli do QOMu apod, ale stejne tam neni o co stat. houby pruvodce, uplnej nemsysl.
lidi jsou absolutne naprosto v pohode, jen neumej jinak nez persky, takze se nedomluvis, ale pokud nekde zastavis, tak behem chvilky te najde nekdo kdo mluvi aspon anglicky, nebo rusky vetsinou nejakej ucitel, nebo student. oni nejsou izolovani, to je jen masaz evropskejch televizi, jsou naprosto v poho. zloduchu bude urco min jak u nas, plati porad zakon saria. jidlo absolutne vsude. jsou vsichni zvykli jist venku, uplne na kazdym rohu je uzasna zradelna. mapu do garmina doporucuju wunderlust dokoupit za 800kc celej svet a to ti staci. nepotrebujes nic vic. stejnak musis jezdit podle papirove mapy jako kdekoliv na svete. knizni pruvodce jako napr lonely planet je jen seznam mst, kterym by ses mel spise vyhnout. vyjimkou je bohuzel jen par zemi, jinak je to nic moc. kam se urcite podivat je pobrezi kaspiku a pobrezni hory severne od teheranu Elborz. ukazu na mape. povidani z naseho vyletu a fotky jsou na http://www.low.cz
BTW myslim, ze pokud bude pritulka chodit i bez satku po teheranu tak ze nikdo nic nerekne, na vesnicich a mensich mestech bych byl opatrnejsi, ale vsak uvidis jak tam chodej holky oblikany a pochopis :_)))) nafta stoji asi 50haliru litr benzin 2kc litr. vizum ambasada v praze. uff uff, ale je to spise na pokecani nad poivema a fotakama a precti si co jsme napsali, tam je taky spousta info
@ low - 1/ jdu nejdriv cist na tvoje webstranky
2/ jedeme 4-5 masin - ale jenom chlapi na lov mamutu, pritulkyne vseho druhu ponechany u jeskyni aby udrzovaly ohen [takze problem burky - habitu, zahalene tvare neni]
3/ neni v planu v nejbizsi dobe priletet do Prahy na pivo a pokec, vylejes si srdicko sem, slzami pokropis klavesnici...
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
@ low docteno....mezi nami, ja ty tvoje stranky znal ze driv, ale cetl doposud jenom tu Syrii, Egypt
[pozn. - prestoze jedem jenom hosi, existuje jeden rozdil.....my tolik nepijeme!!!]
misto presneho itinerare mas presny pocet piv
kdy a kde odbocit, kilometry atd. nemas tak podrobne, jako mas raport kolik a co jste pili
Upravil Doc dne 24.02.2008 04:48
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Pro informaci i pro jine kolegy, pokud by nekdo potreboval, prikladam muj dotaz a Tomasovu odpoved
Ahoj Tome!
1/ jedeme s partou do Iranu, zajima mne pokud se da sehnat podrobnejsi mapa Turecka a Iranu nebo nejaky complex map [Near/Middle East nebo tak nejak..] na garmina.
2/ Pry na dodavanem novem garminu [jak vis jdu do 278C v nejblizsi dobe] je jiz verze c.10? [ale to se asi tyka City Navigator zejo, ne ze by byla i nejak bohatsi ta celosvetova mapa?]
3/Na normalnim legalnim Garminu [od Tebe nebo od zdejsiho distributora] co je vzdycky v baleni primo od garmina [nemam na mysli eventualni pridavky Vasi firmy nebo zdejsiho lokalniho zastupitele?] – City Navigator [evropsky nebo americky, podle toho… ] a jedna world map? Obe jsou jiz preinstalovany?
4/Dalsi dotaz…. Pokud bych koupil od Tebe 278C, I pres to ze bych si sam musel davat nejakou topomapu zdejsi, [ale na druhou stranu bych mel od tebe nastavene Cesko], budu mit celoevropskou zaruku? Dejme tomu ze se mi s pristrojem neco prihodi, mohu se obratit na Atenskeho zastupitele Garmina a obslouzi mne nebo me posle do …..do hajan?
5/ vejde se do vnitrni pameti City Nav. + world map + ceska topomapa + recka topomapa [nebo I event. + ta vychodni cesta jak jsem ted psal ]…. a neni problem ve spolupraci s temi mapami?, - protoze neco pises [procetl pozorne vse na ceskem netu okolo GPS] okolo soucasne funkce dvou trimap na zumu 550 a jakychsi problemech
Otazek mnoho, predem diky
Protoze to muze zajimat vice lidi, jestli chces, hod odpoved ne mne na mail, ale do fora, bud do GPS section nebo k me ceste do Iranu
Ahoj,
1) Shanel jsem ale pro Garmin resp. vektrova neni. Existuje stredni vychod pro Garmin ale nemam to CD a nevim o nikom, kdo ho ma. Zkus prohledat nejake P2P site a treba se to nekde podari stahnout. Bohuzel legalni je za tusim nesmyslny penize (nejakych 700EUR nebo tak nejak). Pokud se nemylim, ma to byt s autoroutingem, takze by to melo byt 100% lepsi nez worldmapa, ktera je skoro nanic.
2) Ano. Dodavaji se s CN2008, basemapa je porad stejna
3) Ne. Ta mapa celeho sveta neni WorldMap. To je „basemap“, je jeste o trosku horsi ale umi kupodivu routing. V tom se to lisi. Worldmapa neumi routovat ale je nekdy (misty) o kousek lepsi. Kazdopadne obe mapy jsou predinstalovane ale base nemuzes vymenit, to neni uzivatelsky mozne.
4) U 278C by mela existovat celoevropska zaruka. Kazdopadne nam tady bezproblemu opravovali nemecke 278C. Ale nepredpokladal bych s tim zadne problemy. Problemy jsou jen s cinskymi nebo taiwanskymi kabely do auta, ktere k tomu davaji - to je fakt shit.
5) Ne. Do vnitrni pameti 278C se neda nahrat dodatecne NIC! Pozor na to. CN a basemapa jsou tam od vyrobce ale na ckoliv jineho je potreba mit kartu, na kterou si nahrajes cokoliv navic. Spoluprace bezproblemu, ani neni potreba mapy vypinat. Ja mam v 278C asi 11 map a v pohode. Je to naprosto jiny system nez Zumo. Tady je moznost vyhledavat v mape A, zobrazovat mapu B a cestu pocitat podle kombinace mapy C+D. Naprosto odlisny a mnohem sofistikovanejsi system.
Jsem rad, ze jsem se pripojil na mail z mobilu. Jsem do stredy jeste na omezenem pripojeni mimo prahu. Klidne tam dej tu odpoved pro ostatni... jestli muzes.
Tomas
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
diky low, prostudujeme, ale nejde o mapy, ktere jsem videl i na QVTT? Byvale ruske vojenske mapy, nektere dokonce v cyrylice?
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
dalsi otazka plz..... meli jste jakekoliv problemy s benzinem?
a/ bezolovnaty je k dispozici? vsude?
b/ nekde jsme slyseli o talonech, kuponech na benzin, je to pravda?
nebo absolutni pohoda a benzin je to posledni co by nas melo zajimat jedeme 1x 1150, 3x1200ADV a jedna Africa, rozumis ze mame katalyzatory a tak se predem ptame i na toto....
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
bezolovnatej jsem neresil, jsa bez katalyzatoru, ale rekl bych ze se bude dat sehnat, jen nevim jak jim to vysvtelis (zapomen, ze se tam s nekym dorozumis mimo nejvetsi mesta a ohromne nahody) obcas byla nejaka fronta, ale tu jsme samo nerespektovali. o zadnejch talonech kuponech ani slovo, ale za penize v iranu dum, takze i kdyby tak je uplatite.
do takovychto zemi neni nejlepsi napad jezdit s katalyzatorem.
jionak jezdej tam i moderni auta, treba 206ky v mnozstvi vetsim nez velkem, ale jestli jsou katalyzatorovy to fakt netusim.
thx low, pokud by te napadl nekdo, koho bychom se mohli poptat na ten benzin, udelej to...
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
jacket all weather - kvuli velkym rozdilum teploty den/noc pouzitelne open/closed, mnoho der pro lepsi proudeni vzduchu, polodlouhe, vhodne pro vzprimenou pozici rizeni
vnitrni vlozky mnoha vrstev, s membranou i bez, s nastavitelnym limcem kvuli prevenci krku
moto kalhoty - siroky strih, velmi pohodlne vsede na dlouhe jizdy, automaticke vetrani rozkroku, velmi lehce pridavatelne protektory kolen a kycli, jednoduche pouziti [telesne potreby]
boty - z mekke latky, ktera odvetrava, s odnimaci igelitovou membranou i bez ni
Doc přiložený následující obrázek:
[85.53Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
kvuli lepsimu obslouzeni u benzinek a jinde reklamni agent skupiny Esfahan vytvori dle prilozeneho mustru nalepky na kufry, motorky
Doc přiložený následující obrázek:
[98.72Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
motorky zaparkovany na nutne zchladnuti, Esfahan Force ma nutnou slukpauzu
Doc přiložený následující obrázek:
[79.2Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic