Po kolika km menite svicky?Vim,ze se maj menit asi po 20000km.Ale mam na nich lehce pres 30t.km a nevim kolik na nich dal predchozi majitel.Kdysi tu par lidi psalo,ze dali preventivne nove svicky a delalo to neplechu,tak vratili stare.Nezajimaji me kecy,co doporucuje vyrobce atd.Spis prakticke zkusenosti.Nove svicky vozim v naradi sebou,ale dokud to slape bez problemu,tak do toho nesaham.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Tak se toho drž Vždycky jsem svíčku nebo svíčky měnil, když prostě začly blbnout a nebo lehly. Taky jsem blahé paměti metodou PCH na Velouši zjistil, že svíčky udané výrobcem jsou k prdu, páč se peckují, ale "studené" svíčky že jedou. Na Bobšounovi jsem je taky ještě neměnil, vozím dvě staré, ale funkční - co kdyby. Pokud nesleduješ každou decku paliva, tak myslím, že dokud pálí, tak to neřešit. Ale nejsem odborník, jen starej kutil
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Jsem na tom stejně, kdyz dělám ventily a synchro, tak na ně mrknu očistím a jedem dál. Vzdyčky jsem měnil až když umřela.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
No ja slysel ze by se měly menit uz jen proto ze udajne hrozi k propaleni a odlomeni casti ktera muze zapricinit zadreni. Ja to měnim co 20tis a mam klid
BMW GS 1200 adventure
Já je měním po dvou letech bez ohledu na najetý km .Asi je to zbytečný ,ale příjde mi ,že má motor potom klidnější chod a líp startuje
Upravil smazak73 dne 07.12.2010 06:00
nezajímá co výrobce? A co benzín, liješ až dojde, nebo když ti oporučí rezerva od výrobce?
No dobrá bez moralizování, jen mě tohle šokuje co lidi riskují. Taková ukáplá ve válci...
Já měním dle výrobce.
Svíčky se nemají čistit kartáčem.
Já je měním pokaždé, když si vzpomenu.
Asi 4 roky jsem si ale nevzpoměl = dík za připomenutí. ;-)
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Waltr napsal:
nezajímá co výrobce? A co benzín, liješ až dojde, nebo když ti oporučí rezerva od výrobce?
No dobrá bez moralizování, jen mě tohle šokuje co lidi riskují. Taková ukáplá ve válci...
Já měním dle výrobce.
Svíčky se nemají čistit kartáčem.
to mám zakarbonovanou svíčku vyhodittaky to čistím jemným kartáčem
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Waltr napsal:
nezajímá co výrobce? A co benzín, liješ až dojde, nebo když ti oporučí rezerva od výrobce?
No dobrá bez moralizování, jen mě tohle šokuje co lidi riskují. Taková ukáplá ve válci...
Já měním dle výrobce.
Svíčky se nemají čistit kartáčem.
Jasne,ze nestojim o moralizovani.Ale o riziku s ukaplou svickou jsem nevedel.Takze na pristi sezonu vymenim.Neni nad to si nechat poradit.
Tankuju kdyz je benzinka!Takze uz mam taky na rezervu 72km a natankovanych 23,7l do 1100gs.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
zrovna jsem si řikal že si je najaře vyměním, moto má 29 000 km a nevím jestli to v deuchlandu měnily tak to spláchnu s jarní výměnou oleje..
Upravil lako dne 07.12.2010 08:50
Over than 250k km on BMW GS bikes
teď přes zimu budu měnit destičky a svíce taky... měním po 20ti tisících...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
itchy napsal:
No ja slysel ze by se měly menit uz jen proto ze udajne hrozi k propaleni a odlomeni casti ktera muze zapricinit zadreni. Ja to měnim co 20tis a mam klid
Tohle se mi stalo u motorové pily...nepříjemná záležitost. Před tím než sem dal do brambory klasické elektrodové NGK sem měl bezelektrodové BRISK a tam nemá co upadnout.
Svíčky měním každých 10.000km, společně s motorovým olejem, převodovým olejem a olejem v rozvodovce Samozřejmě vč. synchronizace. Možná je to častěji než je potřeba, ale mám klid
Milosch napsal:
Svíčky měním každých 10.000km, společně s motorovým olejem, převodovým olejem a olejem v rozvodovce Samozřejmě vč. synchronizace. Možná je to častěji než je potřeba, ale mám klid
Přesně tak to řeším i já 200za 2 svíčky a 120 za litr oleje není žádná hruza a mám jistotu že je to OK
Kontrola svíček co 10 tis. při ventilech, výměna co 40 tis. (20tis. 1100/1150) Tohle říká BMW a nevidím důvod proč to dělat jinak.....
Upravil paja1 dne 07.12.2010 21:10
Pája
Svíčky se nemají čistit kartáčem.[/quote]to mám zakarbonovanou svíčku vyhodittaky to čistím jemným kartáčem[/quote]
Nemá tam co dělat zakarbonovaná. Nech si seřídit motor.
Jemný kartáček a origo je na to opíškovací zařizení (taková krabička kde se honí písek)
Klasický krtáč zničí ochraný povrch.
to mám zakarbonovanou svíčku vyhodittaky to čistím jemným kartáčem[/quote]
Nemá tam co dělat zakarbonovaná. Nech si seřídit motor.
Jemný kartáček a origo je na to opíškovací zařizení (taková krabička kde se honí písek)
Klasický krtáč zničí ochraný povrch. [/quote] Nesmíš na to vzít ocelákjemný mosazný můžeš,tedy aspoň podle slov školitelů na svíčky NGK i Denso.Nedoporučeno to bylo u iridiovek.Nikdy sem nepátral proč, jelikož ze školení mně nejvíce zajímaj chlebíčky
Upravil motoblb dne 08.12.2010 07:29