zdravim vsetkych motorkarov.nechcem zakladat zbytocnu diskusiu na temu ake gs je naj,ale kedze aj po precitani vsetkeho mozneho o gs aj na inych strankach som na niektore otazky nenasiel odpoved tak pisem sem.
chcem prejst s TA 700 na gs.hlavny dovod je ze ja aj manzelka radi cestujeme,ale honda je nam hlavne ked sme nabaleni uz dost mala
tiez hodne chyba na dialnici sestka.
preto chcem nieco velke co neklakne ked sa nalozime,chcem ist po dialnici bez trapenia motora cest.rychl. okolo 140/150 kmh a chcem ked som doma z moto vsetko zhodit a cely den jazdit sotolinu,luku a les.[preto nechcem varadero a z inych dovodov nechcem ktm lc8]
dilema by nebola tazka keby som nechcel zaroven daleko a rychlo cestovat a jazdit aj teren.rozmyslam teda nad trojicou 1150/1150gsa/1200gs [1100 nema 6 st a 12gsa stoji na moj vkus este dost]
rad by som teda polozil viac otazok ak bude niekto ochotny odpovedat.
1.do terenu je vhodnejsia 1150gsa [ prev. tlmice atd] alebo 12gs? [ je lahsia]
2.1150 gsa ma kratsie sedlo ako 1150/12 gs?
3.je o dost horsie cestovanie na 1150gsa vs 1150/12gs kvoli kratsej sestke a jednod. sedlu?
4.k servisu 12 gs nutna diagn. min kvoli mazaniu serv. intervalu?
5.co by ste kupili vy z tejto trojice a preco?
chcel by som vediet prakticke veci a obmedzenia a dovody ku kupe ktore ma ta ktora gs.predsa len sa lisia v istych dolezitych veciach od seba.na nete je ale len popisane strasne mnozstvo nic nehovoriaceho balastu typu - 1150 je tazky traktor, 12 gs je plastova a elektricka atd.
ja robim z autami a takmer kazde ma CAN BUS a kopu plastov a podla toho sa tie auta nelisia v servise a spolahlivosti.
nechcem moto kupovat podla pocitu z odvezenia ani podla dizajnu ale podla praktickych veci ktore sa zistia az pouzivanim.
budem rad ak napise kazdy ako to videl po prestupe na gs a ci by teraz zvolil iny model a preco.
dakujem za vsetky odpovede a prejem pekne sviatky
ahoj,tak budu první kdo se sem svěří.Je to pouze můj pohled,neberte to nikdo zle a Ty si z toho vem jen to co tě bude zajímat.Já mám 1150 gs a jsem spokojen,také jak jinak všechny bmw a konkrétně gs jsou krásné,kvalitní motorky a hlavně držáky.Vzhledem k ceně 1200 jsem volil řadu nižší a koupil 1150,jinak si myslím že 12 adv je super,12 gs je na tom v základu hůř protože chybí mimo jiné padáky díky kterým při odložení motorky nenaděláš hromadu trsátek ale nic ve zlém.Jedenástky díky 5 kvaltu jsou méně vhodné pro toho kdo chce lítat po dálnicích a 1150 gs je po dokoupení pár doplňků které má advík dá se říct to samé,protože nehledě na barvu ráfků a ventilových vík po dokoupení nádstavce blatníku,padacích rámů,popř.větší nádrže je a třeba i sedla což je jen o penězích tak máš dá se říct adventure,hl.rozdíl vidím v krátké jedničce a ekonomické 6 což si musíš vybrat co pro tebe má větší užití.Já osobně jsem pro E (ekonom)což mám.Adventure se mi moc líbí,ale když jsem kupoval tak nebyl výběr a peníze,proto mám gs ale nelituji,je to BMW a je moje a neměnil bych,snad někdy až budou zbytečné peníze,ale za co?Určitě BMWGS,ale jaké?A jsem tam kde ty,takže co ti tento článek dal,mě to připadá že stejně vše podstatné víš a rozhodnutí je na tobě,ale ať koupí jakékoliv BMW určitě nebudeš litovat.Ahoj Laďa(TRAVEX).
Pokud nemusíš řešit finance, tak bych se svezl na každý z nich a podle toho si udělal obrázek. Každýmu vyhovuje něco jinýho Myslim, že pokud nechceš jezdit hard terén, tak je 12ka ideální volba. Na 1150 byla cestovní rychlost na dálnici max. 140 a pak už mi to nebylo příjemný. To byl taky jeden z důvodů proč jsem přešel na 12ku. Ten motor je prostě někde jinde a když se mu ještě trochu pomůže tak je to bomba. Když si na ní dáš plégo z ADV, tak můžeš po dálnici letět 200 a naprostá pohodička. Padáky bych neřešil - ty se koupí za pár šupů. Diagnostiku určitě nepotřebuješ pokud si koupíš starší model, kterej to ještě nemá a i kdyby, tak Ti to někdo přemázne. Rozhodně počítej taky s tim, že budeš potřebovat spoustu doplňků, který nejsou zrovna nejlevnější
je jasné, že na Transalpu těžko naložíš tolik, co na GS/GSA a ještě ve dvou
pokud to chceš skloubit s lehkým terénem a spolehlivou a celkem rychlou a pohodlnou jízdou "daleko ve dvou", asi jsi na správné cestě směrem k GS
kterou?
hm, podívej, já měl 1150 a teď 1200 GSA a zpátky bych už nechtěl, ale na druhou stranu, syn má dobrou 1100 a v podstatě na ní může dělat přesně to co já za čtyřnásobnou cenu.....
je to o penězích....
dejme tomu, že srovnáme dvě přibližně stejné motorky, co do kilometrů: 1100 při nějakých 60.-80.000km se dá sehnat za 3.000Euro, 1200 GS/GSA přibližně kolem 10.000. To co potřebuješ vědět ty jako cestovatel je, že je důležité, pokud možno mít GSA, protože prostě velká nádrž je velikánská výhoda na cestách, navíc ti kreje nohy a kolena a celkově tělo před větrem, čili při 150km/h na dálnici a trochu studenu na GSA (třebas i 1150 GSA) na tom budeš lépe než na 1200 GS!!!. Lepší sedlo a větší nádrž plus větší plexi ti z motorky na dálnici udělá pohodlnost, kterou "holé" GS modely nedosáhnou. O té šestce jestli je nebo není nebo je kratší (u některých modelů) bych ani tolik nepřemýšlel. Se synem jsme dělali na podzim 6.000km a některé dny za deště a velké zimy. Cestovní rychlost asi jak píšeš, naloženi, ale bez spolujezdců. Mám za to, že neměl s jedenáctistovkou tolik problém kvůli té šestce, nebo že to je celkově starší model, ale spíš že na něj foukalo na celé tělo víc a lehčeji promrznul. Jinak mi stačil lehce všude a bez problémů.
Proto dle mého názoru, pokud nemůžeš dosáhnout na 1200GSA, jdi spíš do 1150 GSA, kterou lehce seženeš kolem 5-6.000 Euro. (a krátká jednička u 1150 GSA je jenom výhodou v terénu nebo/a naložen). Ale jak říkám , je to o penězích, protože za tento přepych (teplo, nádrž) platíš dvounásobnou cenou oproti 1100 a rozdíl NENÍ dvounásobný.
Pokud peněz celkově není moc, jdi klidně do 1100 a za ušetřené peníze uděláš lehce dva veliké výlety do levnějších zemí (Afrika, Asie) a to je důležitější než dilema GS versus GSA ale ... "skutek utek", protože nemáš na benzin a cestování. Oproti Transalpu je to OBROVSKÝ rozdíl ať už koupíš cokoliv, budeš velmi spokojený i s 1100.
(v terénu není velký rozdíl mezi GSA a GS a v podstatě obě zvládají to samé, záleží víc na řidiči než na motorce)
Upravil Doc dne 26.12.2010 19:26
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Myslim,ze Doc to napsal presne!Mam 1100gs a zatim na mne nikdo nemusel cekat kvuli tomu,ze ma novejsi model.1000km za den se na tom necha taky a kdyz je potreba tak 140-150 se delsi dobu taky necha jet.
A i na 1100gs se necha dokoupit vetsi nadrz,vetsi plexi,placacky na nohy proti desti atd.Samozrejme to neco stoji.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
[170.57Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[168.28Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
ani o jednej z tebou menovanych motoriek sa neda povedat ze bola v nieco vynimocne lepsia alebo horsia oproti tym ostatnym
http://motoride.s... tu najdes moje pocity z oboch motoriek a moja 1150GSA je na predaj
a teraz skusim odpovedat
1.do terenu je vhodnejsia 1150gsa [ prev. tlmice atd] alebo 12gs? [ je lahsia]
na 12 som v terene nejazdil ale myslim ze to bude aj tak v konecnom dosledku o jazdcovi, tie motorky su si hodne podobne a ten rozdiel vo vahe az tak nepocitis
2.1150 gsa ma kratsie sedlo ako 1150/12 gs?
nie
3.je o dost horsie cestovanie na 1150gsa vs 1150/12gs kvoli kratsej sestke a jednod. sedlu?
nie, mozem porovnat s oboma motorkami, kratsia 6 znamena ze ju zaradis skor na dialnici a rozdiel v spotrebe je cca 0.5 litra / 100km co je zanedbatelna polozka - nie vsetky 1150Adv. mali kratku sestku
5.co by ste kupili vy z tejto trojice a preco?
mam uz tri roky 1150GSA a poskulujem po 12GS - ak by som nemal financny limit tak 1200GSA ale ak by som si mal vybrat nejaku volbu z rozumu asi by to bola opat 1150GSA - nic proti normalnym 1150 ale GSA ma v zaklade par celkom uzitocnych vychytavok a hlavne je kusok vyssia oproti normalnej 1150 co oceni kazdy dlhan - "hladka" 1200 ma nejak neuchvatila
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 26.12.2010 20:08
Je to jak pise Doc,ale Mali ma pravdu, ze na 1150 dlouhodobe po dalnici nalozenej je asi max tech 140,jede to samozrejme i vic,ale uz citis,ze to neni to prave,vetsi vibrace,horsi ovladatelnost atd. Na to je asi 12 lepsi,ale jinak je to vazne jedno a zalezi na penezich. Kdysi jsem chtel taky 12-ku,pak koupil 1150 a po par letech jsem zjistil,ze by mi stacila i 1100,dulezitejsi jsou ty zazitky na moto nez na cem jedes
Jedina velka nevyhoda u 1150GSA je IMHO vaha s tou je na tom 12gs taky lip.
Aktualne 1250 GSA HP
1.do terenu je vhodnejsia 1150gsa [ prev. tlmice atd] alebo 12gs? [ je lahsia]
Nemohu přímo porovnat (mám pouze 12 GS), ale do terénu bych zvolil spíš 1150 GSA kvůli o něco lepšímu podvozku. Při jízdě není rozdíl v hmotnosti tolik znát a jak to spadne, tak už je to stejně jedno. Na druhou stranu - podvozek na 12GS se dá časem doladit (až odejdou tlumiče, stejně se to bude muset řešit) a výhoda nízké hmotnosti zůstane zachována.
2.1150 gsa ma kratsie sedlo ako 1150/12 gs?
Kratší ne, ale jiné. Normální GS (1150 i 1200) ho má dělené a stupňovité. Dá se to řešit - viděl jsem 1150GSA se sedlem z 1150GS, ale něco to stojí.
3.je o dost horsie cestovanie na 1150gsa vs 1150/12gs kvoli kratsej sestke a jednod. sedlu?
12GS je při 150 na dálnici naložená ve dvou naprosto v pohodě. Pro řidiče je ADV sedlo asi OK, neboť na tom jezdí dost lidí dost daleko a funguje to , pro spolujezdce bude asi pohodlnější obyčejné GS (taky bud záležet na spolujezdci, kolik toho vydrží) - viz výše.
4.k servisu 12 gs nutna diagn. min kvoli mazaniu serv. intervalu?
Mám 12GS 2004 a k servisu diagnostiku kvůli vymazání servisních intervalů nepotřebuji - motorka nemá ukazatel servisních intervalů (byl až od rv 2008?? - nevím jistě)
5.co by ste kupili vy z tejto trojice a preco?
Zúžil bych výběr mezi 1150 GSA a 1200 GS, volil bych podle toho, jestli je pro mě důležitější terén nebo pohodlí spolujezdce a taky podle toho, jak by mi motorka sedla. Svezl jsem se na všech třech a mám 12GS
BMW GS = stroj na radost
Doc to vystihnul dost dobře Pravdou je, že chybu neuděláš s žádnou z nich a pokud přecházíš z Transalpa, tak asi nebudeš žádnej velkej střelec a přijde Ti, že i 1150 frčí dobře. Já jsem přešel z XX a 1150 byl fakt velkej skok Dneska už takovej pilot nejsem a asi bych si na 1150 zvyknul a ušetřenej peníz projezdil, ale když ta 12ka tak pěkně jezdí Co se týká rozdílu GS/GSA, tak taky dost záleží na tom jak jsi velkej. Já z GSA bezpečně nedošlápnu druhou nohou a proto zůstávám u normál GS. Né že by se to nedalo pořešit sedačkou, ale snížený sedlo jsem zkoušel a pak jsem si připadal, že sedim moc dole a ani trochu mi to nevyhovovalo Nejlíp si fakt zkusit všechny a podle toho se rozhodnout.
mezi 1150 a 1200 bych se rozhodoval podle tvého jízdního stylu. Jak dokáže letět 1150 ti vypoví přiložené video:
http://www.youtube.com/v/z3Cu8BZJ_hw
Za mě by výkon 1150 na cestování stačil. Co mě však uchvátilo při jízdě na 1200 je absence vibrací ve vysokých otáčkách. Takže jestli chceš lítat po dálnici trvale nad 150, tak za mne 1200. Jestli ti stačí kolem 140, sáhl bych po 1150. Rozdíl je ve vyvažovacím hřídeli, který v 1100 a 1150 není a který je u 1200 nad kritickými 4000 otáčkami příjemně znát.
Jinak, přešel jsem po letech od "rychlejších" motorek na R1100GS a líbí se mi (narozdíl od dřívějška), že mě svým charakterem nenutí spěchat.
diky moc za vsetky odpovede,hodne sa rozhodujem aj podla toho ze ked uz niekto nejake gs vlastni tak co mu zacne po case vadit,ci by teraz kupil iny model gs atd.
predtym som jazdil iba jogurty R1,RR,GSXR, a off road ktm 450 sx,husquarna 610 a ine moto marauder,hornet 900 atd ale cestovne enduro mi pripadalo najnudnejsia vec na svete a nemal som s tym ziadnu skusenost.ale po par rokoch prestavky na moto som si kupil TA 700 na vozenie sa okolo garaze s tym ze ked ma to nebude bavit tak to rychlo predam a kupim ostre enduro.
lenze boli sme s manzelkou na jesen v grecku na TA [pol cesty v kuse lejak a +9 st.] bola to nasa prva dlhsia cesta.pred cestou ma vsetci odhovarali ze by nesli ani lietadlom a ja sam som bol presvedceny ze do grecka dojdeme max. zo zatatymi zubami a manzelka bude nastvata kricat ze na taku sprostost ako ist na moto 2 tis km sa uz nikdy neda nahovorit.
lenze k nasemu uzasu sme zistili ze cestovanie na moto je ta najlepsia vec,totalne nas to bavilo,po grecku sme najazdili dalsich 900 km a cestou domov sme rozmyslali o ,, skratke,, cez albansko.
preto mame v plane aj dalsi rok cestovat,ale uz sa mi nechce moc tlacit na TA.
preto si myslim ze nemusim mat hned zo zaciatku ani novu 12 gsa ovesanu touratechom a kazde gs bude posun k lepsiemu.
ceny 1150 gsa a 12 gs su dost podobne a budem sa rozhodovat asi medzi nimy.len na tu 12gs je popisane strasne vela ,,objektivnej ?,, kritiky.tak neviem.
Mám 1100 a jsem řidič čuně, takže Bobše po dálnici honím i kolem 180. Trochu fouká ale jde to. Kamarád má TA 650 a BMW je prostě pohodlnější, nežere tolik, má delší dojezd a podstatně víc uveze. S tím co dnes vím bych šel do 1150GSA, ale už jsem si na Bobše zvykl. Motocykl BMW je silně návykový Když přelezu na TA a nebo něco jiného, mám pocit, jako bych jel na Simsonu. Už sem si zvykl na hromadu železa Jak už kluci psali, vol podle kapsy a po svezení.
Po TA bude každé GS o příčku a více výše. Jediná nevýhoda je ta ochrana před povětřím Jako by jsi jel na naháči (proti TA, tam jsi pěkně zašitej)
Upravil Medik dne 26.12.2010 21:57
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
o vykony [ zrychlenie a max] mi v postate nejde.TA je slabucky oproti gs a nevadilo mi to.vadi mi ale ked clovek daleko cestuje a chce byt uz pri mori alebo vecer v posteli atd. a je pekna ale nudna dialnica,bezvetrie, a vsetci auta aj moto idu +- 150 a ja nemozem,lebo mi je luto ten motor v kuse tak tocit.to je velke minus TA lebo ten motor v pohode vladze aj tu sestku by utiahol.
hifo33 napsal:
o vykony [ zrychlenie a max] mi v postate nejde.TA je slabucky oproti gs a nevadilo mi to.vadi mi ale ked clovek daleko cestuje a chce byt uz pri mori alebo vecer v posteli atd. a je pekna ale nudna dialnica,bezvetrie, a vsetci auta aj moto idu +- 150 a ja nemozem,lebo mi je luto ten motor v kuse tak tocit.to je velke minus TA lebo ten motor v pohode vladze aj tu sestku by utiahol.
Pokud to bereš takhle, pak je asi 12 GS jasná volba. Na dálniční přesuny bych už 1150 nechtěl. Kecy o spolehlivosti 12ky jsou trošku mimo. Jako každej stroj to má nějaký mouchy, ale dá se to vychytat.
A musí to být BMW? Teď mě budete asi kamenovat,ale co třeba Aprillia ETV 1000 Caponord ve verzi Rally Raid? Nebo starší modely Triumphu Tiger ?
Parkrát jsem se na nich svezl a musím uznat,že jsou to příjemný stroje... Hlavně teda co se výkonu týká...
Jinak za mě R1150GSA
Upravil Kubrt dne 26.12.2010 23:07
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
mechanicku odolnost 1150 vs 12 az tak neriesim.ale citam rozne kritiky typu -can bus pri kazdej zavade aj najmensej motorku odstavi,nema to ani poistky,atd.co mi pride absurdne ale neviem?
pritom konkretne som cital ze znepojazdnila sa 12 gs iba kvoli immo a reg. pal. cerpadla co chapem a da sa to riesit .pri akomkolvek aute aj ked nacita chyby ABS,ESP,BAS,AIRBAG, atd alebo nieco s motorom tak max hodi do nudzoveho rezimu a idem dalej, ale je to pri gs 12 tak ze pri poruche abs asr alebo niecoho ineho RJ odstavi motor? taketo veci citam a pride mi to nezmysel ale ako to teda je?
zazil som auta [niektore francuzske] kde elektrika naozaj zila vlastnym zivotom,ale u nemeckej motorky by to tak nemalo byt nie?
Myslim, že se to moc nafukuje, ale ve skutečnosti to tak neni. Ještě se mi nestalo, že bych nedojel, ale raději to zaklepu. Na závady co uvádíš je jednoduchá rada - kroužek antény imobilizéru vozim náhradní (stojí 700,-) a na tu součástku čerpadla mám připravenej kabel se zásuvkou a konektorama. ABS mi taky blblo - mikrospínač posilovače, ale motorka jezdila pořád. Myslim, že až se na ní svezeš, tak budeš mít jasno.
At koupis 1100,1150,a nebo 1200 tak chybu neudelas,ale pokud rad litas po dalnici vic jak 150 tak si kup radeji 1200gsa uz kvuli te ochrane vetru a pohodli.Ale je take pravda ze staci i 1150gsa a zbytek penez muzes procestovat a stejne budes maximalne spokojen.
BMW GS 1200 adventure