Mám r1150r rv02 a unavila se mě pružina na zadním tlumiči najeto 75tisíc km z toho 25tisíc mojich solo. Předpokládám podobnost (vizualně je stejný) s GS a chci se zeptat jestli má někdo podobnou zkušenost že by musel kvu*li únavě pružiny/snížení světlosti měnit pružinu (což mně teprve čeká). Jde mě o zmapování problematiky.Díky
Upravil mahomaho dne 24.01.2011 17:50
Mám podobnou zkušenost, najeto 70 tisic, R1150GS, r.v.00.
Řešeno výměnou zadní pružiny za progresivní Hyperpro, ca. 2,5 - 3tisice (můžu jen doporučit).
Repase tlumiče, ca. 6000,- u p.Buráně.
mel jsem v 72tis problem se zaseklym tlumicem po docela velkym skoku. v te dobe mi nastaveni tlumice fungovalo az tak po patym cvaknuti tzn uz to bylo v ****u.. p. Buran mi to daval dohromady, teda jen ty strivka a natlakovani. ted to funguje bezvadne a stalo me to neco pres 5 tis
mahomaho napsal:
Mám r1150r rv02 a unavila se mě pružina na zadním tlumiči najeto 75tisíc km z toho 25tisíc mojich solo. Předpokládám podobnost (vizualně je stejný) s GS a chci se zeptat jestli má někdo podobnou zkušenost že by musel kvu*li únavě pružiny/snížení světlosti měnit pružinu (což mně teprve čeká). Jde mě o zmapování problematiky.Díky
s temihle kilometry?
nejspis uz ji mas unavenou tak 20 tisic...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dvacet né, ale 10 jo.. na mojí předchozí xj900 jsem měl najeto podobně, pružina nejevila známky únavy/snížení světlosti.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
Jak poznáte unavenou pružinu? Je to trochu řečnická otázka, chápu, že když je motorka opticky níž, je pružina nějak unavená. Orientace podle "volných cvaků" seřizování tvrdosti je zavádějící, u nové motorky to zabírá při prvním až druhém cvaknutí, po 80 tisíci km je běžných 8-10 cvaků, někdy i víc. 5 - 10 volných cvaků bych osobně neřešil, moje bývalá 1100 jich měla přes 10 a proháněl jsem se s ní po rumunských horách...
mahomaho napsal:
Dvacet né, ale 10 jo.. na mojí předchozí xj900 jsem měl najeto podobně, pružina nejevila známky únavy/snížení světlosti.
zalezi na vic faktorech, kazdopadne od 50ti dale bych byl uz docela na pochybach.
ja menil asi v 50 tisicich..
a to ta pruzina byla pouze rok a pul stara.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ivan napsal:
Jak poznáte unavenou pružinu? Je to trochu řečnická otázka, chápu, že když je motorka opticky níž, je pružina nějak unavená. Orientace podle "volných cvaků" seřizování tvrdosti je zavádějící, u nové motorky to zabírá při prvním až druhém cvaknutí, po 80 tisíci km je běžných 8-10 cvaků, někdy i víc. 5 - 10 volných cvaků bych osobně neřešil, moje bývalá 1100 jich měla přes 10 a proháněl jsem se s ní po rumunských horách...
mel bys mit referencni zkusenost s novou pruzinou... zkuseny jezdec by to myslim poznat mel. Ja s tim take zapasil. Kdyz jsem pruzinu vymenil (za hyperpro progresivni), tak jsem se rozhodnul, ze UZ NIKDY nebudu jezdit na unavenejch pruzinach.
---
myslis kolik otacek nez se vubec ta hydraulika DOTKNE pruziny kdyz ji mas na centralu?
To jsem mel asi 3 otacky a byla uz davno na odpis.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ivan napsal:
Jak poznáte unavenou pružinu? Je to trochu řečnická otázka, chápu, že když je motorka opticky níž, je pružina nějak unavená. Orientace podle "volných cvaků" seřizování tvrdosti je zavádějící, u nové motorky to zabírá při prvním až druhém cvaknutí, po 80 tisíci km je běžných 8-10 cvaků, někdy i víc. 5 - 10 volných cvaků bych osobně neřešil, moje bývalá 1100 jich měla přes 10 a proháněl jsem se s ní po rumunských horách...
Podle mne volné cvaky nemusíš řešit dokud nepotřebuješ přitáhnout na doraz.Bylo to tak u mě,chodilo to tuším 15 naprázdno a až to začínalo trochu zabírat tak sem byl na konci.Takže jsem to přitvrdil jen tak na půl...Vyřešila to repase a zabírání hned od druhýho cvaku.To bylo v 80 tisících.Letos když sem jel plně naložený do gármiše tak železniční přejezdy nebo nějaký větší nerovnosti šel tlumič na doraz.Cvaky sů v pořádku takže už mám u Raptora nový péro a šupnu ho tam.Jo a mám tam 130tisíc takže předpokládám že to péro bude v háji,oni ty originál tlumiče sů mezi náma nic moc nato když je motorka plně naložená někdy i přetížená...Okamžitě sem to poznal na předu když jsem tam dal nový vilbers extra tvrdej...Bohužel nesu muší váha tak to dostává naprdél.
Hicks-ano to přesně myslí,prostě točíš a nic se neděje...
Upravil Bohumil dne 27.01.2011 15:13
Kupredu spatki ni krok...
mahomaho : to Ty jsi psal ten mail?
Jak jsi to nakonec vyřešil?
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Volné cvaky nejsou celé otáčky. Mělo by to mít 40 poloh, při každé to cvakne. Když to nadoraz vyšroubuješ a zase utahuješ, neklade kolečko zpočátku odpor mimo těch cvaků (=aretací), pak to zabere.
Neříkám že se unavená pružina nepozná za jízdy máš-li okamžité referenční srovnání, jezdil jsem mezitím, byť krátce, na dost jiných GS. Ale dokud jsem nechodil v terénu nadoraz, necítil jsem potřebu to řešit. Kamarád má 1100, najeto asi 240 tisíc. Už je na ni patina, snad 15x Rumunsko, Turecko, v terénu výborný jezdec, jezdí v létě v zimě, dnes odjížděl na Elefant. Teprve kolem 150 tisíc dával Wilbursy, je fakt, že to je teď úplně jiná motorka.
Ivan napsal:
Kamarád má 1100, najeto asi 240 tisíc. Už je na ni patina, snad 15x Rumunsko, Turecko, v terénu výborný jezdec, jezdí v létě v zimě, dnes odjížděl na Elefant. Teprve kolem 150 tisíc dával Wilbursy, je fakt, že to je teď úplně jiná motorka.
co na to rict?
Je fajn, kdyz nekdo umi jezdit.. a je jeste vic fajn, kdyz se umi i adekvatne postarat o moto...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
tlumic tulumi dvema zpusoby, jednak je to to prelivani oleje a pak ta pruzina, ne? me to po te repasi jde ztuha ut od druheho cvaknuti. a jinak jinak si na funkci tlumice nestezuju i kdyz ta pruzina musi mit svoje za sebou. jo a od koupi motorky jsem pribral tak 15kg, takze na zem dosahnu uz bez problemu
Zajímavá 9ti dílná repase ohlins http://www.youtub...re=related člověk si aspoň umí představit jak to vypadá. Mít tlumič navíc tak bych se nebál ho rozebrat nebude to taková věda. Myslím že jde jen o to uříznout dno rozebrat vytočit závit + nové dno namontovat ventilek vyměnit "O" kroužky a musí to makat. Jenom zjistit na kolik se to musí foukat a čím.
Upravil Milda dne 28.01.2011 17:34