ahoj, mam stelovatelne bitubo asi za 11k...
Mnohem lepsi nez original, ale chtelo to poladit a zabralo dost usily.
Kdybych vybiral znovu dam si hyper-pro pruziny dozadu a dopredu at je to stejne.
Pri stelovani podvozku nezapominejte, ze pokud zmenite predek, tak uplne stejnym zpusobem by se mel zmenit i zadek. Jinak to akorat roze****te a bude to jeste horsi. Ja treba mel zpocatku predek tak tvrdej, ze se po posazeni na moto ponoril asi jen o centimetr a kdykoliv jsem zatah za plyn tak bylo predni kolo ve vzduchu... nic moc pocit. Ted to mam ale odladene a je to fajn.
Ten Hyper-Pro je asi nejlepsi a odladena kombinace. Kdyz mas vpredu neprogresivni a vzadu ano nebo naopak, tak ten podvozek akorat rozladis a nebude to fungovat.
Přední vidlice je opravdu asi nejslabší místo týhle motorky, to ale ještě v žádnym případě neznamená že by se s origo vidlí nedalo jezdit !!
Hrozně záleží jestli s motorkou jezdíš pouze silnici, lehčí terén, teší off, jak je motorka zatížená atd … Od toho se pak odvíjí jak dalece jseš tím předkem spokojenej nebo nespokojenej.
To že není předek nastavitelnej je ale určitě škoda.
Dokonalou a bezchybnou motorku, natož cestovní enduro, ještě nikdo nevyrobil, na každém stroji najdeš něco co by mohlo bejt lepší.
F 800GS určitě není špatná motorka, jak se občas někteří členové tohoto fóra snaží všem okolo vnutit.
kola12345 napsal:
"to je blbost... vsechny co znam ja maji Hyper-Pro."
no, je tu asi 2300 clenov, ...ti sa nestazuju na original tlmice
nevidim ich prispevky
diskuzi tu bylo dost...
cartridge vepredu nejsou nic extra, ale na hranici narazis predevsim kdyz to zacnes tahat do terenu. Podobnych problemu ma X dalsich motorek, vcetne 690ky, 990ky a nakonec i EXC, ze.
Lepsi predni tlumice a pruzina nejsou zas az tak zavratnou polozkou, takze ja myslim, ze to neni treba nejak extra rozebirat.
Celou widli resit nemusis....
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
uz jsem to tu take psal. Mam predni i zadni vymeneny progresivni pruziny HYPER-PRO od Touratechu a jsem nad miru zpokojen. Dalo se to udelat doma na "koleni".
V cene jsou i olej do tlumice SAE10 (puvodni je ridsi SAE7), takze to neni tak mekke jako orig.
Urcite doporucuji.
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
dufino napsal:
uz jsem to tu take psal. Mam predni i zadni vymeneny progresivni pruziny HYPER-PRO od Touratechu a jsem nad miru zpokojen. Dalo se to udelat doma na "koleni".
V cene jsou i olej do tlumice SAE10 (puvodni je ridsi SAE7), takze to neni tak mekke jako orig.
Urcite doporucuji.
ahoj mozes prosim poslat linky?
ps bolo nutne menit aj zadny v podstate nastavitelny tlmic ?
Pruziny od Bitubo:
http://database.photozac2.com/bitubo_database/FMPro?-DB=prodotti_eng.fp5&-Format=scheda_prodotto2_en.html&Nome_prodotto=M F Fork Springs&-Find
Tak ja testnul napred hyperpro predek i zadek a porad nebyla spokoje ost s predkem, takze sem sel do Bituba a ted ucuravam
stestim z podvozku. Ale je to potreba opravdu doladit, me s tim pomahal jeden sikula, ktery tim dost zije. A chce to taky ladit podle terenu a nebo silnice.
Zkratka predek s Bitubem snese snad skoro cokoli, ale pozor, da se stelovat jen predpeti, nikoli utlum a tak dal!!!
Zadek s HyperPro se uklidni, motorka v terenu je stabilnejsi a na silnici pohoda.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Keďže chodím na net iba cez víkend , hlásim sa až teraz. Ja mám vymenený predok aj zadok HyperPro a spokojnosť. Určite bi som išiel do oboch, je to podstatný rozdiel. Ale záleží na čo používaš moto. Ja väčšinou vo dvojke a nabalený , to všetko v teréne.
No, mě třeba s HyperPro předníma pružinama pořád vidle v některých okamžicích přišla zbytečně měká. S Bitubem máš luxusní rozsah nastavení, takže v písku i na tvrdém terénu si vybereš. Ale to víš, že WP to není.
Každopádně souhlasím s Pipem a navíc myslím, že Bitubo jen dorovnává moji neschopnost pracovat s těžištěm a motorkou
Nakonec tuning spodku na 800GS došel až k vysvětlení od kolegy, že dělat z toho krosku je blbost a že potřebuju EXC........
Upravil jacob dne 28.01.2011 20:47
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Co se tyce bituba do predku, tak jednoduse po instalaci se da stelovat opravdu jen predpeti pruziny pomoci sroubu. Kazdopadne pruzin je vice typu podle Vasi hmotnosti. Navic v podrobnem technickem manualu, ktery se mi dostal do ruky az pri me nespokojenosti (bylo to tvrdy jak prase), jsem zjistil, ze tlak lze stelovat tim, kolik oleje tam das. Je to tam presne popsany pro konkretni druhy jezdeni a vahu jezdce. Takze s tim je hrozny srani to odladit, nejdriv jsem ulil a bylo to zas jak originaly, a trefil jsem se az na potreti :-)
Ted jsem s tim moc spokojeny, ale jak rikam, za ty prachy a to srani to fakt nestalo. Nakonec jsem zjistil, ze EXC z toho fakt neudelas.
Jinak kamos byl ted v Tunisu a pochopil, jak moc je predek na ****, kdyz sel parkrat nadoraz. Takze ted si nechava nainstalovat komplet naplne od Ohlins... Uz se tesim, jak na jare poreferuje, jake to je vozit se v perinach.
Kazdopadne podle me jsou to vyhozeny prachy...
- Kdybych mel volit zmenu podvozku znovu tak jdu ciste do tlumice rizeni (cca 15k) a tvrdsich pruzin (3k). Udela to mnohem vic pohodli a hlavne bezpeci, nez vymena predku za 40k... ke ktere hned zjistis ze potrebujes i zadek za dalsich 30k.
- A kdybych mel volit uplne od znovu, tak du asi do KTM. Do osmikila musis fakt nasypat hodne, aby z toho byla expedicni motorka. KTM vyjede z tovarny a muze vyrazit.
Upravil pipo dne 29.01.2011 19:36