http://www.hpn.de...glish.html
Myslim,ze tahle firma si tu zaslouzi mit sve vlakno.Na techto strankach najdete vetsinu jejich prestaveb,úprav a doplnků.
Koho zajima historie Paris-Dakar,predevsim 90.leta,tak se mu ty motorky urcite budou libit.
Kdyz si kliknete vpravo na GO,tak uvidite prestavby,ktere se delaji.Na nejakych strankach jsem nasel i ceny a prestavba vaseho dvouventila na nekterou z techto motorek vyjde dle typu na 18000-21000eur.Samozrejme si lze koupit i jednotlive veci,nebo udelat prestavbu jen castecnou.
Upravil vevis dne 28.01.2011 17:33
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Taky jsem z toho hotovej. Poustim si to jako krasnej relax! Bohuzel tohle uz je fakt financne nedostupny.Ale kdybych mel na novou 1200gs,tak nevaham a ty prachy radsi vrazim do HPN!
Ted se to ve mne pere,jestli neprodat 1100gs a nekoupit 100gs PD.Ted jsem se na ni svezl(na Ivovi)a uz to ve mne zas hloda.*pissed*
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Tady jsou fakt pekny motorky. http://www.possi....reaks.html
Upravil vevis dne 07.10.2011 12:39
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Musím uznat, že to HPN je parádní. Ty Marlboro barvy nemaj chybu. Zajímalo by mne, jaké to má jízdní vlastnosti, ale počítám, že bych asi byl překvapenej v dobrém slova smyslu.
Upravil stepan dne 07.10.2011 14:59
Nádhera, úplně v duchu vidím tu velikou garáž plnou takovejch strojů.....
Po tom,co jsem si nedávno vyzkoušel, že se na dvouventila i krásně vejdu, což u mně není samozřejmost, jsou podobný stránky ještě mučivější.
Maiali nel Fango!
http://www.hpn.de...sport.html
Tady je u kazde motorky dole i cena.Jestli to dobre chapu,tak ta prvni cena je za komplet motorku.Ta druha cena je cena za sadu na prestavbu.(vidlice,brzdy atd.)
Je to asi cena za nejakej zaklad a v pripade,ze se zvysuje i vykon motoru atd.tak se zvysuje i cena.Jestli je to jinak,tak me opravte.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Nádherné mašiny.
Kdybych chtěl jet na motorce kolem světa tak jedině na tomhle.
Pěkně karburátory, baterka a altík, žádné serepetičky.
jediné co bych chtěl jiné by byl v zadu obyč starý kardan bez kloubu u hrušky, prostě minimum posratelných uzlů.
Takže nějak takhle...
Všechno ostatní by se už na koleně případně dalo opravit.
Docela by mě zajímalo, jestli někdo provozuje 4 ventil s karburátorem. připadá mi totiž, že telelever by mohl být robustnější než klasická vidle.
Mi by se líbila kombinace. telelever, 4 ventil, karbece, vykuchané čidla a předělané zapalování na **** zicher verzi, dozadu starý tuhý kardan.
Asi nějak takhle.....
No ten předek vypadá nějak těšký, takže možná přece jen klasickou vidli.
To je jedno, v mém případě to jsou stejně jen teoretické pindy. Nikam takhle daleko se zatím nechystám.
paja1 přiložený následující obrázek:
To Paja.Telelever je na silnici asi to nejlepsi.V terenu je to presne naopak.A GS s teleleverem jsou fakt tezsi na predek.Hodne je to znat v pisku,tam bmw ztraci.Navic ani kardan neni do pisku idealni.Uz z principu ma vetsi tendenci se zahrabat.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Jinak ten HPN sport je nadhernej.To je muj sen na akce Krocan,XL rally atd.Ale ta Baja,ktera vychazi jeste z generace monolever je taky super.Jeste starej jednokrizkovej kardan,pouze prodlouzenej.
vevis přiložený následující obrázek:
[42.69Kb]
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
To Vevis
Myšlenka ani tak nemíří k ideálním terenním vlastnostem, jako spíš k maximální životnosti a možnosti vše opravit na koleně.
Předpoklad by byl mít všechny věci na cestu sebou na motorce, takže by se jelo po na nějakých komunikacích. Motorka by musela zvládnout běžný terén a nějaké to zaplavení při překonání řeky atd.
Jízda v klidu za nosem, překonat překážku a jede se dál.
Prostě aby to jelo svižně ,ale hlavně pořád. Žádné závodění ala Dakar s řáděním v dunách.
Pája
vlastimil napsal:
Já bych chtěl vidět jak to opravujete "na koleně"
Pokud s tou motorkou nemas zkusenosti,tak asi ne.Ale je pravda,ze kdyz mas vytipovanejch par dilu,ktere se muzou porouchat,tak neni problem je vozit sebou.
A po rychlem sundani nadrze,nebo toho predniho krytu vymenis vetsinu opravdu jednoduse a snadno.Je fakt,ze treba vymena alternatoru je slozitejsi.
Ale je to spis mysleno tak,ze kdyz sezenes dil,kterej odesel,tak ti ho vymenej v kdejake dilne bez diagnostiky atd.
Asi malokdo si vozi treba kardanovou hridel(neni sice velka,ale malokdo to koupi,kdyz to zatim nepotrebuje)a par dalsich veci.Ale dnes je vcelku bezne,ze pri delsi expedici jde lidem o to,aby jim nekdo snadno zjistil zavadu a pokud dil nesezenou,tak si ho nechaj poslat nekam na velvyslanectvi.A vetsinou to pokracovani expedice neohrozi.A to asi tyhle motorky splnujou.Ze ti staci sikovnej mechanik,kteremu dodas nahradni dil.To uz u modernich motorek u mnoha zavad opravdu nestaci.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vlastimil napsal:
Já bych chtěl vidět jak to opravujete "na koleně"
Pokud s tou motorkou nemas zkusenosti,tak asi ne.Ale je pravda,ze kdyz mas vytipovanejch par dilu,ktere se muzou porouchat,tak neni problem je vozit sebou.
A po rychlem sundani nadrze,nebo toho predniho krytu vymenis vetsinu opravdu jednoduse a snadno.Je fakt,ze treba vymena alternatoru je slozitejsi.
Ale je to spis mysleno tak,ze kdyz sezenes dil,kterej odesel,tak ti ho vymenej v kdejake dilne bez diagnostiky atd.
Asi malokdo si vozi treba kardanovou hridel(neni sice velka,ale malokdo to koupi,kdyz to zatim nepotrebuje)a par dalsich veci.Ale dnes je vcelku bezne,ze pri delsi expedici jde lidem o to,aby jim nekdo snadno zjistil zavadu a pokud dil nesezenou,tak si ho nechaj poslat nekam na velvyslanectvi.A vetsinou to pokracovani expedice neohrozi.A to asi tyhle motorky splnujou.Ze ti staci sikovnej mechanik,kteremu dodas nahradni dil.To uz u modernich motorek u mnoha zavad opravdu nestaci.
Tedy to "na koleně"není až tak na koleně,podle toho jak jsi se rozepsal.No a pokud "na koleně"čekáte až vám zašlou náhradní díly tak je úplně jedno co ti posílají.(tím myslím jestli je to díl na dvouventil nebo čtyřventil)a opraváři ve všech zemích třetího světa to dají dohromady(pokud to nezvládnete sami) ať je to dvouventil nebo čtyřventil,oni jsou totiž velmi šikovní (určitě víc než 99% jezdců BMW v ČR)Tak příště teorie o "koleně"vynechejte a raději opravdu někam jeďte
To Vlastimil:
Na koleně je myšleno v běžné autodílně, nebo garáži s klíčema svářečkou nabíječkou a pár drátama.
Příklad uložení hrušky. Vysypou se ti někde ložiska kývání hrušky (běžný problém)...
Potřebuješ horkovzdušnou pistoli a Loctite, jinak nepovolíš a hlavně to po utažení nebude držet. Ložiska jsou to spešl a musíš je objednat a pak bys minimálně týden čekal.
Verze bez kývání hrušky jen tuhý kardan...máš trošku horší jízdní vlastnosti v zadu, ale tenhle problém nehrozí. a tak dále....
A teď si představ vymáchání pořádně ve vodě.....Následuje odbahnění a vysušení... a kdo bude pokračovat v jízdě?
Jde o počet součástek, které tě mohou zastavit toď vše.
To Emilio
Já určitě nebudu tvrdit, že na 12ce nejde objet svět 5x dokola. Ale pravděpodobnost, že někde v tramtárii zkysneš s nepojízdnou motorkou je prostě větší.
No a určitě teď nikam nepojedu, protože na to jsem měký ze spousty důvodů.....
Pája