Nedávno jsem od zdejšího člena koupil 1150Adv. Upozornil mne, že je třeba vyčistit startér, startoval za doprovodu kvílivých zvuků. Včera jsem ho vyndal (práce na 5 minut), kamarád ho rozebral, vyčistil a namazal. Dal jsem ho zpět, a najednou točil motorem o 50% rychleji a bez zvukových efektů. Doporučuji to u motorek s nájezdem 80 tisíc a víc udělat, je to znát a je to práce na chvilku. Problém je, že ne vždy startér kvílí a jak točí motorem stále pomaleji, ani si to neuvědomíme. Až po vyčištění je znát obrovský rozdíl.
Kdysi jsem to cistil,kdyz uz jsem to mel rozdelane kvuli vymene statoru.Co slo jsem taky vycistil,ale zdal se mi docela cistej.Jak moc to pri tom cisteni rozebirate a kde byva nejvic bordelu?Me se to popravde uplne do sroubku rozdelavat nechtelo.A jestedoporucujete ho taky namazat?Pokud ano,kde vsude a cim nejlepe?
Idealni nahazet sem nejaky fotky s popisem.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
Kdysi jsem to cistil,kdyz uz jsem to mel rozdelane kvuli vymene statoru.Co slo jsem taky vycistil,ale zdal se mi docela cistej.Jak moc to pri tom cisteni rozebirate a kde byva nejvic bordelu?Me se to popravde uplne do sroubku rozdelavat nechtelo.A jestedoporucujete ho taky namazat?Pokud ano,kde vsude a cim nejlepe?
Idealni nahazet sem nejaky fotky s popisem.
Startéry (staré) mazalo se jádro spínače a potom ložiska. Povětšinou kluzná, se lehce mázly grafitkou. Ale opravdu lehce. Jinak nejvíc bordelu je od uhlíků na komutátoru a kolem něho. Počádně vyfoukat, vyčistit, odmastit, přeleštit komutátor na rotoru, v případě nějakých hlubokých brázd stočit, proškrábnout drážky, zase očistit, odmastit. Jak jsem psal, velmi lehce máznout ložiska a smontovat. Problém bývá v zadělaném nebo vydrřeném komutátoru a tudíž se nepřenese dostatek proudu - málo to točí. Taky v cívce (spínači). Může být přirezlé jádro a nebo v háji spínač. Spínače se mění, uhlíky taky a na statoru, pokud si někdo nepřerve vedení, není co dělat jiného, než vyčistit bordel. na všechno stačila benzínová lázeň a stlačenej vzduch. na komutátory jsem míval zbroušený pilový plátek.
Ovšem nyní, když se mě pos... startér a předtím už dost mizerně točil, jsem to odvezl do Počernic, kam vozí startéry půlka Prahy a Stř. kraje, bo se s tím nemám kde a kdy piplat. za litr mám startér jako novej
Upravil Medik dne 07.02.2011 15:43
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Ahoj nějak kolem Vánoc jsem měl startér taky venku pročistil jsem ho a trošek aj profoukal vzduchem.. dneska jsem to chtěl zkusit nastartovat a od startéru mi jde jen takové cvakání..chci se optat je možné žě je kouslej a netočí a nebo to může být i tím že mám slabší baterku??
je to slabou baterkou
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Tak dneska jsem se konecne dostal k memu 1100gs a jaky me cekalo prekvapeni kdyz jsem rozebral starter a byly upadany dva magnety. Motorka normalne startovala. Najeto mam 92tis. Myslim, ze by nas s timto problemem mohlo byt vic a ani o tom nevite. Nicmene jsem magnety prilepil zpet a zitra uvidime.
Michal21 napsal:
Tak dneska jsem se konecne dostal k memu 1100gs a jaky me cekalo prekvapeni kdyz jsem rozebral starter a byly upadany dva magnety. Motorka normalne startovala. Najeto mam 92tis. Myslim, ze by nas s timto problemem mohlo byt vic a ani o tom nevite. Nicmene jsem magnety prilepil zpet a zitra uvidime.
tady to mas pekne popsany je tam i nejakej forichtung kerej se strci mezi ty magnety asi aby to lepci drzelo(me taky magnety upadli ale na aute R19 zustaly jen dva proti sobe a tyky to normalne startovalo) http://www.powerb...gnete.html
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Me upadli v Tirane vsechny 4.Mozna 2 uz driv to nevim.Ale pisu to proto,ze ten stator stoji asi 1100kc a navic uz je ted trochu lip resenej.Tak myslim,ze je lepsi dat 1100kc a mit na min.70000km klid nez to za chvili zase rozebirat.Navic na ceste se to asi lepi spatne.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Jo padají. Denymu upadli loni v RO všechny čtyři. Dobrá zpráva je že po odmaštění to šlo na cestě přilepit a fungovalo to. Akorát padali postupně tak to něšťastník Deny vyndaval na začátku každý den. No nakonec se to povedlo a od půlky cesty zas normálně startoval. Takže preventivní kontrola a popřípadě výměna není od věci. Ono strkat 1100 z kopce a na blátě není nic moc. Navíc jsem týden večeřeli a snídali se startérem na stole.
R1200GSA>>KTM 990 LC8 ABS-R>>KTM1290SA-R
Člověče ani ti nevím. JardaVopic měl s sebou v brašně dvousložkový epoxid na lepení kovů a tím to šlo. Odmaštěno benzínem z nádrže.
R1200GSA>>KTM 990 LC8 ABS-R>>KTM1290SA-R