Včera jsem měřil brzdové kotouče a zjistil jsem, že jsou na minimální síle materiálu (= 4,5mm: vyraženo na kotouči).
Jeden kotouč má poměrně velkou radiální vůli ve šroubech - cca do 2mm. Když otáčím kolem, tak se přesejpá na šroubech a zvoní. Na druhém je ta vůle zhruba poloviční.
Chci se tedy zeptat, jaké nové kotouče s dobrým poměrem cena/výkon/životnost mi doporučíte a zda se s kotouči mění i šrouby, které ho drží. ?
Díky.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hoj,ted v patek jsem na 11tce menil kotouce+zánovní podložky a ty mezikusy+ nové šrouby a taky mi to cvaká jako by se to přesypavalo,delalo mi to i u starych kotoučů,tak ted nevim,kde je chyba
Mana GS napsal:
Hoj,ted v patek jsem na 11tce menil kotouce+zánovní podložky a ty mezikusy+ nové šrouby a taky mi to cvaká jako by se to přesypavalo,delalo mi to i u starych kotoučů,tak ted nevim,kde je chyba
Ony jsou kotouče plovoucí, takže by se hejbat měly, ale jeden se mi převaluje v uchycení při otáčení kola a druhej ne. Třeba je v tom druhém jen nějakej bordel a tak nezvoní.
Jaké kotouče jsi tam dával za původní?
Já mám nějakej Lucas na zadku, ale nelíbí se mi, že v mokru koroduje a hlavně místy i rezne. Na předku bych raději něco odolnějšího.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Mana GS napsal:
Hoj,ted v patek jsem na 11tce menil kotouce+zánovní podložky a ty mezikusy+ nové šrouby a taky mi to cvaká jako by se to přesypavalo,delalo mi to i u starych kotoučů,tak ted nevim,kde je chyba
Ony jsou kotouče plovoucí, takže by se hejbat měly, ale jeden se mi převaluje v uchycení při otáčení kola a druhej ne. Třeba je v tom druhém jen nějakej bordel a tak nezvoní.
Jaké kotouče jsi tam dával za původní?
Já mám nějakej Lucas na zadku, ale nelíbí se mi, že v mokru koroduje a hlavně místy i rezne. Na předku bych raději něco odolnějšího.
No jo plovoucí jsou,ale v opacnem smeru,nez by mely být Sehnal sem skoro nové originaly za 3tis,jinak sem premyslel o TRW Komaiz je tu nabízel za 1900kč kus,coz je docela prijatelna cena,ale radsi sem vzal ty origoše.S tím zadkem to mam stejnetaky tam je nejaka nahrada a občas to hodí lišku
Mám pocit, že to "plávanie" už neodstránite, jedine výmenou stredu kolesa ! Brzdením sa "vyčvachtá" usadenie kotúča a nepomôže ani výmena za nový ani výmena podložiek.
Upravil glock7 dne 07.03.2011 16:46
Glock-plastik fantastik :-)
Mana GS napsal:
Hoj,ted v patek jsem na 11tce menil kotouce+zánovní podložky a ty mezikusy+ nové šrouby a taky mi to cvaká jako by se to přesypavalo,delalo mi to i u starych kotoučů,tak ted nevim,kde je chyba
Ony jsou kotouče plovoucí, takže by se hejbat měly, ale jeden se mi převaluje v uchycení při otáčení kola a druhej ne. Třeba je v tom druhém jen nějakej bordel a tak nezvoní.
Jaké kotouče jsi tam dával za původní?
Já mám nějakej Lucas na zadku, ale nelíbí se mi, že v mokru koroduje a hlavně místy i rezne. Na předku bych raději něco odolnějšího.
Mladej má na předku na 650 nějaký nerezový od MOTOZLOCH a po 20 000km žádný známky nějakýho většího opotřebení.Tak si myslím že jsou dobrý.
Upravil L dne 07.03.2011 16:53
kotouče na motorku obvykle buď "hážou", nebo mají proměnlivou tloušťku > obé nepatrně, jde-li o nový kus - je to proto, že motorky obvykle nemají plovoucí třmeny a je třeba trošilinku odsunout destičky bokem, aby nezůstávaly na kotoučích nebo se mýlím?
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
VasekBohnice napsal:
kotouče na motorku obvykle buď "hážou", nebo mají proměnlivou tloušťku > obé nepatrně, jde-li o nový kus - je to proto, že motorky obvykle nemají plovoucí třmeny a je třeba trošilinku odsunout destičky bokem, aby nezůstávaly na kotoučích nebo se mýlím?
Nic ve zlým,ale takhle to není.Ten odskok zajistí deformace gumičky co těsní mezi pístkem a třmenem.
VasekBohnice napsal:
kotouče na motorku obvykle buď "hážou", nebo mají proměnlivou tloušťku > obé nepatrně, jde-li o nový kus - je to proto, že motorky obvykle nemají plovoucí třmeny a je třeba trošilinku odsunout destičky bokem, aby nezůstávaly na kotoučích nebo se mýlím?
Nic ve zlým,ale takhle to není.Ten odskok zajistí deformace gumičky co těsní mezi pístkem a třmenem.
pak výše uvedené platí jen pro část motorek - na bráchově crossce to tak určitě je a ke svým strojům jsem líný se ohýbat
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
glock7 napsal:
Mám pocit, že to "plávanie" už neodstránite, jedine výmenou stredu kolesa ! Brzdením sa "vyčvachtá" usadenie kotúča a nepomôže ani výmena za nový ani výmena podložiek.
To si me nechce líbit, že by velká vůle plovoucího kotouče nezmizela tím, že ho celej vyhodím k sousedovi do kopřiv.
Kvíz:
Víte někdo jakou tloušťku materiálu má novej kotouč? Vyražené minimum je 4,5mm a max. je?
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
glock7 napsal:
Mám pocit, že to "plávanie" už neodstránite, jedine výmenou stredu kolesa ! Brzdením sa "vyčvachtá" usadenie kotúča a nepomôže ani výmena za nový ani výmena podložiek.
To si me nechce líbit, že by velká vůle plovoucího kotouče nezmizela tím, že ho celej vyhodím k sousedovi do kopřiv.
Nezmizne Menil som staré kotúče za nové ( nové majú 5 mm , to len na tvoju otázku vyššie ) a ten problém ostal. Keď si dobre popozeráš spôsob uchytenie kotúča zistíš, že vôľa spôsobujúca to hrkanie je práve v mieste dot. kotúča a zliatinového stredu kolesa a je spôsobená otlačením práve toho stredu . Odstrániť sa to dá jedine výmenou podložiek za iné, robené na mieru. ( tak je to u 1150 GS 2003 ). Kotúč potom nehrká a na funkci rostlináže to nemá žiadny dopad.
Glock-plastik fantastik :-)