Mám s tím svým strojem problémy od koupě.
Napřed vodní pumpa, a další blbosti zrezlí a když vše poskládáno a ujeto cca 1600,- km rozhodla se před sezonou přestat mazat.
Už si nevím rady, buď jsem něco posral, nebo je ta motka prokletá.
Na slovensko a zpátky ke konci minulého roku v pohodě. Pak stála v garáži a od února tak 3x po 200 km bez známek problémů.
Až minulý víkend jsem dojížděl do tábora a už při nízkých otáčkách cca 1600 problíkává mazání. Pak už svítí trvale.
Zkontroluj čidlo a kdyby to fakt nemazalo tak shod spojkový víko a koukni na plastový kolečka(kterej b.l.b to vymyslel *pissed*) náhonu čerpadla.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Měl jsem schozený víko, ale čerpadlo mě nějak nenapadlo.
Jelikož jsem musel měnit jeden šroub a pružinu na spojce,( byl uplně povolenej a ohoblovanej ), jenže to bylo díky tý pumpě když jsem schazoval spojkový víko tak jsem na to náhodou narazil.
Myslel jsem si že Loctite nevydržel a něco se posss. Tak jsem to shodil a samozřejmě nadával jak čert díky tý trubce. Ale zase jsem se pak uklidnil, má to tak být.
Jenže nic, udělal jsem perfektní práci a vše cajk. Tak jsem vyměnil projistotu olej a filtr.
Motor samozřejmě prvně chraptěl a zvučně nadával, až se olej dostal dolů tak to přestalo. TO je normální předpokládám po výměně oleje. Pak jsem to nechal zahřát, na hlavním jsem to trochu projel, aby se promazal celej motor i s převodama.
Jenže baj vočko 5 kiláků, olej mírně pod polovinou a opět mazání, motor měl místy divný zvuk, ne moc ale měl. Jak to začlo problikávat už to bylo hlučnější. Tak jsem to raději vypl. Čidlo bych řekl že je v cajku.
Mohlo by se v motoru něco ucpat?
Zítra to klidně opět shodím, ale už nevím co hledat :-(
Upravil Dejvidtom dne 12.03.2011 20:42
Dave> bývá na všech motorech místo kam se dá přišroubovat tlakoměr a tak zkontrolovat mazací tlak. Jeho hodnota pro různé otáčky bývá v servisním manuálu. Bohužel 650 nemám takže konkrétní postup ti nedám ale Toli by moh vědět nebo mít ten manuál.
Toli> nemáš servisní manuál? Pokud jo třeba to tam je.
R1200GSA>>KTM 990 LC8 ABS-R>>KTM1290SA-R
Dave> Kasak má pravdu mě to v sobotu večer nějak nezapaluje, najdi v okolí někoho kdo dělá opravy motorů měl by manometr mít. Pak bude potřeba poskládat redukci tak aby to šlo natočit místo čidla. Zbývá najít předepsané hodnoty. Pokud máš pochybnosti o tom jestli to maže tak neexperimentuj a jdi cestou ověření tlaků. Pokud to bude málo možné příčiny jsou:
1) opotřebení čerpadla (rozebrat a zijtit stav - poškození)
2) přicpaný výtlak nebo sání (rozbrat vyčistit)
3) opotřebení a tím velký úník na tlakové mazaných kluzných ložiscích (zpravidla klika - vačky)
4) Někeré motory mají tzv. postřik pístu ze spoda pro chlazení - zkontrolovat je li tryska na místě
Skoro vše výše uvedné je na rozborku motoru. Jestli s tím je od začátku stále nějaký problém, bude nejlepší to rozhodit na prvočinitele, všechno zkotrolovat a složit. Vím že jsem v podstatě napsal že máš udělat GO motoru. Ale lépe to udělat ťeď když jsou škody malé, než čeakt až se to někde drbne a bude to za raketu.
When you have replaced the gears and reassembled the bike, remove the oil pressure sensor and Užitečné informace v angličtině pro tvůj problém zde : http://faq.f650.c...Switch.htm
"connect and oil GAUGE in it's place. You want to start the motor while observing the oil pressure. You want to ride it until the engine is HOT and then observe the oil pressure again. The "rule of thumb" for oil pressure is approximately 10 psi (~0.7 bar or atm) for every 1000 rpm. If the hot oil pressure is within 50% of that, and the bike doesn't make any funny noises, then everything is probably just fine. "
Překlad > připojte měřidlo místo senzoru. Jeďte dokud motor není teplý a sledujte hodnoty tlaku. Na každých 1000otáček motoru by tlak měl být 0,7baru. Jestliže je tlak nad 50% uvedené hodnoty a motor nevydává žádné "divné" zvuky bude vše asi v pořádku.
Kruci, a to jsem si myslel, že když dám nový těsnění, pumpu a všechny ložiska a gufera do vydlice a na víka bude motor v cajku :-(
No vidím to na nového koníčka :-( rozborky a sborky F650GS namísto ježdění budu za chvíli vědět vše o této motorce :-( Kruci už minulej rok to nejezdilo a když už to člověk dá do kupy je zima. A čeká jak **** na chvíle s červenou olejničkou.
Vlaďo> Díky tohle si pročtu a uložím, koukám že toho tam moc není. Zkusím sehnat tlakoměr a rozebrat čerpadlo.
Jen malý dotaz, abych nedělal víc chyb. Je hodně velký problém, když namísto doporučovaného Castrolu 10W40 dám Shell 10W40?
Upravil Dejvidtom dne 12.03.2011 21:22
Manometr tam mužeš dát jakejkoli,to je první věc,kterou bych začal.Potom dál to řeš servisem nebo jinak sám.Nenas-ral jsi tam moc lukoprenu,někdy se stane,že se utrhne a ucpe kanálek.Jestli je na čerpadle plastovej díl,jak psal Toli,tak to taky prověř.Jinak olejový čerpadla jsou nezničitelný.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Čerpadlo je kovový akorát náhon je přes plastový kolečka a už sem slyšel o tom že se kolečka polámali,človíček stim furt jel a zadřelo se to brutálně. Jinak myslim že to čidlo má stejnej závit jako čidlo na škodě 120 - někdo to tu už psal.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
a olej neřeš...pokud zachováš viskozitu atd,tak je to v poho... Na značku to nejezdí...důležitá je ta viskozita. Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
TOLI napsal:
Čerpadlo je kovový akorát náhon je přes plastový kolečka a už sem slyšel o tom že se kolečka polámali,človíček stim furt jel a zadřelo se to brutálně. Jinak myslim že to čidlo má stejnej závit jako čidlo na škodě 120 - někdo to tu už psal.
Jo na 1150 pasuje ze Škody to je pravda,švára ho tam dával,ale 650 nevim.
Upravil Kasak dne 12.03.2011 21:35
Když je hlad,je i husa dobrá.
Dave-Prague napsal:
Čidlo bude podle mě vpořádku, páč to problikává po menší jízdě a pak už se to motoru vůbec nelíbí :-( nemaže to už poslechově to je nepěknej zvuk :-(
Tak to vypadá na šály na klice.Když zřídne olej,tak to tudy teče rovnou do řiti a nahoru se nedostane potř.množství.Nezvoní v motoru když prudce ubereš?
Když je hlad,je i husa dobrá.
Dave-Prague napsal:
Čidlo bude podle mě vpořádku, páč to problikává po menší jízdě a pak už se to motoru vůbec nelíbí :-( nemaže to už poslechově to je nepěknej zvuk :-(
Tak to vypadá na šály na klice.Když zřídne olej,tak to tudy teče rovnou do řiti a nahoru se nedostane potř.množství.Nezvoní v motoru když prudce ubereš?
Nestraš :-(, ne to ne nezvoní, spíš to klepe. S tím řídnutím oleje to podle mě právě začne.
Jakmile se zahřeje začne problikávat a motor mírně klepe. Pak se to zase spraví jakmile mírně přidám přestane a je klidný chod. Ale jakmile jedeš delší dobu, je to katastrofa. Spíš mi příjde jako by se zadíral motor. Bohužel to nešlo za jízdy poznat. Ani výkon se neztrácel, nebýt sjezdu z Tábora ani bych si toho nevšimnul.
Jestli se to za jízdy posrahauzovalo tak je to asi v pytlíku co?
Začínám se modlit, abych neprodával díly tady :-(
Poraďte někoho kdo se fakt vyzná v motorech a není to prasátko. Na tohle si moc netroufám, sice jsem si spíchnul pár stahováků na ložiska, ale rozebírat blok s hlavou to už je na mě silný kafe. Ikdyž jsem díky tomu pořídil i momentový klíč, tak tohle je na mě fakt příliš.
Upravil Dejvidtom dne 12.03.2011 21:51
Kasak napsal:
Manometr tam mužeš dát jakejkoli,to je první věc,kterou bych začal.Potom dál to řeš servisem nebo jinak sám.Nenas-ral jsi tam moc lukoprenu,někdy se stane,že se utrhne a ucpe kanálek.Jestli je na čerpadle plastovej díl,jak psal Toli,tak to taky prověř.Jinak olejový čerpadla jsou nezničitelný.
Jakejkoliv? tzn. i z pistole na dofuk kol? Respektive ruční co mám na tlak v pneu? :-)