Ale barev? Kouzelné Tatry v září. Klesajíc dolů, Liptovskému Mikuláši dostáváme první a poslední pokutu za celou naši cestu. Tatranskou magistrálou jsme klesali asi tak okolo stovky, když nám dali signál ke zpolamení a radaru.
Doc přiložený následující obrázek:
[138.39Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Byla padesátka a tak jsme rapidně brzdili a projeli to opravdu vzorně. Přesto nás zastavili a řekli (liduprázdná vozovka, absolutní bezpečí, podvečerní slunko), že jsme překročili limit, neboť jsme jeli 55 km/h jeden resp. 56 km/h druhý a to je potřeba dvacet Euro. Marně jsem se dohadoval, že prostě deset procent je v logické lidské toleranci a třeba i v chybě tachometru, že přece jasně vidí, že jsem se snažil udržet rychlost na tu omezenou, ale že to možná na nějaké metry ujelo o 5 km/h navíc a to že se může stát...... nic nepomohlo. Zaplatili jsme 2x 10 nebo 2x 20 Euro, už si ani nepamatuju. Ale nechal jsem si to vysvětlit všechno v angličtině, aby si ty peníze holka zasloužila.
Doc přiložený následující obrázek:
[170.46Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[174.36Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[153.88Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Když se stmívalo, dorazili jsme ke kamarádce s manželem orthopedem, kteří bydlí kousek od Lipt. Mikuláše, vlastně těsně pod sjezdovkou Jasná. Už nás čekali, kamarádku Radku jsem viděl naposled v roce 88, když manželka v Řecku byla těhotná s Nikolou a já byl na návštěvě v Čechách sám. Naše matky jsou kamarádky, bydlí vedle sebe v řadovce ob jeden barák, ještě předtím ještě kdysi v paneláku ve vedlejším vchodě. Radce se daří dobře, holka jezdí závodně parkúr a kluk je myslím ve slovenské olympijské přípravě ve snowboardu. Nikola šel dřív na kutě, my dospělí jsme ještě pokecali dost dlouho do noci. Jsem rád, že jsem je navštívil.
Doc přiložený následující obrázek:
[165.71Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:17
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Ráno odjezd směrem Big Husky na hliníkáče, ale nejdřív se setkáme s kolegou Tiborem alias legi, se kterým mám rande v Žilině ohledně koupě jeho kompletu Rukka AirVantage. Celé jednání předem proběhlo na vysoké úrovni, zrovna tak i upřesňující sms ke konci (ještě dva dny předtím nebylo vůbec jisté, jestli se celé Slovensko z programu nevymaže, naštěstí nebylo potřeba). Tibor je fajn kluk a jak jsme oba předem jednali písemně, tak bylo i v osobním kontaktu. Gentleman. Díky Tibore, Rukka slouží dobře, jsem spokojen.
Doc přiložený následující obrázek:
[157.16Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:19
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[164.58Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Zastávka na parkovišti v Žilině byla tak na půl hodinky a pokračovali jsme na ty hliníkáče, přecházejíc na Česko okolo Čadce. Bohužel kolem Třince byla nesnesitelná situace na silnici díky stavbě nové silnice a hodně nás to zdrželo. Dorazili po jedenácté, o trochu později, než bylo domluveno. Spolupráce opět k mé plné spokojenosti. Roman? Jde o šikovného řemeslníka, aniž bych to samé nemohl říci o také gentlemanovi Begrovi-bystřický, jenom prostě není možnost zahnou současně doleva i doprava. Ať se tedy oběma daří přeju z plného srdce.
Doc přiložený následující obrázek:
[159.71Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:21
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Celá montáž trvala podstatně déle, než jsme vůbec předpokládali. Musí se u 1100 obměnit zadní blinkry a chce to celkově dost vyměřování. Není to na dvě hodinky celé, jak jsme si mysleli, spíš na tři. Ale nevadí, odjíždíme někde kolem čtvrté. Hliníkáče Nikolovi sluší, líbí se mu to je jasné. Škoda, že nešlo o úplné překvápko, že jsem ho trochu prozradil v Bukurešti.
Doc přiložený následující obrázek:
[184.32Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
nové hliníkáče
Big Husky na 1100
Doc přiložený následující obrázek:
[172.93Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Projíždíme Hradcem Králové, kde jsem si neodpustil nejet k fakultě a neukázat i synovi, kde jsme bydleli my jeho rodiče, vlasně hned naproti fakultě.
Doc přiložený následující obrázek:
[152.17Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[143.67Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Ještě jsme vyjeli na náměstí, abych mu ukázal Černou Vež. Na exkurzi do "Pod věží" a jiných studentských hospod, kde jsme kdysi zapíjeli každou zkoušku jsem ho nebral, to bychom do Liberce nedorazili nikdy.
Doc přiložený následující obrázek:
[145.56Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[129.1Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Poslední trasu tedy mezi Hradcem a Libercem jedeme už za tmy. Po Liberci zastavujeme na poslední, vlastně symbolické cigáro na parkovišti v Bílém Kostele. V hlavě máme ten správný mišmaš obrazů a vůní. Nechápeme, že jsme teprve několik málo dnů na cestě, připadá nám to jako celá věčnost, co jsme odjeli z Atén. Je to možné, že jsme pryč ani ne týden? Vždyť už jsme vyměnili tolik postelí a tolik hotelů. Měřítkem času přestaly být hodiny a minuty, ale slunce nahoře nebo naopak do očí. Den a šero nebo noc. Minuty nejsou potřeba. Přemýšlíme jako každý cestovatel po pár dnech. Vzdálenosti se dělí podle velikosti nádrže a tedy nejde kupř. o "víc než dvě nádrže", my kuřáci přidáváme i jiné jednotky, např. "dvě cigára cesta". Na pár dní se naším cílem stala cesta jako taková. ráno jsme se budili a věděli, že jdeme řídit na hodně hodin, do sytosti (ani někdy i víc). Synátor se během několika málo plných dnů vyšplhal o mnoho jezdeckých příček víc. jde mu to opravdu dobře, o mnoho lépe, než jsem čekal i v těch nejoptimističtějších nadějích.
Doc přiložený následující obrázek:
[186.86Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:24
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Dokuřujeme a jedeme do Hrádku, do Hrádku nad Nisou, k našim. Táta je sice po smrti pár let, ale já to pořád takhle říkám. Ne k mámě, k našim, k oběma. A taky k bráchovi. Původně jsme mysleli, že půjdeme po pozdravení někam na pivo, ale z toho schází, protože Hrádek není žádné velkoměsto a než se osprchujeme a najíme je po desáté a to prý je otevřený jenom jeden podezřelý bar a pak další podnik s převážně automaty. Ani jedno ani druhé nás neláká, spíš jsme chtěli českou hospodu, ale pokud není, není, nevadí. Místo toho sedíme u kulatého stolu. Rozvíjí se debata, jak máma upadla na té babetě. Když používá motorkářskou hantýrku, že jí "ustřelilo přední" a po chvíli dokonce v zápalu líčení "kleklo přední" všichni jsme se začli naráz řáchat do noci. Máma, vzor 42 (je už i prababičkou), jak jsem již napsal je dcerou první české parašutistky (pozoruj tu dědičnost bláznovství), máma s tátou prolítali celou republiku, ale neřídil jenom táta, ale i máma a to často. Když jezdila kdysi sloužit do Liberce do špitálu, jezdila na motorce, protože vlakový spoj nevyhovoval. Tak tedy u stolu sedí máma vzor 42, jeden syn vzor 60 (já) a druhý, novější vzor 68, a jeden z vnuků Nikola vzor 88, tři generace a baví se o motorkách. Brácha má Pegaso a pokukuje po báwu, až bude moci, tak si ho pořídí. Čili se otáčím se smíchem k synovi a zajíkajíc se povídám "Ty za to synku nemůžeš, vždyť to vidíš, vono je to dědičný!!!", chacha.
Večer prošel ve smíchovém ražení celý.
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:27
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Tak to je "počteníčko"... (podobnou historku s ledvinkou (peněženkou s komplet doklady a penězi) jsme zažili se strýcem v Bulharsku a měla i stejný konec - poctivý nálezce!)
DEN SEDMÝ - ČTVRTEK
Doc přiložený následující obrázek:
[181.29Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 14:19
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Na další den je program odpočinkový a slavnostní zároveň. Bylo 23/9 a to mám narozeniny a náhodou i kulaté. Ráno jsme umyli mašiny, sundali kufry a jeli se podívat na chatu do Rynoltic. Poté zadem, přes Křížany, na Ještěd a dolů projet si Liberec. Protáhl jsem Nikolu náměstími a gymplem v Jeronýmově u Stadionu, Pražskou, Zlatým Lvem a jinými must místy Liberce.
Doc přiložený následující obrázek:
[181.77Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:28
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Konečně jsem si koupil roztok do čoček. Do banky ale nepůjdu, stávkuju. Na této cestě prostě banka nebude. Kafe ale můžu. Po návratu domů, do Hrádku jdeme za tátou na hřbitov, já a brácha se syny. Čtyři chlapi brečej. Divný? Jak pro koho, pro nás ne. Odpoledne mám dort, který jsem si objednal u mámy. Jako když jsem byl malý. S kávovým zdobením, kde jsou v máslovém krému i kousíčky rozemletého kafe. Jako kdysi. I po tolika letech mi chutná stejně, rodinně jako na narozkách tehdy. Jsem dojat. Můj život již není spjat natolik s Českem, mám v Aténách manželku dvě malé rozkošné holky, které nemají již nic společného s Hrádkem, ale já tuhle svojí půlku původu nikdy nezapomenu a nezradím, jako bych ani nezradil tu současnou řeckou půlku (s pochvalou musím říct, že moje nynější, již po dvanáct let manželka Elpída (Naděje) se naučila obstojně česky, aniž to kdy potřebovala a dnes se může lehce domluvit). Tak slavím ty svoje padesátiny vlastně v českém prostředí, aniž ale zapomínám na řeckou současnost. K večeru si balíme, ukládáme pečlivě peníze k převozu a "děláme kasu" s mámou, čili vyúčtování, výdaje a náklady apod. Dávám stranou nějaké peníze pro bráchu, aby si pořídil Infinity, staré boty se mu rozlepily a tečou. Sbaleno a naloženo. Oba GS oři opět v plné polní, jeden vedle druhého v garáži. Trpělivě čekají na první ranní hodiny, kdy máme v plánu vyrazit na Velký Den. Na kutě se jde brzo, budíček je ve čtyři.
Doc přiložený následující obrázek:
[168.14Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic