mam taky 11gs a sedlo jsem vymenil po asi 900km za Kahedo zvysene a nemuzu si stezovat. Je to obrovska zmena k lepsimu a jsem rad ze jsem do toho investoval. Min to klouze a ta vypln je celkove nejaka tvrdsi ale nikde netlaci, proste pohodlne sezeni na dlouhe trate. Koupil jsem pak i zadni sedlo a spolujezdec si prestal stezovat (s originalem nadavala uz po 50km, ted jsme v lete dali 800 za den a vsichni vysmati). S jinyma nemam zkusenosti.
Já jsem zkoušel 2 různé Kaheda na 12GS, ale že bych byl nějak nadšený... Samozřejmě lepší než staré na 11ce, ale určitě mě to nepřesvědčilo natolik, abych ho kupoval. To bych řekl, že Airhawk byl lepší než celé Kahedo.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Me chvili trvalo nez jsem jej "zajel", pak to bylo uz jen lepsi. Dost udela ten material cim je to potazeno. Moje stare sedlo silene klouzalo a to mi dost vadilo.
Ale jasne, zalezi od cloveka (a pozadi), takze verim ze nekomu nesedne. Airhawk pouziva dost lidi, tak mozna napisou svoje zkusenosti. Ja jsem o nem uvazoval taky, ale podle me to melo dost nevyhod - treba to klouzani, pak kdyz namokne tak musi schnout. Ale mylsim ze na delsi presuny to je taky dobre reseni.
Origo ti zustane i u kaheda Jen je to tusim o 150 euro drazsi - to za tu zakladnu. Ale ja ot kupoval tady v nemec, nevim jak kluci v TT v CR - zda to jde nechat si stare sedlo. Pro me treba stare sedlo nemelo vyznam ponechat a kdyz jej fakt budu potrebovat, tak sehnat se za stovku na ebay da.
Díky za názory, až pojedu zkoušet do TT asi bych vyzkoušel obě jima nabízený...
Jsem zvědav, zda napíší zkušenosti lidi jako Novej, Medik a pod., kteří si tu v této diskuzi před těmi dvěma lety ztěžovali na bolesti ..
Život je krásnej, ale člověk musí bejt pořád trochu nalitej. 11GS rv.97
No já mám jeden takovej poznatek, koupil jsem si Kahedo přední i zadní díl. U zadního dílu je to paráda, protože na mě žena už nesjíždí díky jeho tvarování a prý je i pohodlnější. Co se mýho týče, tak ma standartní výšku a prdel mě tak nějak bolí stejně no možná o padesát kilometrů dál, ale hlavně mě nebolej záda. Mam ho tam první sezonu a čim víc sem jezdil, tim víc mi přišlo pohodlný, ale díky tý tvrdší výplni sou záda v pohodě. Prdel se podle mě otlačí na všem a to dřív nebo pozdějš.
Je to přesně tak, jak píše Macek01 - důvod proč prakticky zmizel gel jako sedlový materiál je právě ten, že gelový sedla nepodpírají pořádně páteř. Takže člověk sice sedí na měkkém sedle které skvěle filtruje různé rázy za jízdy ale čím dál víc se "hroutí" v bederce a pak zjistí, že ty záda jsou daleko horší problém než tvrdost sedla. Je potřeba najít optimální kompromis - komfort/měkkost / podpora zad/tvarování / výška/objem výplně resp. pěnového materiálu. Příliš měkké je nanic, příliš tuhé taky ale co je tuhé pro 110kg chlapa je extrém pro někoho, kdo váží 75kg. A sedlo které má moc velkou adhezi (materiál na potahu) je zase pro jednoho člověka nepříjemné a pro jiného super, protože za jízdy "nesjíždí dolů". Je to věda a prostě nejlepší je půjčit sedlo a jet si ho vyzkoušet. To nic nenahradí. Jsou lidi, kteří přijedou pro Sargent a nakonec odvezou Kahedo a nebo naopak a nebo si nevezmou nic, protože chtějí něco úplně jiného. Mě vyhovuje na touring na 1200GS standardní výška Sargent s tím obyčejnějším potahem. Měl jsem vloni na pár dnů v Alpách to World Sport, které neklouže a bylo to pro mě děsně nepohodlný.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Emper napsal:
Díky za názory, až pojedu zkoušet do TT asi bych vyzkoušel obě jima nabízený...
Jsem zvědav, zda napíší zkušenosti lidi jako Novej, Medik a pod., kteří si tu v této diskuzi před těmi dvěma lety ztěžovali na bolesti ..
No, já už mám vyřešíno. Otestoval jsem to loni v Rumunsku a našel jsem způsob, jak přežít 600km v zátahu. Tedy ke konci už dost stojím a protahuju, ale dám to.
Sedlo mám origoš bez úprav, na něm Airhawk, zadnici konzervovanou Rybelkou a trencle od Dewolda. Ještě uvažuju, že pod ně si budu brát obyč bavlněný, aby fungovaly jako plínka a Dewoldy mě tak nesmrděly od Rybelky.
Je to peklo, když má chlap zadnici jako zhejčkaný miminko. Tvarem a tuhostí sedla to není. Prostě se mě zadel spaří během chvilky, i když bych seděl v plíně, bylo sucho a teplo tak akorát (odzkoušeno). To pořešila Rybelka a prádlo.
Druhej problém byl ten, že mám zadnici jak mlynářova paňmáma a na každém sedle jsem za chvilku otlačenej a začínám poposedávat. To pořešil Airhawk - lépe rozloží tlak na plochu. Je to za cenu jisté "nepevnosti" sedu. I když je nafouknutý tak akorát, stejně to krapet "plave", ale jde o zvyk. Nečekal jsem, že ten pytlík tolik vydrží, protože v Rumunsku není jen asfalt a slunečné počasí. Schne rychle, bláto opadává a gumičky drží. Když je delší dálniční přesun, tak se dá pytlík dofouknout a člověk sice víc plave, ale je méně otlačený.
Mám v plánu sedlo předělat, ale to spíš aby ladilo s Eviným, to jsem nechal udělat v DD a neklouže mě tak za krk a dřepí podstatně spokojeněji.
Jo a vyvěšením noh si neulevím, bo by mě silnice urazila kotníky, takže pro úlevu tak akorát stojka a nebo hnáty na padáky.
Tož asi tak za mě.
Upravil Medik dne 07.01.2014 16:28
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
LORD napsal:
A co LC ? Jaky ma sedlo? Podelte se co uz s nim mate neco najeto
Sedlo mi přišlo překvapivě pohodlné ... celý den a prdel mě fakt nebolí.
Líbilo se mi. Co se mi nelíbilo byl systém snížení a zvýšení ... jsem to vycvakal a snad 15minut jsem špekuloval jak to tam přijde zpět
Mám na 12ADV snížené Sargent (měřím 174) a naprostá spokojenost. Moc jsem toho zatím nenacestoval ale 700-900 km v tahu s malými zastávkami na kafe jsem loni několikrát jel a naprostá pohoda. Zadek ani záda žádný problém a to jsem již postarší pán a pohodlnější. Vyvěsit nohy vzhledem k mé výšce mohu klidně nebo se postavit. Ale to používám na protažení nohou ne odlehčení prdele.
Sargent mám z TT ve standartu bez vyhřívání. Za mě mohu jen doporučit.
Upravil georg dne 08.01.2014 09:17
Emper napsal:
Díky za názory, až pojedu zkoušet do TT asi bych vyzkoušel obě jima nabízený...
Jsem zvědav, zda napíší zkušenosti lidi jako Novej, Medik a pod., kteří si tu v této diskuzi před těmi dvěma lety ztěžovali na bolesti ..
No, já už mám vyřešíno. Otestoval jsem to loni v Rumunsku a našel jsem způsob, jak přežít 600km v zátahu. Tedy ke konci už dost stojím a protahuju, ale dám to.
Sedlo mám origoš bez úprav, na něm Airhawk, zadnici konzervovanou Rybelkou a trencle od Dewolda. Ještě uvažuju, že pod ně si budu brát obyč bavlněný, aby fungovaly jako plínka a Dewoldy mě tak nesmrděly od Rybelky.
................
Druhej problém byl ten, že mám zadnici jak mlynářova paňmáma a na každém sedle jsem za chvilku otlačenej a začínám poposedávat. To pořešil Airhawk - lépe rozloží tlak na plochu. Je to za cenu jisté "nepevnosti" sedu. I když je nafouknutý tak akorát, stejně to krapet "plave", ale jde o zvyk. ................ a člověk sice víc plave, ale je méně otlačený.
............................
Díky ..já spíš opravdu řeším ty bolesti zadku, ale vůbec ti nezávidím ty potíže se zoologickou zahradou v pozadí..
O Airhawku jsem čet, někdo to radikálně zatracuje někomu to po dobrém vyladění hodně pomáhá. Je to peklo se v tom vyznat :-)
je to i o tom správném mozolu ..je to jako u kola, taky se to musí správně otlačit... problém je, že toho zase tolik nenajedu, ale pak se rozhodneme vyjet na delší trasu (třeba víc než 400km) a pak je to průšvih a nedá se to vydržet. Prdel bolí už po stovce...takže se snažím tomu trochu předejít aspoň tím, že udělám vše co člověk udělat může předem...;-)
Život je krásnej, ale člověk musí bejt pořád trochu nalitej. 11GS rv.97