No právě kde asi vzali ze stejného rozměru vyšší startovací proud?
Pro naši motorku je 200A naprosto s rezervou. Je levnější.
A věřím je je robustnější protože není hnana do krajnosti.
Také jsem původně uvažoval o náhradě původní baterky tou silnější, ale pak jsem od toho právě kvůli naději na delší životnost a kvůli ceně ustoupil.
Prostě jsem neměnil co dobře fungovalo.
Stejný obal neznamená stejný střeva, je těžší. Z katalogu Yuasa: YTZ předepisuje pro GS, YTX pro GSA a YTX-H je zesílená verze pro větší moto, co by šla do GS/A aplikovat také ale není tam psána.
No právě. Je těžší takže víc olova menší mezery mezi deskami. Výsledek že stačí min aby se desky skratovaly.
Kdo chce honit proud ať si koupí tu silnější.
Pro životnost tipuju bude lepší ta slabší, lehčí a levnější.
Pája
paja1 napsal:
No právě. Je těžší takže víc olova menší mezery mezi deskami. Výsledek že stačí min aby se desky skratovaly.
Kdo chce honit proud ať si koupí tu silnější.
Pro životnost tipuju bude lepší ta slabší, lehčí a levnější.
Ale veď jasné, každý nech si kúpi to, čo uzná za vhodné.
Metodika zjišťování startovacího proudu dle EN předepisuje ochladit
akumulátor na mínus 18 C a zatížit jej vybíjecím proudem po dobu 10
sekund. Napětí akumulátoru nesmí na konci testu při daném vybíjecím
proudu klesnout pod 7,5V. Pak se odběr proudu na 10 sekund přeruší a
akumulátor se následně zatíží proudem o velikosti 60% původní hodnoty do
poklesu napětí na hladinu 6V. Dle DIN se vybíjí po dobu 30 s, přičemž
koncové napětí nesmí klesnout pod 9V. Dle IEC se vybíjí po dobu 60 s a
napětí nesmí klesnout pod 8,4V, kdežto dle SAE se vybíjí po dobu 30 s a
napětí nesmí klesnout pod 7,2V. Různé metodiky tak dávají různé, značně
rozdílné, výsledky. Například akumulátor s vybíjecím proudem zjištěným dle
EN o velikosti 100A, bude mít stejnou hodnotu dle metodiky DIN jen asi
60A.
Startovací proud u nové aku DOHC asi 15°C
Kratkej přiložený následující obrázek:
Existujuca baterka mala problem uz v lete vcera som nenastartoval ani podobiti... Musel som startovat cez kable z auta. GYZ je 4x drahsia eko ytx tak neciem ci są to oplati ....
Upravil neeoo dne 14.03.2021 07:43
V koupené motorce mám baterii Yuasa YTX14-BS a mám obavu, že je na odchodu (doufám, tedy, že to není startér).
Někdy točí startétem velmi váhavě (pár desetin sekundy prodleva než se startér vůbec roztočí).
Při poslední cestě se při startování tak tak otočil startér (bylo teplo a jel jsem předtím po dálnici).
Dneska jsem startoval zkušebně 3x (takže vždy za studena) a bez výše popsaných projevů.
Chystám se jí vyměnit, jen by mě zajímalo, jak je stará. Na baterii jsem nic, co by vypadalo jako datum výroby či oživění nenašel. Jen kód 4G12G, který předpokládám odpovídá jednomu z těch datumů. Neumíte ho někdo rozlklíčovat?
Baterka dotažená, největší problém byl po delší jízdě, kdy by měla nabitá dost. Na test teď nemám čas, takže každopádně bude preventivní výměna a uvidí se.
Baterka dotažená, největší problém byl po delší jízdě, kdy by měla nabitá dost. Na test teď nemám čas, takže každopádně bude preventivní výměna a uvidí se.
Díky.
Vím, že to není úplně přesný, ale pro orientační představu o stavu baterie by ti mělo stačit ji proměřit v klidu multimetrem. Jestli tam máš pod 12V, nebude v dobré kondici.
Upravil Fojtik Design dne 01.08.2021 20:48
odešla mi na GSA asi po 6letech baterie YUASA YTX14H-BS to mi nepříjde extra dlouhá životnost. Rozhodl jsem se raději pro YUASA YTX14-BS, snad menší startovací proud nebude vadit a životnost bude delší. Jen co mě zarazilo že maximalní povolene naklopení je 30° což mi příjde hodně málo. Varta udává 45° a exide dokonce 90°. Varta exide jsou taky asi o 500Kč levnější. Tak teď nevím jestli jsem udělal dobře.
Čím nabijíte tyto AGM baterie? Prý obyčejná nabiječka ji může poškodit.
michal_0077 napsal:
odešla mi na GSA asi po 6letech baterie YUASA YTX14H-BS to mi nepříjde extra dlouhá životnost. Rozhodl jsem se raději pro YUASA YTX14-BS, snad menší startovací proud nebude vadit a životnost bude delší. Jen co mě zarazilo že maximalní povolene naklopení je 30° což mi příjde hodně málo. Varta udává 45° a exide dokonce 90°. Varta exide jsou taky asi o 500Kč levnější. Tak teď nevím jestli jsem udělal dobře.
Čím nabijíte tyto AGM baterie? Prý obyčejná nabiječka ji může poškodit.
6let je pěkná životnost, to nakloněni snad nikdo neřeší ( nevím jestli se nebere jako trvale montážní) jinak kdo jezdí dál tak je stejně podle mě max 3 roky pak měnit baterii. Aby tě někde nenechala
Upravil DanielC dne 01.08.2021 23:42
michal_0077 - 6 let životnosti baterie je velice slušný výsledek. Za to buď rád a oslavuj. Nějaký náklon v tomto případě neřeš - je to při trvalé montáži. Jestli ti můžu poradit, tak vezmi zase tu stejnou Yuasu YTX14H-BS (je to nejlepší volba, i když je dražší).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ham napsal:
Opečovávaná EXIDE po třech letech letěla.
Nová YUASA startuje na brnk.
nechci plivat na Exide, ale měl jsem stejnou zkušenost v Bulldogovi 1100 (motor Dragstar 1100), což je podobný zatížení jako bmw
nevím co mám teď v moto, ale je tam přesně 5 let, moc ale nejezdím, za 5 let najeto jen 10.000km, dobíjím v garáži 2x za zimu
Šel jsem do YUASA YTX14-BS bez H,
momentálně u křiklavýho zelenáče za 1550,- + 109 doprava
to High performance při mém nájezdu asi nemá cenu řešit
Upravil Sandokan dne 02.05.2022 22:15
R 1200 R DOHC 2013, 90 Jahre edice, předtím R1150R 2003
Jen statistika.Exide gelovka-vydržela 4roky . Baterku v zimě nevytahuju, ale jednou za měsíc ji dobíjím přes vyvedene kabely k tomu určené.
Garaž má v zimě cca 10-15°c
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
Také poprosím o typ na baterii do DOHC (klasickou, ne ADV) - nyní mám 4-5 tým rokem Exide, předchozí z fabriky za jízdy zdechla a již jsem nenastartoval, chci tedy před dovolenou preventivně vyměnit...
Děkuji za tipy.
HonzaGS-SV napsal:
Také poprosím o typ na baterii do DOHC (klasickou, ne ADV) - nyní mám 4-5 tým rokem Exide, předchozí z fabriky za jízdy zdechla a již jsem nenastartoval, chci tedy před dovolenou preventivně vyměnit...
Děkuji za tipy.
Na dohc mám YUASA YTX14-BS High performance. Má o 40 ampér vyšši štartovací prúd. Nenavádzam a nepresviedčam nikoho, len píšem to, čo mám ja a som s tým spokijný.
a proč né stejnou? (1/měsíc dát na nabíječku, v zimě vyndat, když nejezdíš a je v chladu a nemůže být problém, ale to určitě víš )
Zavděčit se všem, je umění, které nikdo nedokáže. 1200 GSA - 2011