1) Změříš maximální zdvih při nezatížené motorce = dáš ji na hlavní stojan, zatížíš zadní kolo, abys měl přední kolo ve ve vzduchu (= maximální zdvih) a změříš vzdálenost od horního konce vidlice k hornímu konci kluzáku (guferu)
takhle jsem to měřili spolu a takhle je to popsáno v návodu k tlumičům
BMW GS = stroj na radost
Saturnin napsal:
už je mi to jasný teď už jenom potřebuju vědět jakej zdvih zdvih má Tractive pro 1150 GSA, nevíš Milane?
to není zdvih tractive, to je proste zdvih motorky jako takový
myslím, že pro 1150gs adv je to vepředu 21 cm
Když já pořád nevím co je to "zdvih motorky jako takový" že by světlá výška?
ale to je jedno, abych to shrnul postup je následovný:
1) motorku sundám ze stojánku,
2) pomocník mi ji podrží, vyberu si dva body (na odpružené a neodpružené části motorky), změřím je
3) naskočím na motorku, rukou se za něco chytím abych držel balanc
4) pomocník změří dva tentýž body, měl by naměřit o 7 cm míň, když ne budu štělovat předpětí, to samé se zadkem, je to tak?
Saturnin napsal:
Když já pořád nevím co je to "zdvih motorky jako takový" že by světlá výška?
ale to je jedno, abych to shrnul postup je následovný:
1) motorku sundám ze stojánku,
2) pomocník mi ji podrží, vyberu si dva body (na odpružené a neodpružené části motorky), změřím je
3) naskočím na motorku, rukou se za něco chytím abych držel balanc
4) pomocník změří dva tentýž body, měl by naměřit o 7 cm míň, když ne budu štělovat předpětí, to samé se zadkem, je to tak?
já vím je to se mnou jako s ženskou, omlouvám se
Zdvih tlumiče je vlastně pracovní dráha tlumiče, jeho pístu.
Oproti tomu zdvih odpružení je dráha, kterou urazí např střed kola od nejnižší po nevyšší polohu ( zdvih odpružení se měří vertikálně ).
Zdvih odpružení je zdvih tlumiče násobený přepákováním, délkou ramene či sklonem kluzáků.
Zdvih odpružení musíš měřit VŽDY v ose středu předního a zadního kola.
Dáš moto na stojan, změříš vzdálenost středu předního kola např k blatníku a zadního třeba k podsedlovce.
Pak zatížíš a postup opakuješ.
Takto bych postupoval u teleleveru, u klasické vidlice bych zdvih měřil jako dráhu kluzáku od nejnižší po nejvyšší polohu ( tlumič nadoraz ).
Upravil stepan dne 10.05.2013 17:31
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Saturnin napsal:
Když já pořád nevím co je to "zdvih motorky jako takový" že by světlá výška?
ale to je jedno, abych to shrnul postup je následovný:
1) motorku sundám ze stojánku,
2) pomocník mi ji podrží, vyberu si dva body (na odpružené a neodpružené části motorky), změřím je
3) naskočím na motorku, rukou se za něco chytím abych držel balanc
4) pomocník změří dva tentýž body, měl by naměřit o 7 cm míň, když ne budu štělovat předpětí, to samé se zadkem, je to tak?
já vím je to se mnou jako s ženskou, omlouvám se
Jsi tuším někde taky ze severu, nebo ne? Tak někdy přijeď a poměříme
Zdvih udává výrobce, 12 GSA má 210/220, 1150 to bude mít stejné nebo hodně podobné...
BMW GS = stroj na radost
Zdvih odpružení musíš měřit VŽDY v ose středu předního a zadního kola.
Dáš moto na stojan, změříš vzdálenost středu předního kola např k blatníku a zadního třeba k podsedlovce.
Pak zatížíš a postup opakuješ.
Zdvih předního kola můžeš měřit přímo na vidlici - tam přepákování není a máš jasně definované měřící body - např. horní hrana gufera a horní hrana trubky vidlice
Na zadku je to nutné měřit od středu kola nebo od stejného bodu ke stejnému bodu - na 12 GS je dutý střed, takže měřím od hrany středu svisle nahoru ke šroubu uchycení držáku kufrů (mám nosiče z GSA)
Na 12 GS mám volný zdvih s tlumiči z GSA 510/620 mm, na 12 GSA 2010 s ESA2 jsme naměřili 510/615, takže v podstatě stejné - vzadu jsme měřili ke stejným šroubům uchycení nosiče, ale nějakou nepřesnost nemohu vyloučit)
BMW GS = stroj na radost
TomasTT napsal:
Bubo: myslím že by bylo dobré napsat, že se v tvém případě jedná o tlumiče určené pro GSA ale jsou namontované na GS. Já mám na GS normální Level1 vpředu a High-End vzadu a takový jev jaký popisuješ nepozoruju, pravda mám tam čistě silniční pneumatiky, což může mít vliv.
hele a proc si nezmerite delku ocistene plochy na savlich? kdyz to mate na centralu? minimalne pro ilistraci to je imho dobry.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Protože:
1) na nich není nic vidět - jsou čisté až nahoru
2) myslím, že nechodí nadoraz, takže to je k ničemu - mám tam stahovací pásky, abych viděl, kam až to chodí, ale 200 mm to není (nebylo)
Až se k tomu teď dostanu, tak proměřím a napíšu...
BMW GS = stroj na radost
milan enduroskola napsal:
protože očištěná plocha u všech neznamená zdvih
pouze u toho, kdo chodí na dorazy, víš......
ja vim... taky jsem psal alespon pro ilustraci.
Prislo mi to tak nejak rozumnejsi nez rajtovat na motorce.
No nevim
Upravil hicks dne 10.05.2013 19:52
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pokud by to někoho zajímalo, tak Touratech nechal vyvinout řešení řady Extreme pro předek 1200GS/GSA. Teoreticky tím pádem i pro předek 1150GSA ale to se bude muset vyzkoušet jestli nastavení bude fungovat.
buboGS napsal:
Protože:
1) na nich není nic vidět - jsou čisté až nahoru
2) myslím, že nechodí nadoraz, takže to je k ničemu - mám tam stahovací pásky, abych viděl, kam až to chodí, ale 200 mm to není (nebylo)
Až se k tomu teď dostanu, tak proměřím a napíšu...
Dlužím odpověď - maximální dosažený zdvih podle pásek byl 130 mm
BMW GS = stroj na radost
TomasTT napsal:
Pokud by to někoho zajímalo, tak Touratech nechal vyvinout řešení řady Extreme pro předek 1200GS/GSA. Teoreticky tím pádem i pro předek 1150GSA ale to se bude muset vyzkoušet jestli nastavení bude fungovat.
Nádhera, hlavně ten článek... Málem jsem už začal hledat kačky v peněžence. Pak jsem si ale vzpomněl, jak se tady psalo, že stejně na tom předku skoro nezáleží, že je skoro jedno co tam je a důležitý je ten zadek.
Tak ještě nějaký čas budu zkoušet ladit ten svůj obyčejný Level 1, budu si psát s Tractivem, bud běhat kolem motorky s metrem a imbusem a každých 20 km stavět a hledat nastavení pro ty ještě nedávno nejlepší tlumiče na světě, co už dneska nejsou nejlepší, protože se teď dělají ještě lepší.
BMW GS = stroj na radost
Myslím že i v tom článku je jasně napsaný, pro koho to je určené a pro jaký typ ježdění. Pokud má člověk vzadu high-end nebo extreme a chce k tomu ekvivalentní předek, který má takovou progresi, jakou žádná pružina nedokáže nabídnout, tak to je jasný.
Jinak myslím že jsem nikde nikdy nepsal, že tlumič Level1 je ten nejlepší na světě, když současně s ním šel na trh high-end i extreme. Ale ne každý to potřebuje - upřímně, kolik lidí vůbec využívá ten podvozek tak, že ho omezuje? Ale jsou lidi, kteří prostě chtějí to nejlepší a tak to teď můžou mít a dají za to 2x tolik co stojí Level1. Jestli oni poznají rozdíl, to nevím, protože záleží na tom, jak jezdí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
bubo: já nevím, jestli jsem to nenapsal dost jasně ale Touratech Suspension = Tractive. Jde o stejného výrobce a stejnou řadu tlumičů, jen přední tlumič je řady extreme (high-end se nedělá).
Takže vzadu jsou možnosti:
Level1
Level2 (což je level1 s hydraulikou)
Level2e (což je level1 s elektricky stavitelným hydaulickým pohonem)
High-end
Extreme
a vpředu:
Level1
Extreme
Jde pořád o jedno a to samé, jen přidali k jedinomu přednímu tlumiči další, stejně jako přidali dozadu v průběhu času třeba ten Level2e
Jinak úplně nechápu, o co ti jde - to, že během dejme tomu roku a půl od uvedení tlumičů na trh, přišli s rozšířením modelové řady je špatně? Ano, před půl rokem nebo před rokem bylo dopředu od Tractive jediné řešení. Na salesmeetingu vloni dělali průzkum, jestli by byl zájem o něco dražšího a byli jsme jen dvě země, kdo o to projevil reálný zájem (my a rakousko). Na traveleventu jsme poprvé viděli funkční prototyp předního tlumiče řady extreme (který stojí dvojnásobek toho, co základní level1) ale byl to jen prototyp. V úterý nám napsali, že tlumiče jsou k dispozici v počtu 10 kusů pro nás a rakušáky a další budou čekat do léta, protože to je vyrobené jen v omezené sérii pro ty země, kdo o to projevili zájem vloni.
Každopádně třeba za rok představí tlumič s elektromagnetickou tryskou, prototyp jsem zkoušel vloni v říjnu a byl funkční. Od té doby mají čtyři další verze. A pak třeba bude zase něco nového. Co je na tom špatného, že se rozšiřuje řada? Level1 nekončí, Extreme ho nijak nenahrazuje - jen prostě místo jedné varianty budou dvě a vzadu pět. Není to za stejné peníze, je to o hodně dražší. Pochopil bych, že by tě štvalo kdybys koupil tlumič a za stejné peníze se teď nabízel třeba vylepšený o externí nádobku nebo PDS apod. Ale tohle stojí dvojnásobek - stejně jako je cenový rozdíl mezi Level1 a Extreme dozadu. Je to to samé.
Upravil TomasTT dne 23.05.2013 23:58
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...