Já věděl že spustím bouřlivou diskusi a to je dobře.S mitaskama nemám žádnou zkušenost a je dobrý si tu přečíst názory Vás všech.Kolik se dá vůbec najet na 09 KM??? A v jakým poměru silnice/terén.Vím že třeba Oťásek to má tak 30/70 a co zbytek??
Paji Albánie a Monte Negro....OK.Jak jsi se tam dostal???Po dálnici na mitaskách09 do benátek a pak lodí ???A co zpáteční přesuny???Opět po dálnici???
Než mě ukamenujete,mitas 09 je určitě super guma na offroad,ale co když člověk pojede 50/50 ???Nevyplatí ce spíš TKC80??Paji píše že mu "zatím" žádnej špunt neulítl,nicméně už jich má pár natrženejch.Jak dlouho ty natržený šputny na té gumě vydrží???Viděl jsem nějaký fotky 09,kde byly špunty urvaný a popraskaný.....no nevím.
Honzo(Hovez) na ten dakar bych asi volil TKC80 a fakt ti závidím,bohužel práce mi nedovolí se tam "příští" rok podívat,tak snad až ten další.
Závěrem bych to viděl takhle:
09-jezdím víc než 50% offroad
TKC80 -jezdím víc než 50% silnici
Byl někdo z vás na technické se 140 gumou vzadu,kde je předepsaná 150ka??
A ted do mě.......
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Tak i ja neco do mlyna.Mitas jezdim letos a dojmyredni 3 tisice a vyhodit,zadni to sami,ale je v pulce.Vubec nechapu kde berete takovy cifry??Jezdim normalne do 140km.Mam tam duse a foukam tak na 2.3 coz je myslim akorat.Takze budu kombinovat TKC a Mitas.Ted uz jen doufat a cekat az panove vod Mitasu rozhoupou a zacnou delat nase rozmery.Jinac spunty naprskly,ale drzi,zati.
Špunty jsou natrhaný a tak taky zústanou. To dělají Mitasky odjakživa. Ty 3tkm sde normálně musin smát. Ty vydo, co s nima děláš??? Jezdim 120 - 130 na dálnici a kolem 100 zbytek. A jak jsem psal už víš ted tu gumu nešetřim, furt hrabu, driftuju, smykuju a já nevim co ještě. Mám na nich 8tkm a jsou tak ve 3/4. Foukám 2 a 2,4. Jinak si myslim, že Mitas nezačne vyrábět naše rozměry NIKDY, protože se o otom kecá už aspoň 3 roky a dokonce i o nových dezénech a nic. Jinak ted jsem změnil dílnu a šel jsem do větší. Je v areálu STK a ty rozměry by tam samo sebou neměli být, ale projití si myslím není problém. I když jsem dřív jezdil jinam tak to taky nebyl problém. Kdyby něco, tak dejte vědět a nějak to provedem. Já to mám z dílny na STK asi 12m.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
To nevim co delam,ale fakt je takovej.Zadek mam,ale Dakar jestli to nejni tim pac Dakar je mekci,ne?Ale ten predek je na sracky.Na zadku mam pulku tak nevim co jeste snese.A technicka to je snad to nejjednodusi.Az dojedu zadni tak zkusim dat normalni E-09.
Opatrně s těmi procenty - já off když moc tak 20% zbytek asfalt všemožných kvalit..tedka v nedělu sem jel harmanec, donovaly a konečně se povedlo že nezapršelo, tak sem zkoušel klopit
TKC vepředu je o hodně lepší než E09, hlavně na brzdy - tolik se to nevlní a fakt mám pocit že intenzivně spomaluju a taky se o hodně pomalejí sjíždí - jen při pohledu na vzorek je zřejmé, že je ho tam očividně více
A proč né TKC vzadu? žeprej mu nesedí mokrý terén, prostě se zalepí a končíš..to sou zkušenosti zkušenějších, takže sem to takhle bral... a za tu cenu nejde fakt neodolat.. jen tedka pořád přemýšlím, kdy dojedu skoro zánovní tourancky
swat napsal:
Paji Albánie a Monte Negro....OK.Jak jsi se tam dostal???Po dálnici na mitaskách09 do benátek a pak lodí ???A co zpáteční přesuny???Opět po dálnici???
Než mě ukamenujete,mitas 09 je určitě super guma na offroad,ale co když člověk pojede 50/50 ???Nevyplatí ce spíš TKC80??Paji píše že mu "zatím" žádnej špunt neulítl,nicméně už jich má pár natrženejch.Jak dlouho ty natržený šputny na té gumě vydrží???Viděl jsem nějaký fotky 09,kde byly špunty urvaný a popraskaný.....no nevím.
Původně jsem chtěl jet na nových Anakee, které jsem obul na GS1100, ale nedostal jsem se k tomu abych přehodil obě kola na GSA1150, na kterém jsem chtěl jet. To se stává, když jste v práci skoro do půlnoci a ráno odjížíte na velký výlet. Proto jsem nechal na GSA vpředu Karoo T, která už měla skoro 6 tis km. a vzadu E-09 s najetými cca 2 tis km. Cesta tam byla po dálnici do Maďarska a po asfaltu přes Chorvatsko, Bosnu a Srbsko do Černé hory. Tam cca 100 km po šotolině, zbytek po asfaltu. V Albáni to bylo v poměru cca 50/50. Zpět mimo dálnice přes Chorvatsko a od Slovinska po dálnici přes Vídeň. Celkově jsem najel za 6 dní více jak 3,5 tis km. Za celou dobu nebyl na pneu žádný defekt. Na předku jsem měl Ultraseel a vzadu E-09 Dakar obutou jako bezdušovku a s sebou pro jistotu knoty a kompresor v kufru.
Celkově jsem na předku Karaoo T najel přes 9 tis km a v celku žádný problém. Až na to , že už byla fakt sjetá. Subjektivně jsem neviděl rozdíl oproti TKC-80. Zadek E-09 je i po 6 tis km vcelku ve slušném stavu a počítám, že celkem 10 tis km vydrží. Jak jsem psal, žádný špunt neulítl a výdrž je více jak dvojnásobná oproti Karoo T a skoro dvojnásobná oproti TKC-80. Subjektivně se mi zdá E-09 v terénu lepší než obě výše zmíněné a na asfaltu je to hodně porovnatelný. Na životnost E-09 má velký vliv nahuštění (pokud je to více jak 2,5 atm, tak hrozí utržení špuntů zejména při jízdě nad 130 km/h). S rozměrem 140 není z hlediska jízdních vlastností problém. Akrorát je potřeba dát v terénu bacha na šutry, které se spíše dostanou k ráfku.
Osobně moc bohužel nevěřím, že Mitas začně dělat v dohledné době rozměr 150 na zadek. Už to slibují min. 2 roky a nic.
Závěrem asi toto:
- Pokud jezdíte tak asfalt/terén v poměru do 80/20 a v terénu nejezdíte v blátě nebo po trávě (zejména mokré), tak je nejlepší volbou Tourance nebo Anakee. Pak můžete na jednu sadu najet i 20 tis km. Anakee líp drží zejména na mokru, ale o trochu méně vydrží.
- Pokud je tento poměr více nakloněn k terénu (tak do 50/50) pak je nejlepší TKC-80 v předu i vzadu. S touto kombinací se dá najet tak 6 tis km. Předek vydrží o trochu déle. Levnější variantou je vpředu a i vzadu Karoo T, ale mě zadek vydržel necelé 4 tis km a byl totál sjetý. Pokud preferujete ekonomiku provozu, tak doporučuji vpředu Karoo T nebo TKC-80 a vzadu E-09. Na tuto kombinaci se dá najet cca 10 tis km.
- Pokud preferujete terén a to zejména bahnitý, nebo píščitý, pak je dobrá volba Karroo (klasika, nikoliv "T" !!!). Při tomto stylu ježdění vcelku nezáleži na tom, že na sadu najedete jen tak 3 tis km. Jde více o pocit a prožitek, než o km.
Fanos Rusicka GS napsal:
To nevim co delam,ale fakt je takovej.Zadek mam,ale Dakar jestli to nejni tim pac Dakar je mekci,ne?Ale ten predek je na sracky.Na zadku mam pulku tak nevim co jeste snese.A technicka to je snad to nejjednodusi.Az dojedu zadni tak zkusim dat normalni E-09.
no já sem na předku 09 dal 8tkm asi je to taky o stylu jízdy,já osobně skoro vubec nebrzdim,teda snažim se co nejmíň brzdit,všechno zvládám motorem to je nejlevnější,jo měl sem na zadku 09 ne dakar a ta je strašná,sice se nedá sject jelikož po 8tkm má ještě 10mm vzorku,ale na vodě klouže jak prase a nedá se to vubec srovnat s dakarem,tu tam mam teď,ubejvá rychleji ale drží i na vodě dobře,no vtom terénu je to u zadní 09mitasky uplně jasný,pokud někdo nechce aby držela do stran tak drží dobře,ale jak ji nakloníš utiká jak silniční guma prase jelikož má špunty jen v řadách a nemá je rozhozený,ale co bysme za ty prachy ještě nechtěli a toho našeho rozměru se nikdy nedočkáme jelikož mitasu sou motorky uplně ukradený a živěj je uplně jiný gumy
Fanos Rusicka GS napsal:
To nevim co delam,ale fakt je takovej.Zadek mam,ale Dakar jestli to nejni tim pac Dakar je mekci,ne?Ale ten predek je na sracky.Na zadku mam pulku tak nevim co jeste snese.A technicka to je snad to nejjednodusi.Az dojedu zadni tak zkusim dat normalni E-09.
jo ještě sem zapoměl, na to že sem ti chtěl nabídnout tu normální zadní E09 tu co mam na půl ojetou,pokud ji chceš vyskoušet tak ti ji daruju ať zbytečně nekupuješ novou aby si jzistil že se na ní nedá jezdit,tak pokud to nemáš daleko do okolí mělníka tak se pro ní mužeš klidně stavit,já už ji tam dávat nebudu a nechce se mě vyhazovat když neni ještě ani v polovině,mile rád tě sní potrestám )))
Diky za nabidku,ale jsem z Brna.No kamarad co je semnou v garazi dojizdi 09 klasik sice na Aprilii Pegaso a nemuze si ji vynachvalit.Ale uz to nejak neresim zadek 09Dakar,predek Tkc.Hodne dela i ten Ultraseal,ja mam duse.A Tourance?Uplne nejlepsi guma co jsem jezdil.
Fanos Rusicka GS napsal:
Diky za nabidku,ale jsem z Brna.No kamarad co je semnou v garazi dojizdi 09 klasik sice na Aprilii Pegaso a nemuze si ji vynachvalit.Ale uz to nejak neresim zadek 09Dakar,predek Tkc.Hodne dela i ten Ultraseal,ja mam duse.A Tourance?Uplne nejlepsi guma co jsem jezdil.
no záleží na co tu gumu chceš,no já jsem na tourance taky jezdil a je fakt dobrá a hodně najezdí,ale v terénu je to o ničem a jejich cena je taky o ničem,já jezdim 50/50 a tak mě v terénu dost vadily,dokud ten terén byl uplně suchej tak pohoda dalo se to,ale běda jak je trochu mokro jsou ztracený a někam do brodu bych se snima neodvážil,ale Standa co semnou jezdí na 1200ADV na nich dokázal i ty brody na kamenech a i těžkej terén,ale je to cvok
mám na tkc 7000 km a jestli je dotahnu do 10 tak je koupim zase.cena přes několik známých 5300 za sadu.je pravda, ze jezdim skoro porád po asfaltu protože su posera a dyž vjedu do lesa tak hodím tlamu.kdyz nanatočím tu 10 tak koupim tourance.cena v rakous +- 5500 nebo jeste anakee.nic jinyho nehledam a neminim experimentovat.na gso sem se nadřel jako sviňa, je to nejdražší věc kerou sem kdy koupil tak nebudu vobouvat něco co tam nepatří.můj názor-nikomu nevnucuji
proč ti ta motorka upadla taky se mě to stává ale paráda že zase zvedneš a jedeš dál,na čemkoli jinym sem hned hledal díly po lese teď maximálně seberu plastík co je přes svíčku,jinak nic
Moje zkusenosti z 1200GS
1/ pri koupi byly na ni tourance - vydrzely 20.000 bezmilosrdneho asfaltu
2/ na 20.000 mjsem dal TKC a zacal jezdit i teren. Zacalo to skolou a dalsi skolou, kde jak rozumite jsme museli povinne driftovat porad, abychom se to naucili. Pres tyden jenom asfalt, o So-Ne caste offroady nekdy lehke, jindy tezke. Fantasticka adheze kdekoliv krome mokreho asfaltu a zebry [vo hubu!!]. Rychlost na asfaltu vetsinou 120-140, obcas i 160. Pri opravdu nemilosrdnem zachazeni [asfalt s brousenim valcu, teren co jsem byl schopen jsem za to rval] mi vydrzely 14.000km a byl jsem absolutne spokojen. Pisu i jinde, ze tlak celou dobu na 1,5 dle doslova PORUCENI instruktora v BMW skole. Byly vymeneny tehdy za Tourance, protoze jsem mel jet do Italie nalozenej a jenom po asfaltu, tak jsem tehdy prezouval. Chtel jsem je vyhodit, ale vzal si kamarad!!!!!! na 1150adv, ze na nich prej najezdi v klidu dalsich 2 -3 t.km. Je zkusenejsi, tak asi vi.....
Ted po bouracce jsem koupil novou 1200GSAdv. a ta prijela s Dunlopkama 501/502. Mne se moc nelibej, ale zatim zajizdim, jsem na pouhych 500km. Zda se mi, ze na suchem asfaltu jsem mel lepsi grip na TKC, nevim, mozna zvyk, mozna jsou jeste nove, mozna setrim motorku, nejsem si jist. Protoze odjizdim za tyden do Cech a protoze neni proc vyhazovat nove gumy, tak je nechavam a tesim se, az doslouzej. Jak to ale vidim ted, tak bych mel radsi rozhodne touransky na asfaltovej vejlet.
S mitaskama nemam samozrejme zadnou zkusenost, ale fotky tech spuntu co jste nekteri zverejnili, me sokovaly, bal bych se. TKC do posledni chvile zcela jasne stejne obrouseni po cele gume, kdepak utrzenej spunt, a to mame hodne sychy a kamenity povrch v terenu.
Nakonec chci pripomenout, ze davat zadek a predek jinej asi neni rozumne hlavne z duvodu jineho zaobleni gumy, nevim jak to vysvetlit, asi se rekne profil? Proste jiny tvar ma kazda guma. Ale je mozne, ze je to dost dulezite na asfaltovych pri velkem naklaneni a velkych rychlostech, zato v bahne to je asi uplne fuk.
Upravil Doc dne 18.07.2007 19:17
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
dyž tak počítám 20 000 km na sadu tak to ti je dřív sežerou brouci než je vojedeš
Když oni se do tý popelnice nevejdou
A jsou to gumy pro tři lidi, takže každej jednu sadu
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi