V současném mazacím plánu v BMW pro F800 je použití oleje BMW ADVANTEC Pro 15W-50.
BMW totiž ujednotilo používání "svých" olejů v motocyklech - mají teď jen viskozity 15W50 (modely např. F650, R1100, F800, R1200..........) a 5W40 (K1200,1300, S1000, R1200GS LC, K1600 ).
Samosebou spousta servisů BMW (jak tady v ČR, tak v zahraničí) používá oleje Castrol, Motorex, Liqui Moly nebo jiné "slušné" značky a dávají např. do F800 10W50.
Osobně dávám Castrol Power 1 Racing 10W50.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak to možná podle toho co píšeš,ještě vyměním v obchodě co jsem koupil shell 10W/40 advance ultra za 15W/50,Když tuhle viskozitu doporučuje BMW.Osobně si myslím,že shell patří mezi ty lepší značky.
Hosani asi su slepej, ale v Repromu jsem to nenasel, na kolik se utahuji srouby co jdou skrz horni brejle a drzi misky pro priditka diky
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
schrek napsal:
Hosani asi su slepej, ale v Repromu jsem to nenasel, na kolik se utahuji srouby co jdou skrz horni brejle a drzi misky pro priditka diky
myslíš tohle?
DAGR přiložený následující obrázek:
[45.27Kb]
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
přední náprava, řízení předního kola-> výměna horního můstku vidlic (31 42 028 Replace upper fork bridge) Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Diky ja sem na to vcera hledel a nevim proc sem nesjel vic dolu , uz to vidim diky
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Poradíte prosím někdo, kde nejlépe kupovat spotřební věci?
konkrétně mě zajímá spojkové lanko, podložka pod výpustní šroub oleje.
Mám F700GS a hlavně, aby to nestálo balík.
To spojkové lanko bych chtěl tak pro sychr, kdyby náhodou :-)
Všude dobře, tak co doma
Francek napsal:
Castrol Power 1 racing 10W/50(co ho jezdí Tonda viz příspěvek výše) je ale plná syntetika.
Tryskac napsal:
Je jedno či dáš olej 10 alebo 15W no určite by som dal /50 t.j. vyššia viskozita pri prevádzkovej teplote. A nešiel by som do plnej syntetiky.
Syntetiku nebo minerál vůbec neřešte, dneska je to totiž úplně a naprosto jedno. Pro starší stroje je určitě lepší 50. Pokud jezdíš často i na nízkých teplot (třeba až do prvního sněhu každý den ráno do práce) dej 10W50, jinak klidně i 20W50. Čím vyšší je viskozní index, tzn. rozdíl mezi těmi dvěma hodnotami, tím rychleji olej degraduje a tím rychleji klesá zejména jeho skutečná viskozita. Takže na začátku naliju do motoru krásně růžový 10W50, nalítám 10 tis. km a mám z toho černou řídkou břečku na úrovni tak zhruba 30 (když to trochu přeženu). A úplně nejlepší je pak takový olej nechat pěkně přes zimu uležet, na jaře bez výměny nalítat dalších 10 tis. kilometrů a to už je z něho úplná voda. A když to k tomu všemu ještě denně točím do červeného, aby se mi pěkně stříhal olejový film... to jsou pak všechny ty přidřené motory...
Upravil janrypal dne 13.04.2016 23:47
Dnes jsem byl v BMW České Budějovice se domluvit na svolávačku řetězové sady.....
Mimo jiné jsem se ptal taky na olej.BMW v současnosti doporučuje(jak bylo již popsáno v příspěvcích výše) pro tyto motory od roku 2008 olej 15w /50 shell advance ultra.Jejich označení nebo název oleje je advantec-což je vlastně shell jak mi řekl technik.Příští výměna bude u mne v 5tis km a dám uvedený olej.
Upravil Francek dne 22.04.2016 19:34
Puvodni majitel myho stoje mel rad Castrol Power1 10W50 a mazalo to. Po poskaldani motoru jsem jako zabehovy pouzil Power1 10W40, ale s prvni vymenou tam sel 15W50... popravde rozdil mezi 10w50 a 10w40 jsem z uzivatelskeho pohledu nezaznamenal, ale rozdil oproti 15w50 je uz je dost velky. Motor je s 15w50 tissi, stejne tak prevodovka nechrasti, ale zase se obcas z nedbalosti zadari zaradit falesny neutral mezi 5 a 6.... ale to se da eliminovat snadno, staci nebyt lempl a kvalt doklapnout poradne... prechod na 15w50 zafungoval dle ocekavani a zpet uz se vracet urcite nebudu.
Presne s tim falesnym neutralem jsem to mel stejne a u me se to projevilo take poprechodu na 15w50 sem mysle ze spojka spatne serizena ale tohle mi potvrdili i v servise
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Chlapi, prosim poraďte co dělám blbě. Nejde mi povolit pojistný šroub abych mohl vypustit olej z přední vidlice, obě-ha ha ha. jako by se uvnitř protějšek protočil....
Mám to teda na BMW F800 ST. Na videu na youtubu to vidět je, ale jen jak mu to prostě jde vytočit bez problémů. Mě to nejde.
Dík moc.
rád se toulám na dvou kolech