Ackoliv BMW nevlastnim, tak se u tematu kralovsky bavim. Co se tyce spotreby. Pokud to nekomu dela tezkou hlavu, tak muze sahnout po produktu od kluku z Touratechu http://shop.touratech.cz/ktm-adventure-950-990-tank-set-orange.html. Ta nadrz je hnusna, z papundelklovyho plastu, ale je na 40l a kdyz se ohreje, tak neni problem do ni nalejt i 50 (zkusenost jednoho pana z teplych kraju). Blby je, ze ji to teplo deformuje, takze kdyz ji sundate, tak budete mit honicky ji nacpat zpatky . Na Advikovi jezdim kolem 8l, na SuperEnduru obvykle kolem 10l, ale je to dany typem jezdeni. Advika taky chytnu pod krkem, ale vetsinou s nim jezdim po nejakejch "cestach", kdezto se SuperEndurem uz jenom off, takze spojkovani, 1,2 atd. Na Advikovi mam i sedlo od TT, takze je prdel v naprostym komfortu, vubec neni co resit. To original je sportovni sedlo, protoze ta motorka je sportovni motorka, nic vic bych za tim nehledal. Bratr ma Rko a na nem ma velkej stit a gelovy sedlo. To je jako dalnicni express, komfortni, nefouka, naprosta pohoda. BMW GSko se mi vzdycky libilo, ale 1150, 1200 uz jsem nepochopil, resp. me to uplne minulo, protoze to uz je od zacatku koncept dalnicniho expresu. Ted to nemyslim nijak hanlive, jenom konstatuji. Potazmo pristi rok budou nove KTMky a ta nova 1350, nebo co to bude za obskurni obsah, bude stavena predevsim pro zakazniky BMW. Se stavajici 990 to uz nebude mit spolecnyho nic, ale bude to ultrapohodlny cestovni zarizeni, nicmene ta sportovni stranka veci tam dostane pres koule a ja to i docela chapu. V tomhle je to diktat trhu. Co se tyce nejakej diskusi o tom co je lepsi, nebo horsi, tak to je proste tak, ze nekdo ma rad holky a jinej zase vdolky. Kdybych nechtel jezdit v terenu, tak si koupim velky GSko a verim, ze budu maximalne spokojenej, ale ja tam chci a proto mam KTMky. Je mozny, ze mi do garaze v nejake perspektive GSko pristane, ale to nastane v momentu, kdy si reknu, ze idealni dovolena je brouseni silnicek v Alpach a to se zatim nestalo. Tak asi takhle.
Upravil Brky dne 17.08.2012 11:56
KTM_950SER/07/, KTM_EXC_500F_SixDays/12/
Já nevím, proč se hádáte. BMW jede po silnici prostě líp a komfortně a KTM to samý v terénu. Já jsem vrazil obrovský peníze do toho, abych z BMW udělal něco, co se bude trošku blížit vlastnostem KTM a jeden z důvodů, proč jsem si rovnou nekoupil LC8 bylo to, že BMW věřím víc a má nižší spotřebu. S 1150 dokážu jet po pistách kolem 5l/100 a tu samou cestu stejným tempem a se stejným nákladem jede kamarád s LC8 za 8.5l/100. Rozdíl není velký ale 150km rozdílu znamená třeba hodinu vopruz v horku v nějaké vesnici pobíhat od chatrče k chatrči a loudit po dvou litrech benzín aby LC8 dojel to konce dnešní etapy, protože mu to nevyšlo. Ještě se mi líbí zátah BMW od nízkých otáček a vůbec chování motorku při jízdě kdy není potřeba mít vytočený motor ale to bude daný tím, že se závodním motorem typu LC8 neumím jezdit a asi bych se na to přizabil.
Nevidím ale důvod, proč bych se měl posmívat někomu s LC8, zejména když vím, že mě v terénu a speciálně v písku "pojezdí" i kdyby vživotě v terénu nejel. Sice ho za nějaký čas asi předjedu, protože bude stopovat s prázdnou nádrží ale na krátkém úseku BMW nemá šanci. Ani to moje se nechová tak dobře jako LC8, o tom není pochyb - je to původem závodní rallye stroj a nikdo to nezpochybní.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT:ty pises jakoby se nedal na LC8 nejak resit dojezd,at uz kanystrama,nebo vyfuk 2+1 a na strane nadrz,nebo dokonce vy prodavate tanker Safari na 45l,to uz pak nemusis behat od chatce k chatci,proste se to da resit. Nedaval jsi nahodou na svoji konverzi mensi nadrz nez jsi mel puvodne?
Stejne jako na prd podvozek u GS se da nejak resit....ale tam uz s omezenim. Nadruhou stranu jo, taky mne to stve a bral bych dojezd vetsi.
Na GS jsem ale za 5 teda nejezdil ani na 1150.Spis 6-7 podle toho kde,nejmin v rakousku 5,8...co vim tak Milan od vas jezdi kolem 7 taky. Y svod, Remus, Kn filtr. Kdyz mluvis o zatahu BMW motoru myslis doufam 1150,ta se svodem a ladakem ma peknej a to mam taky rad,na stary 12GS je to ale bida,nevim jak ty novy asi jsou na tom lip.
Jinak je to o prioritach a sympatii k dany znacce.
Ale ze by 12GS bylo nejak vyrazne komfortnejsi bych vazne nerek, ze se s GS jede lip v zatackach to uz ano. LC8 ma vyssi spotrebu,jakou na to teprv prijdu,ale zas nemusim investovat desitky tisic do podvozku tak ono se to podle mne trochu maze
Jinak diky vsem za gratulace, ani jsem necekal ze se tu tak rozjede
Upravil xavier dne 17.08.2012 17:42
Aktualne 1250 GSA HP
To se nam to pekne rozjizdi, jeste nejakou peknou hlasku od mistniho vseznalka a vseumela, a
pochciju se smichy...
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Trochu mi to připomíná debaty z bike-fora z doby, kdy jsem ještě (dávno tomu nazad) jezdil na kole. Bylo to pořád dokola - je lepší celopéro enduro se zdvihy 130 a víc nebo 29" hardtail, nejlépe singlespeed s pevnou vidlicí? A přitom to oboje byla podle určitých měřítek horská kola do terénu...
Nikdo nebyl schopen pochopit, že ti druzí prostě jezdí jinde a jinak... Celopéra byly z kanadských lesů a rychlý 29 z californie. Přirozeně každé kolo bylo uzpůsobeno tomu, co se od něj převážně očekávalo a kde bylo používáno.
No a tady je to úplně stejné - srovnává se (někdy spíše pomlouvá nebo napadá) donekonečna BMW GS vs KTM 950/990. Přitom každá motorka vznikla z jiného popudu a má trochu jiné určení, proto jsou rozdílné. Na druhou stranu - pro někoho, kdo jezdil sporty nebo čopry a mezi cendury se ještě tak neorientuje, tak mu můžou připadat vlastně stejné a rozdíly bude hledat spíše ve vzhledu nebo v tabulkových hodnotách a bude volit třeba podle vzhledu a pocitu líbí/nelíbí.
Možná by to v naší komunitě chtělo více respektu a tolerance. Když už ne k jiné značce/motorce, tak alespoň k jezdci a jeho volbě motorky. A to nejen ze strany vrtuláků - oranžoví taky nevynechají jedinou příležitost, aby se o nás otřeli...
Tak pryč s tou vzájemnou nevraživostí - na dehonestaci a pomlouvání máme přeci Hicksovo čisťounké osmikilo
PS: málem bych zapomněl - xaviere: ať ti ta motorka dobře a bez problému dlouho slouží a užívej ji v radosti
BMW GS = stroj na radost
buboGS napsal:
Trochu mi to připomíná debaty z bike-fora z doby, kdy jsem ještě (dávno tomu nazad) jezdil na kole. Bylo to pořád dokola - je lepší celopéro enduro se zdvihy 130 a víc nebo 29" hardtail, nejlépe singlespeed s pevnou vidlicí? A přitom to oboje byla podle určitých měřítek horská kola do terénu...
Nikdo nebyl schopen pochopit, že ti druzí prostě jezdí jinde a jinak... Celopéra byly z kanadských lesů a rychlý 29 z californie. Přirozeně každé kolo bylo uzpůsobeno tomu, co se od něj převážně očekávalo a kde bylo používáno.
No a tady je to úplně stejné - srovnává se (někdy spíše pomlouvá nebo napadá) donekonečna BMW GS vs KTM 950/990. Přitom každá motorka vznikla z jiného popudu a má trochu jiné určení, proto jsou rozdílné. Na druhou stranu - pro někoho, kdo jezdil sporty nebo čopry a mezi cendury se ještě tak neorientuje, tak mu můžou připadat vlastně stejné a rozdíly bude hledat spíše ve vzhledu nebo v tabulkových hodnotách a bude volit třeba podle vzhledu a pocitu líbí/nelíbí.
Možná by to v naší komunitě chtělo více respektu a tolerance. Když už ne k jiné značce/motorce, tak alespoň k jezdci a jeho volbě motorky. A to nejen ze stra
ny vrtuláků - oranžoví tak
y nevynechají jedinou přílež
itost, aby se o nás otřeli...
Tak pryč s tou vzájemnou nevraživostí - na dehonestaci a pomlouvání máme přeci Hicksovo čisťounké osmikilo
PS: málem bych zapomněl - xaviere: ať ti ta motorka dobře a bez problému dlouho slouží a užívej ji v radosti
Proc tam zminujes Hickse? :-P ma najety uz skoro milion z domu do prace...neuraz se hned :-P
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Fanos Rusicka napsal:
buboGS-pokud jsi někdy byl na KTM foru tak by jsi mohl vědět,že tam o BMW neni ani zmínka.A pokud ne tak už to víš
Tak to je jasný.Za první tam není zmínka o ničem a za druhý se chodíte bavit sem,že?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Fanos Rusicka napsal:
buboGS-pokud jsi někdy byl na KTM foru tak by jsi mohl vědět,že tam o BMW neni ani zmínka.A pokud ne tak už to víš
Prej není ani zmínka Zrovna teď jsem hledal nějaké info o pneumatikách a o TKC80 se tam hovořilo jako o cituji: "guma na h.o.v.n.o nebo na BMW"
Upravil stepan dne 18.08.2012 01:41
Fanos Rusicka napsal:
buboGS-pokud jsi někdy byl na KTM foru tak by jsi mohl vědět,že tam o BMW neni ani zmínka.A pokud ne tak už to víš
Prej není ani zmínka Zrovna teď jsem hledal nějaké info o pneumatikách a o TKC80 se tam hovořilo jako o cituji: "guma na h.o.v.n.o nebo na BMW"
ty jsi ůl
tam se řeší sportovní pneu do těžkého terénu na sportovní motorky a první v tom vláknu jsem našel:
TKC80,na asfaltu jako přibité!! A to i za slušného děště-zkoušeno dostatečně v Dolomitech. Výdrž,zadek při plné náloži cca. 7000 km,předek tak o půlku víc.
a
Tak konečně je mám tady. Hned jak bude čas ji převlíknu a začnu testovat. Po E07 je to konečně další guma od Mitasu v našem orginal rozměru. Dokonce v provedení DAKAR ( je i normal).
Pokud mě ta guma něčím nezklame tak by to mohla byt konečně ta guma na cestovaní která zvládne více terenu než E07, E10, Scout, nebo TKC 80. Pokud bude najezd na gumu dostatečny, ne jako u E10, tak by to fakt mohla byt ideální guma i vzhledem k cene.
tohle je pneu do terénu Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
Tak s tou spotrebou to asi nebude az tak hrozny. Sice se zatim seznamuju a pujde mi jeste nahoru,jezdil jsem spis na pohodu,zkousel zatacky ,nastavoval ruzne podvozek atd.jen silnice zadny teren. Najeto od plne do plne 235 km natankovano 14,1l to mi vychazi na pro mne prekvapivych 6l/100 Takze pri dovoleny se asi motat kolem tehle spotreby nebude problem,a kdyz se pojede na zabavu a vic tahat tak to bude asi vic,v terenu taky, ale to uz je myslim jedno,kroska nebo supersport si vezmou taky 10l a nikdo to neresi.
Aktualne 1250 GSA HP
xavier napsal:
Tak s tou spotrebou to asi nebude az tak hrozny. Sice se zatim seznamuju a pujde mi jeste nahoru,jezdil jsem spis na pohodu,zkousel zatacky ,nastavoval ruzne podvozek atd.jen silnice zadny teren. Najeto od plne do plne 235 km natankovano 14,1l to mi vychazi na pro mne prekvapivych 6l/100 Takze pri dovoleny se asi motat kolem tehle spotreby nebude problem,a kdyz se pojede na zabavu a vic tahat tak to bude asi vic,v terenu taky, ale to uz je myslim jedno,kroska nebo supersport si vezmou taky 10l a nikdo to neresi.
pjesně, pjedsedo, já sice pod 7L/100km nejdu, ale taky něco vážím :-)
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.