[83.4Kb]
Upravil Doc dne 15.06.2008 08:06
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Mike a Doc
(všimněte si prosím, že Mike je nižší a to o dost, budete to potřebovat..)
Doc přiložený následující obrázek:
[44.45Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
V balkónech přesně nad motorkami jsme bydleli, když jsme vypakovávali, nenosili jsme nic kolel dokola, ale rovnou do pokoje, doporučuji vřele
Doc přiložený následující obrázek:
[167.05Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
myslím že tady zrovna píši SMS swatovi (nebo se o to aspoň pokouším, ne všechny pokusy o hovor nebo SMS byly z Iránu úspěšné)
Doc přiložený následující obrázek:
[189.16Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Protože dnes, první den v Iránu jsme měli nějaké vyřizování (např. zajištění pojistky na 14 dní, málo spánku v noci a dost těžký včerejšek, bylo rozhodnuto, že dnešní etapa bude celkem krátká. Půjde o přesun do Tabrizu, velkého pětimilionového centra celé Azerie (později..). Ostatně Tavriz jsme měli v plánuu tak jako tak a chceme tam být brzo, abychom toho dost stačili.
Ráno mne nachází ve formě, jsem rád že hrozící horečka ustouila během jedné noci.
Doc přiložený následující obrázek:
[69.32Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
naše první radostné čerpání benzínu (radostné díky ceně)
1 Euro = 14.000 Rials
Iránci mají elektronickou kartu a příděl na osobu 100 l na měsíc. Mají ho sice na příděl, ale v podstatě zdarma, neboť u pumpy vlastně platí jen směšný "manipulační poplatek 1.000 Rials, čili bratru kolem 0,08 Euro. Tato karta není na auto, ale na osobu a také na auto. To znamená, že každá rodina má měsíčně jednu kartu na pikapa, jednu na osobní auto, jednu otcovu, jednu na manželku a jednu na dědu atd., v podstatě bez omezení. Cizinec je normálně povinen zakoupit tuto kartu v kanceláři státního naftařského podniku nebo jejich zastoupeních na větších benzinkách a není omezen jenom jednou takovou kartou na měsíc. Jakožto cizinec a cestovatel má nárok na neomezené množství benzínu, ale po stolitrových talonech (karta). Tato karta stojí asi 500.000 Rials, čili jeden litr 5.000 Rials. Navíc u benzinky zaplatí, tak jako domácí, ten další tisíc jako manipulační poplatek. Celkově tedy litr bude stát 6.000 Rials, čili necelou polovinu jednoho Eura. Dobré né?, litr za 0,45 Eura?
Doc přiložený následující obrázek:
[58.08Kb]
Upravil Doc dne 15.06.2008 07:29
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Existuje černý trh, kde je litr nikoliv na celkových 6.000 Rials, ale za pouhé 4.000. Kde je ten černý trh? No přece na benzince. A vlastně ani není černý ve smyslu jakéhokoliv tajemství...
Prostě přijedete k benzince, ukazujete že nemáte kartu a vztyčíte čtyři prsty a říkáte slovo "litr". Tím je jasné, že chcete koupit bez karty za tuto cenu. Často vás pohostí Iránci benzínem, protože dotyčná rodina vlastně neví co se všemi těmi litry bude dělat. Benzín je všude, všude stejný postup, je bezolovnatý, vše jednoduché a levné. Pozor pouze na diesel. Není radno abyste sem někdo jel džípem na diesel. Hrozí velké nebezpečí pro rodinu, že cestovatel se "hodí nezvěstným", protože zjistí, že nafta je tady za 0,01 Euro jeden litr!!!!!!!!!! Ano, za jedno Euro naplníš nádrž a dva pomocné kanystry. To se "dělaj" potom ty kilometry žea ano?
Mike je spokojen
Doc přiložený následující obrázek:
[37.91Kb]
Upravil Doc dne 15.06.2008 07:30
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
cesta do Tabrizu je asi jenom 350km, ale pokud zastavíte kdekoliv ve městě, okamžitě máte kamarády
Doc přiložený následující obrázek:
[81.89Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
v Iránu jsou kubatury do 200cc, proto naše stroje vzbuzují velkou pozornost
Doc přiložený následující obrázek:
[159.41Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
často se ptají kolik to jede, kolik to má rychlostí, obsah atd.
asi jako v době mého dětství, když přijel nějaký "zápaďák" do Česka
Doc přiložený následující obrázek:
[185.18Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
iránský "vozový park"
Doc přiložený následující obrázek:
[149.72Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
značení cest je dobré....
Doc přiložený následující obrázek:
[95.33Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
ale ne vždy...
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[168.67Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
dorážíme do Tabrizu celkem brzo, Hotel Sina
Doc přiložený následující obrázek:
[41.87Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
musí se vybalit
Doc přiložený následující obrázek:
[71.68Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
ale vše je v dobré náladě
Doc přiložený následující obrázek:
[48.92Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
musí se sjet do podzemní garáže
Doc přiložený následující obrázek:
[35.7Kb]
Upravil Doc dne 15.06.2008 08:25
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
se vší opatrností
Doc přiložený následující obrázek:
[30.77Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
pak se musí vynosit
je fakt, že ten vak 90 litrů je těžký
Doc přiložený následující obrázek:
[38.44Kb]
Upravil Doc dne 15.06.2008 08:28
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic