PavelDR napsal:
Na paraboly je 1 pan Náhlovský z firmy Preciosa.
Dělal jsem tři paraboly na 1200 GS a vždy super.Cena 350 Kč.Jen je potřeba dokázat vyjmout sklo a samotnou parabolu mu poslat.
...coz je u achthundert problem...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
A dneska došlo světlo po renovaci.
Cena opravy byla 3600 kč i s poštovným.
Jo a rámeček je ještě dodatečně zalitý silikonem.
task přiložený následující obrázek:
Světlo jsem posílal v celku. Pan Mgr.Vysloužil jej rozebral.
A jestli to je odolnější než originál , doufám že ano.
Tady http://svetlomety.cz/na svých stránkách o postupu renovace se dozvíš více.
Ale doporučuji se předem telefonicky domluvit.
Tak mne sa to podarilo rozcesat na 800vke bez poskodenia skla (par hodinovy porod). Ziadne rozpustadla, pouzil som len orezavaci nozik, a rozne plastove pacidla. Spracujem fotky a pridam komplet fotonavod rozobrania a prerobenia celeho svetla na bi-xenon s angle eye.
Rostabmw napsal:
Zdravím . Tak jsem začal taky řešit vypálenou parabolu . Momentálně jsem ve fázi kdy mám světlo rozebrané ale za cenu prasklého skla . Šel jsem do toho protože jsem neměl co ztratit . Rozhodoval jsem se jestli koupit nové světlo na eBay za asi 5100 kč + doprava nebo samostatné sklo za 2700 kč . Nevím jak poznám jestli je to homologované . Z obrázku je to špatně čitelné ale zdá se že na skle je značka E 3 jestli je to ono .
Protože výrobce není shopen toto odstranit ani u novějších modelů a nechci za čas znovu kupovat další světlo tak jsem parabolu poslal na nanesení nového povlaku ( Preciosa Turnov , pan Náhlovský tel. 481321695 ). Mělo by to být kvalitní a snad už to vydrží .
Pokud máte někdo tip kde se dá koupit to sklo nebo třeba celé světlo vypálené s dobrým sklem dejte vědět .
Vím že cenově mě ta oprava vyjde skoro jako celé světlo ale pokud už to nebudu muset v budoucnu řešit tak se mi to vrátí .
Ještě se vrátím k tomu rozebrání .
- nejdřív se musí oddělit vnitřní stříbrná parabola i s přilepeným sklem od venkovního obalu . To ale nejde protože z vnitřní strany pod sklem je přišroubována dvěma šroubky . Ze zadní strany jsou dva výstupky . Ty je třeba odbrousit aby šroubky nedržely tu vnitřní parabolu . Já jsem to neudělal a proto mi prasklo sklo . Pak se to dá znovu zavařit , plast je polyamid který jde svařovat nebo to při montáži nahradit šrobkem a matičkou podmázlým silikonem .
Potom obříznout tmel po obvodu z venkovní strany ze šikma směrem do paraboly . Při vytlačování se musí přes záslepku žárovky potkávačky dlouhým šroubovákem uvolnit zacvakovací zarážka .
- teprve teď když je vnitřní parabola se sklem venku z venkovního obalu se dostanem ke spoji sklo - parabola .
Obříznout tmel po obvodu . Já jsem měl sklo už prasklé tak to po částech šlo odervat . Celé sklo bude horší , asi bych použil to toulenové rozpouštědlo , trochu to naleptá ten tmel .
Pokud někdo postoupí dál aniž by prasklo sklo tak to tu hoďte .
Taky už se mi začina vypalovat.. mam najeto necelých 46tis.. část skla už je lehce do šeda a nad žárovkou se již dělá stříbrné "Véčko" ... Takže pomale musim taky hledat jak to vyřeším :/
Nemáte někdo odzkoušený (odměřený) minimální odběr (proud/výkon) na hlavním světlometu (H7-55W / H7-55W, kdy ještě ŘJ nepozná a nevyhlásí vadnou žárovku?
Nejedná se mi o náhradu xenonem nebo LED.
Tak včera když jsem přivezl motorku čechimu na servis, tak ten si hned všiml že se mi taky začíná vypalovat parabola (lehké zčernání kolem žárovky 55000km). Takže to vypadá buď na nové světlo nebo na radu Taska a jeho svetlomety.cz.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Taky to budu muset pořešit. Včera jsem na to koukal a hrůza děs.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis