Zdar pánové, sem se k Vám chtěl do diskuze přidat už dávno jen jsem neměl čas na registraci. Koukám, že se Vám téma rozrostlo i o oleje do Opla jelikož mám Astru G, 1,6 16V, tak můžu říct že olej neměním, nýbrž dolévám, benzíňáky neumějí a nafťáky mají kavlitní z japonska - Daihatsu tuším, Comba proto byly drahý a kvalitní (to i pístní kroužky jsou z japonska s pístama do benziňáků - 16V, ale to je jiná historie). To že Opel v benzínu je marný ví každý vlastník Opelu a kdo to neví a nevěří ať si ho pořídí jako já a uvěří je asi jedno kolik má nalítáno, 16V jsou prostě špatný.
Jinak tohle je super forum, jen když jsem loni řešil, co nalejt za olej do pořízenýho GSa 11 ky z Německa, byl mi doporučován Castrol 20W50 - pokud se nepletu (takže minerál). Kámoš mi pak říkal, že top olej je Motorex - říkal mi to loni - takže frčí už asi od loni, možná předloni. Nicméně, potom jsem ze spoda sedla našel to co dávám do přílohy, tedy 10W50 z Luise. A protože má Gsko najeto něco přes 130 tkm a začíná být již slušně zajetý, řekl jsem si, že to měnit nebudu a vzal 10W50 (polosyntetiku) uplně ten nejvíc raicingový olej Castrol - ne kvůli tomu že je nej raicingový, ale protože mi přijde, že je za normální cenu, bohužel, to má i aditiva pro spojku atd, ale to za ty prachy nemá cenu řešit. Nevšiml jsem si že by to víc žralo - nedolejvám za ten rok nebo 10 tkm nic (teda loni v alpách jo, protože mám rozprcanou tu plastovou ****itu na dolévání oleje na válci - asi to vnitřní pouzdýrko, takže se malinko oblemcal válec, ale nic nežral motor).
Což ve spojení výše uvedené s Opelem mužu řící - do 16V se má lít plná syntetika tedy 5W40 - ta se dá do opla dolít i po 150 km v množství jeden litr. 10W40 pak vydrží litr na dolití i po těch 900 km
Takže jsem trochu nervozní když vidím boxera a olej 20W40 - 20W50. Myslím, že by ještě správný čas na to tam lejt, pokud teda nemají vaše mašiny najeto víc než ukazuje tacháč, pokud žerou 10W50 (10W40) a pokud to žere, je to lepší asi rozhodit a zkouknout gufera ventilů, ventily a písty a pístní kroužky.. Taky je druhá věc na co je ten motor zvyklý jezdit, ale podle mýho 10W40/50 by měla být úplně ideální.
davidc přiložený následující obrázek:
davidc - dovolte mi přičiniti poznámku - je to přesně obráceně, diesely Opel byly tak hrozné, že bylo jednodušší koupit Isuzu (ne dahiatsu ) Jistě, 16V od Opelu není žádná olympiáda, ale nejsou o nic horší než konkurence, jen je riziko lejt podobné oleje co máš na obrázku, nebo podobné sloučeniny (univerzální olej pro všecko - HM, třeba u oleje pro lodě - motor je stále podchlazený a olejový film se trhá - je třeba specielní na nízké teploty, no třeba je to právě tenhle...). Pokud je Tvůj opel dolévací, a ne měnící, je to následek odborné péče, viděl jsem docela dost těchhle motorů a žádný nebyl ani dolívací ani špatný, pokud se o něj majitel staral aspoň normálně... Jinak stačí většinou vyměnit gufera na ventilech a je po problému. Ani výměna kroužků není zas takový problém.
Nejlepší je u každého motoru ctít doporučení výrobce, pokud to chce někdo vylepšit na plnou syntetiku, nebo polosyntetiku, proč ne, ale mělo by to být XW50 od slušného výrobce. Navíc při změně oleje za lepší dochází k problémům, je proto dobté motor propláchnout nějakým uvolňovačem, to by si měl uvědomit každý kdo chce udělat dobře svému motůrku
Upravil bobGS dne 15.04.2013 20:40
bobGS napsal:
davidc - dovolte mi přičiniti poznámku - je to přesně obráceně, diesely Opel byly tak hrozné, že bylo jednodušší koupit Isuzu (ne dahiatsu ) Jistě, 16V od Opelu není žádná olympiáda, ale nejsou o nic horší než konkurence, jen je riziko lejt podobné oleje co máš na obrázku, nebo podobné sloučeniny (univerzální olej pro všecko - HM, třeba u oleje pro lodě - motor je stále podchlazený a olejový film se trhá - je třeba specielní na nízké teploty, no třeba je to právě tenhle...). Pokud je Tvůj opel dolévací, a ne měnící, je to následek odborné péče, viděl jsem docela dost těchhle motorů a žádný nebyl ani dolívací ani špatný, pokud se o něj majitel staral aspoň normálně... Jinak stačí většinou vyměnit gufera na ventilech a je po problému. Ani výměna kroužků není zas takový problém.
Nejlepší je u každého motoru ctít doporučení výrobce, pokud to chce někdo vylepšit na plnou syntetiku, nebo polosyntetiku, proč ne, ale mělo by to být XW50 od slušného výrobce. Navíc při změně oleje za lepší dochází k problémům, je proto dobté motor propláchnout nějakým uvolňovačem, to by si měl uvědomit každý kdo chce udělat dobře svému motůrku
Ba, někdy je ale názor podmíněn pocity a agenturou JPP, někdy protokoly z laboratoře a mnoha školeními o olejích. Samozřejmě je pohodlnější věřit že za 5Kč dostanu to samé jak za 20Kč, , no optimismus je jen nedostatek informací, jak praví klasik
bobGS napsal:
Ba, někdy je ale názor podmíněn pocity a agenturou JPP, někdy protokoly z laboratoře a mnoha školeními o olejích. Samozřejmě je pohodlnější věřit že za 5Kč dostanu to samé jak za 20Kč, , no optimismus je jen nedostatek informací, jak praví klasik
je to tak, za 5,- od výrobce, za 20,- od X překupníků, asi je řeč o chlebu
No to je potřeba vědět kdo, co, komu a umět si zjistit kdo je koho švagr, není to tak těžké.... . Kamarád nalil kastroul , pro zajímavost jsem nechal zjistit šarži, výsledek - tohle Castrol nevyrobil zase na druhou stranu, ušetřil 150 na litru a to se vyplatínekupte to když to stálo tak málo a ten pocit výhry . Sice repase turba nebyla levná, a hydroštely slály pakatel, ale to se stalo až za rok, kdo by to spojoval, že ano
Na druhou stranu je každého věc jak moc i chce (ne)ničit svůj motourek
Chci říct, že jistota, že je to Shell není zrovna velká, nefalšuje se jen oblečení
můj názor je - jezdím hodně - že mít jistotu, že leju do motoru to co je na obalu mě za těch pár stokorun stojí, je to vzhledem k celkovým provozním nákladům zanedbatelné. je pár internetových obchodů, nechci dělat reklamu, kde je úspora (ne tak velká) a prověřil jsem si, že berou od výrobce a dokonce umí i šarže pro český trh, nebo o pár korun levnější šarže pro německý trh. Jeden příběh - taxikář lil origo olej, který sehnal výhodně do Bory, motor se nezadřel, nicméně po 90000km byl na GO, normální výdrž 500 - 700000km. A to se vyplatí. Byl by na tom líp kdyby používal třeba olej z Lidlu
Jinak Shell je výrobce olejů, má vlastní formule. Ale jak říkám, každý musí podle sebe, sám zvážit co se mu vyplatí a co ne, jakou jistotu chce.
bobGS napsal:
Ba, někdy je ale názor podmíněn pocity a agenturou JPP, někdy protokoly z laboratoře a mnoha školeními o olejích. Samozřejmě je pohodlnější věřit že za 5Kč dostanu to samé jak za 20Kč, , no optimismus je jen nedostatek informací, jak praví klasik
No Bobe, dovolím si tvrdit, že když jsem koupil GS se všema dokladama i serviskou z něměcka, protokolama, deníkem o opravách atd, s najeto něco přes 120 tkm a předchozí majitel tam lil olej z Luise a nedlabe to olej, tak si myslím, že je zbytečné podléhat pesimismu, že tam lil špatný olej (motorka jezdí i po dvou výměnách Castrolu a nežere).. když jsem viděl ty GS v čechách jak jim kouří olej z výfuku - prý to bylo na policajtovy a teď si to jen zakouřilo.. To není jen údržbou, ale nýbrž provozem.. Ale to je jedno, ať si do motorky leje každý kdo co uzná za vhodné.. jen si myslím, že ta 20W50 není úplně košer..
A co se týče výměny pístních kroužků na Astře to bych raději nekomentoval, je to jako lejt do R80GS motorex.. ale když jí miluješ není co řešit..
Je to debata stylu Krtku kolik je hodin, krtek vytáhne teploměr a řekne - třináctého.
Pokud je pro někoho problém vyměnit kruhy , asi je jednodušší auto kvůli prkotině vyhodit
jen si myslím, že ta 20W50 není úplně košer.. myslet znamená h...o vědět jak praví klasik. Dej vzorek do laborky po výměně, pak tam dej ten olej od Luise, zaplatíš cca 1500 a máš jasno. Já už jasno mám, kupuju značku a mám klid, zvědavost mě opustila.
Olej od Luise - nemám rád oleje varobené pro...kde není znám výrobce, nejlíp když tam je vyrobeno v EU . Je to jako když chce Kaufland vyrobit hmotu s názvem paštika za korunu, sníst se to dá, neotrávíš se. Ale je to podle vkusu každého soudruha
Když dojdou argumenty, přichází pokus o to jak být vtipný. Jinak děkuji za uznání, drobné pošlu doporučeně. Pokud mohu - jsem pouze pokročilý uživatel, a to jen proto, že jsem se zkoušením, provozem a opravami motorů a jejich údržbou cca 15 let živil. Tak si to moc neber, zkus absolvovat nějaké to školení z tribotechniky, pak běž k provozu motorů a budeš na tom stejně, to je ale moc práce, peněz a starostí, lehčí je plácat prknem o rybník a říkat - skvělé, no nekupte to ... jeden takový radilek s výběrem oleje, úspora 700Kč přišla majirele 24V motoru BMW na 12000. A to se vyplatí
Ale opakuji ja každého věc co si do motoru naleje.
Upravil bobGS dne 19.04.2013 18:44
Ako si kto ustelie, tak bude spať. (Slovenské príslovie)
Šetriť na oleji je naj. blbosť . Kto nemá peniaze ( alebo je skúpy) na normálny olej, nebude mať ani na servis spôsobený lacným olejom.
Osobne ani do kosačky na trávu nedávam pochybný olej.
koukam ze se to tu ze zacatku pripeprilo kvuli olejum mam gs 11let a 6let sem tam likl 10W40 od motulu ana 10 000 sem nedolejval ani decku, a ani v 45stupnich tet tam leju teda actevo a na 10 000 km to bere tak litr, tak ja nevim ale 10W 40 tam uz nepoleju uz ma neco natoceno
ripper napsal:
Akorat ze tam mas mit 20w50 evidentne to prezil i s 10w40
vazne olej jako olej a svicar co jsem to odnej kupoval ho tam lil taky a geso ma u me za tech 11let natoceno naky ty km a slape jak za mlada hlavne hlidat interval a vse je ok a je teda fakt ze nejsem zadnej trhac betonu ale jak rikam ani s 10W 40 mi teplota meprelezla 5 stupinku na disleji a to sem jezdil i v 45 stupnich ale je pravda 20W 50