Hugo napsal:
Servis 20.000 km dnes v Německu za 350,- EUR, jak to vychází u nás?
Ted sedim v Cartecu Ostrava. Mam gs 1200 rok 2012. Servis 20 tis.km cena 8 957 s dph.
To je nějak moc, ne??? Dělají ti jen běžný velký servis nebo ještě něco jiného???
Faktura: výměna oleje a filtrů motoru, ventilova vůle zkontrolovat, výměna svíček, seřízení synchronizace, vyměna vzduchoveho filtrů. To jsou výkony. A materiál: olej, olejovy filtr, vzduchový filtr, zapalovaci svíčky, sada těsnící víko hlavy. A nějaké drobnosti jako těsnící kroužek.
BMW 1200 GS a ///M3
Ta sada těsnění pod ventildeklem je fakt asi zbytečná položka - to se měnit nemusí, když není poškozené (a ve 20000km by poškozené být nemělo, jestliže nezažilo nějakopu deformaci po pádu). Normálně se to těsnění použije zpět. Není na to žádný předpis, který by nařizoval výměnu.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Technik rikal, ze se to dela. Priznam se, ze jim verim a nikde jsem se nedival do servisni knizky, jestli jsou tam povinne ukony vyjmenovane. Byla to zbytecnost? Tenhle dil stal cca 1500-, bez dane.
Ted jeste ctu Tonduv příspěvek. Pak me asi natahli. Protoze to naplanovali hned jeste nez meli motorku na dilne
Upravil aldags1 dne 11.06.2014 07:55
BMW 1200 GS a ///M3
Jen tak pro zajimavost - kdyz mi saklo nalivaci hrdlo na olej (spodni tesneni, kdy musi viko hlavy dolu), tak sem si zajel nakoupit material do BMW do Churu, kde jsem mluvil s technikem a rekl mi, ze minimalne tesneni na hrdlo svicky se dava VZDY nove. Ostatni tesneni prej nechavaji puvodni. Nicmene vcera jsem serizoval ventilove vule a dal vsechny puvodni tesneni zpet, jak pisou chlapi o par radku vyse :-) Snad to nezacne nikde tyct :-D
lebi - jenže u R850,1100,1150 je to trochu jinak než u R1200 ("jednovačka" i "dvouvačka" )- tam u těch R850,1100,1150 je v odlitku na který dosedá těsnění takový "prolis" (nevím jak to popsat), a tam se těsnění vymačkává, takže je potřeba to někdy vyměnit (taky to ale není potřeba dělat vždy - na tom těsnění to jde pak vidět, že už je v "ŕi.ti" ). Tam to cca přes jednu servisní prohlídku dávám nové (stojí to okolo 130Kč a jsou tam 2ks). U R1200 to fakt nutné není (minimálně né tak často).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
...To teče buď hned, anebo vůbec. Párkrát jsem to těsnění kolem svíce špatně nasadil, protože už bylo vymačkané a nedrželo dobře, než jsem koupil nové a je klid. Olej pak teče mezi chladící žebra kolem svíčky a za jízdy cákají kapičky na botu, takže si zaručeně všimneš.
Upravil Melizoy dne 11.06.2014 10:24
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Tonda - chapu :-) Netusil sem, jak to ma dvanactka. Ale jinak jak pises, ty tesneni na 1150 nestojej svet. Ty prolisy jsem tam vcera videl, tak sem to tesneni pootocil o 180° a dal zpet.
Melizoy - snad bude vsude sucho. Jen sem to smontoval a neprojel. Snad dnes.
... ve svý servisce kterou mám od původního majitele (D) je při každém 20t km servisu položka - nová těsnění pod ventildeklem a u svíčky ...
(ch)stepan