Tome to byla prdel s tou omegou vid?měl jsem dvě 2.6 a 3.2 V6 to byla prdel s tím výkonem se vyhrabat na mísečky.
Učil jsem se jezdit ze simkou 1301 potom chrysler 180 to je to samé v menším výkonu motor vepředu prázdnej kufr vzadu no lítalo to jako hrom.
Nejlepší i poštáci ve Vítkovicích v Krkonoších jezdili pouze škoda 100,120 na ní zimáky a vyjeli vše
I americká legenda se všema tcs,uzávěrkama a redukcemi,když si lehne na břicho tak musí být za posměchu celé sjezdovky vytáhnuta rolbou setra,větší potupu a posměch jsem ještě nezažil
Bob přiložený následující obrázek:
Popravdě může a nemusí být OK - ono např. na brzdné dráze na suchu uvádijou rozdíl bezmála 20%. Pokud bychom uvažovali i těch 10%, tak na brzdné dráze ze 100 km/h to dělá přes 4m. Je to málo nebo moc?
A to ještě vlastně vyvstává otázka, co s čím bylo porovnáváno, neb samozřejmě mezi lepšími a obyčejnými pneu téže katagorie mohou být rozdíly ještě výraznější než oněch 10%.
______________
R1150R 2004
Takže v zájmu všeobecné bezpečnosti budeme jezdit zásadně okruhový slajky a před odjezdem z domu budeme samozřejmě používat nahříváky:-) Zase bych to tak nehrotil,10% rozdíl bude možná i mezi čerstvou a třeba dvouletou gumou,takže kdyby to chtěl někdo brát takhle,tak by nevydělával na nic jinýho než na gumy na štyrkolej vergl:-)
Však jo...když je moc měko, lehne všechno...dnes to po loukách driftovalo pěkně, neodolal jsem
Ale z toho konce dubna, co v Krkonoších mají jsou teď začátkem února všichni na prášky...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
V pátek, 3. května 2013 Continental vydal tiskovou zprávu k používání zimních pneumatik v létě:
Poměrně nízké teploty mohly až doposud v řidičích vzbuzovat dojem, že mohou jezdit na zimních pneumatikách celý rok. Na tento omyl poukazuje Dr. Andreas Topp, vedoucí vývoje zimních pneumatik koncernu Continental: „V letních měsících, kdy venkovní teploty dosahují vysokých hodnot, mají zimní pneumatiky podstatně delší brzdnou dráhu než pneumatiky letní a také výrazně klesá přesnost řízení,“ varuje Dr. Topp. Jízdní testy při letních teplotách ukázaly, že vozidlo se zimními pneumatikami, které se snaží zastavit z rychlosti 100 km/h na co nejkratší vzdálenosti, potřebuje na úplné zastavení o přibližně 6 metrů více než vozidlo s pneumatikami letními. To je více než délka vozidla, což odpovídá zbytkové rychlosti 37 km/h, kterou vozidlo se zimními pneumatikami vykazuje na rychloměru v případě nouze, zatímco vozidlo s letními pneumatikami již stojí. Při použití zimních pneumatik v letním období se také výrazně zhoršuje stabilita vozidla.
„Naměřili jsme 15 % zhoršení přesnosti řízení,“ vysvětluje Dr. Topp. Zatímco vyhýbací manévr je při rychlosti 80 km/h s letními pneumatikami bezproblémový, při použití zimních pneumatik je tato kritická mez pod 70 km/h. „O bezpečnost jde v první řadě,“ doporučuje Dr. Topp. Dokonce ani pro řidiče, kteří jezdí jen v městském provozu, nejsou zimní pneumatiky nejlepší volbou. Úroveň jejich opotřebení je v teplém období roku vysoká a jejich valivý odpor během léta je až o 15 % vyšší než u pneumatik letních, takže výrazně roste spotřeba paliva vozidla. Topp proto doporučuje používat v tomto období letní pneumatiky a v chladných měsících zimní pneumatiky.
Jasně, je to zpráva od výrobce pneu, který na tom má založený byznys. Nicméně výrobci motocyklů doporučují pravidelně měnit olej a většina lidí o tom nepochybuje :-).
______________
R1150R 2004
ficus napsal:
..... Nicméně výrobci motocyklů doporučují pravidelně měnit olej a většina lidí o tom nepochybuje ...
...jenže to doporučení, na které dáváme, dávají výrobci motocyklů, né výrobci olejů...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Zajímavý je, že i když jsem se tomu docela intenzivně věnoval, našel jsem jen opravdu pár seriózních článků o používání zimních pneu v létě. Nepočítám příspěvky v diskuzích ale fakt nějaké články z časopisů. A vesměs tam jsou citace toho, co jsem psal včera nebo ten samý diagram. Zdá se, že by to bylo dobré téma pro nějaký časopis ale jsem si téměř jistý, že když jejich hlavní inzerenti jsou právě výrobci pneumatik, že by takový test asi neviděli rádi. Každopádně není pochyb o tom, že pneumatiky označené M+S nebo MS jsou i výrobci specifikované pro použití i v létě.
Že mají zimní speciální pneumatiky víc lamel a měkčí směs, to je celkem jasné. Rozdíl mezi chováním letních a zimních na sněhu i ledu byl celkem polopaticky vidět na těch dvou videích včera. Ale v angličtině jsem nenašel žádný jiný článek, kde by testovali průjezd zatáčkou a brždění se zimní speciální pneumatikou v horkém létě. Jen ten graf kde to vycházelo do těch 10%.
Letní pneumatiky v tom testu byly Bridgestone ER300, celoroční Vredestein Quatrac 3 a zimní speciály Dunlop Winter Sport 3D.
Médium: portál tyrereviews.cok.uk
Přesnější překlad:
Letní vs. zimní pneumatiky - chování v teplém počasí
To, že zimní pneumatiky nabízí lepší adhezi než letní při teplotách pod 5-7°C je fakt, o kterém se nemusí diskutovat. Při teplotách pod 0C je ten rozdíl ještě výraznější. Ale jak se chovají zimní pneumatiky když svítí sluníčko a jsou vysoké teploty?
Odpověď jsme našli v testu časopisu Auto Bild 2010 - test celoročních pneumatik, který probíhal v letních měsících. Primárně byl zaměřený na testování celoročních pneumatik ale časopis Auto Bild byl tak hodný, že do testu zařadil i ryze letní a ryze zimní pneumatiky pro porovnání výsledků.
Výsledky:
Není překvapivé, že letní pneumatiky zvítězily při testech na suchu a na mokru. Ale zimní měly výkony jen okolo 10% horší než letní speciály, což je menší rozdíl, než bychom čekali. Během testů na sněhu měly naopak letní pneumatiky výsledky o více než 50% horší. Celoroční pneumatiky se chovaly přibližně stejně jako ty zimní speciály, nabízely o trošku lepší adhezi na mokru a suchu a trošku horší adhezi na sněhu. Jsme si téměř jistí, že i testy jiných značek pneumatik by přinesly podobné výsledky a jen to potvrzuje fakt, že pojmenování pneumatik (zimní/celoroční) je příliš obecné. Naše doporučení? Jestli spoléháte na vaše auto v zimě a chcete se dostat třeba do práce, zimní pneumatiky vám dají nejlepší adhezi ve studeném ranním počasí ale nebudou o víc než 10% horší během opravdu horkého dne.
Bob napsal:
Tome to byla prdel s tou omegou vid?měl jsem dvě 2.6 a 3.2 V6 to byla prdel s tím výkonem se vyhrabat na mísečky.
Vůbec mi o tom nemluv. Já měl kombíka, tuším dvoulitr nebo 2.4l benzín. Příšerná loď. Měl jsem ale už model s digitálníma hodinama (v té době měli v prodejně Opel ve Velkém Meziříčí verzi Diplomat s automatem a ta měla v palubce ty klasický opel tikací hodiny). Do kombíku se vešla bezproblémů celá paleta. Neuvěřitelný prostor. Jednou jsme jeli s kolegou, který do tý doby řídil jen Favorita a v Buchlovským kopci to na mokru poslal ze silnice do škarpy a trefili jsme nějaký mostek. Auto dojelo do Jihlavy po ose ale bylo našrot. Roky jsem se hádal s pojišťovnou, nakonec to chtěli za každou cenu opravit, takže se za nějaký příšerný peníze auto opravilo a za třetinu té ceny opravy jsem ho prodal. Kamarád z Brna s ním jezdil asi 20 let, používal ho jako dodávku (plný kufr + přívěs) a tuším ho mají někde v Nové Bystřici dodnes. Alespoň před pár lety jsem ho tam viděl ještě stát. Ten motor byl úžasnej ale zadní náhon peklo. Jinak na tu dobu to bylo fakt letadlo. Ultra mega pohodlný auto, obrovský prostor.
Po zkušenosti s Omegou jsem začal shánět auto, který bude pohodlný (jezdil jsem tenkrát celkem často dlouhý štreky - do anglie, do belgie..) a jediný smysluplný s předním náhonem mi přišel Nissan Maxima. Šestiválec v benzínu, totální luxus. Najel jsem s ním asi půl milionu a prodávali jsme ho tuším před 4 nebo 5 lety za 15 tisíc a majitel je naprosto spokojený - vyvařil si prorezlý plechy ale motor je nesmrtelnej.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ahoj Tome,
ještě dodatečně díky za to obsáhlé shrnutí a odkazy.
Je to skutečně zajímavé téma. Nicméně mám trochu obavy, že hlavním smyslem článku z Tyrereviews UK bylo přesvědčit Anglány, že zimní pneumatiky mají smysl i v anglické zimě, kdy není žádný sníh a že i v podmínkých jejich léta nejsou rozdíly oproti pneumatikám čistě letním zase tak výrazné. Což je při teplotách, které přesahují 20°C jen málokdy i pochopitelné. Bohužel člínek nepadl příliš na úrodnou půdu a tak mám možnost pravidelně si opakovat, že letní pneu jsou při teplotách kolem 5°C skutečně záživné.
Je otázkou, nakolik jsou tedy doporučení výrobců skutečnými lobby (proč tedy nebyly nebyly doposud provedeny srovnávací testy, že) a nebo doporučení vycházející ze skutečných vlastností (protože výrobci si zcela jistě dělají interní testy). Zkusím v tomto zapátrat v okruhu známých, neboť před lety se někdo známý známěho podílel na testech životnosti pro Michelin.
V podstatě lze shrnout, že zimní pneu v létě jsou menším problémem než naopak, nicméně je potřeba mít na mysli, že toto není zcela černobílé a zimní pneu v létě se projeví zhoršením svých vlastností. Ano, spousta lidí toto zhoršení ani nepotřehne.
Abych se tak trochu vrátil k původní myšlence této diskuze a to že se prodávají více levné penu na úkor těch prémiových, tak mohu ze svých záznamů vyčíst, že zde rovněž platí, že nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci. Nemusí znamenat dražší = lepší, ale při obezřetnosti funguje, že rozdíl v ceně kvalitnější pneu se více než smaže v podobě nižší spotřeby. A to není potřeba zmiňovat lepší životnost, nižší hlučnost, lepší jízdní vlastnosti atd.
czunik napsal:
hele nezastávám se nikoho a ničeho..ale jsi zbytečné ostrý: Nejsi ve válce ani na cvičení.A sám jako já a spousty jsme staádo oi tady na tomto webu..ale jsem tady dobrovolně a rád.A tak je to i s každou vírou.A každý věří něčemu...neupirej jiným to co by jsi nechtěl aby upírali tobě
K tomu nelze nic dodat. Jenom si dovolím přidat, co máš uvedené v profilu:
"Na každou svini se vaří voda..."
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
ficus: to s těmi anglány je asi pravda ale pokud zmiňují že ten test dělal Auto Bild, tak to je německý časopis ne? A němce myslím není potřeba přesvědčovat že se má jezdit v zimě na zimních a přesto tam dali ty zimní do letního zkoušení - i když to byl test celoročních jak psali...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Než "problém" zimní vs. letní pneumatiky mě spíš zaráží životnost nových gum.
Např. rozměr 20" a 21", co máme na 2 firemních autech, dožije tak 20 tis. km. Na firemní octavii 17" dožije tak 30000 km při běžném ježdění.
A to mně nepřijde věru mnoho. Dříve byly nájezdy na gumy podstatně větší. Argument výkonu není úplně přijatelný, protože s přibývajícími léty ubývá počet závodů na semaforech.
Upravil cibus dne 05.02.2014 16:11
cibus: podle mě jsou dnešní směsi mnohem měkčí. Kdyby někdo udělal směs fakt tvrdou, tak ve všech srovnávacích testech skončí na posledním místě, protože životnost nikdo v testech nehodnotí. Všude máš jen adheze, brždění a na to se asi hodí víc ty měkčí směsi. Já si to tak laicky vysvětluju.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...