samotná hmotnost štítku je 135g, samotné plexi 145g a plexi s pinlockem 175g.
Takže když na tom webu (který mimochodem není Nexxu ale nějakého dealera) píšou, že holá přilba má 1400g a plně osazená 1500g, tak to je pitomost, protože plexi se štítkem váží dohromady minimálně 280g (310 s pinlockem) a není možný, aby to vážilo jen 100g - štítek a plexi jsou identický. Tak už jen v tomhle jim to ujíždí o 200g.
samotná hmotnost štítku je 135g, samotné plexi 145g a plexi s pinlockem 175g.
Takže když na tom webu (který mimochodem není Nexxu ale nějakého dealera) píšou, že holá přilba má 1400g a plně osazená 1500g, tak to je pitomost, protože plexi se štítkem váží dohromady minimálně 280g (310 s pinlockem) a není možný, aby to vážilo jen 100g - štítek a plexi jsou identický. Tak už jen v tomhle jim to ujíždí o 200g.
Důležitá je reklama...,kdo to bude doma vážit?
To je jak s tou bílou barvou ...je v ní prostě líp a basta,ale nikdo to měřit nebude
Tak si někdo koupí nexx,co bude vážit 1400g a natře to aventuru
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
samotná hmotnost štítku je 135g, samotné plexi 145g a plexi s pinlockem 175g.
Takže když na tom webu (který mimochodem není Nexxu ale nějakého dealera) píšou, že holá přilba má 1400g a plně osazená 1500g, tak to je pitomost, protože plexi se štítkem váží dohromady minimálně 280g (310 s pinlockem) a není možný, aby to vážilo jen 100g - štítek a plexi jsou identický. Tak už jen v tomhle jim to ujíždí o 200g.
Oni tu informaci 1400 g bez kšiltu a 1500 g se kšiltem uvádí i na stránkách výrobce NEXX, ale použil jsem odkaz na dealera, protože je tam víc fotek atd.. http://nexx-helme...01xds00001
Jinak jestli má TT nebo NEXX váhu kolem 1500 g komplet, tak je to myslím velmi slušný...
Geralt: to je asi tím, že máš velikost XS, v L to bude těch 1500 g
mara napsal:
Já bych tedy tu váhu moc jako přednost neuváděl, čínská Uvexka Nishua má podle výrobce 1270+-50 g a 1334 g podle vážení v testu, takže Aventuro není v tomto ohledu žádnej extralehkej zázrak.
Mě by spíš zajímala ta hlučnost, to by mohla být velká přednost.
U enduro helmy to asi není snadný, není to Schubertka, kam se člověk zavře jak do auta.
No jo, ale Nishua nemá stejný certifikáty jako třeba Arai v tom testu. Mají jen ECE. Nemuseli řešit další země.
Touratech/Nexx má k 1.2.2015 hotové certifikace:
Povinné: DOT, ECE 22.05, NBR7471 (Brazílie), AS2006 (Austrálie), TIS (Asie), CSA CAN3 (Kanada).
Nepovinné ale bez něj neprodejné: Snell2-M2015 (USA), JIS (Japonsko)
Některý ty testy se provádí jen na 3 nebo 5 místech, některé na 7 a některé dokonce na 9. Podle testu se to musí zesílit, aby ten výsledek prošel a tím se ta váha zvedá. Většina výrobců nedělá verze podle toho, pro jaké území je ten model určený (ale někteří to tak dělají - třeba Klim a rozdíl v identické helmě s certifikátem DOT pro použití v USA a 22.05 pro použití v Evropě je 215g). Takže kdyby Nishua měla mít Snell, předpokládám že by skočila na tu samou váhu jako Aventuro a další celokarbonky. Karbon a epoxid jsou stejný, tak prostě ty váhy musí být přibližně stejný, pokud to má mít stejnou pevnost. Pokud nemá, tak logicky může být váha nižší. Celokarbonka Marushin má 850g - aby ne, když to jsou jen tři vrstvy karbonu na sobě. Taky to nemá ani to ECE. Není fakt problém vyrobit lehkou helmu ale nebude moc chránit.
K té váze jsem tu už psal 2x nebo kolikrát - je celkem fuk, jestli má helma 1100 nebo 1300 nebo i těch 1500g. Ale jakmile to přes 1600g, tak už je na hlavě znát a to tak, že 1800g považuju za neakceptovatelné, byť je to jedna z nejdražších helem na trhu v téhle kategorii (Arai TourX). Egon Kulhánek (MCN) jí má, já jsem jí měl jeden den půjčenou v Maroku - když jsem si myslel, že na přejezd po silnici bude lepší než otevřená enduro helma a nechtěl bych jí. To je už prostě moc.
Hlučnost myslím u téhle kategorie helem nikdo neměří, protože se V tom testu jsou taky uvedený jen nějaký hodnocení 0-10 ale ne přesné měření. Nejspíš to budou subjektivní hodnocení redaktorů. Já měl na hlavě všehovšudy jen dvě přilby v téhle kategorii - tu Arai a jednu sezónu jsem jezdil s BMW Enduro prvního typu. Nemůžu moc srovnávat ale u té BMW nemělo ani smysl něco měřit - byla příšerná ale byla fakt lehká. Při rychlosti nad 100 bych řekl, že bylo jedno, jestli je plexi nahoře nebo dole, hluk byl stejný. Tak ten vývoj už je asi hodně dál a ty nové přilby jsou na tom podstatně líp ale nikdo to asi nějak objektivně zatím neměřil, jako se to dělá v testech vyklápěček.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
marda napsal:
[quote]Mr GS napsal:
[quote]mara napsal:
Já bych tedy tu váhu moc jako přednost neuváděl, čínská Uvexka Nishua má podle výrobce 1270+-50 g a 1334 g podle vážení v testu ...
Ahoj zvážil jsem svoji Nishua carbon , velikost L a pinlock , naměřena váha je 1250g . A není pravda , že karbon je stejný . Je řady různých karbonových vláken
,jejich kladení a pryskyřic. Např lehký a vykopevnostní Ballis Tec / např. kola Cannondale / a na druhé straně těžké noname karbony ,které nic nevydrží.
Upravil mtucek dne 17.02.2015 14:25
MrGS: ale to je fakt prokázaná pitomost - myslím ta barva. Dá se to najít i na youtube jak to lidi měří na sluníčku bezdotykovým teploměrem - na skeletu, uvnitř... Fakt ten rozdíl je relativně nepatrný a ventilace ho naprosto setře.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Já myslím, že každý si vybere to, co mu vyhovuje a co konkrétní helmy nabízí... Někdo upřednostní váhu o 200g nižší, jiný zase třeba více výbavy a váhu o něco vyšší...
Sto lidí, sto chutí... Jinak, mám doma Uvex Enduro a není to vůbec špatná helma, ale má i svoje nedostatky, které podle mne bude mít i její nástupce Nisshua...
KTM 1190 Adventure R
A ohledně té barvy, hádat se s vámi nebudu, ale měl jsem možnost jezdit v černé matné Uvex Enduro a bílé lesklé Airoh Stelt a rozdíl to byl. A veliký. Když jedeš sto, tak je to asi úplně jedno, ale když jedeš v létě v těžším terénu pomalu, nebo se posouváš v koloně Istanbulem, nebo stojíš půl hodiny na sluníčku na Turecké hranici, tak si fakt já osobně myslím, že poznat rozdíl je. Navíc v práci teplotu měříme a černý standart má definovanou teplotu vyšší. Proč asi?
Upravil Geralt dne 17.02.2015 14:45
KTM 1190 Adventure R
A ještě stále na jednu letošní novinku se čeká - BMW Enduro 2015...
Nevím cenu ale podle specifikací mají taky všechny světové homologace a atesty a váha bez plexi a štítku je 1450g a 1750g komplet. Je to taky celokarbon. V ceně není pinlock ani se nepíše, že by to mělo mít na něj přípravu. O ceně se spekulovalo že bude kolem 700EUR ale tomu moc nevěřím. Viděl jsem jí na stánku na Intermotu, vypadá docela hezky, bílo-modrá kombinace je fakt super. Neměli žádnou, kde by byl ale karbon vidět.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Geralt napsal:
A ohledně té barvy, hádat se s vámi nebudu, ale měl jsem možnost jezdit v černé matné Uvex Enduro a bílé lesklé Airoh Stelt a rozdíl to byl. A veliký. Když jedeš sto, tak je to asi úplně jedno, ale když jedeš v létě v těžším terénu pomalu, nebo se posouváš v koloně Istanbulem, nebo stojíš půl hodiny na sluníčku na Turecké hranici, tak si fakt já osobně myslím, že poznat rozdíl je. Navíc v práci teplotu měříme a černý standart má definovanou teplotu vyšší. Proč asi?
No na povrchu o tom není sporu ale jde o měření teploty v prostoru hlavy. Ono to měření teploty vzduchu taky není úplně správně - asi by se měla měřit teplota výstelky v horní části ale každopádně je tam docela silná vrstva polystyrenu, který docela silně izoluje, tak ten vliv barvy nebude tak velký. Tak jestli v práci teplotu měříte, co udělat nějaké měření na porovnání - až bude hezky?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Geralt napsal:
Jinak, mám doma Uvex Enduro a není to vůbec špatná helma, ale má i svoje nedostatky, které podle mne bude mít i její nástupce Nisshua...
Jako třeba?
Upravil Kubrt dne 17.02.2015 15:08
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Geralt napsal:
Jinak, mám doma Uvex Enduro a není to vůbec špatná helma, ale má i svoje nedostatky, které podle mne bude mít i její nástupce Nisshua...
Jako třeba?
Mechanizmus zavírání plexi, nemožnost zavírání větrání a měkčí kšilt. Mám carbonku a je super, ale tohle by šlo vyladit.
Upravil Paul dne 17.02.2015 16:53
Geralt napsal:
Jinak, mám doma Uvex Enduro a není to vůbec špatná helma, ale má i svoje nedostatky, které podle mne bude mít i její nástupce Nisshua...
Jako třeba?
Mechanismus zavírání plexi, nemožnost zavírání větrání a měkčí kšilt. Mám carbonku a je super, ale tohle by šlo vyladit.
O tom vím a i přesto jsem rozhodnutý do ní jít. Oproti Iconu v ní mužu vozit MX brýle, aniž bych musel demontovat plexi...
Upravil Kubrt dne 17.02.2015 15:24
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Ty jo ta barevna kombinace u te BMW je super (kez by sel i na tu od TT), jinak co se tyka toho hledi zas to bude s povrchovou upravou podle me , BMW pinlock na techto helmach nema, ale jen tu povrchovku a muzu rict ze to funguje mam tu predchozi verzi a nemlzi se
Upravil schrek dne 17.02.2015 17:33
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
raider napsal:
Jen pro zajímavost, Suomy MX tourer ve velikosti XL s plexi, sluneční clonou, štítem a komunikační sadou F4XT (bez modulu) 1335g.
Je to 75% karbonka ale jen DOT a ECE. Není fakt tak těžký udělat helmu podle jednoho standardu a může být hodně lehká. Ale ECE netestuje třeba u vyklápěček/MX ani otevřených přileb náraz do brady. ECE 22.05 má pět testovacích zón, ECE 22.04 osm.
Je fakt těžký vyrobit helmu, která splní testování podle všech (nebo skoro všech) testovacích metodik a přitom bude relativně lehká, relativně komfortní a bude mít slušný výhled. Zmenšením hledí se zásadně zvyšuje odolnost ale třeba už je tam problém nacpat jakékoliv MX brýle.
Jinak to je helma v kategorii 10 tisíc, žádná levná za 4-5. Míval jí kamarád, vloni jí vyměnil za Airoh (normální enduro bez plexi). Jen na hlavě vypadá tak nějak jako z nějakého scifi filmu a štítek je docela malej. Nepamatuju si to úplně 100% ale jdou do ní strčit brýle bez sundávání plexi? Myslím že se nezaklopí úplně nahoru a trčí do hledí. Prý byla pohodlnější než ten nový Airoh.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...