Dělal jsem s kamarádem několik vestaveb a pokud nemáš v autě sprchu nepotřebuješ teplou vodu. stejně bude ten kanystr uvnitř auta a kdby náhodou jsi jezdil v zimě tak stejně bude v autě bufík a tak uděláš místo u topení a kanystr se ohřeje i tak.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Dělal jsem s kamarádem několik vestaveb a pokud nemáš v autě sprchu nepotřebuješ teplou vodu. stejně bude ten kanystr uvnitř auta a kdby náhodou jsi jezdil v zimě tak stejně bude v autě bufík a tak uděláš místo u topení a kanystr se ohřeje i tak.
Potvrzuji, vodu ohřívám jen do sprchy. Jen nádobu dát tam, kde ti v zimě
nezamrzne. Měl by jsi prvořadě řešit energii, máš tři možnosti - nafta, plyn, elektřina. Elektřina odpadá, pokud´nebudeš jezdit do kempu nebo si nepořidíš efoy, za což je šílená cena. Ještě to jde řeši elektrocentrálou, ale bude tě daleko slyšet a často v noci se vypařujou. S tím máš návaznost na topení, vaření a potřebnou kapacita nádrží. Není nic horšího, než když ti při mínus 10 v noci dojde plyn.
https://www.zonerama.com/rop1
Vikec napsal:
Já tam tekoucí vodu samozřejmě mám:-) Krásnej kamijoňáckej kanistr s kohoutkem:-) A hajz lík mám taky neboj...
Nic víc k vegetování u vody nepotřebuju. A mám tušení,že v tom mám odbydlené víc,než většina karavanistů,protože sem s tym autem od roku 2010 lítal mezinárodku a spával 2-3x do týdne v cizině.
...kanystr s vodou není tekoucí voda a umyvadlo...
...u vody člověku stačí krém na opalování a ručník...tady se řeší bydlení v autě, trochu rozdíl...
...přespání v pracovním autě není bydlení v karavanu...pleteš si pojmy s dojmy...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Ivan napsal:
Tekoucí vodu mít budeme, klasickou malou karavanovou baterii se spínačem, od které půjde hadice do kanystru nebo nádrže na 12V. Nevím, co je lepší, viděl jsem čerpadla ponorná i venkovní, je to malinké. Z dřezu bude špinavá voda odtékat o další nádoby. Baterie mají spínač, při otevření kohoutku se spustí čerpadlo. Jsou i výklopné aby nepřekážely, když je dřez zaklopen víkem a slouží jako pracovní plocha. Zatím nevím, jak vyřešit teplou vodu, resp. asi vím, ale je to další nádoba + příslušenství a zatím tom moc nevím.
...nádrž na odpadní vodu není úplná nutnost, bez toho se fungovat dá, stačí mobilní pod auto (podle toho kde člověk stojí - teoreticky ani to)
...ohřev vody a čerpadlo lze řešit i přes solár, každopádně pokud člověk chce řešit nezávislost, potřebuje zvlášť baterii pro motor, zvlášť pro nástavbu...bylo o tom psáno v diskuzi, co jsem zakládal
...vytápění + vaření mám na plyn, včetně dvojice lahví s automatickým přepínáním / elektro budu teď řešit solárem, bateriií a měničem napětí pro světla, čerpadla a nabíjení elektroniky
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Něco na teplou vodu vymyslíme, asi něco osvědčeného. Extra baterky budou, uvidím jak vyjde jejich výpočet, celý návrh energetiky asi nechám na odbornících. Na plyn jen sporák a protože v zimě jezdit nebudeme, topení vyřešíme přenosným plynovým topítkem.
Ivan napsal:
Něco na teplou vodu vymyslíme, asi něco osvědčeného. Extra baterky budou, uvidím jak vyjde jejich výpočet, celý návrh energetiky asi nechám na odbornících. Na plyn jen sporák a protože v zimě jezdit nebudeme, topení vyřešíme přenosným plynovým topítkem.
topení vyřešíme přenosným plynovým topítkem
Podle hesla "udusit se snadno a rychle....případně vyhořet".
Udělej to pořádně nebo se na to vyser....
Ivan napsal:.... topení vyřešíme přenosným plynovým topítkem.
...to je nesmysl....když, tak nezávislé vytápění, ten vnitřní objem toho auta je malý...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Ja osobne bych to resil pridavnym horkovtdusnym webastem na benzin. To auto neni velky a nejaky 5kw prcek ti tam udela saunicku. A mas klid nemusis resit plynovou bombu a na te mega nadrzi se to ztrati.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
TomH napsal:A pokud budeš chtít opravdu poradit, tak neznám většího odborníka, než je Karel
...souhlas...dělal mi úpravy mého karavanu a teď na listopad tam pojedu na tuning zas...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
TomH napsal:
A pokud budeš chtít opravdu poradit, tak neznám většího odborníka, než je Karel, myslí ,že Ti ušetří spoustu peněz. http://www.servis...
S Karlem jsem měl dlouhý rozhovor a asi tam ještě na podzim zajedu, slíbil mi energetický výpočet a návrh komponentů.
Co se týká topní, nehodlám vyhořet, ale neplánuji zimní provoz a existují přenosná topidla bezpečná, bez nutnosti odvádění spalin, bude se nám to hodit i v mobilheimu. Pokud se časem ukáže nutnost plnohodnotného topení, asi vyhraje benzínové nezávislé topení.
Zjistil jsem, že karavanová komunita je zajímavá v tom, že každý má své zkušenosti a považuje je za ideální řešení. Určitě tak nesmýšlí všichni, ale procento je vysoké. Já o tom moc nevím, ale rychle se seznamuji, obracím na odborníky jako je Karel Prokop, pojedu teď do HK k jedné firmě na konzultaci. Když jsem mluvil s Karlem, svěřil se, že na caravan24 už rady nedává, protože se stávají tečem kritiky. Pak přijde nováček, všechny považuje za stejné odborníky a neví co si myslet. Karel je skvělý v tom, že nepovažuje za správné jediné řešení, ale na základě konkrétích podmínek navrhne jinou variantu a upozorní na její klady a zápory. A variant umí navrhnout bezpočet, všechny funkční, mnohé s kompromisy, ale v jiném ohledu zase lepší pro konkrétního vlastníka auta.
Ivan napsal:
Zatím nevím, jak vyřešit teplou vodu, resp. asi vím, ale je to další nádoba + příslušenství a zatím tom moc nevím.
jde to vyřešit elegantně přes výměník (ideálně z plynového kotle díky malým rozměrům) zapojeným do série s oběhem chladící kapaliny v motoru a regulovatelným směšovačem vody na konci před sprchou. k tomu jedno čerpadlo na 12V, kanystr na vodu a jeden termoventil. A máš to za pár korun.
...a nebo přes různé zbytečně předražené blbinky určené pro karavany
Ty jsi to tak sám řešil?
má to tak vyřešené a vyladěné známý ve svém offroadu, kvůli sprchování
3X - díky, zajímavé.
Dnes dostala Důra dárek, novou baterku. Původní byla Banner 50Ah, poměrně malá, je tam hodně omezený prostor. Protože máme v prodejně Varta známé, nakonec prodavač přinesl nenápadnou, černou baterku stejných rozměrů a povídá "koukněte na ta čísla". Baterka měla 75 Ah a startovací proud 700 A (původní 400 A). Baterka je navíc určena pro prvovýrobu Renault atd., má mnohem silnější desky a má výrazně větší životnost, což jistě znají majitelé nových GS - původní baterka vydrží nejdéle a každá další už méně. A co bylo nejlepší, cena 2000,-.
A ještě jsem zvládl evidenční kontrolu, viděl auto zespodu na jámě a zespodu vůbec nevypadá špatně.
magoss napsal:
Ivanku dnes v top geru je tvoje Uticko alias sanitka:-D ale neco mu horelu pod prednima kolama:-D
Jo, viděl jsem, pohotovostní hmotnost je 2510 kg. Čuměl jsem, jak to sedělo v zatáčkách a na okruhu to podrtilo i 944 Turbo... Jóóóóóó!!!
Upravil Ivan dne 20.10.2015 22:27
magoss napsal:
Ivanku dnes v top geru je tvoje Uticko alias sanitka:-D ale neco mu horelu pod prednima kolama:-D
Jo, viděl jsem, pohotovostní hmotnost je 2510 kg. Čuměl jsem, jak to sedělo v zatáčkách a na okruhu to podrtilo i 944 Turbo... Jóóóóóó!!!
Vidim, ze jsi nas vsechny pekne zblbnul Jak jsem to uvidel v TopGearu, taky jsem si hned na tebe vzpomel A melo to docela i starty. Pak mu na sprintech ujeli ale slusny tempo na takovyho macka.
I pád na hubu je pohyb kupředu
No vidíte chlapci, jak je to nakažlivé, ono se na to upozorňovalo už v 70. letech, na počátku VANománie, že pokud s tím chce člověk jen tak koketovat, ať s tím rozhodně nezačíná, protože je to nebezpečná droga...