spea - ToM napsal:
Koupil jsem tedy starsi starter na Peugeota 205. Prehodil jsem mezi sebou jen stator (na mem z jedenactky jsem mel utrzeny jeden magnet) a ted se mi starter toci obracene. Takze tudy cesta nevede. Poradi nekdo, zdali se da koupit od Valea pouze stator a pripadne jake ma oznaceni? Nebo budu muset kupovat cely novy starter? Resil jste to nekdo? (pouze vymenu statoru)
Magnet přilepíš epoxidem. Bacha na polaritu. Jsou vždycky dva naproti sobě stejně. Ale vedle sebe jsou opačně. Aby jsi nedopadl jako barokar.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
lupen napsal:
s tou volnoběžkou jsem to nepobral..ta se přeci rozdělat neda.. ne ?
Kdepak, volnoběžku nerozebereš, aspoň ne nedestruktivně. Sundat z hřídele jde, to ano.
Ale jinak žádné drama, minulý týden nám přišla nová volnoběžka (orig. Valeo) z Ameriky.
bacha při té rozborce na mytí a mazání volnoběžky.Setkal jsem se s tím už kdysi na autech co na nich vyšívali různí machři.Dostalo se to dovnitř a bylo vymalováno. toto jsem nepobral.. uniká mi pointa a jestli jsem něco nepokonil..
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
lupen:
volnobezka je ten velky valecek za ozubenym koleckem - je to vse v jednom kuse a jako celek to vysouva vidlice.
V jednom smeru se musi ozubene kolecko volne otacet - musi jit bez zadrhavani, sice ztuha, ale prsty otacet.
Pokud se neotaci volne, nebo zadrhava, tak neni v poradku. Prvni pomoc je jeji primazani - coz jde akorat tak nejakym sprejem, vzhledem k tomu, ze nejde rozebrat.
Jenze jak bylo uvedeno vyse, asi volnobezka neschroupne vse - vyrobce udajne pouziva nejaky specialni tuk.
______________
R1150R 2004
lupen napsal:
Jo jo to jo. Jen jsem nevěděl co by se mohlo dostat dovnitř.. to je jedno.
.... ona se obcas rozpadne, respektive to lozisko a dalsi veci vevnitr (to se stalo me). Kratkodoba resuscitace na ceste, aby clovej dojel domu, je to radne necim prolit - ja mel po ruce jen WD40 - ale stacilo to. Zavada se projevuje stejne jako slaba baterka nebo "zarostly" starter - starter bere tolik proudu a spatne toci, ze nenastartujes.
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Tak jsem dnes taky dělal rozborku startéru, nejen z preventivních důvodů. Točilo to pomalu a někdy nenaskočilo ABS. Problémem byly tři upadlý magnety statoru, z nichž jeden rozšmelcován na více kusů už začal brousit rotor.
Dva a půl magnetu přilepeno zpět na svá místa dvousložkovým lepidlem a startuje to jak za mlada. Přemejšlim, že ani novej stator nebudu kupovat, dokud tohle bude držet.
Díky všem za rady a poznatky v tomhle vlákně, dneska se to fakt hodilo!
x552 přiložený následující obrázek:
Ještě k té volnoběžce ,s tím něco že se dostane dovnitř myslel jsem čistící roztok apod. který se dostal mezi "bubnem volnoběžky a ozubeným pastorkem "a funkční volnoběžka začla prokluzovat-v zátěži .
Prodej náhradních dílů na baworáky bmwmotoparts.cz , servis BMW , výroba doplňků a příslušenství , dovozce doplňků Altrider
Ahoj,dělal jsem repas startéru z 1150 a při skladani mě bohužel prasknula ta plastová kulisa na uhlíky.Dá se někde tato samotná kulisa koupit??
per aspera ad astra
kubas napsal:
Ahoj,dělal jsem repas startéru z 1150 a při skladani mě bohužel prasknula ta plastová kulisa na uhlíky.Dá se někde tato samotná kulisa koupit??
Jo dá zajdi do Elitu někde je tady i jejich číslo.
Ahoj,
Je u startéru normální, že pastorek se vysouvá hodně ztuha? Když rukou zasunu cívku proti pružině, tak to jde hodně ztuha a pastorek se sám nevrátí zpět.
A pro případ přimazávání drážek, je nějaký fígl, jak sundat ten pojistný C kroužek? T
Startér funguje bezvadně, ale často vypadává ABS. Baterka je rok stará, ale asi ne moc vhodná - obyč Yuasa asi s nižším startovacím proudem, než by bylo pro BMW doporučené.
Kdepak, pastorek musi chodit velmi lehce - rozhodne ho musi pruzina vratit sama. Kdyz jsem starter kontroloval, tak jsem vysouvaci mechanismus i jadro vysouvaci civky decentne promazal.
Pojistny c-krouzek jsem roztahnul do plocha zbrousenymi klestemi na segerovky a pak pretahnul pres drazku. V nouzi by ale mel siroky sroubovak taky poslouzit.
Upravil ficus dne 02.04.2017 09:52
______________
R1150R 2004
Tak som sa pustil do rozberania starteru. Mam slabu baterku, zrelu na vymenu. Teraz v zime pri testovacom startovani v garazi nevysunulo pastorok, ale len tak behal hore dole - taky klepotavy zvuk. Baterka je zrejme na odpis, po nabiti mozno raz potoci motorom a padne pod/na 12v a uz len pastorok hore dole poletuje(asi). Tak vymenim baterku a zaroven som si povedal, ze precistim, namazem starter aspon. V tomto puzdre na obrazku su este ozubene kolieska. Viem to nejak bez pokazenia rozobrat? Chcel by som to vycistit a namazat.
Ide o 1150 gsa. Kvoli pristupu k vymontovaniu starteru som dal dole aj katalyzator..Je niekto tak sikovny, ze to vie aj s katom vymontovat?
No snad zobrazi obrazok, napravo to puzdro ci ide nejak otvorit.
gugle drive: https://lh3.googl...32-h974-no
salem přiložený následující obrázek:
salem: ide to vytiahnut aj bez toho katalizatora. staci dlhsi imbus s gulatou hlavickou alebo potrebujes golu s klbom a nadstavec. ide to bez problemov. tie kolecka sa daju namastit bud cez ten otvor kde nastriekas vazelinu alebo sa da vylupit - vytiahnut ten plech v ktotom je otvor. robil som to pred 2 tyzdnami. podla mna by si mal rozoberat tu cievku a tu vycistit kde chodi magnet aby to vysuvalo pastorok lahsie. obcas tam byva spina a ide to ztuha. na fotek to nemas rozoberane - vzadu. idealne rozberat aj rotor a skontrolovat uhliky. tak som to robil ja.
Upravil xNOKIAx dne 30.12.2017 20:15
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
nokia: dik za info. Ale nejak sa tej plechovej krytke nechce ist dole. Skusam metodu, kliestami to chytim za plech v tej diere a skusam tahat, ale nejak sa tomu nechce. Mozno hrubsia sila a pojde to. Vyzera, ze je tam spiny celkom dost. Pripadne, ak by to neslo, ma napadlo este utopit to v silikonom(v spreji) a nejaka spina by aspon vytiekla. A potom namazat vazelinou grafitovou.
Mam dojem, ze uz to mam cele rozobrate, alebo si myslel este ten strieborny valec v ktorom jazdi medeny piestik s pruzinou?
Ozaj, pastorkom sa da tocit do jednej strany. Ide to relativne plynule, ale nie uplne lahko. To je OK?
salem přiložený následující obrázek:
mas to rozoberane cele. vyzeralo to na tej foto ze to nemas ale je to ok. ja ten magnet vycistim a len jemnu vrstvu oleja- vazliny aby to lahko chodilo v pruzine. pastorok ma spojku dnu ktora sa toci len do jednej strany a druha volnobeh. tam striekam hustejsi olej alebo tekutu vazelinu(neviem ci je to spravne) cez medzeru aby som to nerozoberal ale nikdy s tym nebol problem. ten plech je len zatlaceny. skus nozik alebo nieco tenke po okrajoch to prihnut aby to vyskocilo a potom to napruzis spet pred tym ako to vtlacis na miesto znova.
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
Vdaka! nozikom to slo vylupnut hned ako po masle. Tak tam bol riadny saigon. Uhliky 1.8cm, snad este cosi potiahnu.
salem přiložený následující obrázek:
Pozdravujem. Potreboval by som poradit kde konkretne a hlavne cim treba namazat starter po vycisteni. Po vycisteni chyta lepsie ale po nastartovani este trosku ako keby zapiska ale iba ked ide za studena. Pouzil som mazaciu pastu od wurthu [url]https://eshop.wurth.sk/Produktkategorier/Medena-pasta-CU-800/31433008080101.cyid/3143.cgid/sk/SK/EUR/[url] na vysoke teploty. Len neviem ci som vsetko dostatocne premazal. Dakujem za rady.
Upravil PEPOBMW dne 13.04.2018 08:03
BMW R1150GS 2002 white/blue
Mi takhle zůstával viset pastorek na autě. Teda jestli tím zapískáním myslíš takové zavytí - pastorek se nezasunul včas a motor jej po nastartování roztočil. Stačilo promazat sprejem tu osu po které jezdí a fungovalo to.
Upravil tomtom dne 13.04.2018 10:03
Hojda! Osobně používám na mazání starterů už několik let sprej Wurth HHS 2000. Není na to sice primárně určen, ale speciálně kvílející koncernové startery a teď i 1150 si chrochtají. Jen do volnoběžky opravdu lehounce, po odpaření je dost lepivý.