Ovalita byla řešená už při první rozborce v lednu z důvodu žraní oleje... viz tabulky s naměřenýma hodnotama výše. Je to naprosto v toleranci. Tím nechci říct, že to nemůže být ono, ale to by se sešly kroužky snad všem, kteří mají najeto přes 100tis km.
Řešila se ovalita, kuželovitost, tolerance v opotřebení, nový kroužky... a to je asi tak všechno, co s tím má něco společnýho.
Hlevně je zajímavý, že se to sešlo strašně rychle. Motor jel tak max 2h a už po ujetí 50km mě to sežralo 0,5l oleje... takže kroužky už musely být dávno v zákrytu, aby to takhle žralo. To se muselo srovnat během chvíle
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Může to být nadměrná ovalita pístu, ale když je v normě....
Taky se to stávalo, když byl pístní čep nasazenej ne přesně do středu, ale zůstal víc na jednu stranu. Nebo i špatné honování, kdy se vytvořila axiální nerovnost, do které se kroužky vyskládaly - ale to by musel honovat nějakej tukan.
Hodně štěstí při bádání u motoru na jedno použití a napiš pak výsledek.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Jednou jsem zpravoval motor, po nějakém servisu a když nasazovali píst na ojnici, tak s ním musel dost točit a dva kruhy byly v zákrytu, toť moje zkušenost.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Samotného mě to zajímá, co to zapříčinilo.
Hrabě - Ty válce se jen cca 10 vteřin projeli flexibilním honovacím kartáčem k tomu určeným (s patřičnou zrnitostí pro ten povrch) - jen aby se obnovila "mřížka" na udržení olejového filmu. Tím kartáčem nejsi schopný docílit nějakého většího odebrání materiálu - to bys to musel projíždět hóóódně dlouho. Používám je několik let a troufnu si odhadem říct, že takových 25 párů válců na boxery (80, 100, 1100, 1150, 1200) se s nimi udělalo. Jen chvíli po Petrových válcích a hlavách jsem stejnou opravu dělal Joemu, před tím Chosému (i když u něj v jiných válcích než tam původně měl, jelikož tam bylo neopravitelné poškození), a před tím na dalších X motorkách a vše funguje jak má. Když si přeložíš ten text v odkazu, tak budeš mít jasno - http://www.scheue...nbuersten/
Fakt mě to hlava nebere, co tam může mít Petr špatně.
Petrovi válce změřil Michal u nich ve firmě v laboratoři - vše OK. Před projetím tím kartáčem jsem to na Petrovu žádost ještě změřil klasicky analogovým měřidlem a po projetím ještě jednou - vždy cca ve stejných měřících místech jak je uvedeno v dílenském manuálu - OK.
Jsem zvědavý, na co se dojde.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tondo je mi jasné, že při správném způsobu honování toho snad ani nejde docílit. Honovací kameny v soustruhu axiální drážku neudělaj a ty kartáče taky ne. To by musel dělat nějakej kominík hodně dlouho.
Když jsi to dělal ty, tak je jistota, že to bylo provedený správně i správně poskládaný.
Trošku jsem googlil, tak rotační pohyb kroužků na pístu za provozu 4taktního motoru je celkem normální jev. (2takt má čep zajišťující polohu kroužku, aby se při pootočení nesekl kroužek zámkem o kanál). Nakonec se ale kroužky obvykle v nějaké poloze usadí. Obvykle to nebývá přesně ta poloha, která byla nastavena při nasazování do válce (např. 120°). Ale obvykle se ani nesejdou zámkama ve stejné poloze.
Ještě jsem vyčetl, že příčina může být také vůle pístu na ojnici nebo špatně zvolenými kroužky, kdy se má píst tendenci "houpat". Ale to by musel bejt nějakej vylágrovanej motor provizorně seskládanej nebo špatná kombinace kroužků a pístu, ale ne tohle.
Jsem taky hodně zvědavej kde je zakopanej pes.
Když by to jen žralo olej, tak bych hádal otočenej kroužek značkou obráceně, ale když se sejdou zámky v jedné pozici, je tam něco mechanicky naprd. Co ten nevycentrovanej čep? To by třeba vysvětlovalo i kovový zvuky... Ale ani nevím, zda jde u tohodle motoru čep blbě nasadit. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabě - já ten motor neskládal. Jen jsem nechal Petrovi udělat hlavy a projel jsem ty válce - a to že jsem to dělal já taky nic neznamená. To co píšeš je jinak pravda - kroužky se za provozu "hejbnou", ale tohle, co se děje u Petra je zase trochu extrém - aby motor za 50km vycucnul 0,5L oleje je špatně. Znám spoustu motorek, které si od nova braly klidně 0,8L oleje na 1000km a třeba po 10000km už 0,4L a při 20000km 0,2L - prostě si ten motor "sedal". Ale tohle není dobře.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Chlapi a nemohlo se fakt stát chyba při montáži..? I když je to fakt divný, ale je to nejbanálnější odůvodnění a nejednoduší.
Zejména taky, že to najelo jen 50km jestli jsem to dobře pochopil...a hned to žralo olej, takže k tomu posunu a srovnání kroužků pod sebe by postupným pohybem asi tak rychle nedošlo(ale je to spekulace).
Možná je to blbost, ale pokud se všechny kroužky měnily za nově, nemohlo se jednat o vadnou sérii kroužků se špatnou tloušťkou, nebo příliš velkým/malým průměrem, které se snadno natočily tak, jak měly nejmenší odpor?
Upravil GeorgPohodar dne 18.04.2018 17:07
to byva vzdy problem a s tim mam dokonce osobni zkusenost!
tipuju, ze to je tim
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks - Kubo, tohle nebylo klasické honování. Tím flexibilním kartáčem z toho válce "šišoid" neuděláš http://www.brushr...e-tool.php . Válec pořádně namažeš honovacím nebo motorovým olejem, kartáč ještě pro jistotu taky celý namažeš (ponořím ho do nádoby s olejem) a pak to 5-7 vteřin projedeš po směru hodinových ručiček a to samé proti směru a hotovo. Na žádné motorce před tím a ani potom se nic takového nestalo - Joemu (po cca 210000km) jsem tohle stejné dělal snad 14-dní po Petrovi a motorka funguje jak má - hlavy po repasi, válce projeté flex. honovacím kartáčem, co šlo proměřit jsem proměřil, motor jsem seskládal a Joe jezdí.
Jestli by došlo k nějakému poškození válce, tak z jiného důvodu než tímto (projetí hon.kartáčem). Ale co to způsobilo se snad zjistí, ať může Petr zase v pohodě jezdit.
Mohlo to být nedostatečné mazání v prvních chvílích provozu, nějaké další mechanické věci.....
Upravil Tonda dne 19.04.2018 11:20
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Mohlo to být nedostatečné mazání v prvních chvílích provozu, nějaké další mechanické věci.....
mne se hlavne hrozne libi ten nazev "honovani" i princip funkce
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TomR1 napsal:
Chlapi a nemohlo se fakt stát chyba při montáži..? I když je to fakt divný, ale je to nejbanálnější odůvodnění a nejednoduší.
Zejména taky, že to najelo jen 50km jestli jsem to dobře pochopil...a hned to žralo olej, takže k tomu posunu a srovnání kroužků pod sebe by postupným pohybem asi tak rychle nedošlo(ale je to spekulace).
Tom
Nenapadá mě žádná chyba, kterou už by jsme neověřili, ale zkuste dál tipovat... víc hlav, víc ví a třeba někdo na něco kápne
- kroužky jsou nápisem TOP "nahoru" ...směrem ke spalovacímu prostoru
- vadná série (špatný značení) by znamenalo žraní oleje, ale ne otočení do zákrytu... dle mě teda
- čep dát více, či méně k jedné straně je snad nemožný, když je to chycený z obou stran segrovkama a ty by měly sedět na těsno k pístu
Víte někdo, jaká je tolerance pro uložení kroužku v drážce pístu?... jako jaká tam má být vůle?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Zeptám se jako neumetel,který měl rozebranou max. panelku a gs servisuje ve znackovem servisu BMW.Bohumil, ale nemohlo dojít jen k prohozeni pístů? Každý má tu svou vychozenou jamku...asi chujovina,že?
R1200GS mě fakt baví, je to vácheň
GSSG napsal:
Zeptám se jako neumetel,který měl rozebranou max. panelku a gs servisuje ve znackovem servisu BMW.Bohumil, ale nemohlo dojít jen k prohozeni pístů? Každý má tu svou vychozenou jamku...asi chujovina,že?
Napadlo mě to samé, ještě otočení pístu o 180° pokud je to vůbec možné..
Vařím z vody..když už mechanika nefunguje přichází magie ..pokud tedy jsou kroužky O.K. ..nemohlo dojít při montáži k záměně původně levého pístu s pravým pístem? Mohlo by to mít vliv na to co se stalo?
Já bych to zkusil znovu složit, natočit kroužky a projet..
( jen mimo téma na jednom pístu je značení AB na druhém není, co to znamená? )
Tak jak se dívám,toky myšlenek jsou společné..třeba to nebude 3,14čovina..uvidíme co na to Tonda..
Mě se taky v cizí posteli spí nachuja...proto jsme koupili karavan :-)
R1200GS mě fakt baví, je to vácheň
na pístech je ještě patrný značení z výroby.
- na čelní straně je šipka - pro směr, aby se nedal opačně, ale to by se stejně potkalo s ventilama, protože zapuštění je pro sací jiný, než pro výfukový
- a krom šipky je tam L a R, takže opačně jsme to fakt nedali.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA