Pokud by se řešila repase origo tlumiče, bude zřejmě nutné vyměnit i pružinu za novou.
Na stránkách Hyperpro je katalog pružin a dole pod tabulkou je poznámka, že pružiny lze dodat i lineární a v černé barvě (doporučuji, ta fialová je taková hodně moc divná).
Pokud má lineární pružina odpovídající parametry (tuhost v N/mm), lze o této alternativě uvažovat
buboGS přiložený následující obrázek:
[137.7Kb]
Upravil buboGS dne 23.10.2017 20:11
BMW GS = stroj na radost
netuším jak jsi to tam našel, tady jsem hledal a nenašel a nedaří se mi znova. hledám 2007 model.
Tenhle tlumič nemá hydroštel.
Normálka, Google :-) https://www.googl...LagMSL0PV4
Ale abych nedělal ramena - když jsem hledal na těch jejich stránkách, tak mi to taky ze začátku házelo prázdné výsledky hledání, mají to takové divné :-)
Upravil buboGS dne 23.10.2017 21:36
BMW GS = stroj na radost
buboGS napsal:
Pokud by se řešila repase origo tlumiče, bude zřejmě nutné vyměnit i pružinu za novou.
Na stránkách Hyperpro je katalog pružin a dole pod tabulkou je poznámka, že pružiny lze dodat i lineární a v černé barvě (doporučuji, ta fialová je taková hodně moc divná).
Pokud má lineární pružina odpovídající parametry (tuhost v N/mm), lze o této alternativě uvažovat
Tak to v době kdy jsem kupoval pružiny neměli, nebo jsem to přehlídnul.
Pája
Verze s hydroštelem asi taky existuje, ale zatím jsem našel jen pro ADV. Možná tam půjde napasovat ten hydroštel z origo tlumiče (někdo ti tady již dříve popisoval). Ještě pohledám.
Upravil buboGS dne 23.10.2017 20:28
BMW GS = stroj na radost
Stránky jim jedou nějak moc pomalu, tak se mi nedaří vyhledat tlumič i pro normální GS, ale za optání by to asi stálo - třeba ho budou umět dodat.
BMW GS = stroj na radost
buboGS napsal:
Pokud by se řešila repase origo tlumiče, bude zřejmě nutné vyměnit i pružinu za novou.
Na stránkách Hyperpro je katalog pružin a dole pod tabulkou je poznámka, že pružiny lze dodat i lineární a v černé barvě (doporučuji, ta fialová je taková hodně moc divná).
Pokud má lineární pružina odpovídající parametry (tuhost v N/mm), lze o této alternativě uvažovat
Tak to v době kdy jsem kupoval pružiny neměli, nebo jsem to přehlídnul.
Jj, taky jsem žil v domnění že mají jen progresívní a hlavně jsem si myslel, že ji potřebuji. Lineární bude asi OK, záleží, jakou má tuhost.
Tractive tlumiče mají vzadu pro GS 140 N/mm, pro ADV 150 N/mm a při servisu mi tam Milan namontoval 160 N/mm. Jsem sice trochu těžší, než na co je GS optimalizováno (110/184), ale původní 150 a teď i ta 160 je naprosto OK sólo i ve dvou s kuframa. Doufám, že si ty hodnoty tuhostí pamatuji správně
BMW GS = stroj na radost
kluci me prijde ze repas a novy linearni pruziny jako dobra volba,nebyl by odkaz na tyto pruziny?
BMW r1200gs Adventure 2012 Aprilia Scarabeo 500 light 2013.
BMW C650GT
Honda CB750KZ
mahomaho napsal:
Nebo i Bikers Crown, na pobočkách o tom nic neví ale když napíšeš na centrálu tak ti pošlou nabídku.
Když napíšeš na centrálu Bikers Crown tak ti odpoví, protože to pošlou Milan Holý a ten odpoví...takže to vem zkratkou...
Aha, ale nemají stejné ceny, ve výsledku. Tak jsem se na to ještě díval a je fakt že ten rozdíl není velký. Svět je malý.
Upravil mahomaho dne 24.10.2017 19:54
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
buboGS napsal:
V CZ nabízejí tlumič s hydroštelem pro ADV TADY
Stránky jim jedou nějak moc pomalu, tak se mi nedaří vyhledat tlumič i pro normální GS, ale za optání by to asi stálo - třeba ho budou umět dodat.
Bubo díky za super informace.
Napsal jsem jim, tak uvidíme jestli se ozvou.
Jinak mě začíná lákat varianta repase a nová lineární pružina. Celkově to bude hodně o naladění síly pružiny na váhu.
Pokud je pružina moc tvrdá a ještě progresivní, pak je jasné, že je pérování jak šutr, protože s propružením tvrdne.
Super informace je taky, že u TFX je na GS pružina 140N/mm a na GSA 150N/mm pro rozmezí 110-184kg.
Přemýšlím, že si změřím, kde ta progresívní pružina z hyperpro vlastně je, čili jakou má charakteristiku.
No v zimě bude co dělat
Pája
Super informace je taky, že u TFX je na GS pružina 140N/mm a na GSA 150N/mm pro rozmezí 110-184kg.
Asi jsi špatně pochopil jeden údaj: 110/184 není rozmezí tuhosti tlumiče ale moje váhové a rozměrové parametry (kg/cm), které jsou poněkud mimo rozsah standardního nastavení tlumičů (tuším že to dělají na 85 kg jezdce)
Tzn, že jsem trochu víc vypasenej a tak mi tužší pružina vyhovuje. Na 85 kg jezdce by to asi bylo příliš.
A jednalo se o Tractive od TT, ale TFX to třeba má podobné...
PS: tu repasi nezavrhuji, ale ty YSS nevypadají za tu cenu zle (mají nastavení tlumemí odskoku - to je skoro u všech standard, ale i nastavení útlumu stlačení, což v této ceně asi nikde nenajdeš). Když jsem ladil nastavení mých tlumičů, tak byla část problému předpokládám právě v příliš velkém útlumu stlačení na předku, motorka nechtěla jít do zdvihu a předek stále poskakoval, místo aby se vidlice zanořila. Možnost nastavení tlumení stlačení by to možná vyřešila.
Upravil buboGS dne 24.10.2017 19:50
BMW GS = stroj na radost
TOTAL Low cost varianta = repase + nová lineární pružina (hyperpro) - otázka kvality provedení repase a její možnost dle typu a stavu tlumiče
Low cost varianta = YSS, kvalita? servis?
Optimal varianty (pořadí dle preference):
1) TFX - sice neznám a nemám zkušenost, ale řeší to Milan a to je záruka zkušeností
2) Tractive TT Level 1/Level 2- funkční, nyní otázka servisu a ceny, možnost výběru tuhosti pružin,
3) Hyperpro
LUX varianta:
Ohlins, Tractive TT top varianty
BMW GS = stroj na radost