Mydlo52 napsal:
Prostě nabíječka musí znát teplotní charakteristiku baterie a její nabíjecí napětí vůči teplotě. Samozřejmě to má nějaké hranice, u -50°C to nebude nabíjet třeba 20V :-)
mam asi 12 let nabijecky s teplotni kompenzaci a imho vliv na zivotnost baterie bude marginalni. Nejvetsi kour to podle mne dostava provozem a podbitim...
dokonce si muzes polozit cidlo na baterku:
Upravil hicks dne 25.01.2018 20:27
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mydlo52 - chápu Tě, ale nerozumím. Já jen srovnávám oba typy CTEKu a ten s teplotní kompenzací prostě jen podle okolní teploty, resp. při nízkých teplotách, mění v některých fázích nabíjecí napětí v rozmezí 14,4 a 14,7 V, určitě nejde níž ani výš. A to jsem pro sebe vyhodnotil jako ne zcela zásadní výhodu pro životnost baterie, zejména v situaci, kdy si mohu zvolit režim vločka, tedy nabíjecí napětí 14,4 nebo 14,7 (opět jen v příslušných fázích nabíjení). Navíc - kolikrát za rok baterku takhle nabíjím? 99% nabíjení probíhá během provozu motocyklu a tam je to jednoznačně dáno konstrukcí motorky.
Upravil Ivan dne 26.01.2018 09:57
Mydlo52 - jo, nad tímhle jsem taky přemýšlel, ale to je dotaz na dovozce, napíšu mu. Možná se pletu a třeba je rozsah napětí větší, ale z ničeho, co jsem přečetl, to nevyplývá. V žádném popisu to není uvedeno a ani v příručce. Vycházím jen z logiky, kdy srovnávám obě příručky, k 5.0 i k 5.0 Test&Charge...
Včera dorazilo pár našich novinek a mezi nimi i tahle nabíječka. Předem upozorňuji, že ji nechci srovnávat se značkami jako CTEK či Optimate.
Nabíječka je cca podobně velká jako můj CTEK, umí 12 i 6 V. zvládá baterky 1,2-130 Ah, standardní, gelové, AGM i EFB, max. výstupní proud 4A, krytí IP54. Nabíjí v 8 krocích, které jsou cca totožné s CTEKEM, včetně desulfatace a přechodu do udržovacího režimu. Zvolit lze i režim revitalizace. Zajímavé je, že nejsou rozlišeny režimy pro malé baterky pro motocykly a větší pro auta, ale předpokládám, že nabíječka pozná, co má na svorkách. Nabíječka má podobně jako můj CTEK zimní režim pro teploty pod 10°C. V návodu je uvedeno použití nabíječky při teplotách 0-40°C ale nevím, proč by to nešlo i v mrazu. Na displeji se zobrazuje zvolený režim, chybové hlášky (včetně indikátoru svorek, resp. špatně uchycené svorky, zoxidované kontakty ale i "mrtvý akumulátor" a také úroveň nabití baterky a aktuální napětí. Kromě toho má nabíječka další 2 kontrolky.
Jak jsem psal, nechci ji srovnávat s TOP výrobky, nemá dělený kabel s možností vyvedení konektoru dál od baterky, neumím posoudit nabíjecí software, i když podle grafu je podobný CTEKU s tím rozdílem, že do udržovacího režimu přejde hned po nabití a ne až po 10 dnech. Nevidím, ve kterém z 8 nabíjecích kroků zrovna jsem, mám jen obrys baterky s 5 políčky po 20%, která se postupně vyplňují. Ale to asi není nic proti ničemu, každý výrobce to má jinak. Podle mne je to zajímavý výrobek, díky displeji je nabíjení pod kontrolou, nabíječka je malá, lehká, inteligentní a slušná je myslím i cena. Na krámě ji máme za 1130,- včetně DPH a na eshopu by měla být něco přes 8 stovek.
Ivan přiložený následující obrázek:
Takže další poznatky z pozorování... Ctek se vrátí z posledního cyklu "8" na předposlední "7" pokud samovybíjením baterie poklesne napětí... To samé se stane i s horší baterií při dosažení předposledního cyklu "7" a samo to skočí po nějaké době zpět na "6"
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
ja zase hlasim, ze CTEK powersports imho normalne nabije auto, tedy. baterii NAD 25Ah jak je udavano.
Jenom to proste trva dyl.. coz vlastne nikomu nevadi...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ahoj, jaka je vyhoda ctek t&ch pokud si koupim k new ty diodovy kably, respektive co ukazuje navic.
A LC se da tedy nabijet pres tu malou cigaro koncovku?
Ty diody se nejak aktivuji a nevybiji baterku, kdyz by byl kabel na baterce trvale?
Upravil madmike83 dne 20.03.2018 13:24
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
madmike83 napsal:
A LC se da tedy nabijet pres tu malou cigaro koncovku?
na to potrebujes tu moji variantu "Powersports".
Ty diody se nejak aktivuji a nevybiji baterku, kdyz by byl kabel na baterce trvale?
neres.. tak maly paraziticky odber, ze samovybijeni je vetsi. Tvrdi vyrobce, ja mu verim.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
madmike83 napsal:
A na ty diody je nejake tlacitko? To snad nesviti porad
Takze napichnout kabel na baterku a pak pres pripojku.
jednou za chvili to kratce blikne. FURT. uz nafurt... vecne a navzdy
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak asi prubnu procharger 4000 u louise. Ta umi can bus, kabel s indikaci je na zmacknuti, umi Li-Ion, ma test baterky. V akci za 80 ecek.
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
madmike83 napsal:
Hmm tak to nevim tam mit trvale no a jeste je mala zasuvka v kokpitu ne tam by taky neslo cigaro
tak si kup tu verzi bez LED... mohl jsi mit jedinou LED na svym vintážovi... takova prilezitost a ty si ji nechas utect...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
...blikajici LED navic, to mas jako ctvrtej prouzek na keckach Adidas.. to chces
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
madmike83 napsal:
Tak jsem podlehl a objednal nakonec ctek 5 t&ch prodluzku obal a svitici cigaro at me to na moto vintage lc furt neblika
Už dorazila? První dojmy, popř. zkušenosti? Já už s CTEKem nabil spoustu baterek a jsem stále nadšen. Možná jsem tu psal, že moje první zkušenost s touhle značkou je větší verze, kterou máme napevno vestavěnou v obytné dodávce, kde zajišťuje nabíjení startovací i nástavbové baterie podle určitého algoritmu. Teď přes zimu jsme měli auto poprvé u známého v garáži, kde byla napíchlá na elektřinu a CTEK měl obě baterky udržovat. Dnes jsem k autu po 4 měsících přišel, nabíječka byla v udržovacím režimu, odpojil jsem auto od elektriky a nastartoval - startér točil motorem V8, 5,7l jako zběsilý a auto hned chytlo. CTEK je úžasná značka...
Ivan přiložený následující obrázek: