Zdravím, tak nějak mě ta rozprava okolo sytiče dostala, tak tady napíši stručný a jednoduchý návod na nastavení lanek:
Úplně uvolnit lanka a to na páčce sytiče a na rukojeti plynu. Úplně uvolnit lanka na kladkách, ( 10tka klíč, povolení zajišťovací matice a úplně povolit, po té shodit lanka z kladek klapek a teď za ty lanka klapek zatáhnout jako za Matesa za uši, tím si vystředíš rozdělovač lanek. po té nasadíš lanka do kladek klapek a napneš lanka tak, že jsou napnuté, ale netáhnou za kladku, potom napnout lanko k rukojeti plynu tak, aby hned reagovaly klapky, ale aby při uvolnění cvakly do zapečetěného dorazu klapky. A naposled napneš lanko "sytiče", tak, aby na páčce nevysely lanka, ale aby reagovaly po pohnutí páčkou.
Dá se to seřídit v nouzi na ucho, to tak, že při uvolněném "sytiči" lehce taháš za plyn, tak musí klapat klapky o dorazy co nejvíce současně. Po té je nejlepší ohřát motor, napojit budíky a doladit - synchronizovat klapky pomocí obtokových šroubů vzdušníků.
Po neodborných zásazích některých samouků jsem tady seřizoval několik strojů a musím předeslat, že někteří přijeli s jedním, nebo obouma výfukovýma kolenama do červena rozpálenými, visící klapka na lanku může přivodit podpálení ventilů, nebo jiné nevratné škody, BMW GS si nechá opravdu dost líbit a většinou se to dalo ještě zachránit, ale upozorňuji, že se dá s tímto hodně zkomplikovat život a doporučuji opravdu v případě pochybností se obrátit na servis, co vím, tak Tonda taky ví o čem to je.
Ivoš.
Upravil bmwivo dne 15.03.2011 22:11
Ivoš.
Kalut: je to drahé jak sviňa, dal som si naceniť lanká v BMW v bratislave, tak hlavné plynové lanko 46E a jedno bočné lanko na klapku 21E bez DPH. Celkom pálka
Sice nevim jak ty lanka vypadaji a jestli na nich nejsou nějaký speciální bazmeky (rozebraný jsem to ještě neměl), ale když jsem měl GSX-R 600, tak jsem měl načatý plynový lanko. Vyndal jsem ho a odvezl na Příbram k Čedíkovi, kterej ho dal nějakýmu týpkovi a ten mi vyrobil úplně to samý za pár kaček a trvalo to asi tejden. I kdyby tam nějaký bazmeky byly, tak by to šlo vyrobit z původního bowdenu.
Chapi.Muzu se jen zeptat,kdyz se serizuje vule na konicich !!!!! Proc se ten sroub musi napred dotahnout na silu a potom teprve na moment? Budu ted delat ventily,tak se jen ptam,kdyby musel hnout i s nema. Minuly servis tam byla vule vpohode,tak uvidim
I pád na hubu je pohyb kupředu
milanosor napsal:
.................Proc se ten sroub musi napred dotahnout na silu a potom teprve na moment? ......
Protože to je matka na hlavovém šroubu a takhle se hlava utahuje..
Ale pozor, není to na sílu a pak na moment.
Dotažením slabým momentem 20Nm vymezíš vůle a přitom ještě nemáš velké tření pod hlavou, které by ti moment zkreslilo.
Pak dotáhneš o úhel 180° a tím přesně dle stoupání závitu předepneš šroub.(šroub se pružně natáhne)....
Druhý šroub a teď nevím který tam je:
M10 .... 40Nm.
M6..... 9Nm
Moc nad tím nešpekuluj a udělej to dle návodu.
Upravil paja1 dne 22.03.2011 20:50
Pája
Nemam to prave uplne v hlave. Precejenom je to uz nejaky patek co jsem to naposled serizoval. Jen jsem si rikal, proc tam maji ty Nm + jeste uhel. A ne rovnou jen utahovaci moment. Nemam rad nejake natahovani sroubu.... nastuduji opetovne navod na ty koniky a kdyztak se jeste zeptam.Dikas
I pád na hubu je pohyb kupředu
je to normální. Ventil se provozem "zaklepává" do sedla tudíž leze hlouběj (blíž ke koníku).
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
smazak73 napsal:
Jde o vůli v uložení klapky Bing totiž zapřemejšlel a mosaznou klapku uložil do hliníku takže při výše zminovaných rázech což je pravda změny proudu vzduchu (fyzika) dostává uložení klapky na pr... tím se nepatrně vyhrká a vonoběžná poloha klapky je rozhozená ty mosazný šruouby nejsou na štelování volnoběhu to je blbost ty tam jsou na jemný seřízení podtlaků protože když je brutálně vyšroubujete nebo zašroubujete motor se stále točí na volnoběh akorát to řádně hejbe z váhama což logicky nemá s fcí volnoběhu nic společnýho taky tady byl kámoš že mu to občas chcípne při dojezdu ke křižovatce a v BMW mu řekly že jsou opotřebovaný klapky a cely je musí vyměnit jen pro zajímavost jedna 12000 a druhá 15000 kč. Tak logicky na seřízení vonoběhu jsou právě ty dorazový šrouby když s tim pohnete moc tak to začne chcípat nebo obráceně zase ot lezou na horu .Nastavení volnoběhu a to mě připadá taky logický se podle návodu provádí vyšroubováním dorazu (klapka je uplně zavřená nastavení vých polohy pot což je nějakejch 0,075 tak to je tak odpor drátu co to s ním měříme takže i poteciometr je v nulový poloze hodnota O,35 -0,37 V je určitá změna napětí na potenciometru což se seřídí dorazem klapky a máme výchozí nastavení volnoběžný polohy klapky a přes váhu i druhej válec kam chcete strkat ty měrky?Tohle je nastavení na moto bez vyndávání vstřikovačů určitě speciální měrky jsou ale to v případě když to z moto vymontujete ven. Tak že pro mě když s tím spadnu kopnu si do potenciometru nebo tak tak to celý rozházím a je třeba to nastavit znova . ten poteciometr sleduje nastavení klapky a tuhle informaci odesílá do těch černejch krabic pod nádrží kde se to vyhodnotí spol. s hal snímačem a lamdou tyhle hodnoty musí sedět když né tak to elektronika nepobírá protože poslouchá rozdílný příkazy a ruzně to pak střílí do výfuku o nastavování bohaty nebo chudý směsi nemuže být řeč není to karbec tady se nastavit nic nedá mozek má v sobě nainstalovanou mapu podle který jede v závislosti na příkazech z 3 čidel tod vše.Jediný co se dá tady štelovat tak aby jeden válec netahal v určitých ot. zejména v nízkých ot. ten druhej aby se klapky otvírali obě dvě součastně což byl můj případ proto ve spodních ot.díra v křivce troubení do sání a výkon od spodu není ve vyšších ot. se to ztratí protože jak se roztočí setrvák tak už to nepoznáte.
Ahoje vedel by mi niekto poradiť ako odstrániť tento problém ktorý je uvedený tu . Za radu vopred ďakujem. Tom
Upravil tom333 dne 18.05.2011 09:06
Ďakujem za perfektný postup a užitočnú diskusiu. .
Mám len pár otázok. 1.
turby napsal:
11) pote namazeme dosedaci plochy olejem a veskere tesneni take. nasadime kulate tesneni na "trubku" uprostred vika obou hlav a nasadime na valec oboje tesneni. pozor na spravne umisteni. podle "zamku" je to ale jasne.
Servisný manuál, kapitola "Checking/adjusting valve clearances" strana 00.37:
Caution: Make sure that all seals are correctly seated. Seals and sealing faces must be free from oil and grease.
Preklad: Varovanie: Uisti sa, že sú tesnenia správne usadené. Tesnenia a dosadacie plochy tesnení musia byť bez oleja a maziva.
Mazať či nemazať?
2. Nastavenie axiálnej vôle ventilov.
Viem len, že niečo také existuje - je alebo nie je potrebné pri kompletnom nastavovaní nastavovať aj túto vôľu?
1. Nemazat
2. Axiální vůle se nemusí nastavovat vždy - musíš je změřit a potom případně nastavit (ventilové vůle taky třeba neděláš vždy - změříš a popřípadě seřídíš)
Upravil Tonda dne 26.06.2011 21:16
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
1. Ok, nebudem ich mazať. (Je na to aj nejaké logické vysvetlenie, prečo to nemazať?)
2. Servisný manuál udáva vôľu vahadiel od 0.05 do 0.40 mm, čo sa mi zdá ako dosť široký interval - na akú hodnotu to nastaviť?
(Ak som dobre pochopil vete "Adjust the holder for minimum end float", tak by to trebalo radšej nastaviť na čím menšiu hodnotu...0.05? 0.10?)
Po kompletnim procteni vlakna jsem usoudil, ze se do serizeni sam rozhodne poustet nebudu. Necham to nekomu zrucnejsimu. Proto se zeptam, jak moc narocna casove je to operace? Vzal bych si den dovoleny a otocil se s tim k nekomu do sveta. Koho byste doporucili mezi Prahou a Nachodem, ci nekam na vychod od Nachoda nebo neujal byste se toho nekdo? Prijde mi, ze obcas zazlobi start pri studenem motoru, dale mam pri vyraznejsim pridani plynu pri zavrenych klapkach pocit jakesi bubliny.
Jeste bych mel jeden dotaz k motoru. Po prechodu z Dakara jsem byl stasten, ze jsem se zbavil vibraci pri vyssich otackach (vyssich rychlostech). Protoze se dalnicim a rychlostkam snazim vyhybat, doposud jsem nejak rychleji ( nad 120 km/h) na sve jedenactce neletel a to nejen proto, ze nejsem zadny strelec. Vikend jsem ale po dalnici jet musel a docela me zarazily vyraznejsi vibrace motoru a cele moto pri rychlostech nad 120 km/h. Prislo mi to temer stejne jako na byvale Dakarce. Je to tak normalni? Mel jsem za to, ze koupi jedenctky jsem se vibraci pri vyssich otackach zbavil, ale zrejme asi ne.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
vondri napsal:
Seřídit klapky a synchro je operace tak na hodinu. Ventily počítej taky hodinku ale musíš je dělat se studeným motorem.
Kdyby si nikoho nesehnal tak bych to udělal i já.
Pokud jsi schopen to zmaknout, tak proc ne. Mam letet na Prahu ci k tobe. Vzdalenosti to bude tak nastejno. Jednoduse bych si udelal vylet. Pokud jsi tedy ze Zdara? Mel by to byt vikend, co to muze byt vsedni den?
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu