F 800 GS by měla být cstovním strojem zaměřeným více pro jízdu v terénu, souhlas?
R 1200 GS je cestovní motorka více zaměřená na silnici než na offroad, souhlas?
Pokud u F 800 GS nahradím kolo 21" (do terénu vhodnější a to výrazně) něčím jiným, jako zde uvažovanou velikostí 19", které má R 1200 GS, postrádá smysl původní určení a potom postrádá smysl i celý stroj. Proč mít na silnici houpavý enduro podvozek, proč mít nepohodlné sedlo, proč mít malou ochranu proti větru na 19" obutí ??? Navíc vše mohu mít v lepším vydání na R 1200 GS...
F 800 GS má smysl pouze svým terénnějším zaměřením...jinak jsou LEPŠÍ volby...
Vjetrnik napsal(a):
F 800 GS by měla být cstovním strojem zaměřeným více pro jízdu v terénu, souhlas?
R 1200 GS je cestovní motorka více zaměřená na silnici než na offroad, souhlas?
imho prekroucene, obe jsou to v PRVNI RADE UNIVERZALNI MOTORKY, osmikilo pritom tihne TROCHU vic do terenu, dvanactka normal na silnici a ADV ma velkou nadrz.
Pokud u F 800 GS nahradím kolo 21" (do terénu vhodnější a to výrazně) něčím jiným, jako zde uvažovanou velikostí 19", které má R 1200 GS, postrádá smysl původní určení a potom postrádá smysl i celý stroj. Proč mít na silnici houpavý enduro podvozek, proč mít nepohodlné sedlo, proč mít malou ochranu proti větru na 19" obutí ??? Navíc vše mohu mít v lepším vydání na R 1200 GS...
F 800 GS má smysl pouze svým terénnějším zaměřením...jinak jsou LEPŠÍ volby...
To je zase jednou diskuze
ne.. to je demagogie.
Proc mit na silnici houpavy podvozek? Proc ne, mne to nevadi.
Proc nepohodlne sedlo? -- o cem to kurna porad mluvis, sedim na nem PORAD, zadek mne NEBOLI.
Proc k*rva ochranu proti vetru? Ja ti na to kaslu, libi se mi jak to je. Nakonec jsem si chtel driv koupit nahace.
---
takze tvoje argumenty zapominaji:
- jak je osmikilo krasne
- jake ma osmikilo bozi a MODERNI motor, napr. oproti 12ce
- jakou ma osmikilo skvelou pristrojovku
- nizkou hmotnost
- pravidelny chod motoru
- uchladi samo sebe i v zacpe/pomale jizde
- necouhaji mu valce do stran
- tezkou univerzalnost od klickovani po praze po dlouhe adventure cesty
- chytrou konstrukci a rozdeleni dilu pro snadnou vymenu napr. pri padu
- relativne pevnou podsedlovku
- vychytane ABS
- propracovanejsi onboard computer napr. s okamzitou spotrebou
...
atd.. ty vzdycky vytahnes JEDEN argument kde je osmikilo slabsi a udelas z toho silenou CAUSU.
Promin, to NENI OBJEKTIVITA, to je DEMAGOGIE.
Aneb pro stromy nevidi les.
Upravil hicks dne 23.11.2009 09:59
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal(a):
F 800 GS má smysl pouze svým terénnějším zaměřením...jinak jsou LEPŠÍ volby...
ja fakt nechapu, kde beres tohle sebevedomi... a to i ve smeru k Adventure.
Motorka je to pekna, ale ZAS takovy zazrak to veru neni...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hele, nemyslite chlapi, ze uz to trosku prehanite? Nam uz doslo, ze na to mate odlisne nazory
A jinak:
Hicks napsal(a):
- Vychytane ABS
Co tim myslis?
ale ja jsem NENAPSAL, ze 12ka je na hovno, uz jenom proto, ze si to nemyslim.
To pise celou dobu Vjetrnik o osmikile(!!!)
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pokiaľ môžem zasiahnúť do sporu, ktorý nastáva, je nutné si uvedomiť, že 800 GS a 1200 GS sú dva úplne odlišné motocykle, nepopierajúc nesporné výhody jedného či druhého, pričom je potrebné si uvedomiť, že to všetko čo ponúka jeden alebo druhý motocykel je vždy na úkor niečoho iného. Uvádzam príklad pre menej chápavé osoby: /vyššia hmotnosť=ťažšia manévrovátelnosť v teréne, ale na diaľnici je výhodou , alebo opak menšie krytie jazdca je výhoda v teréne a nevýhoda na turistiku/ atď. pričom si každý musí uvedomiť, čo vlastne chce pre svoje potreby, ale KU..A nehovorte mi, že samotné BMW je nanič, alebo je lepšie ako dajaký Japončík. V tomto prípade musím súhlasiť s Hicks-om, lebo vjetrnik je večný oponent hocičoho okrem 12 ADV.
to Nemo: ale tahle debata tu vznikla poté, co Bubák přišel s nesmyslnou variantou úpravy vosmikila...takže pokud začneš motorku upravovat směrem jiným, než byla určena, vzniká z toho né vždy povedený stroj...
Takže pokud někdo chce jezdit více v terénu, tak ať si klidně vosmikilo pořídí, k tomu ta motoka byla konstruována, ale upravovat jej do silnična je dle mého názoru nesmysl, když tady máme R 1200 která je na silnici SKUTEČNĚ lepší...navíc váhový rozdíl 185kg versus 203kg (18kg) s ohledem na jiné těžiště je v tomto případě zanebatelný, díky geometrii, koncepci podvozku a rozložení hmotnosti nikdy vosmikilo na silnici nedosáhne ovladatelnosti R1200...to je PROSTÝ FAKT
Bubák hovoril o 19 kole preto lebo hľadá pre seba taký mix vlastností /Chce to posunúť viac na cestu/,ktoré by vyhovovali jeho doterajšiemu jazdeckému štýlu a ešte nevie , že s 8gs sa mu rozšíria jazdecké off-obzory
Vjetrník napísal :
F 800 GS by měla být cstovním strojem zaměřeným více pro jízdu v terénu, souhlas?
R 1200 GS je cestovní motorka více zaměřená na silnici než na offroad, souhlas?
S TÝm SúHLASíM
Pokud u F 800 GS nahradím kolo 21" (do terénu vhodnější a to výrazně) něčím jiným, jako zde uvažovanou velikostí 19", které má R 1200 GS, postrádá smysl původní určení a potom postrádá smysl i celý stroj.
TAK prečo sú ludia , ktorý na 12gs montujú 21 kolo ?
Preto lebo ju zasa chcú posunúť viac do terénu.
ÁLE ak sa na 8gs vymenia ráfiky a pruženie sa dá posunúť do terénu ešte viac
žeby až na úroveň KTM ?
Tryskac napsal(a):
Bubák hovoril o 19 kole preto lebo hľadá pre seba taký mix vlastností /Chce to posunúť viac na cestu/,ktoré by vyhovovali jeho doterajšiemu jazdeckému štýlu a ešte nevie , že s 8gs sa mu rozšíria jazdecké off-obzory
Vjetrník napísal :
F 800 GS by měla být cstovním strojem zaměřeným více pro jízdu v terénu, souhlas?
R 1200 GS je cestovní motorka více zaměřená na silnici než na offroad, souhlas?
S TÝm SúHLASíM
Pokud u F 800 GS nahradím kolo 21" (do terénu vhodnější a to výrazně) něčím jiným, jako zde uvažovanou velikostí 19", které má R 1200 GS, postrádá smysl původní určení a potom postrádá smysl i celý stroj.
TAK prečo sú ludia , ktorý na 12gs montujú 21 kolo ?
Preto lebo ju zasa chcú posunúť viac do terénu.
ÁLE ak sa na 8gs vymenia ráfiky a pruženie sa dá posunúť do terénu ešte viac
žeby až na úroveň KTM ?
ja myslim, ze ty motorky moc specializujete... ale cca obecny souhlas i s Vjetrnikem.
Je plno lidi, co jezdi na normalni 12ce offroad a jsou spokojeni a naopak na osmikile silnici.
Dalsi otazka je, jestli i ta 21ka neni treba po praze vyhoda... ja nevim.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrník to neviem. A ja som si myslel ,že skôr zareaguješ na to KTM
ale o KTM nie je toto vlákno.
Všetko má svoje + aj - 21 kolo
+ lepší prejazd cez nerovnosti - ťažšie sa klopí
+ lepšia stabilita v priamom smere - horšia manévrovateľnosť
a tak je to aj s celými motorkami.
Tá na ktorej si všimneš viac plusov ako mínusov a vôbec to nemusí byť objektívne ,tak tá je pre Teba tá najlepšia.
A to sa dá zistiť len pri jazde. Ved motorka sa nekupuje pre technické parametre , ale pre radosť z jazdy a úžitok Amen
Tryskac napsal(a):
Vjetrník to neviem. A ja som si myslel ,že skôr zareaguješ na to KTM
ale o KTM nie je toto vlákno.
Všetko má svoje + aj - 21 kolo
+ lepší prejazd cez nerovnosti - ťažšie sa klopí
+ lepšia stabilita v priamom smere - horšia manévrovateľnosť
a tak je to aj s celými motorkami.
Tá na ktorej si všimneš viac plusov ako mínusov a vôbec to nemusí byť objektívne ,tak tá je pre Teba tá najlepšia.
A to sa dá zistiť len pri jazde. Ved motorka sa nekupuje pre technické parametre , ale pre radosť z jazdy a úžitok Amen
myslis ze ma 21ka citelne lepsi stabilitu napr. pri pomalych rychlostech ve meste?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Stabilitu som myslel v priamom smere alebo v smere v ktorom ide pri naklopení - výsledok vačšej zotrvačnosti - gyroskopický efekt. /porovnanie extrémy : malé kolo miniskutra sa lahšie rozkmitá oproti 21 /Pri nízkych rýchlostiach má na stabilitu asi vačší vplyv geometria predku :stopa , uhol a ofset
Ale sa to tu pekne rozbehlo . Ja som chcel len pocut vas nazor na 19" v predu
ak som napisal 17" ospravedlnujem sa . Presne ako napisal Tryskac teraz mam 19" a je to parada na ovladatelnost. Ale ked tak uvazujem a spominam v Alpach Tryskac stihal v pohode az na useky ked som prestal mat zabrany a opieral som to poriadne. A to mi uz nohu vykoplo zo stupacky a Tryskacovi skrel o asfalt hlavny stojam
To bola parada uz aby bolo letoooo