vevis napsal:
Tak jsem se po Krocanovi rozhodl podivat na zadni tlumic ,abych zjistil jestli je potreba ho nejak resit.Ma 104t.km,vetsinou na silnici a v jednom.
Trochu jsem si pohral s tim stelovacim koleckem.Zjistil jsem,ze ma 40cvaknuti.Zabirat mi to zacina na 11 cvaknuti(prvnich 10otoceni jde zlehka).
Nastaveny jsem to mel na 26 cvaknuti.Ted jsem tomu pro jistotu 2 cvaknuti pridal.Takze tam mam stale 12 cvaknuti na pritvrzeni.
Tak a ted co z toho vyplyva?
Dělal jsem tlumiče u p.Buráně, tehdy už za sebou měly 12 let a 76.000km. Můžu říct, že to byla zatím nejlepší investice co jsem do motorky dal, a že jsem na ni už těch serepetiček navěšel
Buráň mi zrepasoval zadní tlumič a nachystal pro plnění plynem při další repasi. Před samotnou repasí jsme se bavili o tom co nejčastěji jezdím, kolik váží motorka, kolik vážím já, kolik vážíme ve dvou naložení atd. Dle jeho slov mi tehdy upravil i střeva tlumiče, líp pro moje účely tzn. častěji ve dvou a po silnici. Místo původní pružiny jsem použil Hyperpro. Po 14 dnech jsem dostal tlumič v základním nastavení, doporučení jak nejlíp nastavovat při přechodu za solo jízdy na jízdu ve dvou a po montáži a projetí jsem byl jak na jiné, mnohem lepší motorce!!!
Zároveň se zadním tlumičem jsem nechal vyměnit i přední prižinu za progresivku.
Zase dle slov p. Buráně je možná výměna oleje v předním tlumiči, ale vzhledem ke konstrukci předního zavěšení je to zbytečný a pokud bych chtěl citelnou změnu, tak doporučoval jedině výměnu za Öhlins, popř, Hyperpro!! Jde jen o jednoduchej tlumič co jsme nejčastěji ladili na 350 v 15-ti a šteluje se pouze předpětí pružiny. Prostě přední tlumič konstrukcí dalece zaostává za zadním...
Cenově vše vychází na 12.000,-
Jestli je to drahý nebo ne, to si musí každej rozhodnout sám, ale i teď po dalších 20.000 km je to v pohodě, ostatně jsi sám viděl rozdíl u mé naložené motorky a kamarádově na Třpytce...
Opravdu nemá smysl repasovat přední tlumič? Já mám zadek zrepasovaný ale letos jsem se chystal na předek že ho nechám repasovat a hodím tam Hyperpro progresivku jak mám vzadu. Jedná se mi o to že mi začal přední tlumič vydávat takový zvlýštní zvuk při propružení. Je to takový "čvachtavý" zvuk nevím jak ho popsat...
Tak o čvachtavým zvuku jsem ve spojitosti s BMW snad ještě neslyšel. Jestli on ti ten tlumič už neudělal úplně pá pá a nezbývá než jeho oprava popř výměna. Možná jsem to napsal špatně, ale v předním tlumiči je, dle Buráně, možný vyměnit olej a těsnění, proč by taky ne, ale pokud bych požadoval podstatně lepší jízdní vlastnosti předku, tak mi nezbývá než jej vyměnit za odpružení kde bych mohl nastavit tuhost pružiny, rychlost odskoku atd Tzn Ohlins, Hyperpro nebo Wilbers.
vevis napsal:
Tak jsem se po Krocanovi rozhodl podivat na zadni tlumic ,abych zjistil jestli je potreba ho nejak resit.Ma 104t.km,vetsinou na silnici a v jednom.
Trochu jsem si pohral s tim stelovacim koleckem.Zjistil jsem,ze ma 40cvaknuti.Zabirat mi to zacina na 11 cvaknuti(prvnich 10otoceni jde zlehka).
Nastaveny jsem to mel na 26 cvaknuti.Ted jsem tomu pro jistotu 2 cvaknuti pridal.Takze tam mam stale 12 cvaknuti na pritvrzeni.
Tak a ted co z toho vyplyva?
Dělal jsem tlumiče u p.Buráně, tehdy už za sebou měly 12 let a 76.000km. Můžu říct, že to byla zatím nejlepší investice co jsem do motorky dal, a že jsem na ni už těch serepetiček navěšel
Buráň mi zrepasoval zadní tlumič a nachystal pro plnění plynem při další repasi. Před samotnou repasí jsme se bavili o tom co nejčastěji jezdím, kolik váží motorka, kolik vážím já, kolik vážíme ve dvou naložení atd. Dle jeho slov mi tehdy upravil i střeva tlumiče, líp pro moje účely tzn. častěji ve dvou a po silnici. Místo původní pružiny jsem použil Hyperpro. Po 14 dnech jsem dostal tlumič v základním nastavení, doporučení jak nejlíp nastavovat při přechodu za solo jízdy na jízdu ve dvou a po montáži a projetí jsem byl jak na jiné, mnohem lepší motorce!!!
Zároveň se zadním tlumičem jsem nechal vyměnit i přední prižinu za progresivku.
Zase dle slov p. Buráně je možná výměna oleje v předním tlumiči, ale vzhledem ke konstrukci předního zavěšení je to zbytečný a pokud bych chtěl citelnou změnu, tak doporučoval jedině výměnu za Öhlins, popř, Hyperpro!! Jde jen o jednoduchej tlumič co jsme nejčastěji ladili na 350 v 15-ti a šteluje se pouze předpětí pružiny. Prostě přední tlumič konstrukcí dalece zaostává za zadním...
Cenově vše vychází na 12.000,-
Jestli je to drahý nebo ne, to si musí každej rozhodnout sám, ale i teď po dalších 20.000 km je to v pohodě, ostatně jsi sám viděl rozdíl u mé naložené motorky a kamarádově na Třpytce...
Opravdu nemá smysl repasovat přední tlumič? Já mám zadek zrepasovaný ale letos jsem se chystal na předek že ho nechám repasovat a hodím tam Hyperpro progresivku jak mám vzadu. Jedná se mi o to že mi začal přední tlumič vydávat takový zvlýštní zvuk při propružení. Je to takový "čvachtavý" zvuk nevím jak ho popsat...
Tak o čvachtavým zvuku jsem ve spojitosti s BMW snad ještě neslyšel. Jestli on ti ten tlumič už neudělal úplně pá pá a nezbývá než jeho oprava popř výměna. Možná jsem to napsal špatně, ale v předním tlumiči je, dle Buráně, možný vyměnit olej a těsnění, proč by taky ne, ale pokud bych požadoval podstatně lepší jízdní vlastnosti předku, tak mi nezbývá než jej vyměnit za odpružení kde bych mohl nastavit tuhost pružiny, rychlost odskoku atd Tzn Ohlins, Hyperpro nebo Wilbers.
No to jsem právě chtěl slyšet takže půjde na repas a nová pružina Hyperpro. Vyjde mě to na 4500 a budu mít zase nový komplet
vevis napsal:
jestli treba snizenou vysku motorky zpusobuje vetsinou pruzina,co zpusobuje caste chozeni na doraz,pripadne jestli treba motorka muze mit vysku dobrou,ale spatne kopiruje nerovnosti?
- snizenou vysku moto zpusobuje v zasade pruzina
- dobra pruzina + dead tlumic = houpani moto
- casto na dorazy -- kombinace obojiho, vetsi roli ma pruzina
- kopirovani nerovnosti -- hlavni prace tlumice
---
jednoduse -- pruzina to drzi a tlumic ji zabranuje, aby se RYCHLE a opakovane hejbala nahoru a dolu.
Diky.Z toho mi fakt vyplyva,ze pruzinu mam mrtvejsi nez tlumic.
To Milosch:ale predpeti pruziny ve predu prece muzes stelovat tim klicem.Je tam tusim 6 poloh.Jasne ze je to pakarna a da chvilku prace,ale je snad princip predpeti pruzinu u lepsich tlumicu jinej?
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
jestli treba snizenou vysku motorky zpusobuje vetsinou pruzina,co zpusobuje caste chozeni na doraz,pripadne jestli treba motorka muze mit vysku dobrou,ale spatne kopiruje nerovnosti?
- snizenou vysku moto zpusobuje v zasade pruzina
- dobra pruzina + dead tlumic = houpani moto
- casto na dorazy -- kombinace obojiho, vetsi roli ma pruzina
- kopirovani nerovnosti -- hlavni prace tlumice
---
jednoduse -- pruzina to drzi a tlumic ji zabranuje, aby se RYCHLE a opakovane hejbala nahoru a dolu.
Diky.Z toho mi fakt vyplyva,ze pruzinu mam mrtvejsi nez tlumic.
To Milosch:ale predpeti pruziny ve predu prece muzes stelovat tim klicem.Je tam tusim 6 poloh.Jasne ze je to pakarna a da chvilku prace,ale je snad princip predpeti pruzinu u lepsich tlumicu jinej?
pri normalnejsim pouziti imho v zasade pruzina odchazi driv, nez tlumic...
--
Mas bud klic, nebo hydrostel.
Pokud to nedelas casto, ten klic imho nejak prezijes, ne...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mandy 8: Zkus oslovit Buráně (774 255 075) a optej se. Snad si to po těch 2 letech pamatuju správně Pokud pro tebe bude lepší kolem Prahy, tak p. Procházka z Čerčan, ale s ním bohužel zkušenosti nemám.
vevis: Ano předpětí jde klíčem nastavit a zase taková pakárna to není. Myslím, že je to jen ve čtyřech polohách, ale ten tlumič absolutně neumí řešit rychlost oskoku a útlum. U lepších tlumičů jde vše nastavit a myslím, že ty vyšší řady mají i předpětí předku přes hydroštel. Ten náš origo přední tlumič pracuje pořád stejně, přepouští olej v tlumiči pořád stejně a pouze můžeme regulovat tuhost pružiny. Představ si, že by bylo na předku podobný štelování jako vzadu...
Já reguluji origo tlumiče s Hyperpro pružinama takto: Solo jízda: 100kg jezdec
předek 2. zářez na předpětí (bráno od nejměkčího nastavení
zadek předpětí 2 cvaknutí přes standart a útlum (malej šroubek na spodu tlumiče) 1,5 otáčky od zašroubované polohy vytočit Jízda ve dvou: 160kg
předek dtto solo jízda
zadek 8 cvaknutí od standartu směrem k vetší tuhosti pružina a útlum 2 otáčky od zašroubované polohy Jízda ve dvou s kufry: cca 220kg
předek 3. zářez na předpětí
zadek 12 cvaknutí od standartu a 2 otáčky na útlumu max 2,5
Třeba to někomu pomůže, ale vevisi myslím si, že ty už máš jak pružiny tak i tlumiče po smrti. Neznáš někoho kdo by ti půjčil tlumiče po repasi??? viděl by jsi jakej v tom je rozdíl
Zetor: Tady je kontakt na toho co mi dělal repas toho zadního tlumiče:
Pavel Beran
Velký Dřevíč 264
54934 Hronov 4
email:tlumicrepas@seznam.cz
tel.:+420777264462
Milosch: Díky za kontakty ale já jsem spokojen s tím co mi dělal ten zadní tlumič a vyjde to na třetinu ceny.
mandy8 napsal:
Zetor: Tady je kontakt na toho co mi dělal repas toho zadního tlumiče:
Pavel Beran
Velký Dřevíč 264
54934 Hronov 4
email:tlumicrepas@seznam.cz
tel.:+420777264462
Milosch: Díky za kontakty ale já jsem spokojen s tím co mi dělal ten zadní tlumič a vyjde to na třetinu ceny.
vevis napsal:
jestli treba snizenou vysku motorky zpusobuje vetsinou pruzina,co zpusobuje caste chozeni na doraz,pripadne jestli treba motorka muze mit vysku dobrou,ale spatne kopiruje nerovnosti?
- snizenou vysku moto zpusobuje v zasade pruzina
- dobra pruzina + dead tlumic = houpani moto
- casto na dorazy -- kombinace obojiho, vetsi roli ma pruzina
- kopirovani nerovnosti -- hlavni prace tlumice
---
jednoduse -- pruzina to drzi a tlumic ji zabranuje, aby se RYCHLE a opakovane hejbala nahoru a dolu.
Diky.Z toho mi fakt vyplyva,ze pruzinu mam mrtvejsi nez tlumic.
To Milosch:ale predpeti pruziny ve predu prece muzes stelovat tim klicem.Je tam tusim 6 poloh.Jasne ze je to pakarna a da chvilku prace,ale je snad princip predpeti pruzinu u lepsich tlumicu jinej?
Vevis, u origo předního tlumiče máš uvnitř natvrdo nastavený útlum komprese ( jak rychle se pružina stlačí ) a odskoku ( jak rychle se pružina vrátí ). Předpětí máš v několika polohách nastavitelné klíčem.
U Ohlins máš předpětí nastavitelné také klíčem, ale je tam závit, takže si
ho můžeš štelovat libovolně, jak potřebuješ ( nemáš jen X poloh ). Řekl bych, že to je ale větší pakárna, než ty polohy u origo tlumiče, protože musíš povolit kontramatku a pak štelovat druhou matku, která už drží pružinu. Ohlins na to dodáva k tlumiči jiný klíč, než je origo od BMW.
U předního Ohlins na 1150 můžeš ještě nastavovat kolečkem ( cvakání, asi 20-30 cvaknutí ) útlum odskoku, to jde naopak velice lehce rukou.
Na zadku můžeš nastavovat předpětí hydraulicky, jako u originálu a útlum odskoku nastavuješ zase tím kolečkem ( asi 30-40 cvaknutí ), jde to opět velice lehce rukou bez nářadí.
Dražší řady Ohlins mají ještě regulaci útlumu komprese, to má třeba zadní tlumič na 1200 GSA, tam můžeš i zpomalit stlačování pružiny.
Neznamená to ale, že by levnější tlumič žádný útlum komprese neměl, pouze nejde nastavovat uživatelem, ale je nastaven napevno uvnitř tlumiče ( dá se přenastavit při repasi ).
Tady je srovnání origo předního tlumiče a Ohlins, to černý kolečko dole, je nastavování útlumu odskoku, což origo tlumič nemá.
Je tam vidět závit nahoře i dole, oba jdou štelovat, ale pro uživatele je asi potřeba jen ten spodní.
Na fotce je taky vidět rozdíl v délce origo tlumiče pro 1150GS a Ohlins pro 1150GSA.
Tahle to vypadá na motorce:
A ještě zadek, dole je zase to štelování kolečkem:
Upravil stepan dne 13.10.2011 11:58
milosch napsal:
vevis: Ano předpětí jde klíčem nastavit a zase taková pakárna to není. Myslím, že je to jen ve čtyřech polohách, ale ten tlumič absolutně neumí řešit rychlost oskoku a útlum.
Tech poloh tam je 5. A nastaveny to je hned.Tim klicem to jde v pohode.Ja jsem ted dal ze 4 na max.5.Snad to na maximu byt muze a bude to o neco lepsi.
Jo ten utlum na zadku jsem jeste nikdy nesteloval.Za 4 roky co mam motorku to mam porad stejne.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
milosch napsal:
vevis: Ano předpětí jde klíčem nastavit a zase taková pakárna to není. Myslím, že je to jen ve čtyřech polohách, ale ten tlumič absolutně neumí řešit rychlost oskoku a útlum.
Tech poloh tam je 5. A nastaveny to je hned.Tim klicem to jde v pohode.Ja jsem ted dal ze 4 na max.5.Snad to na maximu byt muze a bude to o neco lepsi.
Jo ten utlum na zadku jsem jeste nikdy nesteloval.Za 4 roky co mam motorku to mam porad stejne.
Ono v tomhle stavu už je asi jedno, jak je to nastavené
milan enduroskola napsal:
pokud mohu prozradit, tak v touratechu chystáme akci na tlumiče hyperpro, bude od 15.10. do 15.11.
podrobnosti až po patnáctém.
Vim,ze zadni tlumic na 1100 a 1150 je jinej.Nevite ale nekdo,jestli se lisej i pruziny?To je jedno jestli hyperpro,orig.nebo jine.Jde mi o to,ze mam doma relativne slusnou pruzinu z 1150 a chtel jsem ji dat na tlumic z 1100gs.Ale nevim jestli tam neni rozdil v delce pruziny,nebo tak neco.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Celkem zajimavou akci na Hyperpro pruziny maji v Bikerscrown http://obchod.bik...9900025072. I kdyz mi tvrdili, ze uz skoncila, cena tam porad visi.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
alesvagner napsal:
Celkem zajimavou akci na Hyperpro pruziny maji v Bikerscrown http://obchod.bik...9900025072. I kdyz mi tvrdili, ze uz skoncila, cena tam porad visi.
jůůů tu fialovou mám na svém GSA
všude dobře.....doma GSA