Máme v plánu jet asi kolem sto kilometrů na východ po dálnici, jižně od jezera-vodní nádrže, a později se odklonit na jih. Od začátku Turecka jsem již odložil plexi od přilby do tašky a nahradil jej brýlemi, abych mohl na pás připevnit zmíněnou kameru. Když v Turecku pršelo, nebylo to nic příjemného, byla mi zima na obličej, ale vydržel jsem. To, co se nedalo vydržet, ale bylo tady, na této cestě, protože začaly padat kroupy. Nebo lépe řečeno vejce. A kde je problém, ptáte se? No přece, protože se mi každou chvilku nějaké vejce trefilo zrovna na špičku nosu. To pěkně bolelo, až mi vždycky vyhrkly slzy. Bolelo to i do ramen a to i přes nepromoky. Thanasis a Nikos někde zastavili na rozumném místě, pod přístřeškem. My s Mikem jsme pokračovali, už jsme si zažili tuhle naši bláznivinu v Iránu. Tyhle průtrže mračen jsme zažili a projeli během následující hodiny asi dvě, tři. Jednou jsem si (opět, a asi i trochu schválně, provokatérsky) nevzal nepromok (pořád sundat/nandat, jak cvičení na vojně, ach jo..) a promoknul. Jako v Iránu, sakra. Asi jsem skrytý masochista. Ale mě se líbí potom řídit ve stoje a schnout……
Doc přiložený následující obrázek:
[82.43Kb]
Upravil Doc dne 14.05.2010 18:32
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[101.05Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Pomohlo to i rukavicím. Před cestou mi dodělaly minulé, tříleté GS rukavice. Sháněl jsem, ale nový typ, GS3 se mi tolik nelíbí. Naštěstí u jednoho dealera někde ještě vyštrachali ten minulý typ, ale v obrovském čísle. Vzal jsem ho, protože minulé rukavice si pamatuji, že se trochu srazily a někdy nestačily na obejmutí gripu. Tyhle ale byly až moc velké, přečuhovaly mi na prstech. Vida, teď se ten déšť hodil. Rukavice dvakrát třikrát promokly a proschly v Turecku a Sýrii a srazily se do přesně mého čísla. Teď mi padnou jako ulité, mám radost. Vidíte, jak funguje lidská psychika? Někdy má člověk úplně naruby ty reakce, než je předpokládané. Anebo jsem trochu divný typ. Každopádně déšť mi nevadil a získal jsem rukavice
Doc přiložený následující obrázek:
[78.7Kb]
Upravil Doc dne 15.05.2010 17:43
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Konečně se blížíme k odbočce na jih, chceme jet to Ar Rusafah, ale něco jiného říká moje GPS a něco jiného nám tvrdí GPS novopečeného guru. Pokračujeme podle guru-rady, přece jenom, je guru….Chtěli jsme se dostat přes zříceniny Ar Rusafah a pokračovat po cestách-necestách (necestách) až do Palmyry.
Doc přiložený následující obrázek:
[74.91Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[80.3Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[110.37Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[90.5Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[116.14Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[75.83Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[100.57Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[100.27Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[138.75Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[126.06Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Cesta a orientace je jenom přibližná, protože nakonec žádná mapa, ani GPS, neodpovídala přesně skutečnosti. V jednu chvíli projíždíme jednu vesnici a najednou konec cesty. Konec asfaltu. Ale pokračuje jakási lehce naznačená polní, jak to v pouštích bývá. Jede naším směrem, tak se vydáváme. Ale pouštňačka vede jenom k jednomu obydlí. Přepínám GPS do off road režimu a ujímám se neohroženě vedení. Thanasis je nervózní a mluví zvýšeným hlasem. Neberu na to ohled, stmívá se a vím, že se necítí jistý kvůli off roadu a navíc když neví, kam se přesně jede na sto procent. Ale pokud jsme opravdu alespoň trochu adventurous, kromě toho glamour, jak může být vše jisté na sto procent? Já viděl, že po pár kilometrech bychom měli narazit příčně na nějakou asfaltovku a nějak se ničeho nebojím. To dodává kuráž a odhodlání i ostatním a následují mne. Přestože bylo potřeba občas udělat trochu cik-cak díky překážkám, držím správný směr. Netrvalo to dlouho a před námi je třímetrový násep a něm asfaltka. Vyjíždíme na násep a já mám pocit zadostiučinění. Tak jsme si ochutnali trochu syrského off roadu. Po malých cestách jsme udělali ještě dost kilometrů, než jsme se dostali na jakousi hlavní. Ta nás zavedla rovnou až do Palmyry. Teda nikoli rovnou, protože Thanasis „vyschnul“ a museli jsme dělat ještě transfúzi Mike-Thanasis. V jednu chvíli nám ztuhla krev, když nám kdosi na okraji cesty dělá signál laserem, abychom zastavili. Vidíme civilisty a pikap a na něm kulomet, jako ve filmech (Black Hawk Down). Než stačíme zabarvit naše spodky, dělají další signál, jakoby pozdrav, a ať pokračujeme. Ale v nás by ses krve nedořezal. Později se dozvíme, že se jedná o zvláštní jednotky tajné služby, které kontrolují pohyb z Iráku kvůli drogám a zbraním. Jinak jsme se cítili v Sýrii absolutně bezpečně, tohle byl sice šok, ale léčka nebyla připravená pro nás….
Doc přiložený následující obrázek:
[72.88Kb]
Upravil Doc dne 15.05.2010 17:47
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[82.88Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[81.78Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[86.31Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[64.15Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[102.13Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[132.3Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic