Oživím trochu tuto diskuzi. Mám 1150 gs r.v. 2002. Při konstantní rychlosti mi pocitově cuká motor. Nejvíce to pozoruji v obci. Otáčky nelítají, svíčky vyměněný, vzd. filtr čistý. Jak přidám je to ok. Není to nic hroznýho. Jenom se chystám na delší dobu do zahraničí a chtěl bych případně něčemu neočekávanému předejít. Kdesi jsem četl, že to je normální (2 svíčky). Je tomu opravdu tak nebo se mam pustit radši do cívek a Halla?
Buď v klidu.
Cukání je projev vstřikování a dobrého fungování lambda sondy. Dej karburátory, vyhoď vstřikování a palivové čerpadlo a budeš jako v ráji! Je to daň za pokrok a emise! Normální člověk se podřídí, nenormální se na to vysere a dá tam karburátory. :-) tak si vyber...jinak je to normální. Hlídej si spotřebu, která by při plné náloži neměla překročit 5,7 litru. V opačném případě je tvůj servisák lempl. :-)
To je rada jak řemen...
Pokud se ti zdá,že to pocukává víc,než někdy v minulosti,zajeď si nějakm nechat udělat synchronizaci,ta na to má vliv zcela zásadní a tím bych začal,pokud by se mě chod motoru nějak nepozdával.
A spotřeba se normálně hejbe kolem těch 6ti litrů,ale při "plné náloži" jak píše místní odborník se bezproblémů dokáže přiblížit i deseti litrům... Plnou náloží myslím jízdu ve dvou,s kuframa a nadoraz někde po dálnici...
Fanous napsal:
Oživím trochu tuto diskuzi. Mám 1150 gs r.v. 2002. Při konstantní rychlosti mi pocitově cuká motor. Nejvíce to pozoruji v obci. Otáčky nelítají, svíčky vyměněný, vzd. filtr čistý. Jak přidám je to ok. Není to nic hroznýho. Jenom se chystám na delší dobu do zahraničí a chtěl bych případně něčemu neočekávanému předejít. Kdesi jsem četl, že to je normální (2 svíčky). Je tomu opravdu tak nebo se mam pustit radši do cívek a Halla?
Dík
F.
Jestli to může být problémem s cívkami nebo Hallem ti samozřejmě bez výměny dílů nikdo neřekně, ale dá se podloženě tvrdit, že v případě že máš všechno v pořádku a jemně to pocukává třeba při konstantních 2500-3000 otáčkách když jen lehtáš plyn (nejvíce si všimneš asi na dvojku, na trojku), tak je to způsobené velmi chudou směsí, ve které motor v tomto režimu pracuje. Cílem výrobce jsou samozřejmě co nejlepší emise, a spotřeba. Je to kompromisním nastavením palivové mapy. V německu jsou tím jevem popsané stovky diskuzí, je to označované jako KFR (Konstantfahrtruckeln - cukání při konstantních otáčkách). Nejedná se do jisté míry o závadu, ale o vlastnost. Dvousvíčka je na tom ale s cukáním výrazně lépe, než jednosvíce.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Fanous napsal:
Oživím trochu tuto diskuzi. Mám 1150 gs r.v. 2002. Při konstantní rychlosti mi pocitově cuká motor. Nejvíce to pozoruji v obci. Otáčky nelítají, svíčky vyměněný, vzd. filtr čistý. Jak přidám je to ok. Není to nic hroznýho. Jenom se chystám na delší dobu do zahraničí a chtěl bych případně něčemu neočekávanému předejít. Kdesi jsem četl, že to je normální (2 svíčky). Je tomu opravdu tak nebo se mam pustit radši do cívek a Halla?
Dík
F.
Jestli to může být problémem s cívkami nebo Hallem ti samozřejmě bez výměny dílů nikdo neřekně, ale dá se podloženě tvrdit, že v případě že máš všechno v pořádku a jemně to pocukává třeba při konstantních 2500-3000 otáčkách když jen lehtáš plyn (nejvíce si všimneš asi na dvojku, na trojku), tak je to způsobené velmi chudou směsí, ve které motor v tomto režimu pracuje. Cílem výrobce jsou samozřejmě co nejlepší emise, a spotřeba. Je to kompromisním nastavením palivové mapy. V německu jsou tím jevem popsané stovky diskuzí, je to označované jako KFR (Konstantfahrtruckeln - cukání při konstantních otáčkách). Nejedná se do jisté míry o závadu, ale o vlastnost. Dvousvíčka je na tom ale s cukáním výrazně lépe, než jednosvíce.
Tak přesně na tohle jsem se tě chtěl dnes zeptat. Mimochodem máš čas se vykecávat na fóru....?
...songs from the wood make you feel much better...
dik za rady. Synchronizace je ok, jeste to dneska radsi zkontroluju. Jinak jsem to blbe napsal, mam jednosvici (myslel jsem dve svice na motor). Motorku mam chvili a teprve se s ni szivam. WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
liborGS napsal:
Buď v klidu.
Cukání je projev vstřikování a dobrého fungování lambda sondy. Dej karburátory, vyhoď vstřikování a palivové čerpadlo a budeš jako v ráji! Je to daň za pokrok a emise! Normální člověk se podřídí, nenormální se na to vysere a dá tam karburátory. :-) tak si vyber...jinak je to normální. Hlídej si spotřebu, která by při plné náloži neměla překročit 5,7 litru. V opačném případě je tvůj servisák lempl. :-)
Ale kluci...nehroťte to...Já to honím...co to jde....vytáčím to do 4,5 tis, vychutnávám si každou zatáčku....jezdím 120---140 a ještě jsem se přes 5,2 nedostal. Spotřebu 5,7 jsem vypíchnul od Kubbbi příspěvek z 5.5.2015 vlákno : 1150 GS/GSA Spotreba - dojazd . Tak mne ukamenujte...když Vám to udělá dobře. A seřízení si dělám sám.. Nic na tom není.
Upravil liborGS dne 11.05.2015 19:01
tak, kolik mi to žere jsem ještě neměřil. Ale snažím se na tom taky dělat vše sám (ventily, podtlaky, olej, filtry, ...). Jde mi o to, jestli je to teda vlastnost jednosvíce a nebo není. Vím, že 12-tka toto nedělá.
Jak je to tedy? Jednosvíce zlehka pocukávají (pocitově) a nebo se mam na něco zaměřit?
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Fanous napsal:
tak, kolik mi to žere jsem ještě neměřil. Ale snažím se na tom taky dělat vše sám (ventily, podtlaky, olej, filtry, ...). Jde mi o to, jestli je to teda vlastnost jednosvíce a nebo není. Vím, že 12-tka toto nedělá.
Jak je to tedy? Jednosvíce zlehka pocukávají (pocitově) a nebo se mam na něco zaměřit?
Četl jsi odpověď od Melizoye...?
...songs from the wood make you feel much better...
Uz to tady nekdy nekdo zminoval v nejakym prispevku. Nejidealnejsi je podtlaky merit za konstantni jizdy a podle toho pak doladovat. Nedojde k uplnymu vymizeni cukani, ale znacne se zredukuje. Sam to tak delam a koupil jsem si kvuli tomu Twinmaxe. Mam jednosvicku.
Ahojte ..... oživím tému. mám podobný problém s cukaním ( vynechávaním ). Mám R1150GS 2002. Moto bola pred nedávnom v servise a robila sa synchro, nastavenie ventilov, čistili sa skrtiace klapky a menili tyčky na skriacich klapkach. Myslel som že nasáva falošný vzduch nakolko tie tyčky na klapkách boli dosť voľné. Preto to malo aj klepotavý zvuk. Zvuk zmyzol ale to cukanie pretrvava. Chystám sa preveriť cievku a káble. Mám teda otázku že ako to môžem skontrolovať. Moja moto má centrálnu cievku pod nádržou a na sviečkach su len fajky. Ako zistím chybnu cievku? zmerat cievku?neviete hodnotu v ohmoch? dakujem za rady
Ahojte ...dnes prebehla posezoooonna údržba mojej GSky , oleje a tak. Nedalo mi a demontovali som cievku a na primáre som nameral od 0.9-1.2 Ohm. Sekundar 7.4kOhm. neviem sa nikde dopátrať hodnotám aké by tam mali byť. Vseobecne sa na primáre hovorí o 3-6 Ohm. Neviete niekto? Ďakujem
Upravil theGSlife dne 26.10.2019 15:44
No musím sa podeliť o vyriešenie svojho dlhotrvajúceho problému s cukani a vynechavanim počas jazdy za ustálenej rýchlosti hlavne okolo 50km/h. Rovnako na voľnobeh to išlo.... no proste nie hladko. Nastavil som TPSko podľa návodu tu z fóra + vymenil som čip. Motorka ide ako odinky, krásny plynulý chod, otáčky super no proste takto mi GSka ešte nešla. Problém konečne vyriešený. Ďakujem za rady a Pertlovi za dodanie čipu.
Upravil theGSlife dne 12.07.2020 22:21