na prázdné dálnici na řidítkách, pokud je poněkud hustěji tak dávám na brzdu, spojku s brzdou většinou ve městě, kdy kličkuju a vyhýbám se v provozu. takže tak!
ZE PRST TRVALE NA BRZDOVE PACCE JE NAPROSTO ZASADNI JEZDECKE VYLEPSENI.
Uz si nedokazu predstavit jezdit jinak... ta moznost si primacknout predek vicemene kdykoliv a s nulovou prodlevou... strasnej rozdil.
Jezdim dokonce s 2 prstama na pacce, taky proto, ze osmikilo proste brzdi trochu hur, nez 12ka a lip se mi davkuje brzdna sila... proste mam pripraveno full brzdeni predkem porad.
ROK trvalo, nez jsem se naucil podvedome (kdyz mi tam treba skoci zvire nebo vjete drsne auto)... brzdit brutalne predkem. nemyslim moment "mam par sekund na reakci"... mluvim o zlomku vteriny, kdy zahlidnes periferne stin a musis reagovat. Posledni dobou za to beru tak, ze obcas blokuje i predni ABS ... brzdna draha je RADIKALNE KRATSI, nez kdyz nedrzite prst na brzde.
Secteno podtrzeno -- trvale prst na brzde:
-----------------------------------------------
* zasadne meni jizdni styl... mozno za to vic tahat
* obecne kratsi brzdna draha
* ZASADNE kratsi brzdna draha pri krizovkach
* lepsi kontrola nad celym predkem -- snadne primacknuti predku a tim lepsi adheze (jasne, nemam telelever)
* pomaha zafixovat si lepsi navyky
* vetsi klid a rozvaha nad situaci
---
nevyhody:
* snad jen vhodnost mit lepsi packu... alespon pokud nemate dlan jak xobotnice
* malinko vic asi mrzne prst.. zvlast ve vyssich rychlostech
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Secteno podtrzeno -- trvale prst na brzde:
-----------------------------------------------
* zasadne meni jizdni styl... mozno za to vic tahat
* obecne kratsi brzdna draha
* ZASADNE kratsi brzdna draha pri krizovkach
* lepsi kontrola nad celym predkem -- snadne primacknuti predku a tim lepsi adheze (jasne, nemam telelever)
* pomaha zafixovat si lepsi navyky
* vetsi klid a rozvaha nad situaci
---
nevyhody:
* snad jen vhodnost mit lepsi packu... alespon pokud nemate dlan jak xobotnice
* malinko vic asi mrzne prst.. zvlast ve vyssich rychlostech
já tak jezdim nějak automaticky od doby, co jsem začal jezdit na moto, kde byla přední brzda k něčemu dobrá... tj. asi od 15.
Fichtly a Simsona předtim nepočítám, na simsonu sem brzdil zásadně zadní, protože to dělalo hustopekelný smyky
jardajerman@seznam.cz
JardaFGS napsal:
já tak jezdim nějak automaticky od doby, co jsem začal jezdit na moto, kde byla přední brzda k něčemu dobrá... tj. asi od 15.
Fichtly a Simsona předtim nepočítám, na simsonu sem brzdil zásadně zadní, protože to dělalo hustopekelný smyky
ja bohuzel ne... musel jsem se k tomu donutit.
Predtim jsem brzdil furt motorem.. coz delam porad, ale v kombinaci s brzdou.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Páčky pouštim akorát na dálnici abych se na tom udržel nebo když si pustim vyhřívání heftů a chci si ohřát všechny prsty jinak prakticky skoro pořád aspon jeden prst na páčce.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Už jsem si toho taky všimnul a začal jsem se k tomu donucovat. Mám přitom v sobě vžité určité návyky, které se těžko odbourávají- jako brždění nohou a řazení ala JAWA (i po tolika letech). A to vše ještě mám zkomplikované dalšími prostředky, které řídím - auto-automat, auto klasické řazení, Fiat Ducato, skůtr. Klasická situace-přidám plyn, nechce to jet, hledám zrcátka na kole, šmátrám po řazení v jiném místě, hledám spojku, tempomat, světlo automat-vypínač atd. Ještě že nelítám. Ročně kolem 60.000km a baví mě to střídat.
rop napsal:
vše ještě mám zkomplikované dalšími prostředky, které řídím - auto-automat, auto klasické řazení, Fiat Ducato, skůtr. Klasická situace-přidám plyn, nechce to jet, hledám zrcátka na kole, šmátrám po řazení v jiném místě, hledám spojku, tempomat, světlo automat-vypínač atd.
Dokud na motorce po nasednutí a nastartování nehledáš bezpečnostní pás aby ses připoutal, tak to ještě není ta pravá schýza __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
A disciplinovaně (do počtu) ještě odpověď na diskusní otázku:
Na motorce jezdím vyloženě na pohodu - kochačka, klídek.
Takže "defaultní" poloha jsou ruce na heftech.
Jinak ale dva prsty na páčku přední brzdy pokládám preventivně jenom když hrozí větší nebezpečí odjinud - hlavně když se po hlavní blížím k méně přehledné křižovatce (občas některý motorista "zapomene" dát přednost).
A druhý typický případ je za šera nebo za tmy při jízdě po silnici hraničící těsně s lesem nebo se vzrostlým obilím či kukuřicí (zvýšené riziko srážky se zvěří). __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Budu se muset projet, nějak si nemůžu uvědomit, kam vlastně ty ruce a jak odkládám, ale obávám se, že páčky nahmatávám až dle potřeby. Přední brzdu téměř nepoužívám, vyjma krizovek, Brzdím motorem a zlozvyk používání zadní brzdy způsobil, že jsem ji letos jednou "uvařil" Nějak si nedokážu představit mít prsty na páčce a zároveň otáčet plynem. Ale chce to vyzkoušet.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Medik napsal:
Budu se muset projet, nějak si nemůžu uvědomit, kam vlastně ty ruce a jak odkládám, ale obávám se, že páčky nahmatávám až dle potřeby. Přední brzdu téměř nepoužívám, vyjma krizovek, Brzdím motorem a zlozvyk používání zadní brzdy způsobil, že jsem ji letos jednou "uvařil" Nějak si nedokážu představit mít prsty na páčce a zároveň otáčet plynem. Ale chce to vyzkoušet.
zadni brzda.. da se rict... zvlast v porovnani s predni.. temer nebrzdi.
Ten zlozvyk "zaslapnout to" ma podle mych vyzkumu -- i to, co jsem cetl -- snad 90% jezdcu. Bohuzel, je to... DOST nebezpecny.
Ja to nekolikrat -- jenom kvuli tomuhle -- nedobrzdil. Nebejt vyhejbaciho manevru, uz jsem mel o par bouracek navic.
---
jinak ruce s plynem jsou v poho... cim min mas plynu, tim vic ready mas prsty na brzdove pacce a naopak.
Koupil jsem si Variolever od Wunderlichu... od te doby MNOHEM lepsi. Ma to tu kdekdo.. vcetne napr. BIGRa.
Upravil hicks dne 08.11.2011 07:58
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
rop napsal:
Už jsem si toho taky všimnul a začal jsem se k tomu donucovat. Mám přitom v sobě vžité určité návyky, které se těžko odbourávají- jako brždění nohou a řazení ala JAWA (i po tolika letech). A to vše ještě mám zkomplikované dalšími prostředky, které řídím - auto-automat, auto klasické řazení, Fiat Ducato, skůtr. Klasická situace-přidám plyn, nechce to jet, hledám zrcátka na kole, šmátrám po řazení v jiném místě, hledám spojku, tempomat, světlo automat-vypínač atd. Ještě že nelítám. Ročně kolem 60.000km a baví mě to střídat.
jo to znam.. ale cim vic to stridam, tim min mi dela problem se PREucovat.
Zacatky byly ovsem krusne
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dovi napsal:
Na motorce jezdím vyloženě na pohodu - kochačka, klídek.
Takže "defaultní" poloha jsou ruce na heftech.
Jinak ale dva prsty na páčku přední brzdy pokládám preventivně jenom když hrozí větší nebezpečí odjinud - hlavně když se po hlavní blížím k méně přehledné křižovatce (občas některý motorista "zapomene" dát přednost).
A druhý typický případ je za šera nebo za tmy při jízdě po silnici hraničící těsně s lesem nebo se vzrostlým obilím či kukuřicí (zvýšené riziko srážky se zvěří).
ja chapu, ze kazdej jezdi jinak.
Za sebe ale... ten POCIT, ze tu motorku PORADNE NEOVLADAM.. kdyz nemam prst na brzde.. coz je ovsem pravda ... uz nesnesu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TOLI napsal:
Páčky pouštim akorát na dálnici abych se na tom udržel nebo když si pustim vyhřívání heftů a chci si ohřát všechny prsty jinak prakticky skoro pořád aspon jeden prst na páčce.
jj.. to je myslim nejrozumejsi...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dovi napsal:
Na motorce jezdím vyloženě na pohodu - kochačka, klídek.
Takže "defaultní" poloha jsou ruce na heftech.
Jinak ale dva prsty na páčku přední brzdy pokládám preventivně jenom když hrozí větší nebezpečí odjinud - hlavně když se po hlavní blížím k méně přehledné křižovatce (občas některý motorista "zapomene" dát přednost).
A druhý typický případ je za šera nebo za tmy při jízdě po silnici hraničící těsně s lesem nebo se vzrostlým obilím či kukuřicí (zvýšené riziko srážky se zvěří).
ja chapu, ze kazdej jezdi jinak.
Jasně, to si už musí časem každý najít přesně to své, co právě jemu vyhovuje z hlediska pohodlí, ovladatelnosti a bezpečnosti.
Např. kdo jezdí rychle až na hraně, tomu hrozí větší rizika a dostává se do nich častěji. Proto by měl být ve svém vlatním zájmu více ve střehu a jeho reakce by měly být co nejrychlejší - jde o zlomky sekund.
hicks napsal:
Za sebe ale... ten POCIT, ze tu motorku PORADNE NEOVLADAM.. kdyz nemam prst na brzde.. coz je ovsem pravda ... uz nesnesu.
Vidíš, a já si zase třeba vyloženě užívám situace při jízdě z přiměřeně prudkého a dlouhého kopce, kdy můžu pustit řídítka (brždění motorem - netřeba držet plyn), dát si ruce na nádrž nebo za hlavu nebo je vzpažit či rozpažit apod. a řídit jenom náklonem motorky svíraje ji pevně kolenama.
Dost se to blíží jízdě na hodném poslušném koni, a i když je to pravý opak toho Tebou preferovaného POŘÁDNÉHO OVLÁDÁNÍ, je to velmi příjemný, pohodový pocit. Škoda, že to vždycky trvá jenom chvíli.
Samozřejmě, že si toto dovolím jenom do určité rychlosti a jenom když to okolní provoz a charakter silnice umožňuje - když není v blízkosti žádné jiné vozidlo atd., a kdy není tento luxus svobody nikomu nebezpečný. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
rop napsal:
To Dovi: pásy na motorce jsem ještě nehledal a airbagy preferuji vzadu, obvzláště cizí.
Tento druh "airbagů", a nejlépe zepředu, preferuje 96% mužské populace...
Ale to už jsme hodně od tématu __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Dovi napsal:
Jasně, to si už musí časem každý najít přesně to své, co právě jemu vyhovuje z hlediska pohodlí, ovladatelnosti a bezpečnosti.
Např. kdo jezdí rychle až na hraně, tomu hrozí větší rizika a dostává se do nich častěji. Proto by měl být ve svém vlatním zájmu více ve střehu a jeho reakce by měly být co nejrychlejší - jde o zlomky sekund.
to jo.. ale porad tam mas to riziko, ze Ti tam neco vleti ze strany...
Ja kdyz jedu vylozene klidne tak TUHNU.
Vidíš, a já si zase třeba vyloženě užívám situace při jízdě z přiměřeně prudkého a dlouhého kopce, kdy můžu pustit řídítka (brždění motorem - netřeba držet plyn), dát si ruce na nádrž nebo za hlavu nebo je vzpažit či rozpažit apod. a řídit jenom náklonem motorky svíraje ji pevně kolenama.
Dost se to blíží jízdě na hodném poslušném koni, a i když je to pravý opak toho Tebou preferovaného POŘÁDNÉHO OVLÁDÁNÍ, je to velmi příjemný, pohodový pocit. Škoda, že to vždycky trvá jenom chvíli.
Samozřejmě, že si toto dovolím jenom do určité rychlosti a jenom když to okolní provoz a charakter silnice umožňuje - když není v blízkosti žádné jiné vozidlo atd., a kdy není tento luxus svobody nikomu nebezpečný.
pustit riditka z kopce, to bych si asi strachy prokousnul sedlo
Ale nerikam... ze mne to OBCAS nelaka.
V principu ale nerad jezdim z kopce dolu... mnohem radsi jezdim do kopce (lepsi chovani moto pod plynem, kratsi brzdna draha atd).
Upravil hicks dne 08.11.2011 10:31
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Všichni vědí, že účinnost předních brzd je několikanásobně vyšší. Z mého pohledu ale omezují manevrovací manévr. Mám to asi z lyží, kdy hledám jinou cestu než brždění a někdy i za pomocí smyku zadním kolem měním směr(abs nemám). To nejhorší ale je, když "pán doktor se kochá krajinou".