vevis napsal:
To mam jako bejt nadsenej z toho,ze se prestava vyrabet neco,co desitky let fungovalo a clovek se nebal jezdit kazdej rok nekam do divociny na dovolenou?A mam si koupit neco,kde se mi zadre motor a reklamaci mi neuznaj,protoze zjistej,ze tam bylo malo chladici kapaliny?
Ja teda rovnou rikam,ze budu patrit do tech tvych 5%!Kdo dalsi?
Vevis sorry, ale tvoje 11GS a nova DOHC 12ka mi prijdou tak odlisne stroje, ze nejak nevim o cem presne vsichni mluvite?
Bojkotujete 12ku a ted najednou je 12ka dobra?
---
jinak az budes mit vodnika tak by sis asi mel dat dost pozor, aby to poradne chladilo.
Hele ja si myslim,ze asi nepujdu ani do 1200GS a pokud jo tak spis do nejake 2008.Ale to je jedno.
Me jde spis o to,ze ja GS pouzivam k ucelum,kde zadne zvysovani vykonu a spoustu elektroniky neocenim a nechci.Me pri jezdeni pro radost fakt staci dvouventil a jsem na nem spokojenej.
A kdyz jedu off na 1100gs,tak si myslim,ze par lidi tady potvrdi ze na mne cekat na svych 1200gs nemusej.A zrovna tak na silnici.Ja se nevyzivam v tom jak rychle zrychlim na semaforu,nebo jestli to jde na zadni.Pri normalni jizde ti vetsina lidi,kteri se mnou byli na dovolene,nebo se obcas svezeme po cesku potvrdej,ze ta zastarala a nizkovykonova 1100gs stiha naprosto bez problemu.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Přemýšlím o tom všem a říkám si, že možná (doufejme) to maj berlínští hoši všechno dobře promyšlený a pod kontrolou, kdo ví...
I když na druhou stranu - už před cca 20 lety byly signály, že s boxerama (a časem možná dokonce se všema motorkama) v záplavě stále silnější konkurence skončí.
Ale přes všechny překážky (i na vlastní půdě) bohudíky zvítězilo rozhodnutí udržet výrobu boxerů (tehdy R 1100 GS a R 850/1100 R), které se nakonec ukázalo jako vynikající tah oživující zašlou slávu a které umožnilo i dnešní rozmach. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Ale přesto pochyby zůstávají, protože co jiného je u motorky lépe uzpůsobeno k chlazení vzduchem než boxer, podobně jako u letadla hvězdicový motor?
Když už chci (OK, nebo jestli musím) motocyklový motor chladit vodou, tak by ten motor měl být přece co nejvíce kompaktní - jak kvůli svým rozměrům a kvůli své hmotnosti, tak kvůli množství obtékající chladicí kapaliny a jejímu rozvodu okolo válců a k tepelně nejvíce namáhaným hlavám.
Už jenom z tohoto hlediska je přece ta koncepce chlazení motoru vodou právě u boxera nejméně vhodná, dalo by se říct až nesmyslná.
Nehledě už ani na to, že cestovní enduro určené pro jízdy hodně daleko a cestou necestou by mělo být už ze svého principu co nejjednodušší a nejspolehlivější i za cenu třeba o něco menšího výkonu než mají špičkové specilizované stroje, a mělo by proto být schopné své základní funkce s co nejmémě přidanými "zařízeními a agregáty".
Prostě ta koncepce vodou chlazeného motoru nutně přidává další potenciální problémy - ať už při běžném provozu (nutnost periodicky vyměňovat a před každým vyjetím hlídat chladicí kapalinu) nebo v případě poruchy (chladič, vodní pumpa, termostat atd.)
EDIT: oprava překlepů
Upravil Dovi dne 24.08.2011 08:55
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Možná jsem už stará konzerva a možná i proto si myslím, že vodou chlazený motor ať si samozřejmě nasazují do těch K-GT a K-GTL autobusů s velkoobjemovými čtyřválcovými (a dneska už s šestiválcovými) a víceméně kapotovanými motory. Ale ať to kurňa necpou do čistého krásného klasického boxera, který je už třičtvrtě století úspěšně chlazen vzduchem a v podstatě je i synonymem pro moto BMW.
Protože jinak bude ta R 1300 GS znamenat pro starého dobrého boxera labutí píseň - když by pak za pár let přišla na řadu obměna R 1300 GS za nový typ, každý konstruktér, který se na kapalinou chlazený boxer podívá, řekne, že je to zbastlenec vzniklý z historicko-politických důvodů. A že pokud chceme u motorky tohoto typu zachovat to již jednou nastolené vodní chlazení, není už žádný důvod (kromě nostalgického) takovouto schizofrenní koncepci udržovat při životě, když by to šlo vyhodit a udělat to jednodušeji a technicky i ekonomicky lépe - osadit to výrobně levnějším kompaktním řadovým motorem, s menší hmotností, rozměry a cenou.
A jestli chtějí udělat něco fakt přínosného, tak ať udělají ten svůj kardan skutečně bezúdržbovým a s životností srovnatelnou s ostatními částmi motorky. A naplní tak konečně ten pořád omýlaný reklamní žvást o bezúdržbovosti kardanu. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
vevis napsal:
Hele ja si myslim,ze asi nepujdu ani do 1200GS a pokud jo tak spis do nejake 2008.Ale to je jedno.
Me jde spis o to,ze ja GS pouzivam k ucelum,kde zadne zvysovani vykonu a spoustu elektroniky neocenim a nechci.Me pri jezdeni pro radost fakt staci dvouventil a jsem na nem spokojenej.
A kdyz jedu off na 1100gs,tak si myslim,ze par lidi tady potvrdi ze na mne cekat na svych 1200gs nemusej.A zrovna tak na silnici.Ja se nevyzivam v tom jak rychle zrychlim na semaforu,nebo jestli to jde na zadni.Pri normalni jizde ti vetsina lidi,kteri se mnou byli na dovolene,nebo se obcas svezeme po cesku potvrdej,ze ta zastarala a nizkovykonova 1100gs stiha naprosto bez problemu.
Mit vyssi vykon neznamena jezdit po zadnim kole.
Naopak ty kdyz musis drtit motor na plnej abys staci si vetsinou uzijes adrenalinovejsi jizdu nez ti s vyssim vykonem.
Uprimne... s nakladem, zenskou a v Alpach pri predjizdeni se nejaky vykon navic hodi.
---
ale jinak chapu, jses proste BMW Taliban a soucasna rada modelu Te tolik neoslovuje... co ale nechapu, proc ji tolik kritizovat? Plno lidi ty nove funkce vyuzije.. napr. ja co jezdim denne zatacky do prace bych nejaky vykon navic, ESA/dynamicke tlumice uzil. To same lepsi brzdy.
A vy muzete v klidu jezdit muzealni kousky... prece necekas, ze se k tomu purismu moc vyrobcu vrati?
Ano, dokazal bych si predstavit, ze by BMW maloseriove udrzelo treba 1150 ve vyrobe pro adventure cestovatele. Ale predstava, ze by takhle mela vypadat CELA produkce mi prijde dost ujeta...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Protože jinak bude ta R 1300 GS znamenat pro starého dobrého boxera labutí píseň - když by pak za pár let přišla na řadu obměna R 1300 GS za nový typ, každý konstruktér, který se na kapalinou chlazený boxer podívá, řekne, že je to zbastlenec vzniklý z historicko-politických důvodů. A že pokud chceme u motorky tohoto typu zachovat to již jednou nastolené vodní chlazení, není už žádný důvod (kromě nostalgického) takovouto schizofrenní koncepci udržovat při životě, když by to šlo vyhodit a udělat to jednodušeji a technicky i ekonomicky lépe - osadit to výrobně levnějším kompaktním řadovým motorem, s menší hmotností, rozměry a cenou.
jo.. vy jste pro BMW fantasticky zakaznici.
Koupite jednou za 30 let jetou motorku a mate hrozny ujimani, kdyz si dovoli modernizovat model, ktery se zrovna prodava.
Kdyby mel kazdej nakupni moralku jako vy, tak to BMW s motorkama uz daavno zabalilo. Takze odbyt modelu muzete myslim resit jako posledni...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
......Uprimne... s nakladem, zenskou a v Alpach pri predjizdeni se nejaky vykon navic hodi.......
...říká majitel vosmikila............tak na tom musí být něco pravdy, když nemá výkon na předjíždění....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Dovi napsal:
Nehledě už ani na to, že cestovní enduro určené pro jízdy hodně daleko a cestou necestou by mělo být už ze svého principu co nejjednodušší a nejspolehlivější i za cenu třeba o něco menšího výkonu než mají špičkové specilizované stroje, a mělo by proto být schopné své základní funkce s co nejmémě přidanými "zařízeními a agregáty".
chacha... tahle definice je jak z cerveny knihovny
Troufam si tvrdit, ze vetsina kupcu novych BMW je nepouziva na cesty do Iranu, Mongolska, Kazachstanu.
Vetsina jezdi celkem bud normalni, nebo celkem rozmlaceny cesty, casto s nakladem. Mimochodem uz jenom na ty diry v silnicich nizsich trid u nas to GS ROZHODNE CHCE. ESA, ABS, misty i protiprokluz rozhodne pomuzou a myslim i zachranuji zivoty.
Vy "puriste" mi prijdete fakt obcas trochu odtrzeni od reality. Je vam jedno, ze motorka nic moc nejede, nebrzdi.. HLAVNE, ZE TO JE VZDUCHEM CHLAZENE.
Prijde mi to trochu divny.
Ja na vzduchaci vyrost, pokud by delali nove GS se vzduchem, tak asi budu radsi... ale rozhodne ten zpusob chlazeni NEHODLAM do TETO MIRY RESIT.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
Uprimne... s nakladem, zenskou a v Alpach pri predjizdeni se nejaky vykon navic hodi.
Ano, dokazal bych si predstavit, ze by BMW maloseriove udrzelo treba 1150 ve vyrobe pro adventure cestovatele. Ale predstava, ze by takhle mela vypadat CELA produkce mi prijde dost ujeta...
Tak tady se shodnem.Je pravda,ze dovoleny jezdim sam a nemuzu posoudit,nakolik by mi chybel vykon pri plnem nalozeni.I kdyz u mne by to asi nebylo tak hrozny.
A ano souhlasim,ze je spousta takovejch,kteri ty inovace,vykon,elektroniku atd. chtej.Ale bohuzel z teto motorky se uz stava takova pseudo GS a dokonce ani Emil uz to do blata nevytahne,aby si to nezaspinil.Pak mi ale unika smysl toho,proc si koupit GS.(teren,silnice).At ten vodou chlazenej model prejmenujou,protozeto stejne 90% lidi nevytahne ani na sotolinu a pro ty co chtej GS,tak at pokracujou ve vyrobe opravdoveho GS.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
......Uprimne... s nakladem, zenskou a v Alpach pri predjizdeni se nejaky vykon navic hodi.......
...říká majitel vosmikila............tak na tom musí být něco pravdy, když nemá výkon na předjíždění....
jako kdyby 11ka/1150 mela vyssi vykon/kroutak/pomer vyk/hmostnost nez osmikilo
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Možná jsem už stará konzerva a možná i proto si myslím, že vodou chlazený motor ať si samozřejmě nasazují do těch K-GT a K-GTL autobusů s velkoobjemovými čtyřválcovými (a dneska už s šestiválcovými) a víceméně kapotovanými motory. Ale ať to kurňa necpou do čistého krásného klasického boxera, který je už třičtvrtě století úspěšně chlazen vzduchem a v podstatě je i synonymem pro moto BMW.
Protože jinak bude ta R 1300 GS znamenat pro starého dobrého boxera labutí píseň - když by pak za pár let přišla na řadu obměna R 1300 GS za nový typ, každý konstruktér, který se na kapalinou chlazený boxer podívá, řekne, že je to zbastlenec vzniklý z historicko-politických důvodů. A že pokud chceme u motorky tohoto typu zachovat to již jednou nastolené vodní chlazení, není už žádný důvod (kromě nostalgického) takovouto schizofrenní koncepci udržovat při životě, když by to šlo vyhodit a udělat to jednodušeji a technicky i ekonomicky lépe - osadit to výrobně levnějším kompaktním řadovým motorem, s menší hmotností, rozměry a cenou.
A jestli chtějí udělat něco fakt přínosného, tak ať udělají ten svůj kardan skutečně bezúdržbovým a s životností srovnatelnou s ostatními částmi motorky. A naplní tak konečně ten pořád omýlaný reklamní žvást o bezúdržbovosti kardanu.
Tak s tím 100% souhlasím. A nakonec to dopadne tak, že převrtají to svoje slavné osmikilo na 1300 ccm, dají tam kardan a boxery budou navždy minulostí
HP2 Enduro http://www.motork...?mid=58357
Protože jinak bude ta R 1300 GS znamenat pro starého dobrého boxera labutí píseň - když by pak za pár let přišla na řadu obměna R 1300 GS za nový typ, každý konstruktér, který se na kapalinou chlazený boxer podívá, řekne, že je to zbastlenec vzniklý z historicko-politických důvodů. A že pokud chceme u motorky tohoto typu zachovat to již jednou nastolené vodní chlazení, není už žádný důvod (kromě nostalgického) takovouto schizofrenní koncepci udržovat při životě, když by to šlo vyhodit a udělat to jednodušeji a technicky i ekonomicky lépe - osadit to výrobně levnějším kompaktním řadovým motorem, s menší hmotností, rozměry a cenou.
jo.. vy jste pro BMW fantasticky zakaznici.
Koupite jednou za 30 let jetou motorku a mate hrozny ujimani, kdyz si dovoli modernizovat model, ktery se zrovna prodava.
Kdyby mel kazdej nakupni moralku jako vy, tak to BMW s motorkama uz daavno zabalilo. Takze odbyt modelu muzete myslim resit jako posledni...
Každý máme právo na svůj názor...
A Ty máš pravdu - skutečně nejsme na světě proto, abychom měli optimální nákupní morálku :-)
Ale abychom to nezamluvili.
Ze všech těch technických důvodů, proč je pro chlazení vodou právě ten boxer ta vůbec nejhorší možná kombinace, sis vybral naše ujímání.
Taky argument. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
vevis napsal:
A ano souhlasim,ze je spousta takovejch,kteri ty inovace,vykon,elektroniku atd. chtej.Ale bohuzel z teto motorky se uz stava takova pseudo GS a dokonce ani Emil uz to do blata nevytahne,aby si to nezaspinil.Pak mi ale unika smysl toho,proc si koupit GS.(teren,silnice).At ten vodou chlazenej model prejmenujou,protozeto stejne 90% lidi nevytahne ani na sotolinu a pro ty co chtej GS,tak at pokracujou ve vyrobe opravdoveho GS.
no porad to nechapu.. na rozsekany silnice + obcas sotolinu je to porad nejrozumnejsi volba, pri zachovani ultimativniho chovani na silnici
Bezpecnost, pohodli a ovladatelnost kdyz vletis nalozenej do diry v silnici, pres prejezdy, pripadne na fakt rozpadlejch silnickach (ktery se mi libej nejvic) je na GS urcite porad lepsi, nez na RTcku a spol.
Dalsi kapitola je mesto.. tam ty zdvihy a spol taky vyuzijes.
Podle mne to, co ty chces je dnes spis uz kategorie hard endura?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Petr-RSV napsal:
Tak s tím 100% souhlasím. A nakonec to dopadne tak, že převrtají to svoje slavné osmikilo na 1300 ccm, dají tam kardan a boxery budou navždy minulostí
nebudou.. koukni na Lenina.
Podle mne to ustojite a vetsine to bude porad jezdit Chce to jen mazat - mazat - balzamovat - mazat
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dovi napsal:
Ze všech těch technických důvodů, proč je pro chlazení vodou právě ten boxer ta vůbec nejhorší možná kombinace, sis vybral naše ujímání.
Taky argument.
co teziste?
Neresi toho boxera nahodou take kvuli nizkemu tezisti?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dovi napsal:
Ze všech těch technických důvodů, proč je pro chlazení vodou právě ten boxer ta vůbec nejhorší možná kombinace, sis vybral naše ujímání.
Taky argument.
co teziste?
Neresi toho boxera nahodou take kvuli nizkemu tezisti?
Na silnici je ti těžiště úplně ku prdu - viz. nová Supertenere. No a z bahna novou třináctku moc lidí zvedat nebude.
HP2 Enduro http://www.motork...?mid=58357
Dovi napsal:
Ze všech těch technických důvodů, proč je pro chlazení vodou právě ten boxer ta vůbec nejhorší možná kombinace, sis vybral naše ujímání.
Taky argument.
co teziste?
Neresi toho boxera nahodou take kvuli nizkemu tezisti?
Na silnici je ti těžiště úplně ku prdu - viz. nová Supertenere. No a z bahna novou třináctku moc lidí zvedat nebude.
promin, tohle je NEUVERITELNY nesmysl.
Na silnici je teziste -- samozrejme -- VELMI dulezite a BMW si na nem dava zalezet vicemene u kazdeho modelu.
---
nic, jdu pracovat. NEsmyslne argumenty budu trhat na kousky zase vecer at alespon neco udelam
Upravil hicks dne 24.08.2011 09:23
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Resp. jel jsi na Stelviu, KTM990 nebo Supertenere? A dokážeš říct o kolik procent má GS lepší chování na silnici právě kvůli lepšímu těžišti?
Poznáš to na místě a při malé rychlosti. Ale za jízdy je to jedno. GS funguje na silnici jako celek. Ale nevím, jestli je boxer při vyšších rychlostech výhra. Navíc spoustě lidí dělá ze začátku problém s momentem motoru, který rozhoupe mašinu do stran.
Upravil Petr-RSV dne 24.08.2011 09:32
HP2 Enduro http://www.motork...?mid=58357
vevis napsal:
A ano souhlasim,ze je spousta takovejch,kteri ty inovace,vykon,elektroniku atd. chtej.Ale bohuzel z teto motorky se uz stava takova pseudo GS a dokonce ani Emil uz to do blata nevytahne,aby si to nezaspinil.Pak mi ale unika smysl toho,proc si koupit GS.(teren,silnice).At ten vodou chlazenej model prejmenujou,protozeto stejne 90% lidi nevytahne ani na sotolinu a pro ty co chtej GS,tak at pokracujou ve vyrobe opravdoveho GS.
no porad to nechapu.. na rozsekany silnice + obcas sotolinu je to porad nejrozumnejsi volba, pri zachovani ultimativniho chovani na silnici
Bezpecnost, pohodli a ovladatelnost kdyz vletis nalozenej do diry v silnici, pres prejezdy, pripadne na fakt rozpadlejch silnickach (ktery se mi libej nejvic) je na GS urcite porad lepsi, nez na RTcku a spol.
Dalsi kapitola je mesto.. tam ty zdvihy a spol taky vyuzijes.
Podle mne to, co ty chces je dnes spis uz kategorie hard endura?
Hard enduro fakt ne.Ale pro mne je GS o tom dojet do Albanie a tam par dni jezdit cesty typu Teth apod.Samozrejme,ze bych chtel jet Mongolsko,Iran atd.,ale to mi bohuzel rodinna,financni a pracovni situace nedovoli.
Letos byl s nama v Albanii kamarad z Nemecka,kterej svoji 1200 GSA poslal na zem uz na ceste z Gusinje do Hani-Hoti.Urval si mlhovku,ponicil plexi atd.Byl nasranej a zadnej dalsi off uz nejel a ani nepojede.A uz se tesi na vodou chlazene BMW.A on je podle mne presne dnesni typicky zakaznik pro BMW GS.
On od motorky chce uplne neco jineho nez ja.Proto mi prijde spatne,ze GS jde tim smerem kam jde.Mezi zakaznikem typu on a ja je obrovskej rozdil a proste nemuzeme do budoucna jezdit na stejne motorce,i kdyz bude mit v nazvu GS.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!