Začínal sem s Ankeečkama a ty na trávě a v lese sou nepoužitelný. Pak sem tam dal ty E-10 a je to jiná
Kamarád s Anakee na trávě jede jak posranej zatímco já si to krásně valím až mi od drapáku odlítává hlína s trávou
A že moto vypadá na drapácích dospěleji, co dospěleji, moto vypadá jak enduro. Na Anakee to bylo takové nemastné neslané a se špuntama vypadá drsně
Sice se s tím nedá jet na asfaltu tak jak s Anakee ale zrychlenej přesun de do 160km/Hod pak už vlněj řídítka jako prase a je to o hubu ale v tom terénu co strácí na silnici tak těžce doháněj a zase těžce strácí Anakee
Upravil LukyGs dne 18.08.2012 22:25
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Pánové, mám dotaz na Mitas E-09. Jak poznám rozdíl mezi obyč a verzí Dakar, je to slovíčko Dakar na pneu někde napsané?
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Jo tak to sem si myslel takydo té doby než mě vzal mechoš v pneuservise k regálu a ukázal mi "obyč" E-09 a ejhle ten žlutej proužek měla taky. Pak mi říkal že Dakarky mají slovo Dakar i na pneumatice tak sem teď z toho trošku v rozpacích.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
LukyGs napsal:
Jo tak to sem si myslel takydo té doby než mě vzal mechoš v pneuservise k regálu a ukázal mi "obyč" E-09 a ejhle ten žlutej proužek měla taky. Pak mi říkal že Dakarky mají slovo Dakar i na pneumatice tak sem teď z toho trošku v rozpacích.
Jenže ta "obyč", co ti ukazoval, byla ve skutečnosti Dakarka, akorát si to popletl.
Dakarku, co by měla nápis a byla bez žlutého pruhu ti neukázal, takže ta jeho teorie nemá žádnej důkaz.
To by museli bejt nejaky novinky. Zadnej napis Dakar na 09 nebejval a zlutej pruh byl jen na dakarce. Budto tvuj mechanik nevi o cem mluvi, nebo v Mitasu udelali nejaky novinky. Videl bych to sis na prvni variantu...nebal bych se vzit,tu podle nej obyc s pruhem Aktualne 1250 GSA HP
No je to celkem velkej pneuservis v Prerove,Sibom.Delaji hodne motorky a i cenu mi u te jejich ukazoval a sedela na cenu obyc pneu.Pak hledal i v katalogu podle carkoveho kodu co byl na pneu to bylo jako obyc. Zacalo to tim ze sem si do es vlastni gumu a hned se ptal za kolik a pak zacal s tim ze to neni Dakarka
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
LukyGs napsal:
No je to celkem velkej pneuservis v Prerove,Sibom.Delaji hodne motorky a i cenu mi u te jejich ukazoval a sedela na cenu obyc pneu.Pak hledal i v katalogu podle carkoveho kodu co byl na pneu to bylo jako obyc. Zacalo to tim ze sem si do es vlastni gumu a hned se ptal za kolik a pak zacal s tim ze to neni Dakarka
Napiš JOEmu, ať se k tomu vyjádří, jestli je nějaká změna u Mitasu, tak to bude určitě vědět.
Je to jak píše Štěpán. Mechanik neví co mluví. Se žlutým pruhem je Dakar. Nápis na pneu není z důvodu chráněného výrazu Dakar. Už jsem po tom v minulosti jednou pátral.
Upravil joe dne 26.08.2012 13:15
morabo napsal:
Tak mám nazuto - Dakarku. U Červenýho za 1990, v e-shopech jsou jinak i něco přes 1800 (ale zase s dopravným je to plus mínus putna).
A první dojmy. Neni to vůbec špatný. Na moje milovaný Karoočka to sice nemá, ale nějak extra vzdálený jim to taky neni, takže se uvidí hlavně s ohledem na životnost.
Na silnici je to i přesto, že Dakar má bejt tvrdší, ta správná bačkůrka. Hučí to, to jo, ALE, míň než ostrá Karoo i míň než Scout, takže pohoda. Sedí dobře, zatím za sucha, Metzelerky kupodivu opět lepší (nový i ojetý, obě verze), ale jen o chloupeček, hlavně při brždění, ale Mitaska je ještě nová, takže se to možná časem vyrovná, čili netřeba řešit a body +.
OFF: Trakce v přímým směru někde mezi Karoo a KarooT. Takže akceptovatelný a opět palec nahoru. Boční trakce už je slabší a to oproti oběma pryžím se slonečkem (i ve stavu jejich totální olítanosti-viz foto), ale je tu opět jedno velké ALE: Sice to snáz ustřeluje, ale zase mnohem čitelněji, plynuleji a tudíž bezpečněji. Dá se proto třeba mnohem jednodušeji a v menší rychlosti přejít z brzdnýho smyku do akceleračního a krásně, efektně a v pohodě to otočit na fleku. Tam kde musím dát skoro plnej, abych utrhl Karoo, mi stačí půl plynu na Mitasce. To samý při brzdným smyku - Karoo je třeba utrhnout z větší rychlosti a na konci se víc "kouse". 09 jede bokem kráááááásně dlouho a naprosto s přehledem (ovšem tím i míň brzdí...).
Sečteno podtrženo, na cestovatelký a kochací off - maximální pohoda; na svižnější ježdění to jde taky dobře, ale na limit narazí dřív. Při požadavku na co nejlepší "závodní výkon" pár bodíků dolů, nicméně na oslňování davů je to takřka ideál.
No uvidíme teď hlavně co to bude dělat za mokra, při traverzech šikmo svahem a jak dlouho vydrží, ale musím říct, že ta guma má rozhodně smysl.
Budu postupně dál referovat.
PS: a ten fešáckej proužek vypadá super a vrací mně nostalgicky do časů v sedle oránžady na "Céčkách"
Tak jsem najel asi tisicovku a prvni dojmy v zasade zustavaji. Na silnici se to jeste vylepsilo a za sucha je to naprosto pohodova a duveryhodna guma. Z mokra jsem mel obavy a presto ze je v tom pripade skutecne "vetsi zabava" nez s referencnim Karoockem, tak zadna tragedie to neni. Ovsem s jedinou vyjimkou a tou jsou cary, zebry a vubec veskery vodorovny znaceni, na tom to na vode klouze jak vepr domaci... Na vine bude asi smes, ale kdyz se s tim pocita, tak i to jde zvladnout.
V offiku taky zadna zmena, zadek proste vic "zameta", pokud se mu hodne, nebo driv nalozi, ale jak uz jsem psal puvodne, je to nezaludny a alespon je s tim sranda.
Zatim se nepodarilo zodpovedne otestovat bahynko, ale jinak je to proste fajn pryz.
Nicmene jak pozoruji ubytek, tak to pri mym stylu asi taky uplnej extra drzak nebude. No uvidime. Dam zase vedet.
Maiali nel Fango!
morabo napsal:
Tak mám nazuto - Dakarku. U Červenýho za 1990, v e-shopech jsou jinak i něco přes 1800 (ale zase s dopravným je to plus mínus putna).
A první dojmy. Neni to vůbec špatný. Na moje milovaný Karoočka to sice nemá, ale nějak extra vzdálený jim to taky neni, takže se uvidí hlavně s ohledem na životnost.
Na silnici je to i přesto, že Dakar má bejt tvrdší, ta správná bačkůrka. Hučí to, to jo, ALE, míň než ostrá Karoo i míň než Scout, takže pohoda. Sedí dobře, zatím za sucha, Metzelerky kupodivu opět lepší (nový i ojetý, obě verze), ale jen o chloupeček, hlavně při brždění, ale Mitaska je ještě nová, takže se to možná časem vyrovná, čili netřeba řešit a body +.
OFF: Trakce v přímým směru někde mezi Karoo a KarooT. Takže akceptovatelný a opět palec nahoru. Boční trakce už je slabší a to oproti oběma pryžím se slonečkem (i ve stavu jejich totální olítanosti-viz foto), ale je tu opět jedno velké ALE: Sice to snáz ustřeluje, ale zase mnohem čitelněji, plynuleji a tudíž bezpečněji. Dá se proto třeba mnohem jednodušeji a v menší rychlosti přejít z brzdnýho smyku do akceleračního a krásně, efektně a v pohodě to otočit na fleku. Tam kde musím dát skoro plnej, abych utrhl Karoo, mi stačí půl plynu na Mitasce. To samý při brzdným smyku - Karoo je třeba utrhnout z větší rychlosti a na konci se víc "kouse". 09 jede bokem kráááááásně dlouho a naprosto s přehledem (ovšem tím i míň brzdí...).
Sečteno podtrženo, na cestovatelký a kochací off - maximální pohoda; na svižnější ježdění to jde taky dobře, ale na limit narazí dřív. Při požadavku na co nejlepší "závodní výkon" pár bodíků dolů, nicméně na oslňování davů je to takřka ideál.
No uvidíme teď hlavně co to bude dělat za mokra, při traverzech šikmo svahem a jak dlouho vydrží, ale musím říct, že ta guma má rozhodně smysl.
Budu postupně dál referovat.
PS: a ten fešáckej proužek vypadá super a vrací mně nostalgicky do časů v sedle oránžady na "Céčkách"
Tak jsem najel asi tisicovku a prvni dojmy v zasade zustavaji. Na silnici se to jeste vylepsilo a za sucha je to naprosto pohodova a duveryhodna guma. Z mokra jsem mel obavy a presto ze je v tom pripade skutecne "vetsi zabava" nez s referencnim Karoockem, tak zadna tragedie to neni. Ovsem s jedinou vyjimkou a tou jsou cary, zebry a vubec veskery vodorovny znaceni, na tom to na vode klouze jak vepr domaci... Na vine bude asi smes, ale kdyz se s tim pocita, tak i to jde zvladnout.
V offiku taky zadna zmena, zadek proste vic "zameta", pokud se mu hodne, nebo driv nalozi, ale jak uz jsem psal puvodne, je to nezaludny a alespon je s tim sranda.
Zatim se nepodarilo zodpovedne otestovat bahynko, ale jinak je to proste fajn pryz.
Nicmene jak pozoruji ubytek, tak to pri mym stylu asi taky uplnej extra drzak nebude. No uvidime. Dam zase vedet.
Buď vydrží nebo drží, obě dvě vlastnosti se jen těžko spojí dohromady. A s měkou pneu co na silnici drží v terénu parádu neuděláš, neb se ti figury na tvrdším povrchu ožmoulají a nebudou mít hranu.
asi mám blbej dotaz - ale jakej je funkční rozdíl mezi obyč E-09 a E-09 Dakar? Vzorek je stejnej ne? Jedna teda vydrží déle nebo jak to je?
Přemýšlím o nové sadě na GS v kombinaci předek TKC a zadek právě E-09 (bezdušovku, ale nevím jestli obyč nebo Dakar) Současné Tourancky mám na konci po skoro 20.000 km, myslím, že s touhle kombinací bych mohl vydržet 12-15 tis km (při podobném zatížení a stylu jízdy)... (Tourancky už nechci právě pro nejistotu na mokrý trávě, na polňačkách a šotolinových cestách)
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
petrguss napsal:
asi mám blbej dotaz - ale jakej je funkční rozdíl mezi obyč E-09 a E-09 Dakar? Vzorek je stejnej ne? Jedna teda vydrží déle nebo jak to je?
Přemýšlím o nové sadě na GS v kombinaci předek TKC a zadek právě E-09 (bezdušovku, ale nevím jestli obyč nebo Dakar) Současné Tourancky mám na konci po skoro 20.000 km, myslím, že s touhle kombinací bych mohl vydržet 12-15 tis km (při podobném zatížení a stylu jízdy)... (Tourancky už nechci právě pro nejistotu na mokrý trávě, na polňačkách a šotolinových cestách)
Dakar má zesílenou kostru a měl by bejt odolnější... na GSo bych vzal určitě Dakar verzi, přece jenom neni to nejlehčí motorka a ten cenovej rozdíl neni tak strašnej
jardajerman@seznam.cz
Buď vydrží nebo drží, obě dvě vlastnosti se jen těžko spojí dohromady. A s měkou pneu co na silnici drží v terénu parádu neuděláš, neb se ti figury na tvrdším povrchu ožmoulají a nebudou mít hranu.
Tak o tom neni nejmensi pochyb, taky necekam, ze by to melo vydrzet jak Tourancka, jen je myslim pro srovnani dulezity kolik to vydrzi oproti spuntum, na ktery jsem zvyklej. Pokud to rozumne najede 5 tisic a vic, je to asi vitezne obuti, pokud by se to najezdem podobalo ostry Karoo, nemelo by to smysl.
Maiali nel Fango!
Buď vydrží nebo drží, obě dvě vlastnosti se jen těžko spojí dohromady. A s měkou pneu co na silnici drží v terénu parádu neuděláš, neb se ti figury na tvrdším povrchu ožmoulají a nebudou mít hranu.
Tak o tom neni nejmensi pochyb, taky necekam, ze by to melo vydrzet jak Tourancka, jen je myslim pro srovnani dulezity kolik to vydrzi oproti spuntum, na ktery jsem zvyklej. Pokud to rozumne najede 5 tisic a vic, je to asi vitezne obuti, pokud by se to najezdem podobalo ostry Karoo, nemelo by to smysl.
5 tkm určitě dají, ale od půlky figury to můžeš brát jako hrubější Tourance.
petrguss napsal:
asi mám blbej dotaz - ale jakej je funkční rozdíl mezi obyč E-09 a E-09 Dakar? Vzorek je stejnej ne? Jedna teda vydrží déle nebo jak to je?
Přemýšlím o nové sadě na GS v kombinaci předek TKC a zadek právě E-09 (bezdušovku, ale nevím jestli obyč nebo Dakar) Současné Tourancky mám na konci po skoro 20.000 km, myslím, že s touhle kombinací bych mohl vydržet 12-15 tis km (při podobném zatížení a stylu jízdy)... (Tourancky už nechci právě pro nejistotu na mokrý trávě, na polňačkách a šotolinových cestách)
Dakar má zesílenou kostru a měl by bejt odolnější... na GSo bych vzal určitě Dakar verzi, přece jenom neni to nejlehčí motorka a ten cenovej rozdíl neni tak strašnej
Vůbec se neboj o to vzít na velké GS obyčejnou E-09 (v současné době se vyrábí ve 150 pouze Dakar) je to pneu s určeným zátěžovým indexem. Dakar je odolnější vůči průrazu díky jednomu plátnu v kordu navíc a má nepatrně trvdší směs. Jestli počítáš, že E-09 najedou to co Tourance, tak to pravda nebude. Jsou kluci co na nich jezdí 9 tkm, ale realita je 5 - 6 tkm.
Joe, no tak to jsi mi vazl iluze z očí, i když i tak za ty prachy je to paráda. No a co když ti řeknu že třeba 60 % jezdím ve dvou, má vůbec smysl obouvat "špuntovky" nebo mi to ten zadek sežere za 2 - 3000km :-D? Nemám se špuntama absolutně žádnou zkušenost, nikdy jsem je neměl, ale postupem času zjištuji, že bych chtěl zkusit více offroadového ježdění / tedy ze začátku právě ty šotolinky a pod. Teď když jsem objevil kouzlo GS (lituji, že jsem si ho nekoupil už před 4 lety) si myslím, že je konečně čas špuntíky votestovat :-D
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS