Uprime klepalo mi (psal jsem to uz pre tim kdysi) neco v motoru uz od Kazachstanu. Nejprve mene a pak uz vice a vice. Mit servis za humny jasne bych to resil, ale tam nebylo kde. A rozebirat motor na ulici nemelo smyslt. Ostatni problemy se dali resit, ale tohle proste ne.
Proste jen cekat zda to motor to da nebo ne. Nastesti me jeste holka dovezla az sem a verte ze to uz takovy problem neni.
1300km domu je sranda.
Akorat moto je uz cca 3 mesice po 2 rocni zaruce, tak jsem zvedavy co z toho zaplati BMW co ne. jasne ze me to zklamalo. Mel jsem pred tim nekolik japoncu a najeli 60tis bez jedineho zasahu v motoru. Tohle me opravdu na BMW prekvapilo. Dam jsem vic penez za kvalitu ktera neni! Jeste jsem uvazoval o Honde Transalpu nebo Yamaha Tenere 690. Monza by to nakonec zvladli lepe, ale offroad to byl fakt husty misty.
Navic to co tu prozivam na vesnici v Belorusku bych pral kazdymu z vas. Chovaji se ke me jako bych byl vlastni. Dcera Ilesa (25let a hezka) me bere vecer za kamoskama na disco a kdyz koupim flasku sampana za 100,- tak jsem borec. Pripadam si jako by mi bylo 20))))
Syn Anton me zase bere na mistni ilegal zavody na motorkach.
Prosel jsem Minsk a Chatyn. Vsude krasny zensky a je leto. Koupacka a tak. Fakt pohoda....
Rikaji, jsme slovane, tak si musime pomahat!
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
dufino napsal:
Akorat moto je uz cca 3 mesice po 2 rocni zaruce, tak jsem zvedavy co z toho zaplati BMW co ne. jasne ze me to zklamalo. Mel jsem pred tim nekolik japoncu a najeli 60tis bez jedineho zasahu v motoru. Tohle me opravdu na BMW prekvapilo. Dam jsem vic penez za kvalitu ktera neni!
hele Dufino to, cos spachal je heroickej vykon a to jak pro cloveka, tak pro stroj.
Co ale nechapu je ta argumentace zarukou -- tys tam celou dobu lil dobrej benzin? Lil jsi do benzinu aditiva? Chladilo ti to porad dobre? Vzdyt se motory v takovyhle podminkach vy*iraji kdekomu.
S tema japoncema co najeli 60 tisic jsi taky objel pul zemekoule?
---
Chapu, ze mas vstek ze jsi nedojel.. ale tu objektivitu bychom si mohli udrzet, ne?
Kazdopadne gratuluji zes to odjel a ze te cestou nechytila zadna mina, Taliban a tak
Upravil hicks dne 21.07.2011 10:02
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
dufino napsal:
Akorat moto je uz cca 3 mesice po 2 rocni zaruce, tak jsem zvedavy co z toho zaplati BMW co ne. jasne ze me to zklamalo. Mel jsem pred tim nekolik japoncu a najeli 60tis bez jedineho zasahu v motoru. Tohle me opravdu na BMW prekvapilo. Dam jsem vic penez za kvalitu ktera neni!
hele Dufino to, cos spachal je heroickej vykon a to jak pro cloveka, tak pro stroj.
Co ale nechapu je ta argumentace zarukou -- tys tam celou dobu lil dobrej benzin? Lil jsi do benzinu aditiva? Chladilo ti to porad dobre? Vzdyt se motory v takovyhle podminkach vy*iraji kdekomu.
S tema japoncema co najeli 60 tisic jsi taky objel pul zemekoule?
Jasne ze najel jen po evrope a kdyz se neco ozvalo tak honem sup do servisu...
Moje teorie je takova: Zacalo to tim termostatem, kt se poradne neotviral a vnitrni okruh se casto prehrival nez to vyplivlo prez expansku vodu az na budiky. teplotoum asi olej dostal hodne zabrat. Mozna tam neco postupne odeslo a zacalo se to pridirat. Potom ten benzin v Uzbeku a Mongolsku je jen 80tka a samo zadny aditiva jsem nelil.Ale proc taky. Ty masiny jsou na to staveny prece...nebo ne? Okolo tam byli lidi z 12kama, africa twin, apod a nikdo to tam nelije. Proc tedy ja s 8kylem? Tedy benzin tomu take nepomohl.
Olej jsem menil poctive dokonce 3x, takze tam problem nevidim.
Uvidime az to otevrou
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
dufino napsal:
Moje teorie je takova: Zacalo to tim termostatem, kt se poradne neotviral a vnitrni okruh se casto prehrival nez to vyplivlo prez expansku vodu az na budiky. teplotoum asi olej dostal hodne zabrat. Mozna tam neco postupne odeslo a zacalo se to pridirat. Potom ten benzin v Uzbeku a Mongolsku je jen 80tka a samo zadny aditiva jsem nelil.Ale proc taky. Ty masiny jsou na to staveny prece...nebo ne? Okolo tam byli lidi z 12kama, africa twin, apod a nikdo to tam nelije. Proc tedy ja s 8kylem? Tedy benzin tomu take nepomohl.
Olej jsem menil poctive dokonce 3x, takze tam problem nevidim.
Uvidime az to otevrou
Jaky masiny jsou staveny na 80 oktanovej benzin bez aditiv? Osmikilo? tak tomu teda fakt neverim.
12ka ma navic cidlo klepani, navic je to vzduchac a ja bych si tipl, ze vydrzi vic. To same motor Afriky... nebo je afrika taky pomerne nabuseny DOHC? Bych se divil. Dalsi vec jakou myslis 12ku? 2010? O te se mluvi ze bude/je take o dost nachylnejsi na kvalitu benzinu.
Treba v TT kdyz jsme byli na promitani z Afriky tak se jim hromadne motory v autech vy*rali po snad JEDNOM natankovani HODNE blbyho benzinu. Tedy az na pana, co tam lil nejaka aditiva.
Tys nejel jen mongolsko, jel jsi extremni cestu
---
s tou teplotou je to taky vtipny... myslis, ze po tom, co ten motor zkusil (spatny benzin, extremni teploty, nejakou dobu neopravenej termostat) to je na reklamaci? Koukni na ten web tech 990karu jak se o ty motorky starali.
Upravil hicks dne 21.07.2011 11:02
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jsem doma, cesta s moto na vleku bez problemu.
...po necelych 3 mesicich se tu moc nezmenilo
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
dufino napsal:
jsem doma, cesta s moto na vleku bez problemu.
...po necelych 3 mesicich se tu moc nezmenilo
gratuluju k heroickymu vykonu!
Sice jsi nedojel, ale stesti jsi mel, ne? Jezdit afghansky brody to uz chce aby te mel Allah dost rad...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
posledni prispevek na motoroute:
1.8.2011
Ahoj,
tak jsem doma.... Cesta z Beloruska probihala nadvakrat. Nejprve jsem na nakladacku s motorkou jel k polskym hranicim a nasledne na druhe strane pro me prijeli kamaradi s vlekem. Motorku jsem pretlacil pres obe hranice.
Na belorusko-polske hranice jsem prijel vecer a jednoznacne to byla nejdelsi a nejvice zmatena hranice za celou dobu meho cestovani. Chapu, ze je zde vstupni brana do Schengenu, ale Belorusove to nemaji zorganizovane. Navic Rusko, Belorusko, Ukrajina a Kazachstan zrusily od 1.6.2011 mezi sebou hranice. Maji tam neco jako u nas Schengen, tedy projedete bez kontrol. Tedy pak Belorusove resi i ma ruska visa. Vstoupil jsem z Mongolska a vystoupil v Belorusku. U Polaku uz to slo vcelku rychle.
Pak jsem jeste celou noc musel stravit cekanim, tedy ustlal jsem si na trave a pak prisel hlidac parkoviste, ze me necha prespat v jeho boude. Nejprve jsem odmitl, ale pote, co zacalo prset, jsem s diky prijal .
Rano kluci prijeli, nalozili jsme ten muj kram na vlek a jeli do Cech. Cesta v pohode. Rovnou jsme ji slozili v BMW servisu v Praze - Stodulkach. Ted cekam na vyjadreni BMW, jak se k tomuto problemu postavi. No uvidime, jak to dopadne.
Co rici zaverem? Byl to jeden veliky "cundr". Tak jako v mladi clovek trempoval po ceskych lesich pesky, tak to same jsem ted trempoval po Asii na motorce .
Musim podekovat vsem dobrym lidem po ceste, bez nich a jejich pomoci bych nikdy toto cele nedojel.
Odjet to sam melo vyhody i nevyhody. Vyhoda byla, ze za vsechny zvolene cesty jsem si odpovidal sam. Tedy kdyz jsem zvolil opravdu tezky teren, nikdo mi nenadaval, ze tamtudy to mohlo byt lepsi apod. Jsem trochu adrenalinista, a tak jsem volil vzdy tezsi a zajimavejsi cestu, nez asfaltovou silnici (napr. Pamir Highway). Koneckoncu, proto jsem tam jel, abych zdolal off-roadove cesty, ktere ani nejsou na mape!
Byl to trochu zavod mezi mnou a moji motorkou - kdo vice vydrzi. No, vyhral jsem... Najel bych jeste mnohem vic, ale technika mi to uz ke konci nedovolovala. Musel jsem motorku setrit, abych alespon domu dojel. Je to stale jen technika, ktera se muze rozbit.
Jsem moc vdecny za tu krasu a volnost prirody, kterou jsem projizdel. Vypichnu hory Pamiru a nekonecne pustiny v Mongolsku. Tam se opravdu muzete ztratit v nekonecne prirodni krase a nepotkat cloveka. Takovych mist na svete uz moc neni.
Nakonce chci podekovat sponsorum, kteri me darovali, nebo se slevou poskytli vybaveni na cestu:
- gumy od firmy MITAS
- Trax kufry od brnenske firmy SUMOTO
- kvalitni doplnky k motorce od firmy TOURATECH
- outdorove vybaveni od ROCK-POINT a HANNAH
- firme GENEZE za super oblek a Shell oleje a spreje
- firme WIFI SHOP za bezchybny satelitni messenger SPOT
- firme NIKON za krasne fotky z fotaku D7000
- a v neposledni rade casopisu MotoRoute za zverejnovani mych, snad zajimavych, prispevku.
Pripravuji nejaky vytazek z meho deniku do tisteneho casopisu MOTOROUTE, tak se muzete jeste tesit.
Dale budu organizovat po prazdninach nejake promitani fotografii s povidanim. Vse se vcas dozvite take na webu MotoRoute.
Ahoj! BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
docela by mne zajimalo co s tou masinou je?myslim konkretni zavadu) a pak taky jak to vyresi v BMW mohl by si to pak sem napsat?39tis neni moc,Sima dal 140tis km nez mu to gs800 kleklo.
BMW GS 1200 adventure a Babeta.
Danes napsal:
docela by mne zajimalo co s tou masinou je?myslim konkretni zavadu) a pak taky jak to vyresi v BMW mohl by si to pak sem napsat?39tis neni moc,Sima dal 140tis km nez mu to gs800 kleklo.
Jasne ze dam vedet...cekam na jejich vyjadreni...
tu nedeli co jsem ji privezl do Inveltu jsem ji stavel vedle Simovy. Pry ji pritahli odnekud z Afriky...
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
tak krátký update: motor byl prý "jednoválec". Zapeceny pist a polozadrena klika.....nafoceno a posláno na kulanci. čekám na vyjádření z německa...
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
maser napsal:
S Jardou jsem byl já v Africe, když mu klekla. Nechali jsme ji na jihu Španělska.
tak to si byl ty co si ho tahl na lane cca 2000km? sakra to se mi nechce ani verit,nebo jsem dostal spatne info?
Info je správné Kilometry i lano sedí
to jste teda hustokruty...respekt!
na lane jsem se za trikolkou s sneznym skutrem natahali.. neni to zadna sranda, tahnout nekoho 2000km je fakt skoro neuveritelny.
Za co jsi to uvazal?
---
btw: navrhnu te Milosovi na cenu BMWGS 2011
Upravil hicks dne 04.08.2011 11:02
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jarda měl lano za padací rám, já měl lano za ty "tyčky", co podpírají originál Vario TopCase. Opravdu to bylo kolem 2000km a šlo to lépe, než jsme doufali. Je to dáno tím, že v Maroku jsou krásné silnice a není tam skoro žádný provoz - nebo je ten provoz daleko menší, než-li v Evropě.
to lano jeste bylo privazane na moto za padak, kdyz jsem tu svou tam skladal...
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...