Vstáváme ve čtyři a pijeme kafe. Máme v plánu vyrazit z horního cípu Česka směrem do Itálie na loď, ale chceme stíhat v Rakousku GrossGlockner. Co bude konkrétně na programu, kam až se dokopeme, to nevíme. Víme jenom, že bude přespání "někde v Itálii" a druhý den loď kolem poledne v Anconě.
Doc přiložený následující obrázek:
[157.71Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Navlékáme na sebe prakticky všechny rezervy, co máme. Ještě před půl pátou startujeme a vyrážíme. Je smutné se loučit a nemám to rád. Máma to ví, ale přesto pokaždé brečí. Já nikdy, nikdy v tu chvíli...až potom, za rohem. S Nikolou máme před sebou jeden skvělý jezdecký den a již nám mašina chyběla, srostli jsme s ní. Včerejší okružní jízda po okolí byla dobrá kochačka, ale už se zase těšíme na ty kilometry. Projíždíme mrtvým Hrádkem po obchvatu a němým Libercem. Těsně před Prahou je odbočka, která svádí z dálnice, ale díky velmi špatnému značení a slabému provozu vlastně není podle čeho a podle koho jet a po dalších dvou křižovatkách jsme na silnici sami a je neznačená. Poznal jsem jenom, že nás to vedlo kolem Kbel a poté jsem se radši spolehl na GPS, které mě rychle navedlo na správnou cestu. Prahou jsme profrčeli ještě za tmy. Jedeme na Plzeň a kolem Berouna se teprve rozednívá.
Doc přiložený následující obrázek:
[137.6Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:32
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Do té doby zastávky jenom na benzín a pravidelné čígo. Liberec - Rozvadov je tedy "tři nádrže" aneb "sedm cigár" daleko. Dáváme kafe v klasické poslední benzince, potkáváme tam pár na RT 1150, jedou do Němec. Prohodili jsme pár slov. Je nějak po osmé, slunce a mlha se střídají díky inverzi, ale celkově positivní náboj. Je teprve ráno a Česko máme za sebou, to nám to docela utíká viď Nikolo? Na dálnicích není co řešit a o čem diskutovat. Jedeme stabilně, tak jako celou cestu z Atén pokud to lze, kolem 130-140 a málokdy překročujeme tu 140 díky tomu, že Nikolova 1100 nemá šestku a navíc než jsme odjížděli, někdy (když za to hodně zabral ve vyšší rychlosti) mu i pětka vypadávala. ptali jsme se mechanika, vysvětlili, oddiagnostikoval převodovku, ale že to není akutní, ale pomalu ať sháníme nějakou dobře ojetou. To ale ještě tehdy nebylo vyřešeno a my byli na cestě s diagnózou ne příliš spolehlivé pětky. Proto jsme byli opatrní i na dálnici. (nakonec jsem po návratu sehnal z ebay za 200E lehce ojetou, je vyměněno, mechanik měl pravdu). Netúrovali jsme zbytečně a tímto stylem za celou cestu ani jednou Nikolovi nevypadla. Na druhou stranu, nemůžu jet ani jenom 110, to bych umřel nudou a usnul za řidítky, to prostě nezvládám. Jeli jsme prostě zlatý střed, ten trošku rychlejší střed.
Doc přiložený následující obrázek:
[143.85Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:34
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[169.12Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[145.31Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[140.89Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Profrčíme kolem Mnichova a jedeme na Salzburg. Strašně se mi líbí cesta do Lofer a Zell am See. To údolí je malebné, asfalt příkladný, provoz malý a dovoluje dlouhé zatáčky kolem 110-120 a přitom se bavíš i řízením a předjížděním v absolutním klidu a opatrnosti a ještě se můžeš kochat tím údolím. Pokaždé je mi divné, jak to údolí je rovné jako placka doslova podle vodováhy a najednou pláň končí a z trávy doslova trčí vysoké hory. Tak ostrý přechod. Nemůžu tomu přijít na kloub, jediným logickým vysvětlením pro mě je usazování. Prostě ty hory byly ostré a strmé i v těch údolích, ale postupně se tam usadil prach nebo sedlina (nad nebo i pod úrovní vody). Každopádně je to čarovné. Projíždíme Zell am See, vysvětluji Nikolovi co je potřeba okolo tohoto letního-zimního letoviska a zajíždíme ještě do Kaprunu, kde jsem byl naposled ubytován na lyžích a ukazuji mu zimní lyžařské středisko v létě. V zimě ho ještě nezná (ale to už od letošní zimy také neplatí, díky Ischglu a Goingu). Poté bereme benzín a vydáváme se na GrossGlockner HochAlpenStrasse. Nikola je uchvácen celým tím konceptem. Motorky, mávání, show, event, happening. Dole před mýtném jíme máminy řízky. Nikdy je nechci, vždycky mi je vnutí a vždycky přijdou k chuti. Posilněni se vydáváme vzhůru.
Doc přiložený následující obrázek:
[170.57Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:36
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Viditelnost dobrá, ale nahoře trochu zamračeno, je docela kosa, ale tady dole to jde. Fouká dost silně. Ptáme se těch do dojíždí v opačném směru, jestli nahoře fouká nějak nebezpečně, prý ne, OK.
Vyrážíme a užíváme si to. Touhle roční dobou už je zájem podstatně menší než je v parném létě s hordami i těch nejsvátečnějších motorkářů. Naopak teď tu jsou jenom skalní, znalci a fajnšmekři.
Doc přiložený následující obrázek:
[172.89Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:37
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Klopíme dost, Nikola mi stíhá v klidu. Mám pomalu pocit, že ani kdybych chtěl, nebudu mu moci ujet, zlepšení je neuvěřitelné. To co já vydobyl po dvaceti letech v sedle má on během prvních pár tisíc kilometrů? Cítím se ukřivděn, dotčen! Ale pyšný zároveň, jde mu to. Jak říkám, užíváme si to, náklon a zatáhnutí za plyn na výjezdu je úchvatné u boxera. Cítíš tu tichou sílu. Nehuláká sice, nepíše 12V, 16V, Turbo INJ, GT apod, jenom GS, ale sílu má a je ochotná.
Doc přiložený následující obrázek:
[156.39Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[156.66Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[155.49Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[148.72Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[148.33Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[141.3Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[133.8Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[118.72Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Nezbytné fotografování na samozřejmých místech a při sjezdu na druhou, na jižní stranu kafe v Reinthalu, ve stejném podniku jako před třemi lety s Elpídou. To jsme jeli do Čech se zbrusu novým advenčrem. Zapomněl jsem to podotknout, můj slon měl také výročí, o den dříve než já. V Hradci Kralové zlomil 100.000 věrných kilometrů. A na GG už mě jednou vyvezl a to ve dvou, takže cestu si pamatoval...
[125.66Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 15:17
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Jsme v Lienzu, je kolem čtvrté-páté a jsme rádi, že nám to tak vyšlo. Jsme v tu chvíli přesně dvanáct hodin v sedle, ale chutě máme ještě velké. Následující cíl je určeno italské Udine. Ale tam se jede opět skrz pass a to velice úzkými a strmými cestičkami, po jezdecké stránce daleko náročnější, než známý GG. Jde o cestu B110, čili Ploeckenpass, spojující rakouský Mauthen a italské Tolmezzo. Měli jsme jeden dloužek, jednu černou tečku na paměti, neudělali jsme ten rumunský Bihor, díky zdržení v Bukurešti. Pamatujete? Je to už dávno... Asi týden nazpět.... Tak tenhle dloužek jsme si pěkně splatili Ploeckenpassem, byl navíc, neobsažen původním itineráři.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Dal nám možná víc času než GG, než jsme se dokopali do Tolmezzo, ale byli jsme již v transu. Před Udine začíná dálnice a tak do Udine ani nezajíždíme. Cítíme se strašně zdatní. Stavíme na cigáro a benzín. Nikola mi slavnostně oznamuje, že dle tachometru už zdolal tisicovku v jednom dni. Já jich již pár udělal, ale vím jaké to je napoprvé. "Nezdolal chlapečku", vysmívám se mu. "Tachometr Ti totiž přidává a jestli Tě to zajímá, tak suchá pravda je, že jsme od rána teprve na 980km dle GPS a to nekrade!"
"No právě jsem Ti tati chtěl navrhnout, abysme jeli až do Benátek, já se cítím super, co Ty na to?"
Doc přiložený následující obrázek:
[170.48Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:39
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Zlomení tisícovky je velká věc pro jakékoholiv začínajícího řidiče. Dostáváš se do jiných dimenzí. Před odjezdem měřil vzdálenost a myslel si, že dvoustovka je brachu zátah!!!
Teď, už od Bukurešti, mluvíme normálně o šest set sem, osm set zpátky, zbejvá sedm set nahoru a malá odbočka devětsetpasedát doleva a třistaosdesát do mírného kopce a pět set zatáček - jakoby se nechumelilo, ani si to neuvědomujeme.
"Vítej hochu mezi Železné Prdele, či jestli dáváte přednost slušněji znějícímu Iron Butts!"
Doc přiložený následující obrázek:
[170.09Kb]
Upravil Doc dne 16.05.2011 18:46
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic