Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 7 z 10:   1  ...  4    5    6    7    8    9    10  
 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
cz
#121 
Přidané 19.04.2015 22:12

Příspěvků: 162
Registrace: 03.06.07
Melizoy napsal:
....
3) o 6,45 % kratší koncový převod. Ten si ale myslím že mít rozhodující vliv nebude, protože máš dlouhou šestku, která je stále výrazně delší, než ostatní lehké šestky s origo rozvodovkou....


Ahoj Pavle,
máš k dispozici nějaký čísla, který by potvrdily cos napsal?
Kdysi jsem hledal celkové převody 1100, 1150 a 1150ADV a posbíral jsem následující info:

r1100gs r1150gsADV r1150gs r1150gs

primár 1 1,889 1,889 1,889
koncový převod 3 2,82 2,82 2,82
1.stupeň 4,163 2,375 2,045 2,045
5. (6.) stupeň 1,45 0,8 0,697 0,674
celkově 1. stupeň 12,48 12,652 10,894 10,894
celkově 5. (6.) stupeň 4,350 4,262 3,713 3,590

Rozdíl mezi krátkou a dlouhou šestkou u obyč. 1150 by měl být cca 3,3%.
O 6,45% kratší koncový převod by v tom případě měl velikej vliv...
Jestli máš k dispozici jiná čísla, prosím, poděl se o ně. Dík.
 
cz
#122 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 19.04.2015 22:15

Příspěvků: 162
Registrace: 03.06.07
Se z toho formátování textu picnu...
cz přiložený následující obrázek:


[37.24Kb]
Upravil cz dne 19.04.2015 22:16
 
Melizoy
#123 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 20.04.2015 00:50
Avatar člena


Příspěvků: 841
Registrace: 23.04.10
peterson napsal:
Melizoy napsal:
....
3) o 6,45 % kratší koncový převod. Ten si ale myslím že mít rozhodující vliv nebude, protože máš dlouhou šestku, která je stále výrazně delší, než ostatní lehké šestky s origo rozvodovkou....


Ahoj Pavle,
máš k dispozici nějaký čísla, který by potvrdily cos napsal?
Kdysi jsem hledal celkové převody 1100, 1150 a 1150ADV a posbíral jsem následující info:

r1100gs r1150gsADV r1150gs r1150gs

primár 1 1,889 1,889 1,889
koncový převod 3 2,82 2,82 2,82
1.stupeň 4,163 2,375 2,045 2,045
5. (6.) stupeň 1,45 0,8 0,697 0,674
celkově 1. stupeň 12,48 12,652 10,894 10,894
celkově 5. (6.) stupeň 4,350 4,262 3,713 3,590

Rozdíl mezi krátkou a dlouhou šestkou u obyč. 1150 by měl být cca 3,3%.
O 6,45% kratší koncový převod by v tom případě měl velikej vliv...
Jestli máš k dispozici jiná čísla, prosím, poděl se o ně. Dík.


http://www.powerb...tersetzung

Ahoj Petře, mrkni na odkaz výše, převody jsou tam krásně rozpočítané. Myslím, že ve tvé tabulce máš 2 varianty dlouhé šestky a ne srovnání krátké a dlouhé. Krátká šest na 1150 co já vím jen podle pohledu na otáčkoměr odpovídá převodovce na Advíkovi. Krátká šestka točí podle odkazu výše: 3594 a dlouhá 3130 při reálné stovce (tacho skoro 110kmh). To je rozdíl 14,8% a ne3,3% ... opravte mě jestli se pletu. Romanovo (Bureho) převod je podle mne někde na půli cesty mezi krátkou a dlouhou šestkou. Ale připouštím, že se můžu plést, ale teď v noci už raději další specifikace hledat nebudu, můžeme kdyžtak zítra pokračovat v diskuzi.
Kolik Vám pánové točí krátké šestky na 1150 při stovce (tj tacho 105-110)?? díky
a ahoj. Pavel
Wer später bremst, fährt länger schnell.
 
BURE
#124 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 20.04.2015 06:17
Avatar člena


Příspěvků: 720
Registrace: 15.07.10
Jak rika Pavel, dlouha sestka (E) + lehci koncovy prevod z 1100GS a na stovce to toci cca 3350otacek. Idealni kombinace... Wink
Možná, že jsem krásnej jako anděl, ale anděl rozhodně nejsem! Wink
 
https://www.motorkari.cz/uzivatelovy-clanky/?uid=1
truk
#125 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 20.04.2015 23:05

Příspěvků: 136
Registrace: 29.03.15
Jsem poměrně silně přesvědčen, že vliv zpřevodování na spotřebu je relativně malý, pokud nejdeme do např. rychlostních extrémů. Takže budeme-li jezdit v nějakém normálním režimu- normálních rychlostech, musí motor vyprodukovat adekvátně potřebný výkon. Jestli při tom motor točí o pár set otáček více nebo méně by na spotřebu fatální vliv mít nemělo - viz spotřeba 1150 vs 1100 resp. 6kvaltů vs 5 kvaltů se zase tak moc neliší.
Abych na sebe navázal (na můj příspěvek o lambda sondě). Nově jsem vyměnil kat za Ysvod. Můj svod má LS umístěnou v jednom rameni ještě před spojením výfuku. To se jistě někomu nebude líbit, ale já výhodu vidím v tom, že LS je do potrubí výfuku skutečně kolmo- a jak jsem psal, průchodu plynů skrz LS to evidentně svědčí. Na volnoběh se perioda na LS zmenšila na 2sec. a hlavně průběh se z takové pozvolnější sinusovky změnil do výrazněji obdélníkového průběhu - tady jsem docela spokojen- tak si myslím, že má sigál z LS vypadat.
O spotřebě ještě napíšu přesnější hodnocení (až budu mít více ujetých km). Zatím mi to vychází (z ujetých 400km)na cca 5,5l- což je podle mě OK. Zvláštní mi přišlo, že dokud jsem sledoval, jak benál v nádrži ubývá a jezdil langsam- odhadoval jsem spotřebu větší. Tak jsem se na sledování spotřeby po cca 200km vyprd, začal jsem za to více tahat a výsledek byl nakonec vlastně příznivý!? No buď se mi to zdálo a další pozorování ukáže více a nebo na tom něco je.
No a to je nový námět, který do této rubriky 100% patří. Zamyslel jsem se nad účinností motoru obecně a hlavně nad vlivem škrcení benzínového motoru. Pro dobrou účinnost benzínového motoru je totiž optimální jeho větší zatížení. Tzn čím více je motor přiškrcen sací klapkou, tím méně vzduchu nasaje a tím se mu efektivně snižuje komprese. Nevím jestli používám správné názvosloví- prostě jde o to, že když do válců vlivem zavřených klapek v sání vstoupí třeba jen 1/3 vzduchu- bude mít motor efektivní kompresi daleko horší než motor s třetinovým obsahem, který by nasál naplno. Proto bude mít horší účinnost jaksi z principu zaškrcení. Takže se trochu nabízí otázka, jestli u takto relativně velkých a silných motorů vůbec má cenu jezdit "na spotřebu". Pokud chce někdo honit malou spotřebu- měl by si pořídit menší motor, kterému bude více nakládat a motor pojede efektivněji a tedy úsporněji.
Moje resumé je: spotřebu sice letmo sledovat, ale hlavně v zájmu účinnosti motoru za to řádně tahat :-)).
PS: zajímavé je, že naftové motory klapku v sání namají- sají vždy stejně a při omezení výkonu jim jenom vstřiky dají méně nafty...
 
cz
#126 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 20.04.2015 23:25

Příspěvků: 162
Registrace: 03.06.07
Melizoy napsal:

http://www.powerb...tersetzung

Ahoj Petře, mrkni na odkaz výše, převody jsou tam krásně rozpočítané. Myslím, že ve tvé tabulce máš 2 varianty dlouhé šestky a ne srovnání krátké a dlouhé. Krátká šest na 1150 co já vím jen podle pohledu na otáčkoměr odpovídá převodovce na Advíkovi. Krátká šestka točí podle odkazu výše: 3594 a dlouhá 3130 při reálné stovce (tacho skoro 110kmh). To je rozdíl 14,8% a ne3,3% ... opravte mě jestli se pletu. Romanovo (Bureho) převod je podle mne někde na půli cesty mezi krátkou a dlouhou šestkou. Ale připouštím, že se můžu plést, ale teď v noci už raději další specifikace hledat nebudu, můžeme kdyžtak zítra pokračovat v diskuzi.
Kolik Vám pánové točí krátké šestky na 1150 při stovce (tj tacho 105-110)?? díky
a ahoj. Pavel


Ahoj Pavle,
znovu jsem na to mrknul. Mám doma manuál pro 1100GS (převodovka M97) a 1150GS (rok 2000 tj dlouhá šestka). Plus jsem pohledal další informace a namlátil to do excelu.
Tvoje informace se potvrdili clap
Z těch čísel je pro mně nejzajímavější, že 1100, 1150 s krátkou šestkou a 1150ADV mají stejně rychlý poslední převod (100 vs. 101 vs. 101 km/hod při 3594 ot/min).
Stojí za povšimnutí, že 1100 a 1150ADV mají téměř identické převody na první a poslední rychlostní stupeň. Také jsem tam přidal variantu dlouhé šestky spolu se zadním převodem z 1100 - opravdu se to jeví jako dobrý kompromis...
Mimochodem, těch zadních převodů pasujících do 1100 a 1150 je celá řada. Kdysi jsem to řešil pro svou sajdkáru a jen ty, co mně zajímaly jsou tyto:
1:3,36
1:2,91
1:3,2
1:2,81
1:3,091
1:3,2
Je jich ještě víc, ale ostatní jsem nebral v úvahu.
cz přiložený následující obrázek:


[42.41Kb]
 
Melizoy
#127 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 23.04.2015 15:10
Avatar člena


Příspěvků: 841
Registrace: 23.04.10
Ahoj vespolek,
-> Petersone, díky za reakci. Narazil jsem na krásnou kalkulačku, přidávám link, může se někomu hodit: http://www.m-foru.../getriebe/
Wer später bremst, fährt länger schnell.
 
BURE
#128 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 04.05.2015 19:48
Avatar člena


Příspěvků: 720
Registrace: 15.07.10
Tak zrejme se clovek opravdu musi naucit zachazet s plynem a vcas radit. Tzn. radit mezi 3-3.5k rpm a motor tocit taky mezi 3-3.5k rpm. Coz mi dava na sestku 90-110km/h (mam E a lehci koncovy prevod z 1100GS). Najel jsem za prodlouzeny vikend cca 700km a spotreba kolem 5.5, ovsem hodne zalezi na kvalite tankovaneho benzinu.
KM Prona - spotreba 5.53, ujeto 231km - dotankovano 12.77l Cool

levna sracka z Eurobitu - spotreba 5.67, ujeto 288km - dotankovano 16,33l Frown

OMV - 4.98, tohle fakt nechapu, mel jsem uz podezreni, ze se mi posral palivomer. Ale po 144km dotankovano 7.18l tongue

Takze i ja se pripojuji ke spokojenym uzivatelum! thumbs up
Možná, že jsem krásnej jako anděl, ale anděl rozhodně nejsem! Wink
 
https://www.motorkari.cz/uzivatelovy-clanky/?uid=1
Mira1150
#129 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 04.05.2015 22:51
Avatar člena


Příspěvků: 327
Registrace: 19.01.13
BURE napsal:
Tak zrejme se clovek opravdu musi naucit zachazet s plynem a vcas radit. Tzn. radit mezi 3-3.5k rpm a motor tocit taky mezi 3-3.5k rpm. Coz mi dava na sestku 90-110km/h (mam E a lehci koncovy prevod z 1100GS). Najel jsem za prodlouzeny vikend cca 700km a spotreba kolem 5.5, ovsem hodne zalezi na kvalite tankovaneho benzinu.
KM Prona - spotreba 5.53, ujeto 231km - dotankovano 12.77l Cool

levna sracka z Eurobitu - spotreba 5.67, ujeto 288km - dotankovano 16,33l Frown

OMV - 4.98, tohle fakt nechapu, mel jsem uz podezreni, ze se mi posral palivomer. Ale po 144km dotankovano 7.18l tongue

Takze i ja se pripojuji ke spokojenym uzivatelum! thumbs up
Řekl bych že tu spotřebu moc sleduješ, rozdíly v desetinách můžou být klidně způsobeny protivětrem nebo dalším milionem věcí.... já jednou jezdím za 5,5 podruhé za 7,5 a nepřijde mi že bych zas tak razantně měnil jízdní režim, stačí hustší provoz a spotřeba jde fest dolů atd.. neřeš spotřebu a užívej jízdu.
 
BURE
#130 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 05.05.2015 05:00
Avatar člena


Příspěvků: 720
Registrace: 15.07.10
Miro, tomu preci sam nemuzes verit, ze pri obdobnem jizdnim rezimu mas rozdily 2l? Jako houpat se necham, ale tohle uz je centrifuga! Grin Grin Grin
Podle me je na cestovni masine pri cestovnim modu spotreba velice dulezita vlastnost motorky! Ze to bude zrat klidne 9, kdyz s tim vlitnu do pole, to je jasny. Ale kdyz si jedu jen tak prdprdprd, tak nemuze proste zrat 7!!! To mi nikdo nevymluvi... Wink To uz bych si mohl rovnou koupit KTM! Grin
Upravil BURE dne 05.05.2015 05:02
Možná, že jsem krásnej jako anděl, ale anděl rozhodně nejsem! Wink
 
https://www.motorkari.cz/uzivatelovy-clanky/?uid=1
Mira1150
#131 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 05.05.2015 06:30
Avatar člena


Příspěvků: 327
Registrace: 19.01.13
Tak jo napsal jsem to blbě. Jízdní režim mám tak nějak furt stejnej. Ale stačí jet půl cesty po dálnici nebo pro změnu hustě osídlenou oblastí a rodíly jsou v litrech.
 
BURE
#132 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 05.05.2015 06:57
Avatar člena


Příspěvků: 720
Registrace: 15.07.10
Tak kdyz pojedu na dalnici 140, tak neocekavam spotrebu pod 6l, jsem realista. Smile
Ja jsem popisoval cestovani po silnicich 1.-3. tridy pohodovou cestovni rychlosti 90-110km/h. A tady se da opravdu dlouhodobe udrzet prumer kolem 5,5l. Ale nesmi se jezdit jako na jednobuchu 650! Tzn. kroutit heftem jak monter sroubovakem a radit v 5k rpm a vys... Grin Zvyk je zelezna kosile a ja si musel na jizdu na velkym GSu chvili zvykat. Ale ted uz to mam v ruce a muzu potvrdit, ze se ta tolik proklamovana nizka spotreba GSa da realne udrzet. Jen to chce vetsi cit v pravem zapesti a netankovat levnej shit... Wink
Upravil BURE dne 05.05.2015 06:57
Možná, že jsem krásnej jako anděl, ale anděl rozhodně nejsem! Wink
 
https://www.motorkari.cz/uzivatelovy-clanky/?uid=1
VojtechPolicky
#133 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 05.05.2015 08:36
Avatar člena


Příspěvků: 3318
Registrace: 12.04.12
BURE: souhlasím. Prostě cestovní motorka při pohodové jízdě nad 7litrů to už raději KTM. I když tam by jsi byl asi na 9. Grin

Jinak jak říkáš s tím heftem se to člověk musí naučit. Na 650 to bylo jiné kafe, aŤ se snažil člověk jak chtěl, stále byl někde kolem 3,5-4 litrech i v off road módu.

Třeba s tím benzínem musím souhlasit. Jednou (cca 14 dní zpět) jsem natankoval u pumpy co moc neznám páč tam nejezdím, a motorka byla dost neochotná jízdy no a spotřeba šla nahoru. Teď jezdím myslím si někde kolem 5,6-6,1 litry. A musím také souhlasit s tím že cestovní motorka, a pokud sní chceš cestovat, chceš prostě dojet co nejdál. A pokud to posčítám mít o 50-60 km delší dojezd je docela fajn věc. V německu o benzinku skoro nezakopneš.
Jinak jsem spíše ten typ člověka, který tankuje kde se dá - po ujetí 180- 220 km.
Upravil VojtechPolicky dne 05.05.2015 08:38
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...


Teda až na motorky !thumbs up
 
kubbbi
#134 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 05.05.2015 09:44
Avatar člena


Příspěvků: 13
Registrace: 21.05.14
Ahoj, včera jsem se vrátil z Chorvatska a průměrná spotřeba 5,7 litru. Jeto ve dvou lidech, třech kufrech z 80 procent dálnice, rychlost cca 140km/h .Smile
 
VojtechPolicky
#135 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 05.05.2015 10:54
Avatar člena


Příspěvků: 3318
Registrace: 12.04.12
kubbbi napsal:
Ahoj, včera jsem se vrátil z Chorvatska a průměrná spotřeba 5,7 litru. Jeto ve dvou lidech, třech kufrech z 80 procent dálnice, rychlost cca 140km/h .Smile


To je hezký Smile
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...


Teda až na motorky !thumbs up
 
hobr
#136 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 05.05.2015 11:31

Příspěvků: 2379
Registrace: 29.12.10
VojtechPolicky napsal:
BURE: souhlasím. Prostě cestovní motorka při pohodové jízdě nad 7litrů to už raději KTM. I když tam by jsi byl asi na 9. Grin

Jinak jak říkáš s tím heftem se to člověk musí naučit. Na 650 to bylo jiné kafe, aŤ se snažil člověk jak chtěl, stále byl někde kolem 3,5-4 litrech i v off road módu.

Třeba s tím benzínem musím souhlasit. Jednou (cca 14 dní zpět) jsem natankoval u pumpy co moc neznám páč tam nejezdím, a motorka byla dost neochotná jízdy no a spotřeba šla nahoru. Teď jezdím myslím si někde kolem 5,6-6,1 litry. A musím také souhlasit s tím že cestovní motorka, a pokud sní chceš cestovat, chceš prostě dojet co nejdál. A pokud to posčítám mít o 50-60 km delší dojezd je docela fajn věc. V německu o benzinku skoro nezakopneš.
Jinak jsem spíše ten typ člověka, který tankuje kde se dá - po ujetí 180- 220 km.

Sorry za zasírání (mám 11tkuthumbs up) - tankuji všude (hlavně za lacinoAngry) a nepozoruji výrazný nárůst spotřeby. Dlouhodobě se pohybuje okolo 5,5 l. Letos na jaře cca 6 l. Pak se to ustálilo na již zmiňovaný průměr. Že by to bylo chladnějším počasím?hmm!
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
 
cibus
#137 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 05.05.2015 12:39

Příspěvků: 230
Registrace: 11.12.12
BURE: Pokud chceš mít radost u benzínky, drž se značky a KTM si rozhodně nekupuj.

KTM dělá radost zásadně během jízdy. Smile
 
BURE
#138 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 05.05.2015 17:02
Avatar člena


Příspěvků: 720
Registrace: 15.07.10
Aha, uz to chapu! Proto si majitele GS planuji cesty kolem sveta a majitele KTM cesty kolem komina nebo maximalne do servisu? Grin Tak to ja radeji fakt zustanu u tech bramboraku! Wink
Možná, že jsem krásnej jako anděl, ale anděl rozhodně nejsem! Wink
 
https://www.motorkari.cz/uzivatelovy-clanky/?uid=1
hobr
#139 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 05.05.2015 19:32

Příspěvků: 2379
Registrace: 29.12.10
BURE napsal:
Aha, uz to chapu! Proto si majitele GS planuji cesty kolem sveta a majitele KTM cesty kolem komina nebo maximalne do servisu? Grin Tak to ja radeji fakt zustanu u tech bramboraku! Wink

Konečně něco rozumného.....Grin
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
 
VojtechPolicky
#140 
1150 GS/GSA Spotreba - dojazd
Přidané 11.05.2015 18:59
Avatar člena


Příspěvků: 3318
Registrace: 12.04.12
Tak dneska jsem jen zase měřil.. a po výletu do Rakouska a zpět, plus polet po práci 5,2 litrů na 100 km ...

S kuframa
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...


Teda až na motorky !thumbs up
 
Strana 7 z 10:   1  ...  4    5    6    7    8    9    10  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 105
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,729
Nejnovější člen: ilicz

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.35 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI