Dejf napsal:
Hicks: Samozrejme ji taky resim..ted. Ale kdybych mel 4,5 mice na motku, tak klidne muze jezdit za deset (ktm)
ale pochop... TO JE IMHO O HMOTNOSTI(!)
to vubec NENI O PENEZICH.
cim vic to zere, tim TEZSI palivo musis vezt (pri stejnem dojezdu).
Cim tezsi motorka, tim horsi temer vsechny vlastnosti.
Takže Yamaha MT 01 se spotřebou 10L je o deset kilo těžší než kdyby měla spotřebu 5L?
HMMM. A já myslel že to bude podle toho kolik si neleješ do nádrže.
Co takhle 33l v adviku proti 16L v nádrži MT 01. Kruci, žere dvakrát tolik, a je o půl nádrže lehčí? Co tak shodit 20kg nadváhy a odlehčit motorce za všech situací, a hlavně vysoko nad těžistěm?
Kruci kam se to zase zvrtlo.
Kdo má faktické poznatky?
Dufino zadřel, ..špatný termostat, a nějaké problíkávání tlaku oleje.
Kdo dám měl nějaký problém? Něco tu řešil Tryskáč...co s tím měl?
A Šíma, ale o tom co a proč se jen tak nedovíme.
Dejf napsal:
Hicks: Samozrejme ji taky resim..ted. Ale kdybych mel 4,5 mice na motku, tak klidne muze jezdit za deset (ktm)
ale pochop... TO JE IMHO O HMOTNOSTI(!)
to vubec NENI O PENEZICH.
cim vic to zere, tim TEZSI palivo musis vezt (pri stejnem dojezdu).
Cim tezsi motorka, tim horsi temer vsechny vlastnosti.
Takže Yamaha MT 01 se spotřebou 10L je o deset kilo těžší než kdyby měla spotřebu 5L?
HMMM. A já myslel že to bude podle toho kolik si neleješ do nádrže.
boze to je logika...
kup si motorku s dojezdem 160km a uvidis, co to je za silenej vo*er.
Proc si myslis, ze si muze dovolit mit osmikilo jen 16 litru paliva? PROTOZE MU TO STACI NA UDRZENI ROZUMNEHO DOJEZDU.
Kratkej dojezd je krome otravneho tankovani (u mne cca 1 denne) na delsich cestach i lehce nebezpecnej... jak ti dojde palivo, jses kachna na rane. Pri nedostatku piti to ve vedru muze byt i fest o hubu.
---
jinak speky urcite zhorsiji akceleraci, na druhou stranu je muzes poruznu natacet, naklanet, trepat atd.. takze ziva VS mrtva vaha neni zas tak to same
Takze.. cos chtel rict?
Upravil hicks dne 27.01.2012 14:18
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nic. Já jen chtěl naznačit, to co jsi mi teď velmi pečlivě vysvětlil.
Takže někde vevnitř máš potencionál si uvědomit co má a co nemá smysl, teď jen jak to dostat ven, bez zbytečných obstrukcí.
Ještě mají špeky i funkci tlumičů nárazu, otázkou je, zdali aspoň takovou jakou přidají kinetickou energii.
Tak trochu jsme pomachrovali, a co ty zvuky? Strašidelné zvuky.
Rád bych si přečetl nějaké info o průvodních jevech a diagnostikování problému,a pokud je někdo tak daleko tak i odstranění. Tryskáč je asi nejdál, ne? Dufino to nechal na BMW, takže taky asi moc neví o co šlo.
Nemám nič o zvukoch, len dúfam že sa mi ešte dlho budú vyhýbať(mam 65tis. km).
K tej spotrebe.
U mňa je to prevažne tak, že v rozpočte na nejakú dlhšiu cestu je 80% palivo. Pretože väčšinou spíme na divoko. Takže spotreba F-ka pri naložení vo dvojke, tak 4,2l/100km. No , že ako klesnú náklady? Pri spotrebe 2,2l/100km. A ďalší veľký plus ten dojazd. V Mongolsku som dva krát tankoval do suchej nádrže. Prišiel som na pumpu vytešený že to vydržalo, zhasol moto a keď som chcel potiahnuť bližšie k stojanu už som nenaštartoval.
Dejf napsal:
Tak ja myslel spis narust, poku tam je nejaky mini turbo. Jinak souhlasim - spotrebu v tehle kategorii asi nekdo neresi.
no krome vas dvou to asi resi kazdy ale ne kvuli penezum.
Minimalni spotreba je navic jednou z deviz osmistofky...
Cim min ti to zere, tim mensi vahu (paliva) ssebou musis tahnout.
No tak jasněže... Ale stejně valná většina těch "edvenčr" jezdců na endurech nevytáhne paty z Evropy, kde je pumpa každejch 25 km, takže ten dojezd je platnej jen těm, co opravdu jezdí do divočiny. Třaba to Mongolsko...
Váhu bych u toho asi taky neřešil, 10l benálu je cca 7kg, což je při tom všem zanedbatelný. Když si představíš mašinu ve full výbavě připravenou na nějakej echtovní edvenčr trip... Padáky, rámy ke kufrům, kufry, nářadí, náhradní gumy, stan atd. atd. tak těch pár kilo už nikdo asi řešit nebude... takhle nějak bych to bral... nothing more, nothing less.
Chlapci kam ste sa to zatúlali od rachotiacich motorov
Waltr napsal:
Kdo má faktické poznatky?
Dufino zadřel, ..špatný termostat, a nějaké problíkávání tlaku oleje.
Kdo dám měl nějaký problém? Něco tu řešil Tryskáč...co s tím měl?
A Šíma, ale o tom co a proč se jen tak nedovíme.
Faktické poznatky asi nikdo, lebo prakticky asi nikdo nevidel rozobratý poškodený motor prípadne motory. Ja dúfam, že stým okrem opotrebenia nič nemám. No značná zmena zvuku medzi teplým a studeným motorom na volnobeh okrem obáv, provokuje moju fantáziu a potom tu vypisujem čo ma napadlo...
Hádam sa mi podarí pozrieť sa jednému /nie môjmu/búchajúcemu motoru na vnútornosti, potom sa uvidí či moje výplody majú reálny základ.
Siso: kdyz budu resit ty naklady, tak mas obecne pravdu, ze v ramci konkretni cesty muzou udelat i znacnej rozdil, ale kdyz na to kouknu celkove, tak zrovna v tomhle pripade, v porovnani toho naftozrouta a 800 je ta uspora dost sporna. Nez projezdim rozdil v porizovacce, tak musim nadrtit vic ja 100.000km aby se naklady vubec srovnaly. A to se vubec nebavim o tom, ze tenhle motor ze Smarta je nachylnej na turbo a alespon aute ma extremni rozdil v papirovy a realny spotrebe... Vzhledem k tomu, jaka je to mrtvola a furt musis stat na podlaze, jsem mel, kdyz mi ho pujcili v servisu ( mame benzina), spotrebu bezmala 10l/100... oproti papirovejm 3.. A neslo o jedinej, nepovedenej exemplar, jezdil jsem s tim za leta asi 3x a pokazdy totez. Ano auto je tezsi, ale zase ne o tolik, nalozeny ma furt do tuny a ta nalozena motorka bych tipl i 600kg...
diaboluss: nevim kde po evrope jsi videl benzinky po 25 km. Maximalne u nas. Venku je to dost problem i na zapad od nasich hranic... Pokud si nechces extremne zajizdet z trasy, tak klidne nepotkas pumpu vic jak 100km a to pokud je najednou zavrena, je dost opruz a zaviraj casto a radi, vikendy, vecery, poledni pauzy atd. Mel jsem xcountry a zralo do 3,5l a nadrz melo na 9l, po 7l svitila rezerva. Tedy 200 km a hledas pumpu. V realu spis tankujes skoro pri kazdy prilezitosti, po nejakejch 150km, protoze co kdyby... A kdyz treba jedes pri presunu, nebo rychloakci 700km za den, tak to docela nas.ere i zdrzuje. Nehlede na to, jak to treba potesi ostatni partaky, na motorkach s rozumnejsi konfiguraci...
Vetsina z nas tady jezdi daleko, nebo casto, nebo oboji a tak mame motorky, co mame, ktery z bezneho pohledu vlastne muzou vypadat dost kompromisne, tak uplne to nejede, tak uplne to neni ani do terenu a absolutnim meritku to vlastne neni ani ten nejpohodlnejsi cestak, ale prave pro tu vyvazenost vlastnosti jsou to podle mne to nej, na cem se da dnes v jedny stope drandit. A to i proto, jak malo zerou a ze maji rozumny dojezd.
Proste to souvisi vsechno se vsim a i ta vahova a prostorova uspora pri mensi spotrebe a nadrzi do toho zapada. Btw. i prazdna vetsi nadrz neco vazi a zabira nejaky misto, takze se to neda prepocitat je na par kg samotnyho paliva. Vezmete si vube, jak by to vypadalo, kdyby 800 jezdila za nejakych 7-8l...
Krom toho, ze by se vjetrnik pos... smichy.
Maiali nel Fango!
morabo napsal:
Snad mi odpustite neco malo k ty vaze a spotrebe.
diaboluss: nevim kde po evrope jsi videl benzinky po 25 km. Maximalne u nas. Venku je to dost problem i na zapad od nasich hranic...
k tomu, co napsal Boris asi neni moc extra co dodat.
Diaboluss se konecne podiva nekam do evropy aby zjistil, ze 100km nejblizsi OTEVRENA/FUNKCNI benzinka neni zas az takovy problem (napr. to Skotsko cca nad Invernessem, kde bezne vytuhavaji bez benzinu turisti i s autama), nemecky dalnice atd...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Marobo: pekne si to zhrnul.
Ja som tým provokatívnym videom chcel len tú napätú debatu trochu odľahčiť, samozrejme že za tú cenu ja návratnosť niekoľko rokov . Ale presne tak som premýšľal keď som kupoval F-ko. Pred tým som mal R100GS/PD, je mi za tou motorkou strašne smutno, no tie náklady na palivo boli strašne vysoké (spotreba vo dvojke sa držala tesne nad 6,5l/100km. A pri dlhších presunoch som za partiou už nestíhal. Bolo mi skôr ľúto ťahať ten môj punpen dízel (ako to nazval jeden z mojich kamošou podla skratky PD) do vysokých otáčok. Rozdiel na spotrebe, mi vyšiel skoro na splatenie pôžičky. Teraz v marci mi končí, preto som písal že bi som mal začať šporiť na repas.
Ale ja si aj tak myslím, že robíte s komára - somára. Keby nebolo internetu tak sa o dvoch rosypaných motoroch v Československu ani nedozvieme. Zaujímavejšie bi bolo, keby sme vedeli koľko sa tých motorov sypalo na počet predaných kusov.
A ešte k tomu videu od Maroba som zabudol, model 08 má pre mňa ladnejší zvuk (sa mi zdá taký mäkší chod) keď beriem do úvahy že obe motorky majú skoro rovnako km. No bude to ale možno asi tým že na 08 je výfuk bližšie ku mikrofónu kameri.
Siso tys mival PDcko?! no to mne po....
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
siso napsal:
Ale ja si aj tak myslím, že robíte s komára - somára. Keby nebolo internetu tak sa o dvoch rosypaných motoroch v Československu ani nedozvieme. Zaujímavejšie bi bolo, keby sme vedeli koľko sa tých motorov sypalo na počet predaných kusov.
Tak s tim docela souhlasim, proste je v dnesni dobe to tak je, ze se vsechno proflakne a snadno rozsiri, zvlast relatine specifickejch komunitach, jako je ta nase. Na druhou stranu nikdy nic netreba brat na lehkou vahu a bejt obezretnej se asi vyplati.
Maiali nel Fango!
siso napsal:
Ale ja si aj tak myslím, že robíte s komára - somára. Keby nebolo internetu tak sa o dvoch rosypaných motoroch v Československu ani nedozvieme. Zaujímavejšie bi bolo, keby sme vedeli koľko sa tých motorov sypalo na počet predaných kusov.
Tak s tim docela souhlasim, proste je v dnesni dobe to tak je, ze se vsechno proflakne a snadno rozsiri, zvlast relatine specifickejch komunitach, jako je ta nase. Na druhou stranu nikdy nic netreba brat na lehkou vahu a bejt obezretnej se asi vyplati.
MORABO:
Nechci tady rozvíjet offtopic, ale musím se vyjádřit k tomu tvýmu postu. Rozhodně souhlasím, nicméně pokud člověk není ****, tak ví kolik jeho motorka dojede na nádrž a pokud to je blbejch 200km, tak holt radši tankuje když je pumpa, nebo si vezme kanystr či PETku s pár litrama navíc. No a když se budem bavit o nějaké reálné a nejběžnější situaci, se kterou se našinec setká, tak rozhodně nepotřebuješ mašinu s dojezdem 400km, protože to není zas tak podstatný... zkráceně: Spotřeba by IMHO mě zajímala spíš z hlediska ekonomiky - kolik zaplatím za kilometr - než z hlediska, jak moc čast budu muset na pumpu...
diaboluss: taky myslim, ze to patri jinam, ale jeste jednu odpoved dat musim. Nevim kolik najezdis, ja treba pres 20 tisic za rok, jezdim denne, donce i tenhle tyden jsem nekolikrat vyjel. A presto, ze tu mam pumpy na kazdym rohu, tak se mi taky nechce tankovat v jednom kuse... A co se tyce cest, tak venku jsem vzdycky jel alespon 300km za den a ve slusnym procentu pripadu pres 700.. A vetsinou nikde moc pump nebylo. Jezdit od jedny k druhy, treba po 130km, protoze dalsi benzinka je na hranici dojezdu, nebo se porad patlat s kanystrem mi vadi rozhodne vic, nez jestli mne to bude stat par par stovek navic. A i eventuelni pouziti argumentu, ze si alesopn odpocinu myslim pokulhava. Vzdycky je lepsi sednout si na odpocivadlo s krasnym vyhledem a neco si uklohnit, jen tak se vyvalit na louku, k rece, nebo zajit do hospody, ci na kaficko. Pokud chces nekam dojet a 3x, nebo i 5x denne tankujes, tak uz na tyhle prijemny aktivity moc casu neni... A i co se tyka jednodennich vyletu po vlastech ceskych i moravskych, to byva tak 300 km, s rozumnou motorkou tedy bez tankovani. Pokud jedes s kamosema a jsi jediny kdo potrebuje cepovat, opet opruz.
Za mne je teda dojezd kvuli tomu vsemu jedna z nejdulezitejsich vlastnosti motorky pro cestovani, i bezne pouziti. Kdyby ne, tak bylo Xcountry s temer 3l spotrebou genialni stroj...
Maiali nel Fango!
no Diabole mne by zajimalo, kolik mas vlastne na motorkach nalitano a jestli jsi byl nekde dal.
S tim co pise Boris se vicemene 100% ztotoznuju.
Pokud mas dojezd 200km, tak -- krome jineho -- musis pocitat s rezervou ... minimalne 50, idealne tak 80+ km.
Takze se dojezd krati na cca 120km. Vozeni kanistru zdaleka neni tak jednoduche, jak vypada. PETka ti dojezd temer nezdvihne.
Takze pokud nejses zavislej na kafi z automatu na cerpackach, vidim kratkej dojezd u tohohle typu moto jako zasadni nedostatek.
Tebou zminovany ekonomicky prinos je diskutabilni... cena moto, opotrebeni kotoucu, tlumicu, pruzin, retezu, provozni kapaliny, obcas nejakej pad.. to sezere hromadu penez.
Mam najeto 110 tisic, takze jsem jenom do osmikila nalil asi ~4 500 litru paliva, pri cene v minulosti je to asi 150 tisic kc.
Ano, urcite jsem tou spotrebou usetril.. ale cca stejne, mozna vetsi penize mne stala udrzba motorky, vybaveni atd.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já teda myslím co se tuzemska týká taky nemám problém s tankováním páč benzinek je plno; když jsem ještě jezdil na Dominátoru,tam 200-210km se přepínalo na rezervu(dalších asi40km jistoty dojezdu) a to jsou benzinky v dosahu asi vždy (mluvím o ČR) ,po natankování jsem vynuloval počítadlo a měl jsem zase po celou dobu jízdy přehled za jak dlouho bude potřeba zase natankovat a podle toho jsem se zařídil.Je sice pohodlnější když je zásoba na dlouho ale to je pro mě sekundární problém,nevadí mi zastavit na benzince protože se opravdu rád protáhnu,po 70- 100km stejně necítím zadek ; jezdím pro relax a většinou nikam nespěchám
kim napsal:
Já teda myslím co se tuzemska týká taky nemám problém s tankováním páč benzinek je plno; když jsem ještě jezdil na Dominátoru,tam 200-210km se přepínalo na rezervu(dalších asi40km jistoty dojezdu) a to jsou benzinky v dosahu asi vždy (mluvím o ČR) ,po natankování jsem vynuloval počítadlo a měl jsem zase po celou dobu jízdy přehled za jak dlouho bude potřeba zase natankovat a podle toho jsem se zařídil.Je sice pohodlnější když je zásoba na dlouho ale to je pro mě sekundární problém,nevadí mi zastavit na benzince protože se opravdu rád protáhnu,po 70- 100km stejně necítím zadek ; jezdím pro relax a většinou nikam nespěchám
ono se to komplikuje ale uz treba jenom v momentu, kdy jedes podle nejaketrasy... 80 km v cr bez benzinky peknejma cestickama zadnej problem... kdyz musis odbocit, v klidu si rozstrelis trasu, budes nucen vynechat pekna mista, pripadne si 30-50 km zajedes... resit tohle cely den... no dobre... proti gustu
a to vubec nemluvim o riziku, ze bude ta cerpacka ZAVRENA... pripadne o cizine.
-
+ moznost vychytat lepsi/levnejsi pumpu... dojezd 200 km je proste podle mne silenej wopruz...
Upravil hicks dne 05.02.2012 14:34
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2