TomasTT napsal:
Pokud by to někoho zajímalo, tak Touratech nechal vyvinout řešení řady Extreme pro předek 1200GS/GSA. Teoreticky tím pádem i pro předek 1150GSA ale to se bude muset vyzkoušet jestli nastavení bude fungovat.
TomasTT: o co mi jde? No vlastně to byl spíš jen takový povzdech...
Ono to je více o vašem marketingovém působení, než o Tractive, ale budiž...
Koupil jsem u vás pár věcí, které byly vždy při uvedení na trh zde nebo na vašich stránkách prezentovány jako top produkty ve své třídě (a ony asi jsou, o to je to smutnější), ale s každým je nějaká potíž.
Aby to nebylo jen tlachání, uvedu příklady:
Interphone F4 - ve své době nejlepší komunikátor na moto, zvuk a funkce OK. Nevhodná konstrukce konektoru, několik výměn, nakonec vráceno....
Interphone F5 - novinka, lepší než F4, top na trhu - konektor OK, funkce OK, ale zvuk stojí za starou belu - srozumitelnost hovoru se spolujezdcem je horší než byla u F4 + mizerná kompatibilita se Zumo 660, poslech hudby katastrofa - řešení v nedohlednu...
ZUMO 660 - navigace jako taková je OK, ale ani po více než roce není funkční propojení mezi F5, navigací a telefonem - řešení v nedohlednu...
Když k tomu pak přičtu ty Tractivy (i když to je experiment, jsem si toho vědom), které ne a ne doladit (přestože v prvních příspěvcích při uvedení ba trh jsi je taky vychvaloval málem až do nebes), když k tomu přičtu nelogický rady k nastavení (Já: je to tvrdý na předek. Vy: přitáhni útlum a přidej předpětí), když k tomu přičtu pružinu, na kterou jsem čekal 4 měsíce a ještě jste nebyli schopni dodat tu, kterou jsem chtěl, tak prostě už na ty vaše prezentace tolik nevěřím...
Možná za ty potíže nemůžete, možná je to věc výrobců, ale bohužel, postupně se díky získaným zkušenostem s u vás zakoupenými kvalitními produkty začíná k podobným maximalistickým prohlášením projevovat určitá nedůvěra a skepse.
BMW GS = stroj na radost
Jinak k těm novým High End tlumičům - z fotky i z popisu to je fakt krása a třeba to dospěje k tomu, že si je nakonec koupím, protože mi nic jiného nezbude...
BMW GS = stroj na radost
buboGS napsal:
TomasTT: o co mi jde? No vlastně to byl spíš jen takový povzdech...
Ono to je více o vašem marketingovém působení, než o Tractive, ale budiž...
Koupil jsem u vás pár věcí, které byly vždy při uvedení na trh zde nebo na vašich stránkách prezentovány jako top produkty ve své třídě (a ony asi jsou, o to je to smutnější), ale s každým je nějaká potíž.
Aby to nebylo jen tlachání, uvedu příklady:
Interphone F4 - ve své době nejlepší komunikátor na moto, zvuk a funkce OK. Nevhodná konstrukce konektoru, několik výměn, nakonec vráceno....
Interphone F5 - novinka, lepší než F4, top na trhu - konektor OK, funkce OK, ale zvuk stojí za starou belu - srozumitelnost hovoru se spolujezdcem je horší než byla u F4 + mizerná kompatibilita se Zumo 660, poslech hudby katastrofa - řešení v nedohlednu...
ZUMO 660 - navigace jako taková je OK, ale ani po více než roce není funkční propojení mezi F5, navigací a telefonem - řešení v nedohlednu...
Když k tomu pak přičtu ty Tractivy (i když to je experiment, jsem si toho vědom), které ne a ne doladit (přestože v prvních příspěvcích při uvedení ba trh jsi je taky vychvaloval málem až do nebes), když k tomu přičtu nelogický rady k nastavení (Já: je to tvrdý na předek. Vy: přitáhni útlum a přidej předpětí), když k tomu přičtu pružinu, na kterou jsem čekal 4 měsíce a ještě jste nebyli schopni dodat tu, kterou jsem chtěl, tak prostě už na ty vaše prezentace tolik nevěřím...
Možná za ty potíže nemůžete, možná je to věc výrobců, ale bohužel, postupně se díky získaným zkušenostem s u vás zakoupenými kvalitními produkty začíná k podobným maximalistickým prohlášením projevovat určitá nedůvěra a skepse.
To mě mrzí ale myslím že bys neměl kupovat raději vůbec nic, protože jestli hledáš v oblasti motorek 100% dokonalý výrobek, který nikdy nebude nahrazený ničím jiným a je to prostě to nejvíc nej a nikdy žádné lepší nebude - tak si nekupuj nic. A hlavně ani motorku, jinak se z toho musíš zbláznit.
Je celkem logický, že prakticky ve všech oborech je pořád něco nového a všichni výrobci to prezentují jako pokrok. Vem si třeba ty motorky jako příklad, kde je to evidentní. Když šla na trh 1100GS, byla to bomba, nejlepší a nejvýkonnější a nejmodernější GS jaké kdy bylo. A za pár let ho nahradilo 1150GS a pak 1200GS a teď přišel vodník 1200GS a třeba za rok přijde Adventure vodník a pak třeba 1300GS atd. A pokaždý to bude marketing prezentovat jako nejlepší výrobek v historii - a to je jejich práce.
Jsou lidi, kteří si zásadně kupují výběhové výrobky už z principu - jdou a koupí starý počítač nebo starý mobil, foťák apod. A jsou spokojení. A jsou jiní, kteří kupují ty nejnovější. A každý výrobce žije z těch, co kupují ty nové, jinak by už na trhu nebyli. Ano, jsou vyjímky a zcela jistě někdo vyrábí prakticky stejnou věc desítky let ale to jsou fakt vyjímky. A ti, kteří nebyli schopní dělat nějaké změny, vyvíjet nové věci a především - prodávat je, tak už tady nejsou. To platí celkem ve všech oborech. Tak nemůžeš vyčítat ani nám ani dovozcům ani výrobcům, že přicházejí s novinkami a inovacemi a že je prodejci a dovozci prezentují a píše se o nich atd. Je to naše práce a z toho žijeme.
Konkrétně co se týká tebe:
- s F4 jsi nebyl spokojený ale je vtipný, jak je o tento přístroj i po letech zájem a pořád se prodává a i když je z druhý ruky, tak lidem kupodivu nevadí, že ten konektor je choulostivý a že kabel od sluchátek často odchází. On odchází u všech výrobců, nejen u Interphone - odchází dokonce i u pevných sluchátkových sad (kabelových) - řadu let jsem prodával interkomy Autocom a J&M sluchátka, kde i u sad za 15 tisíc/přilba ten kabel prostě může odejít. Je to jen kabel a na helmě je hodně namáhaný, třepe se ve větru a je jedno, od jaké je to firmy. Každopádně dovozce to mění třeba donekonečna, nedělá s tím cavyky a prostě to mění. To není běžné u všech firem. Zkus vyreklamovat nefungující kabel v rallye přilbě se sluchátky a mikrofonem Peltor. To je cenová kategorie asi tak desetinásobku ceny F4. Nevyměnili mi to - mechanicky poškozeno - kup si jinou...
- F5 má nesrovnatelně hlasitější zvuk než F4, nechápu jak můžeš napsat že zvuk je horší než u F4. Podle mě je srozumitelnost mnohem lepší. Nevím jak se spolujezdcem, jezdím sám ale motorka-motorka je hlasitá a zvuk kvalitní a hlasitý. Ano, kompatibilita se Zumem 660 je nedořešená a řešení je v nedohledu ale to není chyba Interphone a dokonce ani dalších výrobců, kterým BT3.0 náhlavní sady se Zumem 660 nefungují správně - chyba je na straně výrobce BT čipu v Zumu a čeká se na firmware, který ty problémy opraví. Stejně se chovají sluchátkové sady od dalších výrobců, není to jen problém Interphone. Naopak spolupráce s telefonem s BT3.0 je mnohem lepší - přeskakování skladeb, ovládání telefonu atd. Zumo má BT 2.0 a kompatibilita se zařízeními 3.0 není 100% ve všech profilech. Ale nevinil bych z zrovna tady z toho Interphone - asi těžko mohli přijít na trh s modelem, který by měl 2.0 jen kvůli tomu, aby to bylo kompatibilní s jednou GPS navigací na trhu.
- Zumo 660 - to samé jako v předchozím odstavci, Zumo hardware odpovídá době, kdy šlo na trh. Od té doby přišel nový hardware (BT 3.0 je jiný čip než BT2.0, není to jen jiný firmware) a ano, kompatibilita tam je špatná. Výrobce o tom ví a snaží se přinutit výrobce čipu k nějakému řešení. A teď si představ, že třeba přijde BT 5.0 a nebude vůbec kompatibilní se starými profily (třeba s vyjímkou handsfree). A možná se výrobci dohodnou na novém standardu přenosu kontaktů mezi zařízeními a nepojede to ani s nějakým novým telefonem. To je prostě normální vývoj.
- Co se týká tvých Tractive, tak skutečně to je experiment a i když jsme se snažili, tak těžko můžu přinutit výrobce (ještě k tomu OEM výrobce, takže to jde přes jednu další firmu) vyrobit něco, co normálně nedělají a ta tvoje pružina normální není a běžně jí nedodávají. Proto se na ní čekalo. A celé to je způsobené tím, že máš tlumiče navržené a naladěné na GSA na normálním GS, což vyhovuje lidem kteří jezdí offroad a chtějí tvrdší podvozek ale ty chceš aby se ten podvozek houpal a byl měkký. Co se týká prohlášení atd - tak jsem nikdy nikde nepsal, že bych doporučoval na obyčejné GS tlumiče z GSA. Další věc je, že mám na 1200GS obyčejný přední tlumič toho správného typu (tedy ne z GSA) a vzadu typ high-end a je to zatím to nejlepší, co jsem kdy na 1200GS zažil s vyjímkou vodníka a s vyjímkou prototypu s elektrickým podvozkem. Neměl jsem ještě možnost vyzkoušet ten nový přední tlumič ale mám zadní i na 1150GS a před pár týdny jsem ho testoval tím způsobem, že jsem ho hnal na reálný maximum, co umím - maximální rychlost, maximální zátěž, od rána do večera valcha, prach a kameny. Je naprosto skvělý a to je ten obyčejnější typ Level2, protože do 1150GSA se dozadu nic lepšího od Tractive resp. Touratech Suspension nevejde. Ale třeba za rok bude nějaké jiné řešení ale to, že teď píšu že je skvělý, odpovídá současné době - ne budoucnosti. Nebo jsem snad někde psal, že to je tlumič, který bude nejlepší i za pět let? To těžko. Neumím věštit budoucnost. Ale momentálně o žádném lepším nevím, pro mě to je to nejlepší, co jsem zatím mohl vyzkoušet.
Ohledně nastavení - to je věc, která myslím s marketingem a moc nesouvisí. Ty tlumiče jsou z výroby nastavené velmi dobře a ze zkušenosti vím, že jak se začne šahat do nastavení planžet a trysek uvnitř, je to cesta, která vede do háje. Kamarád takhle ladil tlumiče Wilbers. Byl u nich v holandsku asi 3x nebo 4x i s motorkou. Vždycky přijel nadšený a za týden najednou že to vlastně ale není úplně ono. Když mu vyhovovalo nastavení na silnici (sportovní), tak mu to nevyhovovalo v terénu a když to naladili do terénu, zase to uskakovalo na silnici a pořád dokola. Musíš vědět, co chceš a vzít v úvahu fakt, že podvozek, který se chová 100% dokonale i v nejnáročnějším terénu a současně 100% i při nejsportovnější jízdě a současně je 100% komfortní pro pohodlné cestování a tohle všechno v rozsahu zátěže od 70kg (jeden člověk) do 200kg (dva lidi se zavazadly) bez jakékoliv změny nastavení prostě neexistuje. Možná bude existovat až budou aktivní podvozky s rozsahem třeba 30cm vpředu a elektrickou tryskou ale to je zatím budoucnost. I ten nejlepší, na kterém jsem kdy jel (prototyp II generace s elektrickou tryskou a 6ti čidly vpředu i vzadu) funguje úžasně na silnici i na polní cestě v jakékoliv rychlosti ale nezvládá změnu zátěže (přisedne si spolujezdec).
Pochopitelně se budeme snažit ti vyjít vstříc, vím že ti tlumiče nastavovali přímo lidi od výrobce a podle nich to tehdy bylo správně, tak proč to měníš, co ti tam pořád nevyhovuje? Nebylo by řešení vyměnit to za ty správné pro GS namísto GSA?
Možná právě pro tebe bude zajímavý ten nový typ, to nevím, podle toho co o tom čtu a co mi říkali dva lidi, kteří s ním jezdili, je to víc offroad než touringový tlumič a rozhodně neodstraní vlastnost teleleveru - fyzicky omezený zdvih. Prostě pro určitý typ jízdy je klasická vidle nepřekonatelná, protože 30-33cm zdvih ničím nenahradíš a i když máš vpředu s teleleverem ten nejlepší tlumič jaký na světě existuje a přejedeš 10cm hranu, tak to motorku nakopne ve srovnání s klasickou vidlí o poznání víc. Ale když najedeš na takovou hranu (třeba kámen) v určité rychlosti s klasickou vidlí, tak si nemysli, že to nejde poznat. To by člověk musel mít kolo jak od náklaďáku aby to neregistroval. Ale na druhou stranu stačí trošku koleje v asfaltu na silnici a s enduro pneumatikou vpředu na klasický vidli mám plné ruce práce a s teleleverem o tom člověk ani neví.
Klidně ti nabízím možnost vyzkoušet si mojí motorku s tlumiči Level1+highend. Oboje mám v továrním nastavení. A jak přehodím předek na ten Extreme, tak taky. Když řekneš že to je drastický rozdíl a budeš to chtít, tak to nějak uděláme, prioritou je pro nás aby lidi byli spokojení a nejde mi o to, abych prodal o jeden tlumič víc a majitel spokojený nebyl. Udělám všechno pro to, abys spokojený byl ale neumím dělat zázraky.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Vezmu to postupně odstavec po odstavci, ať se v tom vyznáme a není to pro ostatní moc dlouhý (i tak asi bude)
TomasTT napsal:
To mě mrzí ale myslím že bys neměl kupovat raději vůbec nic, protože jestli hledáš v oblasti motorek 100% dokonalý výrobek, který nikdy nebude nahrazený ničím jiným a je to prostě to nejvíc nej a nikdy žádné lepší nebude - tak si nekupuj nic. A hlavně ani motorku, jinak se z toho musíš zbláznit.
Začínáš bohužel přesně tím způsobem, který mi u vás vadí. Proč na mě útočíš? Kurňa co jsem provedl?
Koupil jsem si u vás výrobek a ten nefungoval. Logicky mi to vadilo. Výrobek byl prezentován jako kvalitní věc určená na motorku, tak jsem si ho u renomovaného prodejce koupil a používal jsem jej k účelu, pro který byl určen, tedy pro komunikaci na motocyklu.
Nespokojen jsem byl s vaším přístupem. Reklamace byla vždy vyřešena výměnou bez jakéhokoliv dokladu. S přibývajícími návštěvami u vás začaly úsměvy na tváři na obou stranách mizet. Já byl naštvaný, že musím řešit reklamaci a nemůžu bez problému užívat výrobek, stálo mě to čas i peníze. Pokaždé jsem dostal "školení", co s tím dělám a jak, asi v tom smyslu, že ostatním to funguje, jen já dělám potíže... Rozhodně mi to nebylo příjemné a určitě bych byl radši f4 používal, než jí jezdil reklamovat. Když došla trpělivost, chtěl jsem výrobek vrátit - byl jsem požádán o reklamační protokoly... Sice jsem žádné od vás nedostal, ale po několika telefonátech s Recallem a asi dvou návštěvách u vás to nakonec dopadlo - F4 jsem vrátil. Člověk by si řekl paráda, dobře to dopadlo, ale nepříjemný pocit zůstal...
Proč se mám jako zákazník cítit provinile, když jdu řešit nefunkční výrobek?
BMW GS = stroj na radost
Lehký OT: TomasTT - já mám 2, vlastně už 3 kusy F4. U prvního "odešel" konektor měsíc po záruce, u druhého, mého, na který vždy dávám úzkostlivý pozor, o půl roku později. Škoda, že dovozce, který toto evidentní konstrukční pochybení zná a bez cavyků kabely mění, je nevyměnil i mně, byť po záruce. O konstrukční chybu jde v každém případě a to, že konektory odcházejí i jiným výrobcům za prvé nevím a za druhé mi je to jedno, má to být vyrobeno tak, aby to vydrželo. To že se to třepe ve větru a přilby se nasazují a sundavají a pokládají snad výrobce ví...
Ale to je moje jediná negativní zkušenost s výrobky TT, navigace, jejich držáky, spousta různých doplňlků, opruhy, brašny na kufry atd., všechno funguje dlouhá léta k naprosté spokojenosti. Zvlášť ty tašky na kufry nechápu - 14 dnů v Pobaltí, denně pršelo, někdy hrozně a uvnitř ani kapka..
Ty tlumiče vypadají skvěle - moje už se se mnou loučí a pomalu pokukuji, čím je nahradit. Rád bych takové, které vydrží dlouhá lét bez jakékoliv údržby a závad...
buboGS napsal:
Vezmu to postupně odstavec po odstavci, ať se v tom vyznáme a není to pro ostatní moc dlouhý (i tak asi bude)
TomasTT napsal:
To mě mrzí ale myslím že bys neměl kupovat raději vůbec nic, protože jestli hledáš v oblasti motorek 100% dokonalý výrobek, který nikdy nebude nahrazený ničím jiným a je to prostě to nejvíc nej a nikdy žádné lepší nebude - tak si nekupuj nic. A hlavně ani motorku, jinak se z toho musíš zbláznit.
Začínáš bohužel přesně tím způsobem, který mi u vás vadí. Proč na mě útočíš? Kurňa co jsem provedl?
Koupil jsem si u vás výrobek a ten nefungoval. Logicky mi to vadilo. Výrobek byl prezentován jako kvalitní věc určená na motorku, tak jsem si ho u renomovaného prodejce koupil a používal jsem jej k účelu, pro který byl určen, tedy pro komunikaci na motocyklu.
Nespokojen jsem byl s vaším přístupem. Reklamace byla vždy vyřešena výměnou bez jakéhokoliv dokladu. S přibývajícími návštěvami u vás začaly úsměvy na tváři na obou stranách mizet. Já byl naštvaný, že musím řešit reklamaci a nemůžu bez problému užívat výrobek, stálo mě to čas i peníze. Pokaždé jsem dostal "školení", co s tím dělám a jak, asi v tom smyslu, že ostatním to funguje, jen já dělám potíže... Rozhodně mi to nebylo příjemné a určitě bych byl radši f4 používal, než jí jezdil reklamovat. Když došla trpělivost, chtěl jsem výrobek vrátit - byl jsem požádán o reklamační protokoly... Sice jsem žádné od vás nedostal, ale po několika telefonátech s Recallem a asi dvou návštěvách u vás to nakonec dopadlo - F4 jsem vrátil. Člověk by si řekl paráda, dobře to dopadlo, ale nepříjemný pocit zůstal...
Proč se mám jako zákazník cítit provinile, když jdu řešit nefunkční výrobek?
Neúčtočím na tebe ale tys to pojal tak, že všechno co prodáváme, inzerujeme jako kvalitní výrobky a přitom jsou to shity.
Interphone ti nevyhovuje ani jeden, navigace je nanic protože nefunguje s tím interphone atd.
Konkrétně u F5 jseš fakt asi jediný, kdo mi kdy řekl nebo napsal, že zvuk je horší než u F4. Prodalo se jich jen u nás třeba 100, možná i víc a nikdy jsem neslyšel, že by zvuk F4 byl lepší než F5 - naopak, lidi si chválí o poznání vyšší hlasitost.
Navigace - je to výrobek z doby, kdy žádný BT3.0 neexistoval ale uvádíš, že je špatně, že s ním nefunguje 100%. Ale co kdyby nefungovaly vzájemně vůbec? I to by se mohlo stát. Ta navigace je vybavená BT2.0 a jediná věc, která je mezi BT2.0 a 3.0 kompatibilní a kterou musí výrobci zachovat, je podpora základního profilu - v tomhle případě je to profil handsfree. Podpora A2DP a přepínání dalších profilů - to je něco jiného. Takže všichni výrobci, kteří dělají zařízení s BT3.0 a využívají jiné profily BT, mají stejný problémy. Ono to není jen problém Garminu a jejich dodavatele navigací. Důvod proč TomTom vyhodil přehrávač hudby z jejich nové navigace úplně? Právě proto, že je nebavilo pořád řešit kompatibilitu se sluchátky XXX a nekompatibilitu s novými sluchátky YYYY apod. Když tam není A2DP profil, tak žádný problém není, protože to v té telefonní kvalitě funguje se všemi BT sadami do ucha a do sluchátek od BT1.0 (což na přenos instrukcí kam jet stačí). Ale teď je rok 2013, já nevím jestli za rok nebo dva nepřijdou výrobci třeba se standardem přenosu kontaktů mezi telefonem a navigací který se bude jmenovat třeba BT 8.0 a i ta navigace, která splňuje parametry současného trhu, nebude s tímhle standadem fungovat. Tak bych měl specifikací napsat - ... dneska to funguje ale je možné, že do budoucna přijde jiný standard nebo nějaká vylepšení a fungovat to nebude..., to asi těžko. Nebo upozornit lidi na to, že je také možné, že dneska sice jsou mapy evropy velké 3GB a ta navigace má 8GB paměť ale je možné, že za pár let to nebude stačit a nejde jí rozšířit kartou?
Jinak co se týká výměn sluchátek, tak logicky my nejsme rádi, když něco zlobí a musí se to měnit. Obecně. Každá výměna nás stojí čas a peníze se zasláním na reklamaci, musíme vyplnit papíry, odeslat to k dovozci atd. Jasně že bysme byli rádi, kdyby se nic nekazilo - my nežijeme z výměn sluchátek, opravdu je to jen starost. V průběhu doby se také mění přístup dovozce. V určitých dobách nám přestal měnit sluchátka automaticky, prudili, byl tam na reklamacích člověk, který snad zkoumal ty reklamovaný věci s lupou a jak našel sebemenší stopu tak tu reklamaci neuznal. Pár desítek sluchátek jsme vyměnili lidem z naší režie a není to příjemný když vezmeš třeba 500Kč a hodíš je do koše a jeden čas to bylo několikrát týdně. Hádali jsme se s dovozcem resp. tím jeho člověkem a uvažovali že Interphone i přestaneme prodávat. Nakonec se to vyřešilo a i výrobce přímo uznal, že tam nebylo všechno OK.
Ale nebylo to tak, že by někdo vyměnil pět sluchátek za měsíc. Ty jseš asi vyjímka, že jsi měl opravdu smůlu ale třeba reklamací sluchátek celkově v předloňském roce bylo asi 10%, vloni kdy se už prodávala prakticky jen F5 to kleslo pod 2% a teď je to naprosto vyjímečné ve srovnání s minulostí. Takže něco se muselo změnit v konstrukci, protože ta poruchovost je mnohem nižší. Výrobce to neustále vylepšuje, všimni si rozdílů v konstrukci konektoru od starého F4 přes novější a nejnovější typ F4 a pak F5 jak se změnil a dneska aby lidi nemuseli vůbec ten konektor vytahovat tak to řešení XT. Už změna konektoru na ten zesílený u F4 poslední generace byla velká změna a reklamace radikálně zmizely.
Mrzí mě, že jsi měl nějaký problém na prodejně, to je něco jiného a taky si všimni, že tam najdeš dneska někoho jiného, kdo u nás reklamace dělá. Myslím že v tomhle se to hodně změnilo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nestíhám to po odstavcích, musel jsem roztáčet kola kapitalismu...
Zkrátím to: F4 byla OK, až na ten konektor. To je vyřešené...
F5: vše OK, ale při rychlostech okolo 90 km/h a výš je hovor se spolujezdcem nesrozumitelný - hlasitostí to není... (i když je na max). Když jsme měli spárováno asi 5 interkomů ve skupině (z toho byly tuším vě F4), tak ti co měli F4 slyšeli jasně a zřetelně, ti co měli F5 vnímali zvuk jako zkreslený.
BMW GS = stroj na radost
TomasTT napsal:
Je celkem logický, že prakticky ve všech oborech je pořád něco nového a všichni výrobci to prezentují jako pokrok. Vem si třeba ty motorky jako příklad, kde je to evidentní. Když šla na trh 1100GS, byla to bomba, nejlepší a nejvýkonnější a nejmodernější GS jaké kdy bylo. A za pár let ho nahradilo 1150GS a pak 1200GS a teď přišel vodník 1200GS a třeba za rok přijde Adventure vodník a pak třeba 1300GS atd. A pokaždý to bude marketing prezentovat jako nejlepší výrobek v historii - a to je jejich práce.
Jsou lidi, kteří si zásadně kupují výběhové výrobky už z principu - jdou a koupí starý počítač nebo starý mobil, foťák apod. A jsou spokojení. A jsou jiní, kteří kupují ty nejnovější. A každý výrobce žije z těch, co kupují ty nové, jinak by už na trhu nebyli. Ano, jsou vyjímky a zcela jistě někdo vyrábí prakticky stejnou věc desítky let ale to jsou fakt vyjímky. A ti, kteří nebyli schopní dělat nějaké změny, vyvíjet nové věci a především - prodávat je, tak už tady nejsou. To platí celkem ve všech oborech. Tak nemůžeš vyčítat ani nám ani dovozcům ani výrobcům, že přicházejí s novinkami a inovacemi a že je prodejci a dovozci prezentují a píše se o nich atd. Je to naše práce a z toho žijeme.
Rozhodně se nepovažuji za staromilce. Když jsem vybíral motorku, chtěl jsem 12GS a ne 1100 nebo 1150 - proč? Je novější, modernější, lepší ...
Třeba nové LC mi nevadí z hlediska techniky, elektroniky a dalších fičur - tím je pro mne docela zajímavá, jen se mi nelíbí vzhledově...
Toto téma je ale spíš o mě - je to po vzdech nad tím, že jak jsem starej, tak jsem..., když si ještě pořád věřím, že reklamní texty vystihují nabízený produkt. Prostě nějak (možná naivně) předpokládám, že když je něco nabízeno jako TOP (a vy žádné podřadné výrobky neprodáváte), tak to bude fungovat. Když čtu tvoje texty, tak se vždycky nadchnu, mám pocit, že to je přesně to, co by se mi hodilo (teď naposled ty nové tlumiče - fakt).
Pak si ale vzpomenu jak dopadlo to předchozí nadšení a rychle vychladnu...
BMW GS = stroj na radost
Ivan napsal:
Lehký OT: TomasTT - já mám 2, vlastně už 3 kusy F4. U prvního "odešel" konektor měsíc po záruce, u druhého, mého, na který vždy dávám úzkostlivý pozor, o půl roku později. Škoda, že dovozce, který toto evidentní konstrukční pochybení zná a bez cavyků kabely mění, je nevyměnil i mně, byť po záruce. O konstrukční chybu jde v každém případě a to, že konektory odcházejí i jiným výrobcům za prvé nevím a za druhé mi je to jedno, má to být vyrobeno tak, aby to vydrželo. To že se to třepe ve větru a přilby se nasazují a sundavají a pokládají snad výrobce ví...
Ale to je moje jediná negativní zkušenost s výrobky TT, navigace, jejich držáky, spousta různých doplňlků, opruhy, brašny na kufry atd., všechno funguje dlouhá léta k naprosté spokojenosti. Zvlášť ty tašky na kufry nechápu - 14 dnů v Pobaltí, denně pršelo, někdy hrozně a uvnitř ani kapka..
Ty tlumiče vypadají skvěle - moje už se se mnou loučí a pomalu pokukuji, čím je nahradit. Rád bych takové, které vydrží dlouhá lét bez jakékoliv údržby a závad...
No jeden z důvodů, proč Touratech léta nechtěl prodávat Interphone byl právě tenhle. Bohužel u jiných výrobců jsou zase jiné konstrukční problémy a běžné reklamace a my jsme zase nechtěli prodávat to, co mělo v ČR nesrovnatelně horší podporu dovozce. Kdo někdy zkoušel reklamovat sluchátkovou sadu, která promokla (běžná věc) od druhé nejrozšířenější značky na trhu, tak moc dobře ví co myslím.
Bohužel neexistuje řešení, které by bylo za stejné peníze jako je třeba ten Interphone a mělo kabeláž jako používá třeba J&M nebo Peltor ve vodotěsném provedení. Když jsem se několikrát bavil přímo s lidmi od výrobce (Italové resp. Francouzi) na výstavách a ptal se na to, proč ten konektor nevyřeší jinak, tak jsem dostal stejné "poučení" jako jsme dostávali od technika dovozce a to bylo všechno. Pravděpodobně proto, že toho nechali vyrobit třeba milion a dokud se to neprodalo, nešlo vymýšlet nic jiného, protože by okamžitě měli milion neprodejných sluchátkových sad, kdyby přišli s inovací před vyprodáním těch starých. Pak teda něco změnili a udělali ten "grip" větší ale nezměnila se kvalita samotného kabelu, kde je spousta tenkých vodičů a některé série stačilo ohnout o 90 stupňů a sada začala zlobit. Některé i ty nejstarší fungují dodneška. Třeba v prodejně máme dvě předváděcí sady na výstavy s "hluchátky" aby to lidi mohli zkoušet bez nasazování přilby. Pořád tady jsou a pořád v nich ty sluchátka fungují a to je mělo na hlavě třeba 200 lidí v průběhu tří let a na výstavách nepočítám kolik dalších. Prostě je to dost náhoda. Ale pořád si myslím, že poměr ceny a možností je u Interphone velmi dobrý a podpora Recallu minimálně nesrovnatelná s jinými dovozci. Jak jsem psal dřív - mám přilbu do závodních aut na rallye, byla jednou na Dakaru, dvakrát na Heroes Legend a dvakrát na testování někde v Africe. Je v ní kabelová interkomová sada Peltor která mi odešla, prostě mikrofon nebyl slyšet vůbec. Mechanicky 100% nepoškozené, naprosto bez známek použití. Pokud o reklamaci u Křenka byl zamítnutý, podle expertů výrobce to bylo poškozené mechanicky v kabelu (uvnitř přilby) a musel jsem objednat novou za 4 tisíce bez DPH. Helma i s interkomem byla v ceně asi 20 tisíc.
Prostě je sice hezké, že bysme všichni chtěli aby výrobci věděli, že se ty věci mechanicky namáhají a třepou ve větru a můžou zmoknout atd - ale je nám to celkem prd platný, není žádný výrobce, který by dělal absolutně perfektní výrobek, dokonale kompatibilní se vším co je na světě, servis by nic neřešil a hned všechno měnil a stálo by to pár stovek. Prostě taková věc neexistuje. A konkrétně u Interphone jim trvalo pár let, než pochopili že když chtějí zachovat relativně malé rozměry toho zařízení a malé průměry kabelů (protože velký kabel se zase blbě instaluje do přilby, musí se to prořezávat atd..) tak musí na minimum omezit odpojování té kabeláže z tělíska na přilbě a to znamená přijít s řešením externího napájení pomocí kabelu, který je levný a konektor téměř nezničitelný. Jack je vhodný a externí napájení teď u všech verzí XT mají - konečně. Proto si myslím, že reklamací sluchátkových sad nebude moc, protože hlavní problém je sundávání tělíska z přilby resp. manipulace s tím konektorem a kabelem a teď to nebude téměř potřeba odpojovat vůbec.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
- F5 má nesrovnatelně hlasitější zvuk než F4, nechápu jak můžeš napsat že zvuk je horší než u F4. Podle mě je srozumitelnost mnohem lepší. Nevím jak se spolujezdcem, jezdím sám ale motorka-motorka je hlasitá a zvuk kvalitní a hlasitý. Ano, kompatibilita se Zumem 660 je nedořešená a řešení je v nedohledu ale to není chyba Interphone a dokonce ani dalších výrobců, kterým BT3.0 náhlavní sady se Zumem 660 nefungují správně - chyba je na straně výrobce BT čipu v Zumu a čeká se na firmware, který ty problémy opraví. Stejně se chovají sluchátkové sady od dalších výrobců, není to jen problém Interphone. Naopak spolupráce s telefonem s BT3.0 je mnohem lepší - přeskakování skladeb, ovládání telefonu atd. Zumo má BT 2.0 a kompatibilita se zařízeními 3.0 není 100% ve všech profilech. Ale nevinil bych z zrovna tady z toho Interphone - asi těžko mohli přijít na trh s modelem, který by měl 2.0 jen kvůli tomu, aby to bylo kompatibilní s jednou GPS navigací na trhu.
- Zumo 660 - to samé jako v předchozím odstavci, Zumo hardware odpovídá době, kdy šlo na trh. Od té doby přišel nový hardware (BT 3.0 je jiný čip než BT2.0, není to jen jiný firmware) a ano, kompatibilita tam je špatná. Výrobce o tom ví a snaží se přinutit výrobce čipu k nějakému řešení. A teď si představ, že třeba přijde BT 5.0 a nebude vůbec kompatibilní se starými profily (třeba s vyjímkou handsfree). A možná se výrobci dohodnou na novém standardu přenosu kontaktů mezi zařízeními a nepojede to ani s nějakým novým telefonem. To je prostě normální vývoj.
Jak jsem již psal - tohle není tolik o vás. Za nekompatibilitu nemůžete...
Ale zase si vzpomínám, jak jsi kdysi vysvětloval, že TomTom a Scala raději vůbec neprodáváte, že Garmin a Interphone je naprostá pecka, že to funguje super, že mají skvělou podporu a vývoj atd... Prostě jsem uvěřil a koupil.
Zvykám si, čekám a občas prověřím nové FW...
BMW GS = stroj na radost
TomasTT napsal:
Je celkem logický, že prakticky ve všech oborech je pořád něco nového a všichni výrobci to prezentují jako pokrok. Vem si třeba ty motorky jako příklad, kde je to evidentní. Když šla na trh 1100GS, byla to bomba, nejlepší a nejvýkonnější a nejmodernější GS jaké kdy bylo. A za pár let ho nahradilo 1150GS a pak 1200GS a teď přišel vodník 1200GS a třeba za rok přijde Adventure vodník a pak třeba 1300GS atd. A pokaždý to bude marketing prezentovat jako nejlepší výrobek v historii - a to je jejich práce.
Jsou lidi, kteří si zásadně kupují výběhové výrobky už z principu - jdou a koupí starý počítač nebo starý mobil, foťák apod. A jsou spokojení. A jsou jiní, kteří kupují ty nejnovější. A každý výrobce žije z těch, co kupují ty nové, jinak by už na trhu nebyli. Ano, jsou vyjímky a zcela jistě někdo vyrábí prakticky stejnou věc desítky let ale to jsou fakt vyjímky. A ti, kteří nebyli schopní dělat nějaké změny, vyvíjet nové věci a především - prodávat je, tak už tady nejsou. To platí celkem ve všech oborech. Tak nemůžeš vyčítat ani nám ani dovozcům ani výrobcům, že přicházejí s novinkami a inovacemi a že je prodejci a dovozci prezentují a píše se o nich atd. Je to naše práce a z toho žijeme.
Rozhodně se nepovažuji za staromilce. Když jsem vybíral motorku, chtěl jsem 12GS a ne 1100 nebo 1150 - proč? Je novější, modernější, lepší ...
Třeba nové LC mi nevadí z hlediska techniky, elektroniky a dalších fičur - tím je pro mne docela zajímavá, jen se mi nelíbí vzhledově...
Toto téma je ale spíš o mě - je to po vzdech nad tím, že jak jsem starej, tak jsem..., když si ještě pořád věřím, že reklamní texty vystihují nabízený produkt. Prostě nějak (možná naivně) předpokládám, že když je něco nabízeno jako TOP (a vy žádné podřadné výrobky neprodáváte), tak to bude fungovat. Když čtu tvoje texty, tak se vždycky nadchnu, mám pocit, že to je přesně to, co by se mi hodilo (teď naposled ty nové tlumiče - fakt).
Pak si ale vzpomenu jak dopadlo to předchozí nadšení a rychle vychladnu...
Já to chápu ale ty musíš pochopit taky to, že moje práce je právě dělat marketing, napsat o těch věcech, dělat propagaci, vysvětlovat důvody proč by si je měli lidi koupit. Jak jsem psal - kdyby se staré věci neměnily za nové, tak se nebude nic prodávat a ten výrobce zmizí.
Není pravda, že prodáváme jen nejvyšší třídu - je fůra příkladů. Jánevím třeba USB štekr do CL zásuvky - máme v nabídce celkem noname za necelé 200Kč a taky dvakrát dražší Muvit. Ale i ten noname jsme čas zkoušeli a pořád ho používáme a je spolehlivý, tak ho nabízíme. Powerbanku máme v nabídce úplně obyčejnou do litru a taky skoro dvakrát drahou kovovou, s vyšší kapacitou a řadou dalších konektorů atd. Ale i ta levná je kvalitní a používám jí osobně téměř denně. Ale pokud to jde, snažíme se nenabízet věci, které jsou nekvalitní nebo vyřazujeme ty, které se neosvědčily třeba během testování. Příklad - chtěli jsme prodávat novou akční kameru. Dostali jsme jí na test do Afriky a rozhodli jsme se, že jí prodávat nebudeme i když má dobré parametry, výbavu i design. Prostě by to přineslo víc problémů než užitku a naopak jsme zařadili tu, která se osvědčila a vydržela všechno. Ale není ta nejdražší na trhu. U některých věcí prodáváme fakt to nejlepší ale i alternativy třeba o jednu řadu nižší nebo dejme tomu top a střední třídu. Taky si k nám lidi nechodí pro to nejlevnější na trhu, chtějí určitou kvalitu a nejdou jen po té nejnižší ceně.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
buboGS napsal:
Jak jsem již psal - tohle není tolik o vás. Za nekompatibilitu nemůžete...
Ale zase si vzpomínám, jak jsi kdysi vysvětloval, že TomTom a Scala raději vůbec neprodáváte, že Garmin a Interphone je naprostá pecka, že to funguje super, že mají skvělou podporu a vývoj atd... Prostě jsem uvěřil a koupil.
Zvykám si, čekám a občas prověřím nové FW...
Ano, TomTom jsme prodávali asi půl roku a s předchozím zastoupením to byla taková hrůza, že jsme to stopli. Podpora šílená, na náhradní držák se čekalo 7 měsíců, nebylo nic.. Scala to samé. Nicméně Touratech v Německu měl úplně jiné zkušenosti a obě tyhle značky prodávali velmi dobře.
My jsme TomTom zařadili až letos a jen proto, že se změnila distribuce a funguje tady podpora výrobce a toho nového regionálního zástupce TomTomu dobře známe a máme s nimi zkušenosti. Scala se nezměnila a prodávat to nechceme. Nehledě na to, že hlavní člověk který stál za vývojem celé řady Scala Rider pracuje od letošního roku v Interphone. Taky díky němu se Touratech v Německu rozhodl zařadit do nabídky Interphone - vědí že to je člověk, který když slíbí nějakou věc (třeba to externí napájení), tak to dotáhne do finále. A když řekne, že radši nějaký výrobek zruší protože nejsou schopní dotáhnout ho do podoby, která by byla bezvadná, tak je to signál k tomu, přestat to nabízet nebo to nenabízet vůbec. Zdaleka ne všechny věci od Interphone prodáváme... Jejich nabídka je mnohem širší.
Jinak v době, kdy jsi kupoval Zumo a F4 tak skutečně nebylo na trhu nic lepšího a dodneška tahle kombinace nemá žádné problémy s kompatibilitou. Teprve až F5 (BT3.0) přinesla potíže. Paradoxní je, že do budoucna je vysoce pravděpodobné, že už žádná motorková navigace ani od Garminu ani od TomTomu s A2DP (= s přehrávačem hudby) nebude v nabídce, protože pro ty výrobce je to problém a radši zdůvodní proč tu funkci neimplementovat, než by riskovali třeba problémy s kompatibilitou za rok až bude cojávím BT5.0 apod.
Od Garminu jsem viděl tři funkční prototypy nových zařízení určených pro oblast ATV nebo motorek a žádná navigace neměla A2DP ani hudbu a vlastně ani telefon. TomTom telefon má ale přehrávač hudby taky ne. Mám fakt důvod si myslet, že Zumo660 bude poslední navigace s touhle funkcí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Teď to byla ale mega odbočka od tlumičů...
Každopádně co se týká těch tlumičů, tak my to máme objednané, jak přední extreme dorazí, tak to namontujeme na naší motorku a vyzkoušíme to a podle toho opravdu lidem řekneme co a jak. Myslím že i když jsme měli jako zadní verzi na výběr čtyři nebo teď pět variant, tak jsme nikdy a nikomu netvrdili aby si koupil třeba tu nejdražší extreme. Naopak! Většině lidí se snažíme nabídnout to levnější řešení a ne to drahé. Dokonce ani tu verzi high-end nenabízíme tak, jak to "tlačí" třeba v Itálii nebo Francii. Říkáme lidem, jak to je a jak to jezdíme my. High-end vůbec pozná tak každý druhý a extreme využije jeden z padesáti. Pro ostatní to jsou vyhozené peníze, protože nejezdí tak, že by někdy vůbec šli na tvrdý doraz.
Bude to na naší motorce, bude se to dát vyzkoušet a myslím si, že čím víc šancí je něco nastavovat (a přední extreme bude mít 3 nastavovací prvky plus předpětí což v kombinaci se zadním high-end nebo exteme bude celkem 8 nastavovacích nezávislých prvků), tím větší je šance že si to lidi "naladí" tak, že to fungovat nemůže. Stačí otevřít jednu trysku a příliš zavřít další a v kombinaci s málo utaženým předpětím to bude dělat takové nesmysly, že nás lidi budou proklínat a přitom to je jen nastavením.
TomasTT napsal:
- Co se týká tvých Tractive, tak skutečně to je experiment a i když jsme se snažili, tak těžko můžu přinutit výrobce (ještě k tomu OEM výrobce, takže to jde přes jednu další firmu) vyrobit něco, co normálně nedělají a ta tvoje pružina normální není a běžně jí nedodávají. Proto se na ní čekalo. A celé to je způsobené tím, že máš tlumiče navržené a naladěné na GSA na normálním GS, což vyhovuje lidem kteří jezdí offroad a chtějí tvrdší podvozek ale ty chceš aby se ten podvozek houpal a byl měkký. Co se týká prohlášení atd - tak jsem nikdy nikde nepsal, že bych doporučoval na obyčejné GS tlumiče z GSA. Další věc je, že mám na 1200GS obyčejný přední tlumič toho správného typu (tedy ne z GSA) a vzadu typ high-end a je to zatím to nejlepší, co jsem kdy na 1200GS zažil s vyjímkou vodníka a s vyjímkou prototypu s elektrickým podvozkem. Neměl jsem ještě možnost vyzkoušet ten nový přední tlumič ale mám zadní i na 1150GS a před pár týdny jsem ho testoval tím způsobem, že jsem ho hnal na reálný maximum, co umím - maximální rychlost, maximální zátěž, od rána do večera valcha, prach a kameny. Je naprosto skvělý a to je ten obyčejnější typ Level2, protože do 1150GSA se dozadu nic lepšího od Tractive resp. Touratech Suspension nevejde. Ale třeba za rok bude nějaké jiné řešení ale to, že teď píšu že je skvělý, odpovídá současné době - ne budoucnosti. Nebo jsem snad někde psal, že to je tlumič, který bude nejlepší i za pět let? To těžko. Neumím věštit budoucnost. Ale momentálně o žádném lepším nevím, pro mě to je to nejlepší, co jsem zatím mohl vyzkoušet.
Ohledně nastavení - to je věc, která myslím s marketingem a moc nesouvisí. Ty tlumiče jsou z výroby nastavené velmi dobře a ze zkušenosti vím, že jak se začne šahat do nastavení planžet a trysek uvnitř, je to cesta, která vede do háje. Kamarád takhle ladil tlumiče Wilbers. Byl u nich v holandsku asi 3x nebo 4x i s motorkou. Vždycky přijel nadšený a za týden najednou že to vlastně ale není úplně ono. Když mu vyhovovalo nastavení na silnici (sportovní), tak mu to nevyhovovalo v terénu a když to naladili do terénu, zase to uskakovalo na silnici a pořád dokola. Musíš vědět, co chceš a vzít v úvahu fakt, že podvozek, který se chová 100% dokonale i v nejnáročnějším terénu a současně 100% i při nejsportovnější jízdě a současně je 100% komfortní pro pohodlné cestování a tohle všechno v rozsahu zátěže od 70kg (jeden člověk) do 200kg (dva lidi se zavazadly) bez jakékoliv změny nastavení prostě neexistuje. Možná bude existovat až budou aktivní podvozky s rozsahem třeba 30cm vpředu a elektrickou tryskou ale to je zatím budoucnost. I ten nejlepší, na kterém jsem kdy jel (prototyp II generace s elektrickou tryskou a 6ti čidly vpředu i vzadu) funguje úžasně na silnici i na polní cestě v jakékoliv rychlosti ale nezvládá změnu zátěže (přisedne si spolujezdec).
Pochopitelně se budeme snažit ti vyjít vstříc, vím že ti tlumiče nastavovali přímo lidi od výrobce a podle nich to tehdy bylo správně, tak proč to měníš, co ti tam pořád nevyhovuje? Nebylo by řešení vyměnit to za ty správné pro GS namísto GSA?
Možná právě pro tebe bude zajímavý ten nový typ, to nevím, podle toho co o tom čtu a co mi říkali dva lidi, kteří s ním jezdili, je to víc offroad než touringový tlumič a rozhodně neodstraní vlastnost teleleveru - fyzicky omezený zdvih. Prostě pro určitý typ jízdy je klasická vidle nepřekonatelná, protože 30-33cm zdvih ničím nenahradíš a i když máš vpředu s teleleverem ten nejlepší tlumič jaký na světě existuje a přejedeš 10cm hranu, tak to motorku nakopne ve srovnání s klasickou vidlí o poznání víc. Ale když najedeš na takovou hranu (třeba kámen) v určité rychlosti s klasickou vidlí, tak si nemysli, že to nejde poznat. To by člověk musel mít kolo jak od náklaďáku aby to neregistroval. Ale na druhou stranu stačí trošku koleje v asfaltu na silnici a s enduro pneumatikou vpředu na klasický vidli mám plné ruce práce a s teleleverem o tom člověk ani neví.
Klidně ti nabízím možnost vyzkoušet si mojí motorku s tlumiči Level1+highend. Oboje mám v továrním nastavení. A jak přehodím předek na ten Extreme, tak taky. Když řekneš že to je drastický rozdíl a budeš to chtít, tak to nějak uděláme, prioritou je pro nás aby lidi byli spokojení a nejde mi o to, abych prodal o jeden tlumič víc a majitel spokojený nebyl. Udělám všechno pro to, abys spokojený byl ale neumím dělat zázraky.
No a konečně jsme u těch tlumičů, o kterých tohle vlákno vlastně je :-)
1) Původní pružina byla standard 50/205. Už při objednávání jsem se Milana (opakovaně) ptal, jestli bude možné pružinu nahradit měkčí.
Odpověď: nebude problém, v nabídce je o jeden stupeň měkčí pružina (45/205). Vy sami prezentujete nabídku výrobce, že dodává standard, jednu měkčí a dvě tvrdší pružiny. Výrobce má v tabulce tlumičů Touratech Suspension uvedenu také 45/205. Tuhle pružinu jsem si objednal (srpen?), přes několik urgencí jste mi nebyli schopni pružinu dodat. Až po urgenci u tebe se to pohnulo, ale nabídli jste mi progresivní pružinu 45-55/205. Já nevím, kde se vzala, jestli to je standard nebo atyp nebo jestli to motali pro mě na míru - pokud jo, mohli si to odpustit - chtěl jsem lineární 45-205...
Chtěl jsem ji v loni, abych na podzim zjistil, co a jak a mohl jsem nechat tlumič mimo sezónu případně doladit. Pružina dorazila někde na přelomu listopad/prosinec, už jsem ji fakt nestihl vyzkoušet...
Po namontování první pocit dobrý - pružina je měkčí, tvrdé rány jsou prč, ale pořád je tlumič celkově málo citlivý, aby šel do zdvihu, potřebuje trochu větší ráz.
Důvody? Domnívám se že buď tuhá pružina nebo velký tlakový útlum. Abych vyloučil technický problém, kontroloval jsem vyvážení a házivost předního kola, koupil nové pneu a nechal udělat znova výměnu oleje ve vidlici (byla tam kapalina ATF 5W, dal jsem na doporučení z Tractivu dle BMW fork oil 10W - změnu jsem zatím nepocítil). Dle servisu jsou vidlice OK, kulový čep OK, osa ramene teleleveru OK...
2) Ano mám tlumiče pro GSA - Milan to uvedl jako možnost, já jsem o tom již dříve uvažoval, rozhodl jsem se to zkusit. Vyzkoušel jsem Milanovu motorku s tlumiči pro GSA a bylo to dobrý. Ale výslovně a několikrát jsem uvedl, že nejezdím off, že mi jde o komfortní podvozek pro špatné a rozbité cesty (na nich jsem si kdysi jedno GSA projel a podvozek byl lepší, než GS - proto jsem to chtěl), nikoliv off road ježdění - takže informace o zamýšleném účelu užití z mé strany byla podána. Nechci houpačku, chci žehličku na rozbité okresky...
3) Jel jsem i na tvé motorce s Tractive tlumiči, ale tenkrát mě to nenadchlo - měl jsem pocit, že to bylo ještě horší, než ta moje... Promiň Možná se v tom někdo vrtal...
Teď nedávno jsem se svezl na kolegově 12GS s Level 1/High End a předek byl naprosto famózní - jo, takhle by se mi to líbilo . Bylo to obdobné, jako na té Milanově.
4) Rozsah nastavení (vzadu) je pro mě dostatečný. Jak předpětí, tak útlum je OK, více nepotřebuji. Útlum si dovedu představit řekněme podrobněji - možná fakt budu potřebovat HighEnd - vzadu v určitém nastavení poznám rozdíl jednoho kliknutí - na jednom se to ještě houpe a na dalším už to má tvrdou hranu - tam by se asi dalo o nastavení rychlého a pomalého útlumu uvažovat.
Z celého toho experimentu mě teda štve to, že jste mi nedodali to, co jsem chtěl a že to trvalo tak dlouho - tím jsem ztratil v podstatě celý rok. No a pomoc s laděním byla taková všelijaká... I když jednu velmi dobrou radu jsem tam dostal - na roletu je potřeba tlumič úplně otevřít. Když jsem útlum otevřel naplno, tak se tlumič nejvíce blíží požadovaným vlastnostem...
Co od toho chci? Potřebuji doladit ten předek, pořád si myslím, že je vůči zadku ještě moc tuhý, nechce se mu do zdvihu (resp. potřebuje silnější impuls) - takže buď tu lineární pružinu, nebo povolit útlum stlačení (mé laické domněnky) nebo obojí.
Píšu si s Tractivem - chtěl bych získat nějaké doporučení na základě charakteristiky tlumiče, pružiny a hmotností. Zatím doporučené úpravy se shodli s tím, co jsem dělal - ubral jsem vpředu na útlumu, ale dál už není kam - asi bude nutné šáhnout dovnitř. Navíc se mění pouze útlum odskoku, nikoliv útlum stlačení, takže tuhost (malá citlivost) zůstává.
Teď mě tak napadlo - ty máš na 12 GS dráty nebo litý kola?
BMW GS = stroj na radost
TomasTT napsal:
Já to chápu ale ty musíš pochopit taky to, že moje práce je právě dělat marketing, napsat o těch věcech, dělat propagaci, vysvětlovat důvody proč by si je měli lidi koupit. Jak jsem psal - kdyby se staré věci neměnily za nové, tak se nebude nic prodávat a ten výrobce zmizí.
Není pravda, že prodáváme jen nejvyšší třídu - je fůra příkladů. Jánevím třeba USB štekr do CL zásuvky - máme v nabídce celkem noname za necelé 200Kč a taky dvakrát dražší Muvit. Ale i ten noname jsme čas zkoušeli a pořád ho používáme a je spolehlivý, tak ho nabízíme. Powerbanku máme v nabídce úplně obyčejnou do litru a taky skoro dvakrát drahou kovovou, s vyšší kapacitou a řadou dalších konektorů atd. Ale i ta levná je kvalitní a používám jí osobně téměř denně. Ale pokud to jde, snažíme se nenabízet věci, které jsou nekvalitní nebo vyřazujeme ty, které se neosvědčily třeba během testování. Příklad - chtěli jsme prodávat novou akční kameru. Dostali jsme jí na test do Afriky a rozhodli jsme se, že jí prodávat nebudeme i když má dobré parametry, výbavu i design. Prostě by to přineslo víc problémů než užitku a naopak jsme zařadili tu, která se osvědčila a vydržela všechno. Ale není ta nejdražší na trhu. U některých věcí prodáváme fakt to nejlepší ale i alternativy třeba o jednu řadu nižší nebo dejme tomu top a střední třídu. Taky si k nám lidi nechodí pro to nejlevnější na trhu, chtějí určitou kvalitu a nejdou jen po té nejnižší ceně.
No vždyť jsem taky psal, že marketing vám jde...
BMW GS = stroj na radost
Na mé 1200 jsou dráty a máš pravdu, že nastavení tam bývá všelijaký, podle toho co s tím kdo dělá. Ale vpředu je teď Level1 a vzadu HighEnd a když se nastaví na tovární hodnoty (naštěstí to je na každém tlumiči v kódu), tak já jsem s tím spokojený. Stačí jedna výstava, kde se to lidem ukazuje a je k dispozici klíč a je to přenastavené na nesmysly - lidi si zkouší kolik je rozsah kliků atd.
Ty tlumiče jsou stejné, není důvod, proč by jedna motorka měla fungovat jinak než druhá a když je kolega spokojený na 1200GS s Level1, tak i ty musíš být spokojený - i kdybysme vyměnili ten ADV tlumič za normální GS. Předpokládám, že kolega má ty tlumiče správného typu.
Jinak je rozdíl mezi 1150 a 1200GS. Milan má 1150GSA a ne GS a měl tam tlumiče určené na GSA. Teď už to je jinak, protože předek předělal na klasické vidle. Ale jestli jsi to jezdil předtím, tak ten přední tlumič byl správného typu na tenhle typ motorky. Nevím, jestli se liší moc nastavení GS a GSA uvnitř ale předpokládám že ano.
Z Tractive mi napsali, že ten tvůj případ budou řešit a udělají maximum abys byl spokojený - i kdyby se to mělo vyměnit za normální GS tlumiče nebo se odkoupí ten přední a prodá se ti za rozdíl nový extreme apod. Nicméně podle nich bylo nastavení v létě na tom BMW meetingu v pořádku, Eric si na tebe pamatuje. Jen nevěděl, že ty tlumiče jsou z GSA a ne GS.
Progresivní pružinu ti dělali speciálně pro tebe, byla to možnost jak vyřešit rozdíl v tom že to je GSA tlumič na GS. Zase - nevím co přesně se vevnitř liší ale asi to nebude jen nějaká drobnost, když kvůli tomu navrhli progresivní pružinu. Dneska večer mi bude volat zase, napsal jsem tam o víkendu mail a vysvětlil jim celou situaci a přijdou s nějakým návrhem.
Prosím, můžeš mi napsat u toho kolegy jaké má pružiny a jak jí má nastavenou on?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Kolega má 12GS 04, dráty, nastavení údajně tovární. Zadek měl rozhozený, ale předek chodil parádně - jezdil jsem kolem servisu na dlažbě, přes díry, překopy atd... rychlosti 30-50 km/h a skoro nebylo cítit, co je pod kolem. Zkoušel jsem to střídavě s tou mojí, dospěl jsem nakonec k továrnímu setupu s o něco menším předpětím (minus 1-2 otáčky = předpětí cca 11 - 13 mm) a útlumem (o 3-5 kliků víc otevřeno od standardu) a bylo to lepší. Po cestě domů jsem jel ale po běžný silnici a ve větší rychlosti to zase odskakovalo - musel jsem ubrat na předpětí... Tovární setup je na příliš tvrdý, vyzkoušeno.
Když to nějak doladím na rozbitý asfalt, tak to kmitá do řidítek na rovným asfaltu (2-3 Hz, pohyb do 5 mm? Je to jako když by bylo hranatý kolo - není, řekl bych že to je od dlouhých mělkých nerovností, které okem nejsou vidět). Když to přitvrdím na útlumu a povolím na předpětí, tak se to zlepší, ale tenhle jev se pak projeví při nízké rychlosti - typicky při dojezdu v obci - zaklapnu plyn, váha jde na předek a brzdím motorem. Kolem 50-60 km/h to začne kmitat.
Pokud se tohle projevuje, není okem patrný pohyb kluzáků na vidlici - tlumič nepustí vidlici do zdvihu a přenáší kmity do řidítek a do motorky. Když jedu rychleji, jsou větší nerovnosti, tak vidlice kmitá jako o život, ale tyhle malý rázy nechce pustit.
Ad dráty - nemůže být tak velký rozdíl v tuhosti kol?
BMW GS = stroj na radost
Ahoj Bubo, k poslednímu příspěvku, ať to celé nekopíruji: mám před sebou právě tabulku nastavení. Povšimni si, že pro řady 1150GS i GSA mají stejné pružiny 205/45až 55 nastavení předpětí pro GS 14mm a pro GSA 9 mm!!! to je rozdíl 250 N, to je strašně moc!! (pružina je stejná pro všechny modely 1100-1200GSA). Všímal jsem si toho právě díky tomu, že jsem narozdíl od Tebe dával teď v týdnu na předek (Lev.1) tužší pružinu, z 50 N/mm jsem šel na 55N, protože se svým metrákem jsem neměl problém na šotolince dostat předek na doraz. Ale to není podstatné. V tabulce pro 12 GS i GSA je uvedené předpětí stejné, tj 14 mm a možná je to překlep! Zkus si vzít příklad z 1150GSA a nastavit předpětí na 9 mm. Mě to funguje dobře (samozřejmě nemám přímé srovnání s tebou aa třeba bys to viděl jinak). V porovnání s posmrtným originálem žehlí nový tlumič opravdu famózně, porovnával jsem v rozmezí pár dní stejnou cestu a nic si nenamlouvám, předek se nerozkmitává a jen kouám jak lítaj kluzáky a já rovně letím. Jen je pravda, že jsem pečlivě nezkoumal režim čoprjízdy o kterém jsi mluvil, ale jel jsem normálně svižně. Jinak samozřejmě na pohodlí mají roli i pneumatiky. Tvrdé Tourancky nemůžeš srovnávat se špalíky TKC a pod, obzvlášť v lehce podhuštěném stavu, který vyhovuje mě, když se nejede pila. Nicméně já zkoušel předek právě na Touranckách.. Pochlub se, jestli to zkusíš, jestli jsi pokročil správným směrem.
Wer später bremst, fährt länger schnell.